کد مطلب: ۱۰۴۸ تاریخ انتشار: 9 تیر 1400 / 15:51 ارسال نظر
از غرور در نحوه نشستن در مقابل مردم تا توهین به امام خمینی (ره):

عیسی کلانتری و جنجال های هدفمند! + تصاویر و جزئیات

عیسی کلانتری

عیسی کلانتری که مدتی قبل درباره امام خمینی (ره) اظهارات عجیبی را به زبان آورده بود، اینبار در ماجرای سانحه اتوبوس خبرنگاران با نحوه نشستن عجیب خود حاشیه دیگری به وجود آورد.

مجله خبری روزلاگ: عیسی کلانتری که مدتی قبل درباره امام خمینی (ره) اظهارات عجیبی را به زبان آورده بود، اینبار در ماجرای سانحه اتوبوس خبرنگاران با نحوه نشستن عجیب خود در برابر داغدیدگان حاشیه دیگری به وجود آورد. در این مطلب به تعدادی از جار و جنجال های این اصلاح طلب کهنه کار پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

توهین عیسی کلانتری به امام خمینی (ره)

عیسی کلانتری شخصیتی شناخته شده است. او به عنوان یک اصلاح طلب کهنه کار، در دولت دوازدهم به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست حضور دارد. کلانتری در دولت های میرحسین موسوی، هاشمی و خاتمی به عنوان وزیر کشاورزی مشغول به کار بوده است.

یکی از جنجال های عجیب کلانتری توهین به حضرت امام (ره) است. در اینباره تابناک می نویسد: آذر ماه ۱۳۹۹ کلیپی ویدئویی از وی در فضای مجازی منتشر شد که در آن او امام خمینی (ره) را فرزند نا خلف آمریکا توصیف می کند. این تعبیر با اعتراض بسیاری از جریان های سیاسی داخلی رو به رو شد و برخی نمایندگان مجلس مثل حاجی دلیگانی از تحت پیگرد قرار دادن وی به خاطر این موضوع خبر دادند.

رسیدگی قوه قضائیه به توهین کلانتری به امام خمینی (ره)

سخنگوی قوه قضائیه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ گفت که کلانتری به دادسرای کارکنان دولت احضار و به دلیل آن‌چه «توهین به بنیانگذار انقلاب» خوانده شده، تفهیم اتهام شده است. غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه تایید کرد که پرونده وی در دادسرای عمومی و انقلاب در جریان است و گفت که «موضوعات متعددی در این قصه مطرح است». او افزود که موضوعاتی چون «وضعیت تالاب انزلی و برخی سخنان کلانتری در فضای مجازی» در دادسرا در حال رسیدگی است. تابناک درباره محکومیت بخاطر توهین به حضرت امام (ره) نیز می نویسد: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ خبر رسید که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به اتهام توهین به امام خمینی (ره) به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت دو سال محکوم شد. در توضیح خبر مربوط به این محکومیت آمد: با اتمام رسیدگی به پرونده اتهامات عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، نامبرده به اتهام توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌ها سیاسی و اجتماعی به مدت ۲ سال محکوم شد. وی همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نیز به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری محکوم شد.

هرچند مشخص نشد ماجرای محکومیت کلانتری به چه شکل دنبال شد و به کجا رسید که وی در مسند قدرت باقی ماند تا اندکی بعد در ماجرای تصادف اتوبوس خبرنگاران جنجال دیگری خلق کند! اما آش توهین به حضرت امام خمینی (ره) به اندازه ای شور شده بود که سایت اصلاح طلب جماران نیز واکنش نشان داد و نوشت: حقیقت آن است که امام خمینی فرزند راستین اسلام است و این سخنان آقای کلانتری هم جز آنکه آبروی گوینده را ببرد دست آوردی نخواهد داشت، چراکه مردم ایران و مستضعفان جهان بهتر می‌دانند که امام در کدام مکتب پرورش یافته و در کدام اندیشه مستغرق بوده و از کدام چشمه فکری سیراب شده است.

عذرخواهی عیسی کلانتری به خاطر توهین به امام خمینی (ره)

عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مصاحبه خود توضیحاتی ارائه کرد. به نوشته سایت اصلاح طلب خبرآنلاین در متن توضیح عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: برای من مشخص نیست در این برهه زمانی، پخش چهل ثانیه از مصاحبه دو ساعته مربوط به سه سال قبل، به نحوی باعث سوءبرداشت از کلیت مطلبی شود که در آن مصاحبه عرض کردم و این موضوع با چه هدفی صورت گرفته است.

در توضیح عرض می کنم اینکه آمریکا و شوروی سابق و حتی اسراییل، همواره سعی در دخالت و هدایت تحولات مهم دنیا از جمله انقلاب اسلامی داشته و دارند بر کسی پوشیده نیست؛ منظور من این بود که رهبری حضرت امام (ره) اجازه نداد، آمریکا میوه انقلاب اسلامی را به نفع خود بچیند و همچنان هم تلاش برای ضربه زدن به جسم و روح انقلاب اسلامی و ایران توسط قدرت های امروز دنیا و دشمنان ما ادامه دارد.

ضمن اینکه، شهادت برادر پرتلاش محسن فخری‌زاده را تسلیت عرض کرده، این جنایت بزرگ را محکوم می کنم و از خداوند بزرگ خواستارم مسببان آن را به جزایی درخور برساند، برنامه ریزی برای تبدیل تضارب آرا و نظرات سیاسی به اختلافات بین مسئولان و سلب اعتماد مردم از آنان را از جمله این موارد می دانم. به نظر میرسد طی ماه های آینده و با توجه به تحولات سیاسی حادث شده، شاهد تشدید این تفرقه افکنی ها باشیم.

در هر حال، دوستانی که نسخه تقطیع شده مصاحبه مذکور را ملاحظه کرده و مکدر شده اند، اگر آن را به‌طور کامل ملاحظه فرمایند، قطعا مفهوم سخن و منظور صحیح اینجانب از عباراتی که استفاده شده به ذهنشان متبادر خواهد شد تا بهتر و دقیق تر بتوانند در مورد تعهد و ارادت خالص اینجانب نسبت به حضرت امام خمینی (ره) قضاوت فرمایند.

همچنین لازم به ذکر است که بنده، مقلد حضرت امام بوده ام و در سال ۱۳۶۰ بر اساس وظیفه ملی و شرعی نسبت به ایشان، انقلاب اسلامی و شهدا تصمیم گرفتم از آمریکا به ایران بازگردم و در خدمت مردم و کشورم باشم و تا زمانی که نیاز است این خدمت را ادامه خواهم داد؛ نه منتی بر کسی داشته، نه اصراری برای مسئولیت، که خود نیک می‌دانم چه وظیفه‌ای در خدمت به این نظام مقدس و مردم کشورم دارم.

در پایان اگر مشاهده کلیپ ۴۰ ثانیه‌ای و تقطیع شده از مصاحبه دو ساعته مربوط به سال ۱۳۹۶ با لغزش کلامی پیش‌آمده، موجب تکدّر خاطر دوستداران حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی شده است، از این موضوع عذرخواهی می‌کنم.

رسانه جماران: با نام امام (ره) علیه آرمان های امام (ره)!

جماران که وابسته به موسسه ای است که حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) آنرا مدیریت می کند، رسانه ای است اصلاح طلب و تندرو که علیه همه آرمان ها و اصول فکری حضرت امام (ره) مطلب منتشر کرده و می کند! جدای از بزک کردن چهره آمریکا که حضرت امام (ره) تعبیر «شیطان بزرگ» را در موردش به کار گرفتند، این سایت از هجمه به شورای نگهبان گرفته تا حمله به رسانه ملی را در دستور کار خودش دارد. حتی درباره ولایت فقیه و شخص آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) نیز شبهه افکنی می کند. اما چون در ظاهر منتسب به امام خمینی (ره) است، در موضوع کلانتری مجبور به واکنش می شود.

اتفاقا در واکنش جماران به توهین عیسی کلانتری به امام خمینی (ره)، توهین غیر مستقیمی به رهبر معظم انقلاب هم به چشم می خورد! این سایت می نویسد: «راستی اگر یک دهم این سخنان را، آقای کلانتری درباره رهبر انقلاب بر زبان جاری کرده بود، گروه مصاحبه‌کننده، جرأت انتشار آن را داشت؟ آیا امام از سایر حوزه‌های ارزشمند نظام کم اهمیت‌تر است؟» روشن است که هدف این کلمات چیست. به قول مرحوم آقاسی عده ای تلاش می کنند تا با امام رفته امام زنده را بکشند! اما زهی خیال باطل! پاسخ جماران و جمارانی ها روشن است. اتفاقا امثال این سخنان، و تندتر از آن علیه رهبر فرزانه انقلاب در رسانه های زنجیره ای منتشر می شود و کسی هم کاری به کارشان ندارد. اما برگردیم به جنجال های عیسی کلانتری. اصلاح طلبی که پس از مدت کوتاهی از جنجال یاد شده، با غرور و تکبر خاص خودش مجددا حاشیه ساز شد!

همه جار و جنجال های اصلاح طلبان در بزنگاه های سیاسی کاملا هدفمند و حساب شده است. حواشی عیسی کلانتری نیز هدفمند و حساب شده به نظر می رسد. این جار و جنجال های اصلاح طلبانه اتفاقا شگرد این جریان سیاسی است که در بزنگاه های حساس مورد استفاده قرار می گیرد. روشن است که وقتی الگوی سیاسی جریان اصلاح طلب، «غرب» باشد، در عمل نیز به انواع و اقسام روش ها دست می زند تا به اهداف خود برسد. در حالیکه در سیاست علوی و اسلامی، سیاستمدار مجاز به انجام هر کاری برای رسیدن به اهداف خود نیست و به قول معروف، از نظر سیاست اسلامی «هدف وسیله را توجیه نمی کند!» جریان اصلاح طلب زمانی با انتشار فایل صوتی ظریف دوگانه سازی می کند تا به خیال خود در انتخابات به موفقیت برسد، و زمانی با رفتارهای عجیب تلاش می کند تا توجه جامعه و مردم را به سمت حواشی جلب کند. در واقع هرگاه اصلاح طلبان در جایگاه پاسخگویی قرار گرفتند، با فرافکنی و رفتارهای اینچنینی از پذیرش مسئولیت کارنامه سیاه خود شانه خالی کردند!

نشستن جنجالی عیسی کلانتری در مقابل داغدیدگان/ از نحوه نشستن در مقابل مردم تا نشستن در برابر هاشمی رفسنجانی

به نوشته جهان نیوز طرز نشستن عیسی کلانتری معاون روحانی و رئیس سازمان محیط زیست در دیدار با یکی از بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس خبرنگاران در چند روز گذشته عکس العمل های زیادی را در پی داشت.

آش این نوع نشستن کلانتری در مقابل داغدیدگان، و طبعا بازخورد به شدت منفی آن در بین مردم به قدری شور شد که سایت اصلاح طلب عصر ایران نیز واکنش نشان داده و نوشت: مزید اطلاع تان عرض می کنم که نحوه نشستن شما بسیار بی ادبانه و خارج از نزاکت و فرهنگ و آداب اجتماعی بود. این که همیشه این طور می نشینید، دلیل بر درست نشستن تان نیست، بلکه همیشه غلط می نشینید. بهتر است در باقی عمرتان، یاد بگیرید که وقتی به ویژه با یک خانم صحبت می کنید، این قدر پاهایتان را باز نکنید و درست بنشینید. عذرخواهی هم پیشکش خودتان!

تصویر اول: نشستن عیسی کلانتری در مقابل داغدیدگان اتوبوس خبرنگاران

نشستن عیسی کلانتری در مقابل داغدیدگان اتوبوس خبرنگارانتصویر دوم: نشستن عیسی کلانتری در رسانه ملی و در مقابل مردم

نشستن عیسی کلانتری در مقابل مردم در رسانه ملیتصویر سوم: نشستن عیسی کلانتری در برابر مرحوم هاشمی رفسنجانی

نشستن عیسی کلانتری در کنار مرحوم هاشمی رفسنجانی

کافی است به عنوان بیننده این تصاویر و نحوه نشستن ها را مقایسه کنید و بعد به این جملات آقای کلانتری بیاندیشید که: چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟

واکنش‌ کلانتری نسبت به انتقادها درباره نحوه نشستنش!

به نوشته «وقت صبح» عیسی کلانتری در پاسخ به واکنش‌ها، نسبت به نحوه نشستن خود در مواجهه با خبرنگاران و خانواده‌های آن‌ها، بیان داشت: شما با خبرنگاران صحبت کنید، شیطنت کردند. بنده، ساعت یک ربع مانده به یک صبح، وقتی این‌ها خسته و کوفته در لابی هتل نشسته و نهار و شام هم نخورده بودند، من آن وقت شب از بیمارستان آمدم. من خودم می‌خواستم به منطقه بروم و وقتی شنیدم تصادف شده، نرفتم.

خبرنگار امتداد به کلانتری متذکر شد که از یک دولتمرد انتظار می‌رود ادب و احترام را در نحوه مواجهه با مردم رعایت کند و انتظار داریم او عذرخواهی کند. اما کلانتری گفت: با استاندار، رئیس بهداشت و درمان استان، آقای کولیوند (اورژانس) هماهنگ کردیم که بیمارستان آماده باشد. ساعت ۱۲ و نیم، بستری شدن همه بیماران که تمام شد، من به هتل رفتم که سری به این‌ها بزنم. دیدم نه نهار خوردند، نه شام. گفتم که غذا بخورید، بعدا صحبت می‌کنیم. این حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما در می‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همینطور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟

انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره) درباره خوانندگی زنان توسط عیسی کلانتری!

مشرق نیوز درباره مطلب خلاف واقعی که عیسی کلانتری درباره خوانندگی و آوازخوانی زنان به حضرت امام (ره) نسبت داده می نویسد: «عیسی کلانتری» در روزهای گذشته در گفتگویی با انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره) مدعی شد که حضرت امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند!

کلانتری در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «آقای (سیدمحمد) خاتمی وزیر ارشاد بودند، بنده وزیر کشاورزی کابینه بودم. ایشان از حضرت امام(ره) مستقیماً برای خود من در دولت نقل کردند که ” من جسارت و جراتش را پیدا نکردم (آقای خاتمی الان زنده است. من این موضوع را چند جای دیگر هم نقل کرده ام) آقای خاتمی به بنده گفتند که حضرت امام به من دستور دادند که شما چرا از آواز خواندن خانم ها استفاده نمی کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی. آقای خاتمی (وزیر ارشاد وقت) گفتند حضرت امام این جمله را دو بار به بنده فرمودند اما من جرات بیان و اجرای آن را نداشتم…منتها حضرت امام(ره) در ادامه فرمودند” خانم هایی که صدای خوبی دارند نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل دهیم” آقای خاتمی فکر می کنم سال ۶۸ در دولت آقای هاشمی این خاطره را برای من نقل کردند. قبل از اینکه از وزارت ارشاد استعفاء بدهند».

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه در پاسخ به این سوال که «یعنی حضرت امام صدای خانم ها را حرام نمی دانستند؟» گفت: «خیر حرام نمی دانستند. در رادیو و تلویزیون».

واکنش قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام به اظهارت نسنجیده کلانتری!

«حمید انصاری» قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در واکنش به انتساب مطلب خلاف واقع به امام خمینی(ره) از سوی عیسی کلانتری گفت: «آنچه که در این اظهارات در رابطه با گفتگوی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید محمد خاتمی) با امام خمینی و ادعای «دستور حضرت امام به ایشان در استفاده از آواز تک خوانی زن در برنامه های ارشاد»، بیان گردیده است بنا به اسناد این مؤسسه و همچنین بنا به تکذیب جناب آقای خاتمی در پاسخ به استفسار موضوع از ایشان، صحیح نبوده و با واقعیت امر تفاوت فراوان دارد. مدیرکل وقت ارشاد اسلامی استان فارس،  در دیدار با وزیر ارشاد وقت گزارش می دهد که طی استفتائی از حضرت امام خمینی(س)،   نظر ایشان را در رابطه با «حکم شرعی همخوانی زن و همچنین حکم تک خوانی زن»، جویا شده است و حضرت امام در جواب مرقوم داشته اند: “اگر مفسده ای برآن مترتب نباشد بلامانع است”.»

انصاری تاکید کرد: «روشن است که آنچه حضرت امام در پاسخ به استفتای مذکور فرموده اند همان نظر فقهی حضرت امام – و جمعی دیگر از مراجع عظام است – که در موارد دیگر و استفتائات بیان شده است. از همه عزیزانی که در صدد انتساب مطلبی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند خصوصا مسئولین محترم که سخنشان مورد توجه رسانه ها و مخاطبان قرار دارد تقاضا می کنیم قبل از اظهار نظر، صحت و اعتبار موضوع را کاملا بررسی نمایند».

واکنش سید محمد خاتمی به جنجال آفرینی عیسی کلانتری درباره آوازخوانی زنان

خاتمی، رئیس دولت اصلاحات نیز در مطلبی در کانال شخصی خود اظهارات کلانتری را رد کرد و نوشت: «صحبتهای جناب دکتر عیسی کلانتری درباب آوازخوانی زنان که در آن نسبتی به من داده شده بی اساس است. گرچه درحسن نیت آقای کلانتری تردیدی ندارم ولی اشتباه منافاتی با حسن نیت ندارد».

رئیس دولت اصلاحات در ادامه نوشت: «موضوع از این قرار است که مدیر کل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد. در سوال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسأله بالا را دارد. نه یک‌بار نه دوبار، ابدا درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند».

اگر بخواهیم نگاه فقهی به آواز زن بیندازیم باید بگوییم تمامی فقها آواز زن را ـ اگر غنائی باشد ـ حرام دانسته اند. البته بعضی از فقها مانند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله گلپایگانی و … یک مورد را استثناء کرده اند و آن هم آواز زن است در شب عروسی، ـ نه در مراسم عقد یا مولودی ها ـ آن هم در صورتی که نامحرم صدایش را نشنود. و بعضی دیگر از فقهاء مانند آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی و… هم گفته اند که حتی در شب عروسی هم برای زنان، آوازه خوانی جایز نیست.

یه نوشته مشرق نیوز «بیان اظهارات جنجالی و فضاسازی کاذب به منظور به حاشیه رفتن امور اصلی از رفتارهای پرتکرار طیف اصلاح طلب است. این جنجال ها در حقیقت نقش بمب صوتی و نارنجک دودزا را بازی می کنند و هدف نهایی، انحراف افکارعمومی از مسائل اصلی و سرگرم کردن آنان به مسائل حاشیه ای است.» اما هرچه هست، امروز مردم عزیز کشورمان به برکت وجود فضای مجازی، و فعال شدن جریان انقلاب در این حوزه، به رشد و بصیرت مثال زدنی دست یافته اند و طبعا جز اندکی معدود، فریب این اقدامات را نخواهند خورد. انشاء الله با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی، هم مشکلاتی که در کشور به واسطه عملکرد حضرات اصلاح طلب به وجود آمده رفع و رجوع خواهد شد و هم شاهد چنین رفتارهایی در دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهیم بود.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.