کد مطلب: ۱۲۷۹ تاریخ انتشار: 20 خرداد 1401 / 03:07 ۱ نظر
مقایسه سلام فرمانده با سرود عربی عراقی برای امام زمان (عج):

آیا سلام فرمانده کپی و سرقت هنری است؟ + اسناد و تصاویر

سلام فرمانده نماهنگ سلام‌فرمانده سرود زیبای سلام به امام زمان عج

بعضی از رسانه های زرد و زنجیره ای مدعی شده اند سلام فرمانده کپی از یک کار عراقی است! در حالیکه ابتدا سلام فرمانده تولید شده و سپس به زبان های مختلفی از جمله ترکی، انگلیسی و عربی در سرتاسر جهان پخش شده است.

مجله خبری روزلاگ: اخیرا فردی با نام بابازاده ادعا کرده است که سرود سلام فرمانده کپی از یک کار عراقی است! در حالیکه یک سرچ ساده نشان می دهد اثر عربی بعد مدتها بعد از سلام فرمانده ساخته شده است و اتفاقا ترجمه عربی سلام فرمانده است! عجیب است که حضرات بدون کوچکترین تحقیق فقط ادعا می کنند و در حالیکه سرود زیبای سلام فرمانده به زبان های مختلفی چون ترکی، انگلیسی، عربی و… فراگیر و جهانی شده است، ادعایی اینچنینی مطرح می کنند! با ما همراه باشید:

سلام فرمانده کپی و سرقت هنری است؟

بعد از پخش سرود سلام فرمانده و فراگیر شدن آن، معاندین خارجی و داخلی همه تلاش خود را به کار بستند تا به نحوی به این سرود زیبا ضربه بزنند. آخرین تلاش این جماعت، ادعای کپی بودن سلام فرمانده است. بر این اساس فردی با نام بهمن بابازاده به عنوان خبرنگار موسیقی تلاش کرد تا این سرود را کپی نشان دهد.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی(بهمن بابا زاده خبرنگار موسیقی)

بابازاده در صفحه شخصی خود می نویسد: «ما خبرنگارهای ‎موسیقی، وقتی بدون ذکر خالق ملودی از یک اثر، کپی شود عبارت «سرقت هنری» را استفاده میکنیم. معادلش حتما می‌شود «حق الناس». ربطی هم به مفاهیم و محتوا ندارد. سلام فرمانده از یک قطعه عراقی کاور شده است.»

اینکه بهمن بابازاده کیست و چه نگاه و عملکردی دارد موضوع بحث این مطلب نیست، لیکن چون این ادعا از طرف ایشان برای نخستین بار مطرح شده است به طور خلاصه به معرفی ایشان پرداخته می شود:

بهمن بابازاده و سگش(بهمن بابازاده و سگش)

بهمن بابازاده کیست؟ (مدعی کپی بودن سلام فرمانده!)

درباره بیوگرافی و زندگینامه بابازاده در رسانه ها (تا این لحظه) اطلاعات زیادی وجود ندارد و تنها دو مجله نه چندان مشهور به معرفی وی پرداخته اند. این دو مجله اینترنتی هم اطلاعات زیادی از وی ندارند و آنچه منتشر شده را می توان در همین چند سطر خلاصه نمود:

بهمن بابازاده متولد سال ۱۳۶۳ می باشد و فعالیت خود را در حوزه خبرنگاری موسیقی و روزنامه‌نگاری آغاز کرده است  بهمن بابازاده فعالیت خود را ابتدا در حوزه روزنامه نگاری آغاز کرد او در ابتدا برای مجلات و روزنامه های ورزشی و عمدتاً استقلال اخبار نگارش می‌کرد و یکی از طرفداران پروپاقرص مرحوم ناصر حجازی بود بهمن بابازاده به دلیل انتشار و افشاگری هایی که در رابطه با چهره های هنری و موسیقی تاکنون انجام داده به شهرت رسیده است او در این حوزه شخصی پرتلاش می باشد و در تیرماه سال ۱۳۹۹ موفق شد که با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران به صورت مستقیم مصاحبه کند. (به نقل از حرف تازه و مطلب نیو)

خبرنگار موسیقی و منتقد سلام فرمانده بهمن بابازاده(تصاویر بهمن بابازاده در مجله شانس)

در هر صورت آنچه از بهمن بابازاده در فضای مجازی منتشر شده است، ارتباط چندانی با مباحث فقهی و اسلامی ندارد، اما در عین حال وی در متنی که درباره سلام فرمانده منتشر کرده است، از «حق الناس» سخن به میان آورده است.

پاسخ به ادعای کپی بودن سلام فرمانده کاملا روشن است و اگر بهمن بابازاده به خود زحمت یک سرچ ساده را می داد متوجه اشتباهش می شد و چنین منتی را منتشر نمی کرد. اما روشن است که ایشان متوجه است که چه می نویسد و متوجه است که ادعای مطروحه صحت ندارد، اما باید این متن را بنویسد تا بخشی از مخاطبین که در مباحث مربوط به سواد رسانه ای دچار اشکالند به اشتباه بیافتند. به این ترتیب حداقل نام بابازاده در بین مخالفان سلام فرمانده ثبت و ضبط می شود!

آیا سلام فرمانده واقعا کپی است؟

اما واقعیت با آنچه امثال بابازاده تلاش می کنند آنرا مخدوش کنند تفاوت دارد! واقعیت این است که پس از پخش و فراگیر شدن سرود سلام فرمانده، در اقصی نقاط جهان این سرود ترجمه شده است و نسخه مورد اشاره نیز ترجمه ای از این ترانه است و پیش از آن، همین ترانه به زبان ترکی، هندی و انگلیسی هم پخش شده بود.

تاریخ انتشار سرود عربی سلام فرمانده خرداد 1401(تاریخ انتشار سرود عربی سلام فرمانده خرداد ۱۴۰۱)

به این تیترها درباره نسخه عربی سلام فرمانده دقت کنید:

صوت | “سلام فرمانده” به لهجه عراقی
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
منبع: حوزه نیوز

سرود انقلابی/ نماهنگ سرود سلام فرمانده نسخه عربی
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
منبع: سینوا

سرود زیبای سلام فرمانده به زبان عربی (حتما ببینید)
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
منبع: کانال بلیغ در آپارات

نسخه عربی سرود سلام فرمانده _ تحیتی وحده
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
منبع: کانال متنوع چند زبانه در آپارات

سرود عربی تحیتی وحده چه زمانی منتشر شد؟

واقعیت این است که سرود زیبای سلام فرمانده مدتها قبل از سرود عربی تحیتی وحده منتشر شده است و علاوه بر آن، محتوا و مضمون آن نیز کاملا مشابه سلام فرمانده است و عشق و ارادت به امام زمان (عج) را نشان می دهد.

بنابراین نه تنها سلام فرمانده کپی نیست بلکه کاری زیبا و ماندگار است که با بارها و بارها به زبان های مختلف در سرتاسر دنیا پخش شده است و اتفاقا این کپی، مورد عنایت حضرت بقیه الله قرار گرفته است و اگر قرار بر سوختن باشد، ظاهرا مخالفان این سرود مذهبی و انقلابی، همچنان در حال سوختن خواهند بود!

سلام فرمانده به زبان ترکی در روسیه

مورد دیگری که کذب بودن ادعای امثال بابازاده را نشان می دهد، اجرای سرود سلام فرمانده به زبان های دیگر است. در لینک زیر می توانید سرود سلام فرمانده را به زبان ترکی مشاهده کنید که در کشور روسیه پخش شده است. البته این سرود زیبا به زبان های هندی و انگلیسی و… هم پخش شده و بارها در دیگر کشورها به اجرا درآمده است:

سرود سلام فرمانده به زبان ترکی در مسکو (روسیه)

ریشه عداوت ها با سلام فرمانده چیست؟

واقعیت این است اجرای سرود سلام فرمانده و پخش و فراگیر شدن آن، دشمنان قسم خورده اسلام که از این دین آسمانی بغضی دیرینه دارند را حسابی به خشم آورده است! ریشه دشمنی با سلام فرمانده در حقیقت بغض از اسلام و امام زمان (عج) است. به عبارت ساده تر، اگر دشمنی با امام زمان و دین مبین اسلام نباشد، چه دلیلی دارد که یک سرود زیبا که سرتاسر آن سلام و عشق و ارادت به حضرت مهدی (عج) است تا این حد مورد عناد قرار گیرد؟

البته مولانا سالها قبل به خوبی جواب این جریان معاند را در یک بیت داده است:

شمع حق را پف کنی تو ای عجوز؟/ هم تو سوزی هم دهانت گنده پوز!

شکی نیست که پدیده هایی مانند سلام فرمانده اگر با عنایت خدای متعال و حضرت حجت (عج) نباشد، اینچنین گسترده و فراگیر نمی شوند. بنابراین خاموش کردن شمعی که خدای متعال روشن کند برای مشتی غربزده و ضد دین میسور و مقدور نیست و به قول حضرت حافظ:

ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست. عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!

البته مگسانی که علیه دین و امامام معصوم و امام زمان (عج) و امام رضا (ع) فعالیت می کنند، برای حضرات آل الله هیچ زحمتی ندارد و اتفاقا کارشان اثر معکوس می دهد! بنابراین حضرات بهتر از به جای شمشیر کشیدن علیه امام زمان (عج) در موضوع سلام فرمانده و علیه امام رضا (ع) در موضوع عنکبوت مقدس، مشغول هرزگی های خود شوند! و نیز به جای پرداختن به مباحث اعتقادی مردم، به کثافت کاری های خود در حوزه های مختلف ادامه دهند و به همان جنبش های me too و موارد مشابه بپردازند!

تیتر زیر از ادعای کپی بودن سلام فرمانده در رسانه زرد برترینها را ببینیددروغ برترینها درباره کپی بودن سلام فرمانده(خبر دروغ کپی بودن سلام فرمانده در برترینها)

بعد از انتشار خبر دروغ کپی بودن سلام فرمانده، بعضی از مخاطبین این رسانه زرد که طبعا یا از سواد رسانه ای پایینی برخوردارند و یا بدون توجه به واقعیت فقط قرار است با هر دروغی همراهی کنند ذیل این خبر کذب شروع به نظر دهی می کنند:

نظرات کاربران برترینها به کپی بودن سلام فرمانده(نظرات بعضی از مخاطبین برترینها درباره سلام فرمانده)

البته باید دانست که بجز برترینها و چند نشریه زرد دیگر، هیچ رسانه معتبری حاضر به انتشار خبر دروغ کپی بودن سلام فرمانده نشده است!

سرچ گوگل درباره کپی بودن سلام فرمانده(سرچ گوگل درباره کپی بودن سلام فرمانده)

چرا سلام فرمانده محبوب و فراگیر شد؟/ چرا سرود “سلام فرمانده” مورد استقبال قرار گرفت؟

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران گفت: سرود سلام فرمانده سندی ماندگار برای اثبات ماندگاری باورهای ناب در صورت قرارگرفتن در قالب هنر است. هادی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ساری با بیان اینکه اثر سلام فرمانده، کار دارای چارچوب هنری و جاذبه‌های چینشی و نیز سادگی مفاهیم و قابلیت فرانسلی و در عین حال کم‌هزینه، کاری با افکار عمومی کرده است که بسیاری از سریالها و فیلمها و مستندسازی‌های گران نکردند، اظهار کرد: استقبال گسترده میدانی از این کار، حضور و همخوانی و همراهی زائدالوصف دهه‌نودی‌ها و فراخوان پیش‌هنگام هزاروچهارصدی‌ها، اگر همراه با فروش بلیط به‌شکل سینماها بود، امروز قطعاً رکورددار همه فروش‌ها از ابتدا تا امروز بود.

وی با ابراز اینکه سرود سلام فرمانده به‌خلاف سایر آثار هنری، ادبیات تلویحی و یا دوپهلو، سانسور ندارد و از محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری‌های متداول خبری نیست، اضافه کرد: ساده و بی‌تکلف، واضح و هدفمند با افکار عمومی ارتباط برقرار کرده است و نه‌تنها دهه‌نودی‌ها و دهه‌هشتادی‌ها، بلکه کل خانواده‌ها به‌خصوص والدین با همذات‌پنداری اعتقادی و عاطفی، از یک سرود به یک باور تقویت‌شده رسیده و حالا در عصر غفلت‌های همگانی، شاهد یک بیدارباش و توجه معنادار به جای خالی امام زمان(عج) در جامعه شده‌اند و فلسفه انتظار بیش از پیش محسوس و ملموس شده است.

مریرکل صداوسیمای مرکز مازندران تصریح کرد: سرودی که کارکردش فراتر از سایر تریبون‌ها و میکروفون‌ها بوده و مخاطبان بیشماری را به خود توجه داده است و مخاطبانی که فراتر از گنجایش مکانهای بزرگ مسقف، امروز فقط در فضای باز خیابانی به یکی از بزرگترین پویش‌های مردمی در تراز تجمعات جهانی و بین‌المللی در آمده است. ابراهیمی یادآور شد: جالب است که مخالفان هم متوجه این اثرگذاری استثنایی شده‌اند و برنامه‌های زیادی را برای خنثی کردن این اثر ساخته‌اند و می‌سازند!

وی با بیان اینکه یکی به‌غلط القاء می‌کند که منظور از فرمانده، مقام معظم رهبری است و بلافاصله به‌غلط تحلیل می‌کنند که چرا برای یک سلام به معظم‌له این‌همه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: غافل از اینکه اولاً مخاطب این سرود، حضرت ولی‌عصر(عج) بوده و ثانیا‌ً پیامش بسیار فراتر از یک سلام بلکه یک منشور اعتقادی و عاطفی است و ثالثا‌ً هزینه چندانی ندارد و دهه‌نودی‌های هر شهر با تیم کوچک اعزامی حاج ابوذر روحی همخوانی می‌کنند!

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران با اشاره به اینکه کینه‌ورزان علاوه بر آن کلیپ‌هایی از فقر کودکان فقیر تهیه می‌کنند و روی این سرود تصویرگذاری می‌کنند، گفت: در حالی که نمی‌دانند یا نمی‌خواهند به‌رویشان بیاورند که یکی از شئونات ظهور، پایان دادن به تبعیضها و‌ محرومیت‌ها و نجات محرومان است که نظام ما نیز به‌اندازه وسع خویش در قالب همین فعالیتهای کمیته امدادی، بهزیستی، کمک‌های مؤمنانه، بنیادهای خیریه، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، مؤسسه فرمان اجرایی امام(ره)، بنیاد مسکن و دهها فعالیت مشابه دیگر عملکردهای محیرالعقولی داشته است و قطعاً ادامه خواهد داد.

ابراهیمی افزود: اما هدف دشمن دلسوزی برای محرومان نیست بلکه تخریب این اثرگذاری وسیع است و ما باید هوشیار باشیم و به‌هرحال باید پذیرفت که سرود سلام فرمانده علاوه بر اینکه یکی از شقوق جهاد تبیین است، نشان داده است که ما چقدر در زمینه تولیدهای فاخر فرهنگی کم کار کردیم و جامعه تا چه‌اندازه تشنه این آثار فاخر است.

وی یادآور شد: امید آنکه همانند تبیین مفهوم انتظار و فلسفه غیبت در این سرود، شاهد به میدان آمدن هنر و‌ هنرمندان برای تبیین سایر مفاهیم و مضامین مهم جامعه باشیم که در پستوی جوسازیها و شبهه‌افکنی‌های دشمنان خارجی و داخلی، مهجور و مظلوم مانده‌اند.

کلام پایانی درباره انتشار اخبار دروغ و تخریب سلام فرمانده

متاسفانه و در شرایط فعلی که فضای مجازی به قول معروف «رها» و تقریبا بی صاحب است، هر کسی می تواند هر دروغی را انتشار دهد و هیچ برخوردی هم صورت نمی گیرد. در رسانه های و مجلات زرد نظراتی حاوی مطالب و کلمات توهین آمیز منتشر می شود اما کوچکترین واکنشی را در پی ندارد. پیج ها و کانال های بی هویت انواع دروغ ها و مطالب کذب را انتشار می دهند، اما با آنها برخوردی صورت نمی گیرد و این حرکت ادامه دارد و هر روز بدتر از روز قبل پیش می رود. طرح صیانت هنوز به نتیجه نرسیده است و مشخص نیست در این اوضاع که جنگ فرهنگی و رسانه ای همزمان با جنگ اقتصادی پیش می رود، مسئولان چه برنامه ای دارند؛ اما مخاطبین عزیز این رسانه ها و این افراد باید هوشیار باشند و دین و آخرت خود را به دروغ ها و اراجیف این جریانات معاند نفروشند.

در پایان خطاب به همه کسانی که با دروغ ها و تحریف های فضای مجازی در دشمنی با خدا و دین خدا، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) مواجهند این آیه را یادآوری می نماییم که خداوند متعال می فرماید: «قُلْ لَا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» (مائده، ۱۰۰) بگو: ناپاک و پاک [مانند کافر و مؤمن، معصیت و طاعت، حرام و حلال، و معیوب و سالم] یکسان نیستند؛ هر چند فراوانی ناپاک ها تو را به شگفت آورد. پس ای صاحبان خرد! از خدا پروا کنید تا رستگار شوید.

گردآوری و تنظیم: گروه فرهنگ.
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

۱ دیدگاه

  • یاعلی*ع*

    سلام علیکم بزرگوار!
    خیلی عالی بود، بسیار دقیق و مستند و عالی
    متأسفانه علیه طرح صیانت هم به دروغ جو سازی کردند
    اینهمه که آقا روی جهاد تبیین تأکید می‌کنند اینجور جاها لزومش مشخص می‌شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.