کد مطلب: ۱۳۷۵ تاریخ انتشار: 7 آبان 1401 / 19:44 ۱ نظر
اراذل و اوباش اینبار در لباس مأموران نیروی انتظامی:

ویدیوی تخریب موتور و اموال مردم توسط ماموران + جزئیات

فیلم تخریب موتور توسط ماموران فیلم حمله مأموران نیروی انتظامی به اموال مردم

فیلمی با عنوان تخریب موتور توسط ماموران نیروی انتظامی منتشر شده است که نشان می دهد مأموران موتور و وسایل مردم را تخریب می کنند! اما واقعیت ماجرا چیست؟

مجله خبری روزلاگ: طی روزهای اخیر و در فتنه ای که به بهانه مرگ مهسا امینی شروع شد، انواع و اقسام شایعات و دروغ پردازی ها را شاهد بوده ایم. یکی از این دروغ پردازی ها، تخریب موتور، ماشین، مغازه و خانه مردم توسط مأموران فراجا است. این دروغ عجیب و غریب، با عناوینی چون ویدیویی از تخریب موتور توسط ماموران و ویدیویی از تخریب موتور و تلاش برای ورود به خانه مردم توسط ماموران با وضوح بالا و… انتشار یافته است و از جمله در سایتی با نام ایرانیان انگلستان (iranianuk) نیز منتشر شده است. درباره این خبر کذب چند نکته وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد:

دروغ حمله مأموران فراجا به ماشین و موتور مردم

سایت ایرانیان انگلستان با انتشار ویدئویی می نویسد: «تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از ماموران امنیتی در کوچه‌ای تجمع کرده‌اند و تلاش دارند وارد خانه‌ای شوند. سپس موتوری که در کوچه است را تخریب می‌کنند. روز گذشته (۴ آبان) هم تصاویری از خیابان سعدی تهران منتشر شد که نشان می‌داد ماموران به صورت گسترده موتورها و خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها را تخریب می‌کنند.» اما چرا این ماجرا سناریوسازی و دروغ است؟ بخوانید:

۱. مأمورانی با لباس های متفاوت!

اگر هر بیننده منصفی ویدئوی مذکور را تماشا کند (اینجا) افرادی را می بیند که نه تنها رفتار مشکوکی دارند، بلکه حتی لباس های شبیه به هم نیز به تن نکرده اند! در حالیکه می دانیم مأموران فراجا از لباس های متحدالشکل استفاده می کنند. این تصویر را ببینید:

کلاه های متفاوت اراذل و اوباش در لباس مأموران انتظامی

کلاه های متفاوت اراذل و اوباش در لباس مأموران انتظامیلباس های متفاوت اراذل و اوباش در نقش پلیس

لباس های متفاوت اراذل و اوباش در نقش پلیس شلوار

۲. سیگار کشیدن پلیس حین انجام وظیفه

نکته دیگری که در این ویدئو مشهود است، سیگار کشیدن یکی از این افرادی است که در این ویدئو حضور دارد! این فرد حتی نتوانسته برای تکمیل پازل و نقش خود، دو دقیقه سیگار کشیدنش را به تأخیر بیاندازد!

پلیس سیگاری؟ (اراذلی که در نقش پلیس سیگار می کشند!)

سیگار کشیدن مأموران تقلبی حین انجام وظیفه۳. لباس هایی با آرم و بدون آرم پلیس

حضراتی که در نقش مأموران حافظ نظم و امنیت کشور ظاهر شده اند، فراموش کرده اند که مانند مأموران واقعی لباس های یکدستی بپوشند! این ناهماهنگی در آرم پلیس در پشت لباس اراذلی که در این سناریو حاضر شده اند هم مشاهده می شود:

لباس های با آرم و بدون آرم پلیس

۴. کیفیت ویدئوی تخریب اموال مردم توسط مأموران انتظامی؛ فول اچ دی!

نکته قابل تأمل دیگری که درباره این ویدئو وجود دارد، این است که تصویر با کیفیت بالا ضبط شده است. جماعتی که در نقش پلیس ظاهر شده اند هم هیچ واکنشی به ضبط فیلم نشان نمی دهند. آنهم در شرایطی که مشخص است تصاویر توسط گوشی یا دوربین با کیفیت گرفته می شود! به عبارت دیگر اگر پیشتر این سناریو با دوربین های مداربسته انجام می گرفت، یا ویدئوی رفتار خشن دیگر کشورها به اسم پلیس ایران منتشر می شد، اینبار حضرات دوربین هم با خود برده اند و سر صحنه سناریو را با کیفیت بالا فیلم برداری کرده اند!

در ایام فتنه ۸۸ در نقاطی پراکنده همین سناریو انجام گرفته بود. منتهی در آن ایام، برای اثرگذاری سناریوی تخریب اموال عمومی توسط مأموران امنیت، از فیلم دوربین های مداربسته کمک گرفته می شد! اما در فتنه اخیر شاهدیم که در محل انجام مأموریت، فیلمبردار با دوربین باکیفیت هم حضور دارد!

حمله اراذل و اوباش به خانه مردم با کیفیت بالاسرگرد نیروی انتظامی به معترضان پیوست! (فیلم)

مدتی قبل در کانال آپارات جهاد تبیین (آدرس) ویدئویی منتشر شد که نشان می داد چطور یک فرد به سادگی می تواند لباس مأموران انتظامی را خریداری کند. هر درجه ای خواست به آن بچسباند و از خودش فیلم بگیرد و به اسم مأمور فراجا با فلان درجه منتشر کند. این ویدئو را ببینید:

سرگرد نیروی انتظامی به معترضان پیوست (کلیک کنید)

ببینید چطور با یک لباس می شود به راحتی یک دروغ بزرگ را رسانه ای کرد!

جمع بندی درباره تخریب موتور توسط ماموران نیروی انتظامی

کلام آخر درباره این موضوع، و هزاران دروغ دیگری که در فضای مجازی منتشر می شود این است که مسئولان کشور باید مباحث مربوط به آموزش سواد رسانه ای را در سطوح مختلف آغاز کنند. این امر می تواند از اختصاص دروسی در مدارس و دانشگاه ها با همین عنوان آغاز شود و با ساخت برنامه های آموزشی در رسانه ملی و برگزاری کلاس و دوره های مختلف در سطح کشور ادامه یابد. به عبارت دیگر اگر ذهن مخاطب نقاد شود، و حداقل های مواجهه با اخبار کذب را بداند، عمل دشمن نتیجه عکس می دهد. در این مورد بخصوص، اگر شاهد این بی نظمی و شلختگی هستیم، دلیلش این است که تولید کنندگان این سناریو می دانند که آنچه انجام داده اند برای فریب اذهان بخش قابل توجهی از مخاطبان کفایت می کند! بنابراین به خود زحمت نداده اند تا موارد فوق الذکر را رفع و رجوع کنند!

کار و رسالت رسانه های معلوم الحال، معاند، ضد دین، و… همین است که به هر نحو، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و تبلیغ کنند. صداقت، تقوا، انسان دوستی و… در منش و رفتار این جریانات دیده نمی شود و بر همین اساس است که می بینیم دست به کشته سازی می زنند، یا افرادی که به دلایل مختلف فوت شده اند را به اعتراضات می چسبانند و با آبروی خانواده آنها بازی می کنند! نمونه اخیر آن هم ماجرای حمله به شاهچراغ است که به جای محکوم کردن عمل تروریستی داعش، گفتند «کارخودشونه!» و بعد که داعش رسما مسئولیت حمله را پذیرفت، گفتند: «داعش با اینا همدسته!»

نظرات ضد انقلاب درباره حرکت تروریستی داعش در حرم مطهر شاهچراغ

آنچه مسلم است، در عصر حاضر سواد رسانه ای نه تنها باعث تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار دریافتی و تشخیص سره از ناسره می شود، بلکه می تواند در عاقبت به خیری یا گمراه شدن انسان نیز موثر باشد. چراکه می بینیم جریان حق از یک طرف مظلوم واقع می شود و جریان باطل از سوی دیگر با همه قوا در جنگ ادراکی و شناختی وارد عمل می شود. بنابراین گمراه شدن در این جنگ، یعنی از دست دادن اعتقادات و ایمان افراد که نتیجه ای جز ضلالت و گمراهی ندارد!

نویسنده: احمدرضا گودمحتاج
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

۱ دیدگاه

  • امید

    درود به شرف نویسنده مقاله… واقعا درود به شرفت. در یک کلمه آزاده ای و مردونگی رو معنا کردی! روباه صفتان این روزها بازار محتوا و خبر رو قبضه کردن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.