کد مطلب: ۱۴۶۴ تاریخ انتشار: 22 دی 1401 / 14:04 ۸۲ نظر
برنامه پاورقی برنامه ای مزخرف، بیخود و به درد نخور:

نقد برنامه پاورقی برنامه ای که مفت نمی ارزد!

برنامه طنز پاورقی نقد و بررسی برنامه پاورقی نقد پاورقی محمد رضا شهبازی

برنامه پاورقی که پس از اغتشاشات ناشی از مرگ مهسا امینی متولد شد، با نگاه طنز به بررسی اغتشاشات ۱۴۰۱ و اخبار و مواضع جریان ضد انقلاب در فضای مجازی می پردازد.

مجله خبری روزلاگ: همواره در وقایع مختلف سیاسی، به ویژه در فتنه ها اتفاقاتی می افتد که به معنی واقعی کلمه برای «سوژه» مناسبی برای کار در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و… به ویژه در عرصه طنز محسوب می شود. فتنه اخیر مهسا امینی هم در کنار برکات مختلفی که داشت، سوژه های فراوانی به طنازان انقلابی کشورمان داد تا در این عرصه دست به تولید بزنند. از جمله رسانه ملی با ساخت برنامه پاورقی دو هدف را در پی گرفت: اول برنامه طنزی با مرور وقایع سیاسی اخیر در فضای واقعی و مجازی ساخت و دوم با هدف ارتقاء سواد رسانه ای مخاطب به شکل غیر مستقیم، یکی از بهترین برنامه ها را تولید کرد. در این مطلب به نقد برنامه پاورقی پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

برنامه پاورقی برنامه ای مزخرف، به درد نخور و بیخود که هیچ آورده ای ندارد!

یکی از بخش های جالب برنامه پاورقی بخش صدای مردم است. جالب اینکه بخشی از صدای مردم برنامه پاورقی، پخش صدای مردمی است که منتقد این برنامه هستند. اما منتقدان این برنامه چه می گویند و درباره نقد پاورقی چه نظری دارند؟

اگر شما هم برنامه را دیده باشید (از اینجا می توانید آرشیو کامل برنامه پاورقی را دانلود و تماشا کنید) لابد صدای منتقدین را هم در بخش صدای مردم شنیده اید. جریانی که دل در گرو دشمن دارند و تصور می کردند با هیاهو در فضای مجازی، انقلاب مردمی و مستحکم ایران آسیب می بیند، این برنامه را با الفاظی چون «مزخرف»، «به درد نخور»، «بیخود»، و… نقد می کنند. «بغض» این جریان از شکست به اصطلاح «انقلاب»‌شان در کینه ای که نسبت به این برنامه دارند کاملا مشخص است؛ اما  اگر این جماعت یک بهانه کوچک و ضعف واقعی در این برنامه می دیدند، به قول معروف آنرا سر دست می کردند، اما وقتی چیزی ندارند، از این تعابیر کلی استفاده می کنند!

اما گروه دیگری از مخاطبین که اتفاقا «نقد» مفید و قابل قبولی دارند، دو نقد مهم و اساسی را به رسانه ملی درباره برنامه طنز پاورقی ارائه می کنند: ۱. چرا اینقدر دیر این برنامه ها ساخته می شود؟ ۲. چرا زمان این برنامه کوتاه است؟ (در برابر خیل شبکه های ضد انقلاب…) ۳. چرا سایر شبکه های رسانه ملی به ماجرای دروغ های سیاسی وارد نمی شوند؟ و…

پیشنهادات مردم هم به شدت مفید است: به عنوان مثال گروهی از مردم بیان می دارند که باید در همه حوزه ها این برنامه ها ساخته شود. مثلا در حوزه اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و… می توان با ساخت برنامه های طنز، هم مخاطب را از عملکرد رسانه های معاند آگاه کرد و هم اخبار و اطلاعات واقعی را نمایش داد.

اجرای محمد رضا شهبازی در برنامه عصرانه شبکه افقمجری برنامه پاورقی کیست؟ بیوگرافی محمد رضا شهبازی مجری پاورقی

در این بخش بیوگرافی مجری برنامه پاورقی را بررسی می کنیم. محمد رضا شهبازی که مجری شبکه های مختلفی چون شبکه دو، سه و افق بوده است و اخیرا به اجرای برنامه طنز پاورقی می پردازد، فعالیت های گسترده ای در حوزه طنز هم دارد.

بیوگرافی محمدرضا شهبازی مجری تلویزیون/ زندگینامه محمد رضا شهبازی

محمد رضا شهبازی متولد ۱۶ خرداد ۱۳۶۵ در تهران بازیگر، طنزپرداز، نویسنده طنز و مدیر سایت راه راه و مجری و گوینده تلویزیون اهل ایران است.

به نوشته حرف‌تازه او یکی از مجریان انقلابی و طنزپردازان ایرانی است که دارای کاردانی مهندسی معدن و کارشناسی معارف اسلامی است، اما از دوران نوجوانی وارد عرصه فرهنگی و طنز شده است.

سوابق سال های فعالیت محمدرضا شهبازی از طنز تا اجرا

محمدرضا شهبازی را ابتدا باید به عنوان طنزپرداز معرف کنیم تا مجری تلویزیون! او کا طنز را از دوران دبیرستان آغاز کرد و به دلیل علاقه به کارهای کمیک تصمیم می گیرد تا وارد حرفه طنز شود. او درباره نحوه فعالیت هایش گفته: اولین طنزم رو فکر کنم توی دوره دبیرستان نوشتم و روی تابلو اعلانات چسبوندم. یکی که خیلی دوستش داشتم و دارم حسابی مسخره ام کرد. تصمیم گرفتم که برای کم کردن روی اون هم شده، طنزنویس بشم.

از دیگر سوابق شهبازی می‌توان به روزنامه نگاری، راه‌اندازی و مدیریت سایت کاریکاتور و طنز راه راه و تولید برنامه‌های طنز «حیفِ درخت» و «لیچار» در فضای مجازی اشاره کرد.

ازدواج، همسر و فرزندان محمدرضا شهبازی

محمدرضا شهبازی متاهل بوده و چند سال پیش ازدواج کرده، حاصل این ازدواج، دو دختر و دو پسر دوقلو می باشد.

شبهبازی و اجرا در شبکه افق

محمدرضا شهبازی مجری مسابقه رخداد در شبکه افق بود. این اولین اجرای او در تلویزیون بود که مسابقه ای با محتوای سیاسی را اجرا می کرد. وی به تازگی مجری برنامه پاورقی شبکه دو سیما شده است.

آثار محمد رضا شهبازی (کتاب)

آقای شهبازی نویسنده خوبی نیز هست و از او تاکنون چند کتاب طنز به چاپ رسیده و منتشر شده است. او کتاب های ماهبندان و آقازاده عزیز «لانگ شوت»، «ترجیحا مجرد با روابط عمومی بالا» را به رشته نگارش دراورده و به چاپ رسانده است

محمدرضا شهبازی طنزپرداز و تاسیس سایت راه راه

شهبازی از سال ۹۵ سایت راه راه را راه اندازی کرده و مشغول فعالیت می باشد. او گفته: فعلا بصورت آزمایشی داره کار میکنه. معلوم هم نیست کی از حالت آزمایشی خارج بشه. فکر کردیم بچه‌های باشگاه طنز انقلاب اسلامی بغیر از کانال نیاز به جایی دارند که طنزهای جدی‌ترشون اونجا منتشر بشه. البته مجله هم هست ولی خب آنلاین و بروز نیست. سایت امکان واکنش به موضوعات روز رو داره که در حوزه طنز مطبوعاتی چیز مهمیه. سایت راه راه زیر نظر باشگاه طنز انقلاب اسلامی است و خود باشگاه هم یکی از شاخه های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب می باشد.

برنامه طنز پاورقی برنامه پاورقی شبکه دو برنامه پاورقی فتنه مهسا امینی 1401معرفی برنامه پاورقی برنامه طنز پاورقی و بررسی اتفاقات فتنه مهسا امینی در سال ۱۴۰۱

به نوشته ایران آنلاین، آنچه ظرف دو سه ماه اخیر در کشور رخ داد و صاحبنظران داخلی و خارجی درباره آن سخن گفتند و تقریبا برای همه مردم نیز آشکار و مبرهن است، نقش موثر رسانه‌های خارجی و بویژه شبکه‌های اجتماعی وابسته به آنها همچون توئیتر، اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و …‌ در دامن زدن، گسترش و سازماندهی اعتراضات و تحریک هیجان و احساسات افراد به ویژه جوانان و نوجوانان برای شرکت در آشوب‌ها و ناامنی‌ها بوده است.

دشمنان و معاندان نظام بویژه آمریکا در این سال‌ها بخوبی دریافته‌اند که کودتا از بیرون و حمله سیاسی، اقتصادی و نظامی در مورد ایران کارساز نیست، برای همین تمام بودجه اقتصادی‌شان را در بخش رسانه و فضای مجازی هزینه می‌کنند.

فضای مجازی به دلیل وجود گروه‌ها و کانال‌های متفاوت و متنوع و هم چنین فراگیری آن در میان مردم به گونه‌ای که بسیاری از اخبار، ارتباطات خانوادگی و اجتماعی و حتی خریدها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد جزئی تفکیک ناپذیر از زندگی ما شده است. نفوذ فضای مجازی از جهات‌ مختلف موثر است. این تأثیرپذیری در نوجوان هم از جهت تاثیر در نظام ارزشی، باورها و هنجارهایشان رخ داده و هم از نظر داده‌هایی که در فضای مجازی تولید می‌شود و تأثیراتی در آنها گذاشته است.

این کلان‌داده‌ها امکان کنترل مردم و سبک زندگی آن‌ها را دارد و کسانی که مالکیت سرورهای این کلان‌داده‌ها را در اختیار دارند، از طریق روش‌های محاسباتی تحت کنترل و محرک‌ها، می‌توانند شرایط مورد نظرشان را رقم بزنند.

متأسفانه در کشور ما به دلیل عدم نظارت دقیق و آموزش صحیح و آگاهی بخشی به خانواده‌ها، به راحتی اطلاعات رد و بدل می‌شود بدون اینکه درستی یا نادرستی اخبار و اطلاعات ارسالی مدنظر قرار گیرد.

در اغتشاشات اخیر هجمه رسانه‌ای همه‌جانبه، هماهنگی اغراق شده و کاریکاتوری میان نیرو‌های مخالف جمهوری اسلامی از سلبریتی‌های خارج‌نشین تا دولت‌ها، سیاسیون، فعالان مدنی، فضای مجازی و… . آن‌قدرسنگین بود که ابهتی پوشالی برای معاندان درست کرد که کمتر کسی درباره‌اش حرف زد و سوتی‌های عجیب و غریبی که در این زمینه وجود داشت را بیان نمود. در نتیجه وقتی مردم با این حجم از اخبار دروغ مواجه شدند، بخشی از آن‌ها فریب خورند.

در این میان عده‌ای نیز با هدف جمع آوری دنبال کنندگان در صفحات مجازی خودشان و جلب توجه مخاطبین اقدام به نشر اخبار و آمارهای نادرست کردند بویژه سلبریتی‌ها و چهره‌های هنری و ورزشی خود فروخته که انتشار اخبار جعلی و بی پایه و اساس را در دستور کار خود در این چند ماه اخیر قرار دادند، اظهارات غیرمستند و هیجانی که جز ایجاد نگرانی برای مردم دستاوردی نداشت و ضمن تشدید هرج و مرج در کشور، متأسفانه جان هموطنان‌مان را به خطر انداخت.

دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور در این مدت بدلیل عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم و دقیق نتوانستند چندان در این نبرد نابرابر موفق عمل کنند و این در حالی است که رهبر انقلاب حدود ۱۰ سال است که درباره خطرات فضای مجازی تأکید داشته‌اند.

رسانه ملی درمقابل این هجمه سنگین رسانه‌ای هرچند دیر اما با دو برنامه جالب به میدان آمد؛ برنامه طنز انتقادی «دی‌بی‌سی فارسی» که با الهام از عروسک «دیبی» مجموعه «کلاه قرمزی» به شوخی با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی می‌پردازد و برنامه «پاورقی» که با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.

دو برنامه‌ای که هردو از شبکه دوسیما پخش می‌شوند. در حقیقت این دو برنامه همانند برخی گزارشات اخبار ۲۰:۳۰ همان وظیفه افشاگری پشت پرده اخبار دروغین و عملکرد شبکه‌های معاند را برعهده دارند اما در طیفی وسیعتر و با لحنی آمیخته به طنز که بتوانند مخاطبان بیشتری را باخود همراه سازند و روند بی‌اعتمادی مردم به این شبکه‌ها را افزایش دهند.

معرفی برنامه «پاورقی»

«پاورقی» به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای دوست داشتنی محمدرضا شهبازی می‌کوشد تا لایه‌های پشت پرده اخباری که برای مخاطبان حائز اهمیت و تأثیرگذار است نمایان کرده تا مخاطبان به این درک برسند اخباری که در فضای مجازی می‌بینند و می‌شنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.

رمز موفقیت«پاورقی» زبان ساده و گویای آن، ریتم تند و به روز بودن صددرصد محتوای آن است، عکس العمل سریع در برابر اخبار جعلی و دروغین سبب می‌شود تا قبل از آنکه تعداد زیادی از مردم آن را ببینند به ماهیت آن پی ببرند و به اصطلاح تا تنور شایعات داغ است نان حقیقت و راستی را به آن بچسبانند.

این برنامه با رصد دقیق و همه جانبه شبکه‌های مجازی برای تک تک سوء استفاده کنندگان از ماجراهای روز کشور جوابی در آستین دارد و کاملا زیرکانه حتی به پست‌های سلبریتی‌ها می‌پردازد و ماهیت دروغین ولی فریبنده آنها را عیان می‌سازد و در بخش فتوشاپ خود نیز بسیار بامزه و طنازانه به سراغ عکس‌های دروغینی می‌رود که توسط این سلبریتی‌ها برای متشنج کردن اوضاع در فضای مجازی پخش شده‌اند.

«پاورقی» علاوه بر افشای گاف های رسانه‌های غربی در بخشی با عنوان «باغ اروپا» به بیان اعتراضات و تجمعات مردم در کشورهای اروپایی می‌پردازد تا مخاطب دریابد آنها که برای ایران نسخه می‌پیچند بهتر است اول مشکلات داخل کشور خودشان را حل کنند، مشکلاتی که بدلیل سانسور شدید رسانه‌ای نمی‌گذارند اخبار آن به بیرون درز پیدا کند.

از نکات جالب توجه «پاورقی» این است که گاه به اشکالات و سوءمدیریت‌های مسئولان داخلی هم می‌پردازد، ایراداتی که سهوا و یا عمدا می‌تواند دستاویزی برای معاندان شود مانند ماجرای خواندن پراز اشتباه گزارش پزشکی قانونی مهسا امینی توسط یکی از نمایندگان مجلس.

«پاورقی» همزمان با داغ بودن بازار شایعات و تحریم‌ها علیه تیم ملی فوتبال مجری خود را به مسابقات جام جهانی قطر فرستاد تا از نزدیک و کاملا به روز و به اصطلاح داغ داغ تصویری درست و بی واسطه از فضای مسابقات به مردم نمایش دهد.

سخن آخر درباره برنامه جذاب پاورقی و برنامه های مشابه

در پایان باید گفت لزوم ساخت برنامه‌هایی همچون «پاورقی» و «دی بی سی فارسی»در جنگ رسانه ای کنونی به شدت حس می‌شود. مدیران فرهنگی باید برای ساخت این برنامه‌ها از یکسو هم بودجه لازم را تأمین کنند و هم از چهره‌های جوان و صاحب ذوق و کاربلد استفاده نمایند و از سوی دیگر فضا برای پخش گسترده این برنامه‌ها را فراهم آورند تا مردم بیشتری آنها را ببینند مثلا علاوه بر شبکه دو این برنامه‌ها از شبکه‌های استانی و یا آیفیلم که مخاطب زیادی دارد هم پخش شوند و یا بخش‌های مهم و در عین حال جالب آنها در سطح وسیعی در شبکه‌‌های اجتماعی مجازی فوروارد شوند؛ چراکه بیشتر فریب خوردگان اصلا رسانه ملی را تماشا نمی‌کنند.

برنامه پاورقی و سواد رسانه ای طنز«پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانه ای مخاطبان با زبان طنز

برنامه «پاورقی» با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز از آنتن شبکه دو در حال پخش است. به نوشته پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه «پاورقی» یکی از تازه‌های تولید شبکه دو سیماست که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز روانه آنتن می‌شود.

«پاورقی» با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند. «پاورقی» در به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی شنبه تا سه‌شنبه حوالی ساعت ۲۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

جواد فتحی تهیه کننده و کارگردان «پاورقی» گفت: در این برنامه به اخباری می پردازیم که در بخش های خبری و رسانه های رسمی به آن پرداخته نشده و بیش تر در حوزه فضای مجازی است. اخبار مربوط به شخصیت های سیاسی، ورزشی، هنرمندان چه در داخل ایران و چه خارج از کشور همواره مورد توجه عموم مردم است که در «پاورقی» مورد توجه قرار می گیرد.

کارگردان «پاورقی» ادامه داد: ما لایه‌های پشت پرده اخباری که برای مخاطبان حائز اهمیت و تاثیرگذار است نمایان می کنیم و تلاش داریم مخاطبان به این درک برسند اخباری که در فضای مجازی می بینند و می شنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.

تهیه کننده برنامه خاطرنشان کرد: درواقع «پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانه ای مخاطبان است و این هدف را با آگاهی بخشی به مخاطب دنبال می کنیم. این که مخاطبان بدانند برای پذیرش خبر شناسایی منبع، زمان تاریخ انتشار، نویسنده و .. بسیار مهم است. وی تاکید کرد: در «پاورقی» گاف های رسانه های غربی را هم عنوان می کنیم. رسانه های غربی تعمدا اشتباهات خود را بازگو نمی کنند که ما با ظرافت به این مساله می پردازیم.

فتحی تصریح کرد: برنامه از قلم طنزپردازان جوان بهره مند است که اخبار در فضای مجازی را رصد و انتخاب می کنند و در قالب طنز و شوخی ارائه می شود. تهیه کننده «پاورقی» خاطرنشان کرد: سراغ تصویر و سندی که سندیت نداشته باشد هم نمی رویم و برای تمام مطالب که در برنامه عنوان می شود تصویر مستند یا ویدئو داریم.

فتحی در پایان با اشاره به سختی های طنز در قالب سیاسی خاطرنشان کرد: خیلی از موضوعاتی که در برنامه مطرح می شود سیاسی است و ما سعی کردیم این فضا را تلطیف کنیم و تمام تلاش مان این است که بین هجو و طنز تفاوت قائل شویم.

گفتگو با محمد رضا شهبازی مجری برنامه های لیچار و پاورقیگفتگو با محمد رضا شهبازی مجری و نویسنده برنامه پاورقی

در این بخش گفتگوی نوشین مجلسی از گروه رسانه روزنامه جام جم با محمد رضا شهبازی مجری و نویسنده برنامه پاورقی را مطالعه می فرمایید.

گفت‌وگوی «جام‌جم» با محمدرضا شهبازی، مجری برنامه طنز شبکه ۲ سیما/ کنایه «پاورقی» به رخداد‌ها

گفته می‌شود هدفش روشن‌شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز است. درواقع تلاش می‌کند با استفاده از زبان طنز لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی را نمایان کند. نامش «پاورقی» است؛ برنامه‌ای ساده و به اصطلاح جمع‌و‌جور که با اجرای محمدرضا شهبازی روز‌های فرد ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به‌گفته دست‌اندرکارانش این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روز را مرور کند. آن‌ها می‌گویند ما تلاش داریم در این برنامه به اخبار دروغی که در رسانه‌های خارجی به مخاطبان تحویل می‌دهند بپردازیم که چگونه اخبار کذب را در میان مردم رد و بدل می‌کنند. پاورقی به تهیه‌کنندگی جواد فتحی، کارگردانی ابوالفضل حاجیان و نویسندگی محمدامین میمندیان و مرتضی قربانی تولیده شده است. در گفتگو با شهبازی، مجری این برنامه از آغاز، امروز و راهی که پاورقی در پیش گرفته است پرسیدیم و دیگر جزئیات را جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

محمدرضا شهبازی، مجری این برنامه در کارنامه‌اش تجربه نویسندگی، بازیگردانی، اجرا و… را دارد. برنامه‌ها و سریال‌هایی نظیر حرفشم نزن، رخداد و وضعیت زرد از جمله این موارد است که شهبازی در سمت‌های مختلف با آن‌ها همکاری داشته. این مجری در گفتگو با خبرنگار جام‌جم درباره ایده اصلی و شکل‌گیری پاورقی بیان می‌کند: برنامه پاورقی خیلی سریع شکل گرفت؛ یعنی از زمان صحبت کردن درباره این‌که چنین برنامه‌ای تولید شود تا وقتی که ضبط و تهیه شد فاصله کمی بود. به همین دلیل خیلی فرصتی نداشتیم تا به جزئیات و مواردی مثل فرم و دکور بپردازیم و به طرح خاصی برسیم. دلیلش هم این بود که احساس کردیم در فضایی که دارد در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، نکاتی بیان می‌شود که دروغ بودن‌شان بدیهی است، اما از فرط بدیهی بودن مغفول واقع شده است. درواقع هجمه رسانه‌ای همه‌جانبه، هماهنگی اغراق شده و کاریکاتوری میان نیرو‌های مخالف جمهوری اسلامی از سلبریتی‌های خارج‌نشین تا دولت‌ها، سیاسیون، فعالان مدنی، فضای مجازی و… ایجاد شده است. آن‌قدر هجمه سنگین است و ابهت پوشالی برایش درست شده که کسی درباره‌اش حرف نمی‌زند و سوتی‌های عجیب و غریبی که در این زمینه وجود دارد را بیان نمی‌کند. راستش آدم را یاد داستان لخت بودن پادشاه می‌اندازد که کسی این موضوع را به رخ پادشاه نمی‌کشید.

این مجری ادامه می‌دهد: تلاش شد یک برنامه ژورنالیستی با زبان طنز شکل بگیرد که در این حوزه سوژه‌های روز را مطرح کند و با رویکردی که اشاره کردم درحقیقت خالی بودن چنته جبهه معاند جمهوری اسلامی را به رخ بکشد.

پاورقی کدام متن؟

از شهبازی درباره وجه تسمیه نام برنامه می‌پرسیم و او پاسخ می‌دهد: اسم برنامه نشان‌دهنده تکمله‌هایی است که دارد به متن اخبار زده می‌شود. یعنی گویی متن خبر‌ها و اتفاقات یک چیز دیگری است و ما در پاورقی داریم اشارات تکمیلی و توضیحاتی درباره این اتفاقات و ماجرا‌ها می‌دهیم که آن‌ها را گویاتر و واضح‌تر می‌کند. می‌خواهیم اخباری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است را به رخ بکشیم و عیان کنیم. از این جهت اسم پاورقی پیشنهاد شد و میان اسم‌های مختلفی که در آن فرصت کم ــ یعنی از زمان شکل‌گیری ایده تا ضبط اولین قسمت ــ داشتیم مورد پسند قرار گرفت.

سریع و ژورنالیستی

دکور و شیوه اجرای برنامه پاورقی در فضایی ساده رقم می‌خورد. از شهبازی علت انتخاب این فرم را جویا می‌شویم. این مجری در پاسخ بیان می‌کند: همان‌طور که گفتم یکی از دلایل سادگی این است که فاصله زمانی بین شکل‌گیری ایده، صحبت درباره تولید چنین برنامه‌ای تا اولین ضبط و پخش خیلی کوتاه بود. دکور نیمه آماده بود و با کمی رتوش و تغییر رنگ آماده ضبط شد. حتی در قسمت‌های بعدی شاهد هستید در این زمینه تغییراتی نسبت به قسمت اول وجود دارد. یعنی دکور تغییراتی در جزئیات داشته است. ترجیح دادیم برخی موارد را کم‌کم اصلاح کنیم. مثلا اصلاحات تیتراژ، دکور، حتی لحن و موضوعات که می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم را حین کار انجام دهیم.

وی درباره چرایی شتاب برای روی آنتن فرستادن برنامه توضیح می‌دهد: دلیل عجله این بود که می‌دیدیم فرصت دارد می‌‎گذرد و آن‌قدر شایعه، دروغ و مباحث این‌چنینی پشت سر هم دارد پیش می‌آید که اگر یک روز این کار را به تاخیر بیندازیم کلی سوژه از دست دادیم. کلی دروغ منتشر شده و هیچ جوابی به آن‌ها داده نشده است. برای همین ترجیح دادیم خیلی سریع کار را شروع کنیم و حین کار اصلاح شود.

شهبازی همچنین در ادامه شرح دلایل سادگی ساختار برنامه بیان می‌کند: یکی دیگر از دلایل سادگی ژورنالیستی بودن کار است. نمی‌خواستیم خیلی پیچیدگی‌های فرمی، نمایشی و… داشته باشیم. می‌خواهیم ساده حرف بزنیم. در نظر داشتیم کارمان بیشتر به طنز مطبوعاتی نزدیک باشد تا طنز تلویزیونی و نمایشی. فکر می‌کنم صراحتی که داریم باید هم در سوژه و هم در لحن و اجرا وجود داشته باشد. به همین دلیل جای پیچیدگی‌های عجیب و غریب که تولید را سخت و زمانبر و فهم محتوا را برای عموم مخاطبان سخت می‌کند در این برنامه نیست. لازم است این برنامه از همه نظر حتی از لحاظ تولید چابک باشد تا خیلی راحت توسط مخاطبان فهمیده شود.

از شهبازی می‌پرسیم به‌جز سوژه‌های غالب برنامه که بیشتر درباره نقد اخبار خارجی درباره اتفاقات اخیر کشور است آیا نگاه نقادانه به داخل کشور هم دارند؟ او می‌گوید: علت شکل‌گیری برنامه اتفاقات اخیر کشور است و همان‌طور که عرض کردم خلأیی که در فضای کنونی احساس می‌شد باعث شد ایده‌اش مطرح شود و این برنامه شکل بگیرد. البته این‌که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد کاملا بستگی به تغییرات فضای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اتفاقات و اخباری که پیش می‌آید دارد. فعلا رویکرد و دال مرکزی برنامه مباحث اخیر و شلوغی‌هایی است که از آن‌ها خبر داریم.

شهبازی در مورد تعداد قسمت‌های برنامه عنوان می‌کند: تا جایی که من خبر دارم هنوز تعداد قسمت‌های برنامه مشخص نیست. فعلا سه روز در هفته روز‌های فرد قبل از خبر ۲۰:۳۰ حدود ساعت ۸ شب برنامه پخش می‌شود. تعداد قسمت‌ها و ادامه برنامه بستگی به شرایط دارد.

وی در مورد سوژه‌یابی و انتخاب خبر‌هایی که مبنای طنزپردازی و هجو قرار می‌گیرند هم توضیح می‌دهد: زحمت اصلی تهیه متن، سوژه‌ها، ویدئو‌ها و عکس‌ها به دوش دو نویسنده برنامه، محمدامین میمندیان و مرتضی قربانی است. آن‌ها بعد از هر برنامه تا برنامه بعد شروع به کاویدن فضای رسانه‌ای از فضای مجازی و ویدئو‌هایی که پخش می‌شود تا شبکه‌های معاند، شبکه‌های خارجی، بحث‌های فعالان فضای مجازی و… می‌کنند. تعداد زیادی سوژه به اشتراک می‌گذارند و نهایتا از بین آن‌ها سوژه‌هایی که قرار است کار شود انتخاب می‌گردد. شهبازی می‌افزاید: خیلی به‌دنبال طولانی‌شدن برنامه نیستیم. زمان ایده‌آل‌مان برای هر برنامه حداکثر ۱۵ دقیقه است. برای همین مجبوریم خیلی از سوژه‌ها را کنار بگذاریم و به آن‌هایی بپردازیم که از لحاظ مختلف اولویت دارند.

این مجری همچنین در مورد بازخورد‌های داخلی و خارجی که تاکنون دریافت کردند، می‌گوید: مدت کمی است که برنامه روی آنتن رفته، اما در این همین مدت بازخورد‌ها خیلی زیاد بوده است. بسیاری از آشوبگران و خارج‌نشینان در فضای مجازی نسبت به برنامه واکنش نشان دادند. به عوامل تولید برنامه توهین‌های رکیک روا داشتند و تهدید کردند. خواهان تشکیل کمپین علیه عوامل شدند و…. از طرف دیگر از مردم و دوستان بازخورد‌های زیادی داشتیم. اگر اسم پاورقی را در فضای مجازی جست‌وجو کنید به نمونه‌های بسیاری می‌رسید. در واقع می‌‎توانید هر دو نوع واکنش به این برنامه را ببینید. وی اضافه می‌کند: خیلی از دوستان به من پیامک زدند و تشکر کردند. بسیاری هم برای تهیه‌کننده و دیگر عوامل نظرات‌شان را بیان کردند و واکنش نشان دادند. در واقع مضمون مشترک بازخورد‌های مثبت هم این است که جای چنین برنامه‌ای خالی بود که یک نفر به زبان ساده، نکات بدیهی که جلوی چشم همه هست، اما کسی بیانش نمی‌کند را عیان کند.

هجو خارجی با طعم نقد داخلی

شهبازی: در کنار محور اصلی برنامه نگاهی به اخبار، اتفاقات و گفته‌‎های مسئولان داخلی هم داشتیم. ولی همان‌طور که اشاره کردم رویکرد اصلی برنامه نقد و هجو دشمنان، فتنه‌گران و سردسته‌های آنهاست. تمام تلاش‌مان در این راستاست که در برنامه تیزی پیکان‌مان سمت مردم معترض نرود، چون ممکن است خیلی‌ها به هر دلیلی اعتراض داشته باشند و به اشتباه در جریانی بیفتند. باید حساب آن‌ها را از سردسته‌های اغتشاشگران جدا کرد. طبیعتا فعلا اولویت با نقد رسانه‌ها، جریانات و افراد سردسته این التهابات است تا مردم عادی و حتی مسئولان داخلی؛ هر چند که نگاهی هم به این‌ها داریم.

لینک دانلود و مشاهده برنامه پاورقی و دی بی سی

در این بخش لینک دانلود و مشاهده برنامه های پاورقی و دی بی سی را برای شما قرار داده ایم:

لینک دانلود و مشاهده برنامه پاورقی:

لینک دانلود برنامه پاورقی از شبکه دو (سایت شبکه آرشیو برنامه پاورقی)

لینک مشاهده برنامه پاورقی از شبکه دو (سایت شبکه آرشیو برنامه پاورقی)

لینک دانلود برنامه پاورقی از تلوبیون (سایت تلوبیون آرشیو برنامه پاورقی)

لینک مشاهده برنامه پاورقی از تلوبیون (سایت تلوبیون آرشیو برنامه پاورقی)

لینک دانلود و مشاهده برنامه دی بی سی نیوز:

لینک دانلود برنامه دی بی سی از شبکه دو (سایت شبکه آرشیو برنامه پاورقی)

لینک مشاهده برنامه دی بی سی از شبکه دو (سایت شبکه آرشیو برنامه پاورقی)

لینک دانلود برنامه دی بی سی از تلوبیون (سایت تلوبیون آرشیو برنامه پاورقی)

لینک مشاهده برنامه دی بی سی از تلوبیون (سایت تلوبیون آرشیو برنامه پاورقی)

سایت دی بی سی نیوز:

دی بی سی برنامه ای طنز است که در حقیقت نگاهی طنز به روش و شیوه خبرپراکنی بی بی سی فارسی دارد. این لینک سایت دی بی سی است که مطالب و برنامه طنز این برنامه را می توانید از طریق سایت برنامه پیگیری بفرمایید:

لینک سایت دی بی سی dbcpersian.ir

در قسمت معرفی (درباره ما) سایت دی بی سی آمده است: دی بی سی فارسی یک سازمان رسانه‌ای بزرگ بین‌المللی است که تلاش می کند اخبار و اطلاعات به صورت بی‌طرفانه در اختیار مخاطبان فارسی زبان خود در سرتاسر دنیا قرار دهد. دی‌بی‌سی فارسی یک نهاد خبری چندرسانه ای است که اخبار و اطلاعات را از طریق تلفن همراه و ابزارهای الکترونیکی قابل حمل به مخاطبان ارائه می‌کند. برنامه های دی بی سی فارسی در مشهد تهیه می شود؛ در عین حال گزارشگران ما از شهرهای مختلف نیز نقش مهمی در تهیه این برنامه ها دارند. در دی بی سی فارسی، ما از امکانات منحصر به فرد گردآوری خبر در سرتاسر جهان بهره می بریم. از جمله این امکانات دسترسی به گزارش‎های ۶۰ هزار خبرنگار در شهرهای مختلف دنیا، تحلیل و گزارش‌های شاهدان عینی است.

شبکه فارسی دی‌بی‌سی با شعار «اینجا همه خبرها راست است!» از ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ ( ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) پخش برنامه های خود را آغاز کرد. این شبکه ماهانه ده‌ها دقیقه برنامه برای مخاطبان فارسی زبان خود پخش می کند. خبر، محور برنامه های تلویزیون فارسی دی‌ بی سی است و تقریباً نیمی از برنامه های آن را تشکیل می دهد. در کنار برنامه های خبری، برنامه های تازه، متنوع و تحلیلی نیز از این تلویزیون پخش می شود. مخاطبان هفتگی تلویزیون فارسی دی بی سی در سال ۲۰۲۰ و در یک بازه کوتاه به ده‌ها هزار نفر رسید. برنامه های دی‌ بی سی فارسی در اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، توییتر، تلگرام، بله و ایتا و با آیدی @DBCpersian در دسترس است.

تاکنون دی بی سی فارسی برنامه‌های خود را در قالب‌ «بخش خبری»، «نوبت ما»، «مستند» و «دی‌بی‌سی آرشیو» منتشر کرده است. این قالب‌ها هنوز در حال گسترش است. دی‌بی‌سی در «بخش خبری» در قالب گزارش، گفتگو، خبر کوتاه و زیرنویس به اخبار روز می‌پردازد. در «نوبت ما» نظر مردم را درباره مسائل مختلف می‌پرسد، در «دی بی سی آرشیو»، به فراخور اهمیت موضوع، آرشیو دی بی سی در قرن معاصر را منتشر می‌کند و در «مستند» نیز سعی می‌کند گره‌های ذهنی مردم از موضوعات مختلف را باز کند.

نقد و بررسی برنامه پاورقی (طنز) / نگاهی متفاوت به برنامه طنز پاورقی شبکه دو

از همان ابتدای اغتشاشات اخیر، آنچه که بیشتر از همه واضح بود، ترکیبی‌بودن یک جنگ علیه ایران بود. جنگ هیبریدی یا ترکیبی، از ابتدای آشوب‌ها در دستورکار قرار گرفته بود تا جای هیچ گریزی برای مخاطب این روزهای شبکه‌های اجتماعی وجود نداشته باشد. در این بخش به نقد و بررسی برنامه پاورقی پرداخته ایم. برنامه ای در فتنه مهسا امینی و آشوب های ۱۴۰۱ متولد شد و با نگاهی طنز به اتفاقات اغتشاشات و اخبار آن در فضای مجازی، نقش موثری در افزایش سواد رسانه ای مخاطب و آگاهی بخشی به مخاطب ایفا نمود.

نگاهی به مکاشفه طنز خبری/ صحت‌سنجی به روش پاورقی

از یک‌طرف آشوب در خیابان و از طرف دیگر، خبرپراکنی در شبکه‌های اجتماعی بود که باعث می‌شد راست و دروغ با هم آمیخته شده و امکان تشخیص آن برای مخاطب وجود نداشته باشد. از همان زمان بود که وجود یک برنامه ترکیبی برای پاسخ‌دادن به شبهات رسانه‌ای احساس می‌شد. درست در همین زمان بود که «پاورقی» پای خود را به تلویزیون گذاشت. برنامه‌ای که تلاش می‌کرد به برخی شبهات و جنگ رسانه‌ای صورت‌گرفته در شبکه‌های مجازی پاسخ دهد. پاورقی به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی توانسته در همین مدت اندک، مخاطبان خود را پیدا کند. این برنامه تلاش کرده شبکه‌های مجازی را به‌صورت همه‌جانبه رصد کند که پرداختن به پست‌ها و صحبت‌های سلبریتی‌ها در فضای مجازی هم بخشی از این برنامه است. در این گزارش تلاش کردیم به بخشی از جوانب این برنامه و نکات مهم آن اشاره کنیم.

پشت هر طنز سیاسی، تحلیل‌های جدی، شناخت مسأله، قرار دادن آن در چارچوب، بیان زمینه شکل‌گیری آن و مقایسه‌اش با واقعیت‌ها و دنبال‌کردن سابقه آن رویداد نهفته است. اگر طنز را ابزاری بی‌نظیر در مواجهه با مسائل و مشکلات جامعه بدانیم با کمک آن می‌توانیم سراغ تلخ‌ترین رویدادها و مشکلات برویم تا بیان و نقد آنها را آسان‌تر کنیم. برنامه‌ پاورقی به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی یکی از تولیدات شبکه دوی سیماست که با هدف روشن‌شدن ابعاد اخبار منتشرشده در فضای مجازی با زبان طنز چند ماهی است که شنبه تا سه‌شنبه حوالی ساعت ۲۰ روانه آنتن شده‌‌است. این برنامه که کارگردانی‌اش برعهده ابوالفضل حاجیان و نویسندگی‌اش با محمدامین میمندیان و مرتضی قربانی است، با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان‌کردن لایه‌های پشت‌پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و می‌کوشد بدون پیچیدگی‌های شکلی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.

پاورقی و تولید در زمان کم

جواد فتحی، نویسنده، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون برنامه تلویزیونی «کاربرانه» فعالیت داشته‌است. گفته می‌شود که پاورقی در زمان بسیار اندکی از مرحله پیش‌تولید روی آنتن رفته و از زمان شکل‌گیری فکر تا ضبط اولین قسمت خیلی سریع جلو رفته است؛ یعنی از زمان پیشنهاد طرح برنامه و صحبت درباره این‌که چگونه تولید شود و عوامل آن جمع شوند تا وقتی که ضبط و تهیه شود تقریبا دو هفته طول کشید. تهیه‌کننده این برنامه معتقد است بعد از این‌که در مهرماه، ناآرامی‌ها شروع شد و اخبار دروغین به جامعه ارائه می‌شد، رسانه باید کاری انجام می‌داد و اول از همه با برملا کردن دروغ‌ها از شتاب رسانه‌های بیگانه برای گسترش ناآرامی‌ها جلوگیری می‌کرد. برای همین روشنگری مردم و برملا کردن چهره واقعی شبکه‌‌های خبری معاند را در دستورکار قرار دادیم. به گفته تهیه‌کننده پاورقی، خط اصلی برنامه با حضور یک مجری توانمند برای بیان واقعیت‌های موجود با زبان طنز شکل گرفت.آنچه در رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکل‌گرفت و هنوز هم ادامه دارد سرشار از ابهام و دروغ است، به‌طوری‌که برخی موارد دروغ بودن‌شان بدیهی است و باید یک نفر می‌آمد و به اینها جواب می‌داد اما چرا نام پاورقی بر این برنامه گذاشته شد؟ عوامل آن این‌طور گفته‌اند که کلمه پاورقی به معنی تکمله‌هایی است که به متن اصلی زده می‌شود و این برنامه نیز با رصد اخبار، اشارات تکمیلی و توضیحاتی درباره این اتفاقات و ماجراها ارائه می‌کند. به این معنی که متن خبرها و اتفاقات یک چیز دیگری است و پاورقی آنها را گویاتر و واضح‌تر بیان می‌کند تا مخاطب وجه دیگر ماجرا را هم ببیند و بشنود.

پاورقی ساده و سرراست

سوای علاقه‌مندی عوامل به برنامه‌های ساده و بدون هیاهو یکی از دلایل سادگی این برنامه نبود وقت کافی برای تهیه آرایه‌ای شلوغ و با جزئیات زیاد بود، چراکه از زمان شکل‌گیری فکر تا ضبط و پخش برنامه کمتر از یک هفته وقت بوده و به‌همین‌دلیل از آرایه نیمه‌آماده‌ای که بود استفاده و کمی در آن دست برده شد. وقتی قرار است یک برنامه با یک مجری آن‌هم در زمانی محدود تولید شود باید ساختار ساده و البته عمیقی داشته‌باشد. طنز سیاسی نهفته در این برنامه کاملا با نگاه روزنامه‌نگار تحقیقی همخوانی دارد و قرار نبود خیلی پیچیدگی‌های شکلی، نمایشی و … داشته باشد. عوامل تلاش کردند ساده حرف بزنند و بیشتر به طنز مطبوعاتی نزدیک شوند. گفته می‌شود که عوامل برنامه چند منبع برای صحت‌سنجی دارند تا خبر موثق را تشخیص دهند.

یک سوزن هم به خودمان

اما بعد از آن‌که جای خالی نقد به مسئولان داخلی احساس شد، بخشی با عنوان «جوالدوز» راه‌اندازی شد تا به موضوعات روز اقتصادی و سیاسی داخلی پرداخته و انتقاداتی مطرح شود. از اسم این بخش مشخص است که قرار است یک سوزن هم به مسئولان و مدیران ارشد زده شود. بااین‌حال محور اصلی برنامه همان موضوعاتی است که در رصد اخبار رسانه‌های بیگانه می‌توان دید. آن‌طور که عوامل برنامه می‌گویند، تجربه کار عوامل پاورقی با محمدرضا شهبازی وجود داشت و به نظرشان نگاه طنزآمیز او مناسب بود و به‌همین‌دلیل او را به‌عنوان مجری انتخاب کردند.

محمدرضا شهبازی، مجری برنامه پاورقی، علاوه بر اجرا در تلویزیون، طنزپرداز و مدیر سایت «راه‌راه» هم هست. او تاکنون در برنامه‌های مختلفی در شبکه‌های افق و شبکه دوی سیما به اجرا پرداخته‌است. اولین مسابقه سیاسی تلویزیون به نام «رخداد» و برنامه طنز «حرفشم نزن» با تهیه‌کنندگی و اجرای شهبازی از شبکه افق سیما روی آنتن رفته‌است. او معتقد است که پاورقی می‌خواهد لایه‌های پشت‌پرده اخباری را که برای مخاطبان مهم و اثرگذار است و ممکن است آنها را به اشتباه بیندازد، نمایان کند. درواقع در این برنامه تلاش شده مخاطبان به این درک برسند اخباری که شبکه‌های معاند با سرعت و شتاب به خورد مخاطب می‌دهند یا در فضای مجازی می‌بینند و می‌شنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.

تقویت سواد رسانه مخاطب با پاورقی

تقویت سواد رسانه در برنامه‌هایی مثل پاورقی درست همان چیزی است که در اهداف تولید آن هم لحاظ شده است. سوادی که این روزها و در یک جنگ ترکیبی بیشتر از قبل نبود آن احساس می‌شود. به نظر می‌رسد که یکی از اهداف این برنامه، تقویت سواد رسانه‌ای مخاطبان است. گروه نویسندگان این برنامه به‌دنبال آگاهی‌بخشی به مخاطب بوده و تلاش می‌کنند متناسب با اخباری که منتشر می‌شود مخاطب را برای پذیرش خبر، شناسایی منبع، زمان تاریخ انتشار و اهداف پشت‌پرده آن آماده کنند. ایده این برنامه زمانی شکل گرفته که احساس شد سرعت‌عمل رسانه‌های معاند در دست گرفتن افکار مردم بالا رفته و با هجمه رسانه‌ای همه‌جانبه، هماهنگی اغراق‌شده‌ای ترسیم شده و تلویزیون باید کاری کند، ولی سوتی‌های عجیب‌وغریبی که در این زمینه وجود داشت کار عوامل را راحت کرد و توانستند مسیر تحقیق تا نگارش و اجرا را سریع ترسیم کنند و برنامه را روی آنتن ببرند. در طنز سیاسی، تحلیل‌های جدی، شناخت مسأله، قرار دادن آن در چارچوب، بیان زمینه شکل‌گیری آن و مقایسه‌اش با واقعیت‌ها و دنبال‌کردن سابقه رویدادها و تلاش برای نگاه از زاویه‌ای متفاوت وجود دارد که درنهایت هدفش روشنگری مخاطب با نگاه طنز است. ضمن این‌که برنامه پاورقی با صراحتی که هم در موضوع و هم در لحن و اجرا دارد حرفش را بی‌رودربایستی می‌زند. تا الان بیش از ۵۰ قسمت از برنامه روی آنتن رفته که عوامل معتقدند بازخوردها خیلی زیاد بوده‌است. همین که برنامه از سوی آشوبگران و خارج‌نشینان در فضای مجازی نقد و نسبت به برنامه واکنش نشان داده می‌شود یا به عوامل تولید توهین‌های رکیک می‌شود یعنی برنامه دیده شده و تأثیرش را گذاشته‌است. ضمن این‌که بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی از برنامه دفاع می‌کنند و پاسخ آنها را می‌دهند. کل این قضیه به این معنی است آن کاری که پاورقی باید انجام می‌داده مؤثر بوده و همین مسأله عوامل را در کارشان
مصمم می‌کند.

برنامه‌سازی در کنار توزیع محتوا

ساخت یک برنامه اگر قرار باشد مرزی میان دروغ و راست ایجاد کند، کار ساده‌ای نیست. نکته مهمی که باید در مورد برنامه‌هایی مثل پاورقی یا «دی‌بی‌سی‌ فارسی» گفت، پرداختن بی‌واسطه به موضوعات روز و بیان آن با یک زبان شفاف است. این مسأله هم در پاورقی دیده می‌شود و هم در برنامه دی‌بی‌سی فارسی. آنچه که در جنگ رسانه‌ای فعلی احساس می‌شود، نیاز به برنامه‌هایی است که بتواند تفاوت حق و باطل را برای مخاطب روشن کند. ناگفته پیداست که چنین برنامه‌هایی هرچقدر از سوی نیروهای جوان و پویا تولید و روانه آنتن شود، مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار کرده و برایش باورپذیرتر خواهد بود. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که علاوه بر تولید، باید فکری دقیق برای توزیع این محتواها هم داشت چراکه ممکن است بسیاری از افرادی که دنبال خبر راست و درست هستند، رسانه‌ملی را تماشا نکنند. توزیع محتواهایی مثل پاورقی در فضای مجازی می‌تواند مخاطبان را هم به سمت برنامه‌های پرمحتوای تلویزیون بکشاند و هم آنها را نسبت به اخبار درست، آگاه‌تر کند.

واکنش اصلاح طلبان به برنامه پاورقی / سایت ها و رسانه های زنجیره ای و پاورقی

در این بخش به مرور واکنش‌های سایت های زنجیره ای اصلاح طلب به برنامه پاورقی پرداخته ایم. این سایت ها که بعضا دست رسانه های معاندی چون اینترنشنال (عربستان)، بی بی سی فارسی و صدای آمریکا را هم از پشت می بندند، مطابق معمول با نگاهی سطحی سعی در زیر سوال بردن برنامه پاورقی داشته اند.

سایت اصلاح طلب هنر صدا با این تیتر به نقد برنامه پاورقی می پردازد: ادبیات عجیب مجری تلویزیون در واکنش به استوری علی ضیا

واکنش سایت اصلاح طلب به برنامه پاورقی استوری علی ضیادیگر رسانه های زنجیره ای نیز با انتخاب و تقطیع بخش های مختلف این برنامه، سعی در زیر سوال بردن کل برنامه دارند! اما روشن است که اگر این برنامه تأثیرگذار نبود، هیچگاه تا این اندازه مورد نفرت رسانه های زنجیره ای و معاند قرار نمی گرفت. کما اینکه در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها هم جریان خاصی که در دشمنی با ایران ید طولایی دارد، شروع به تخریب این برنامه و زیر سوال بردن آن دارد.

گردآوری و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

۸۲ دیدگاه

  • علیرضا

    چون حقایق رو میگه عده ای دارن حسودی میکنن وگرن خیلی برنامه خوبیه
    با قدرت ادامه بدید تا وطن فروش های نادان غرب زده بدبخت متوجه حماقت خودشون بشن

      • صحبت

        مفت … که شما وطن فروشا رو ر..

        • عای

          شماها از متجاوزین به جان و ناموس پردم بدتر هستین، چون اونا رسما قبول کردن که دشمن این مردم و این خاک هستن ولی شماهایی که ماله روی کارهای اونا میکشین و با عادی سازی میخواین نشون بدین که هیچ اتفاقی نیافتاده یا از اون بدتر تو همه جای دنیا مردم وضعشون از ماهم بدتر جایگاه شما رو به …ومزاده منافق ارتقا میده، تاریخ خواهد نوشت در چه دورانی زندگی کردیم.

    • مهمان

      درود به شرف آقای شهبازی و همکاران ایشان ، واقعاً یک تنه درمقابل دشمنان پست فطرت ایستاده آمد. باید این سلبریدی های خائن رو رسوا کرد ،مثل کامبیز دیرباز که دهنش پرواز لجنه.

    • محمد

      دشمنان نظام وانقلاب اسلامی ایران دچار یک توهم بلندمدت شده اند که کاره نظام تمامه وهرسال هم که میگذره میبینیم قدرت وارزش این انقلاب بیشترمیشه.طوری که کشورهای به اصطلاح ابرقدرت غربی هم از ترس ایران زمینه ابجاد روابط با ایران را فراهم میکنند.کشوری که از هیچ دشمنی نمیترسه وجوابش را سخت میده هرروز قویتر میشه ودشمنانش هرروز حقیرتر وضعیفتر میشند.

    • الهام

      خاک بر سر بدبختت کنن

    • مجتبی

      ایولالله . گل گفتی

  • محمد

    باسلام. وعرض خسته نباشی به عوامل برنامه پاورقی.لطفا اگر امکان دارد. برنامه را ایستاده اجرا کنید.به نظر میرسد.برنامه متفاوت تر وتاثیر گزارتر بر مخاطب باشد.

  • اصغر

    این نقد بود یا پاچه خواری؟ اگه جرأت نقد کردن نداری یا بلد نیستی اداشو درنیار. شاید هم می ترسی حقیقت رو بگی با این وضعیت حرف نزنی سنگین تری

    • شهاب

      چی میگی؟
      چه نقدی؟
      پاورقی قشنگ زده به خال…
      اگر حرف حساب و نقد داشتن که الان همه جا پر شده بود.
      مو لای درز برنامه نمیره برای همین فقط فحش میدن به برنامه و میگن اَشغال، به دردنخور، مزخرف و…
      ولی یه دونه هم نقد حسابی توش نیست.
      چرا؟ چون هرچی میگه راسته و سندش رو همونجا رو میکنه.
      خوب دست جماعت ضددین و ضد انقلاب رو برای مردم رو کرده پاورقی.
      من که میگم عالیه. عااااااالی. بیسته. بیست!

    • بامداد

      تیتر این نوشته تنها جمله درست در باب این برنامه بود ، مخاطب آین برنامه همان گستاخانی هستند که به هموطنان خود طلبکارانه میگویند اگر نمیتوانید در کشور خویش زندگی کنید از کشور ما !!! بروید ، نویسنده این متن کاملا چیپ بیشتر روابط عمومی پاورقی ست ، یاد مورچه و کله پاچه افتادم ، عزیزان که به منتقدان تفکر عصر حجر خویش فقط فحاشی می‌کنید در خلوت خویش قدری اندیشه ورزید به حال و روز مادران داغداری که افتاده که سر بر سجاده نوجوانان عزیزشان گریه می‌کنند

  • اصغر

    ضمنا احمق اونیه که فکر می کنه می تونه به مردم ظلم کنه حقشون رو در خفا و علن بخوره و پایمال کنه و تا ابد قسر دربره خدایی هم هست که بالاخره حق مردم رو از حلقومتون بیرون می کشه این دنیا نشد اون ور ببین کی گفتم!

    • شهاب

      اصغرجان دقیقا حق باتوئه…
      خدا هست و حساب همه اونایی که روی خون شهدا پا گذاشتن و به احکام روشن دین خدا و قرآن پشت پا زدن با خود خداست.
      اون دنیا که هست و خیلی از دشمنان دین خدا الان مشغولن.
      ولی تو همین دنیا هم خدا عذابشون میکنه خیالت راحت دوست من.

    • کامیار

      اصغر جون سوراخ دعارو اشتباه زدی داش. پس به اون دنیا اعتقاد داری یا فقط هر جا قافیه جور باشه معتقد به اون دنیا میشی؟ جایی اگر دروغ گفته بیا بگو. حق مردمو خوردین و فلان میکنیم کلی گویی هست. دقیقا این برنامه کجاها حقتو خورده؟ بیا اونو بگو. از زمانی که یادم میاد رسانه های فارسی زبان با خرجهای سنگین مستند میساختن و اخبار طبق دلخواه خودشون میدادن. جدیدا رسانه های داخلی هم برای جذب مخاطب همین روش منافقانه رو پیش گرفتن. حالا یه برنامه ۱۵ دقیقه ای اینطور اذیتت کرده؟؟ شما به قدرت نرسیده طاقت هیچ حرف مخالفی ندارین. اگر به قدرت برسین چنگیز و آتیلا رو روسفید میکنین.

  • شهاب

    عالی بود… دمتون گرم!
    دقیقا مخالفای برنامه همین کارو می کنن.
    چون هیچ نقدی به برنامه وارد نیست و هرچی میگه سندش رو همونجا نشون میده حرفی نمی تونن بزنن و فقط میگن مزخرفه! به دردنخوره! و…

    • احسان

      وقتی یه عده از شدت سوزش سرخ میشوند و عصبی پس مشخصا برنامه مسیر درستی داره

    • علی

      این اقای محمدرضاشهبازی بسیارادم مزخرفی هست وقتی میبینم الکی داره وقت مردم رومیگیره بااین چرندیاتش یعنی خودش …نمیبینه که چه بلایی سرمردم اوردن یه کارگری که شب وروزکارمیکنه نمیتونه خرج خانوادشوبده بعد…زیادی میخوره مسئولین اقازاده هاهمشون توفکراختلاس ودزدی هستن مملکت روبه …کشیدن تاکی صبرم حدی داره بعدیکی مثل این شلقم انگ میچسبونه

      • علی

        توبرنامه شمااسم علی کریمی رواورداخه لبونرسیده خودت مدرکتوباپول ورشوه گرفتی علی کریمی روی پای خودش بلندشدمثل تواقای محمدرضاشهبازی کیسه کش ودنبه به دست نبودبرودنبه بساب البته دنبه هم صدقه سرمسئولین کیلویی ۵۰۰تومان شده

      • سعید

        کسی توی پاورقی نگفته که توی ایران تورم نیست فقط مشکلات سایر کشور ها رو هم میگن که مردم گول حرف های یک تعداد افراد رو نخورن و برای حرفش هم مدرک میاره ، درسته تورم توی ایران خیلی زیاده منم دوس دارم اوضاع اقتصادی کشور بهتر بشه تا تورم کنترل بشه ولی همه جای دنیا هم فقیر داره هم پولدار هیچ کس هم از پولدار نمیگیره بده به فقیر . فقط باید از دولت خواست که پول های اختلاس شده رو از افرادی که اختلاس کردن پس بگیره و تلاش کنه تورم رو به حد و اندازه ی عقلانی برسونه تا مردم هم آرامش داشته باشن

      • نیلوفر ارین

        ما که خانوادگی و با علاقه برنامه شو میبینیم
        آقای شهبازی خیلی قشنگ اجرا میکنه

  • علی

    اگه دارید میسوزید از ساخت این برنامه پس بهتره بسوزید خائن های وطن فروش داعشی صفت

  • کامران

    از برنامه خوب نیست بله پاچه خوار

  • ناشناس

    خوب نیستن برماجه دورغگو هستن مجری پاچه خوار

  • بهلول

    خداوکیلی مجری برنامه پاورقی از کجا پیداش کردید.اصلا هدف ساختن ای برنامه چی هس.البته نیم ساعت بیشتر ندیدم این گفتم ک افکار غرب بهتون اثر گذار نشه🤔😂😂خجالت بکشید

  • موسوی

    بیشرفان چون شما و هم پالانی هایتان بر نمی تابید برید سرتون رو بذار ین زمین و بمیرید

  • سعید

    برنامه خیلی خوبیه حرف حق رو میگه افرادی هم که ناراحتن از این که کسی از بدی های سایر کشور ها بگه لطفا کمی عاقلانه فکر کنن چون اگه اختلاسگر رو نمیشه به ایران بر گردوند مقصر همون کشور ها هستن اگه اونا دلسوز مردم ایران بودن کسانی که از ایران دزدی میکردن رو مجازات میکردن نه این که پناهگاه دزد ها باشن از احمد شاه قاجار گرفته تا افرادی مثل خاوری پول مردم رو بردن توی همون کشورا خرج کردن تا اونجا آباد بشه و اینجا تورم سر به فلک بزنه

  • نیلوفر ارین

    پاورقی بهترینه
    بعد مدتهای طولانی منو به دیدن تلویزیون علاقه مند کرد
    در تمام طول روز و بعد از کار ذوق دیدن برنامه پاورقی رو دارم
    اصلا هرچی بگم کم گفتم
    اگرم به خاطر مشغولیتها قسمتی رو فرصت نکنم ببینم از تلوبیون نگاه میکنم
    دم تیم پاورقی بخصوص آقای شهبازی گرررم

  • ک

    تمسخرغیبت تهمت توهین هتک حرمت افراد ممنوع احیانا

  • عباس

    به نظر من بهترین طنز سیاسی همینه .
    کار ندارم به منافقین و دست نشانده های اون کشورا بر می خوره .
    ولی واقعا جالبه که به طنز به این خوبی بی احترامی می کنن.
    آقااااااا برید فکری به حال اونا بکنیییییییییییییییییید.

    • مهدی اسماعیل پور

      احسنت
      باید از افرادی مثل شهبازی حمایت کرد تا افراد بی هویت و خائنی مثل مدیری و جوان و فردوسی پور و … را دیگر در تلویزیون نبینیم

  • علی

    عادل فردوسی پور بد سوزونده تورو عادل حرف حساب میزد که نزاشتن بیاد…برنامه نود حقیقت رو میگفت نه برنامه ی مزخرف پاورقی شما بچسب به کمبودهای مملکت خودمون نه کشورا دگه….کشوری که ایقد نفت گاز معدن داره همه تا کمر تو سطل زباله خم هستن

    • مهدی اسماعیل پور

      احسنت
      باید از افرادی مثل شهبازی حمایت کرد تا افراد بی هویت و خائنی مثل مدیری و جوان و فردوسی پور و … را دیگر در تلویزیون نبینیم

    • کامیار

      عربستان تا گلو توی نفت و گازه. ۹۵ درصدش هم بیابونه و فقط ۳ تا شهر و ۲۵ میلیون جمعیت داره. اما کلیپهایی از روستاهای فقیر تو عربستان هست که منم قبلا ندیده بودم. خودت حساب کن:عربستان ۶ میلیون بشکه صادرات. ۲۵ میلیون جمعیت. تحریم هم نیست. ایران بعضی وقتا ۵۰۰ هزار بشکه صادرات(یعنی یک دوازدهم عربستان)!!! جمعیت ۸۵ میلیون(یعنی بیش از ۳ برابر عربستان) حدود ۴۰ ساله تحت شدید ترین تحریمهاست. با این امار و ارقام عربستان چرا باید روستاهایی داشته باشه که در حد مردم سیستان بلوچستان باشن؟؟ برو کلیپهاروببین بعد بیا حرف میزنیم.

  • محمدحسین

    عادل فردوسی پور بد سوزونده تورو عادل حرف حساب میزد که نزاشتن بیاد…برنامه نود حقیقت رو میگفت نه برنامه ی مزخرف پاورقی شما بچسب به کمبودهای مملکت خودمون نه کشورا دگه….کشوری که ایقد نفت گاز معدن داره همه تا کمر تو سطل زباله خم هستن

    • ناشناس

      وقتی رای میدی به روحانی و دلار و هزاری به دست می رقصی، باید فکر اینجاشم بکنی که دولت انگلیسی و خائن دلار دو تومنی رو ۳۰ هزار تومن تحویل داد و پراید ۲۰ تومنی رو ۳۰۰ میلیون. خاک بر سر نافهمتون که دو کلام سیاست ورزی هم بلد نیستید. خخ

      • مهدی

        دلار ۲۶تومن تحویل داد و الانم که دولت جدید رسونده به ۵۰تومن

        • ناشناس

          بله مهدی جان. اما با تورم چند درصد؟ بله آفرین: تورم ۵۰ درصد!
          دولت روحانی رکورد دولت باباش، یعنی دولت هاشمی رو شکوند:
          دولت هاشمی: ۴۹ درصد تورم!
          دولت روحانی: ۵۰ درصد تورم!
          تورم یک شبه درست نمیشه. الان که نزدیک دو سال گذشته، تازه از ۵۰ رسیده به ۳۰.
          به جایی خوندم یه کارشناس عربستانی گفته بود:
          کاری که روحانی کرد، مثل جنگ سوریه ایران رو ویران کرد و ایرانی ها سالها طول میکشه که برگردن به دوران قبل از روحانی تازه!
          یاد این شعر می افتم:
          هرچه کنی به خود کنی/ گر همه نیک و بد کنی!

  • رضا

    بررسی مسائل را بسیار سطحی و ابکی و،دور از واقعیت انجام می دهد.مثلا از آمریکا چند بی خانه را نشان می‌دهد که بگوید در ایران هم اگه بی خانمانی هست ایرادی نیست.در حالی اگر هدف مقایسه باشد باید همه چیز را با هم مقایسه کرد.
    یا مثلا از اختلاس یا سواستفاده ها ی مسئولین صحبت می‌کند ولی از شون خواهش میکنه که این کار ها را نکنن درست نیست.
    پیشنهاد من اینست که شما شرق و غرب را ول کن کن به قول امام ره لا شرقی و لا غربی مرگ بر همه شون.بیا تو مملکت خودمون ی مقایسه ای راه بنداز.نمیخواد با دوره طاغوت مقایسه کنی.چند دوره گذشته را مقایسه کن.مثلا درآمد کشور را در زمان رفسنجانی و احمدی نژاد و کارهایی را که در هر دوره انجام شده اعلام کن .فقط همین .بعد ببین نظرات مردم جیه

    • ناشناس

      جمع کن بابا… خب با همین شعارها دولت کثیف و خائن روحانی رو سرکار آوردید! رقصیدید که دلار میشه هزار تومن… اندازه یه جنگ ۸۰ ساله کشور رو عقب روندید. فقط برو بخون وزرای روحانی چه گزارشی به رییسی دادن هفته اول دولت سیزدهم! خلاصش اینه که ما نابود کردیم رفت کشور رو! تو هم تسلیم شو… اونوقت چهارتا غربزده و غرب پرست و ندید بدید کعبه آمالتون آمریکا هست و هنوز روی اون دولت فاسد و جماعت کثیف و خائن اصلاح طلب رو به سینه می زنید.

    • کامیار

      ابکی و سطحی تفکرات شما بود که خیال کردید نوادگان اسکندر مقدونی خیرخواه مردم ایران هستن و توافق باهاشون اونم در احمقانه ترین حالت خوبه!!! دولت منتخب شما رفت همه چیز رو بصورت غیر قابل بازگشت داد. بعد منتظر شد طرف مقابل تعهداتشو انجام بده!! دقیقا مثل ابوموسی اشعری که اول رفت و گفت من علی رو از خلافت خلع میکنم. بعد منتظر بود اونم بگه منم معاویه رو خلع میکنم. اونم اومد گفت پس من بجای علی معاویه رو منصوب میکنم!!! وزیر امور خارجه منتخب شما روی ویلچر و بصورت فلج به امریکا رفت تا سریال امریکایی درست در بیاد و به دنیا نشون بده که ما برای امریکا شاخ و شونه کشیدیم و حالا ببینید چطور فلج شدیم!!! چطور اونموقع رگ وطن گراییتون نجنبید و صداتون در نیومد؟ وای به شما که اینقدر بچگانه فریب خوردید.خدا به دادتون برسه که جواب خون این همه جوون پاک رو چطور میخاید بدید؟

  • مدافع ولایت تا شهادت

    برنامه ای که مفت نمی ارزد؟!!!
    چی شد؟؟؟ چرا؟؟؟ چون داره پته شماهارو میریزه رو آب؟؟؟ آخیییییییی
    خیلی درد داره. آره؟؟؟ فشار بخورید اغتشاشگرای لجن. اینجا ایرانه و برای شما وطن فروشای کثیف جایی نداره. اینجا با خون شهدا به دست اومده و با جیغ جیغ حرامی ها از دست نمیره

  • مهدی

    آقای شهبازی مجری برنامه پاورقی
    با سلام‌ من شناختی از شما ندارم گاها در شبکه های اجتماعی مطالبی را که از سر نادانی ، بیسوادی و جویای نام بیان میکنید میبینم‌ نمیدانم والدین بزرگوار شما زنده هستن یا خیر ایکاش میتوانستم حدمتشان برسم و بپرسم چرا در پرورش تربیت و شعور شما کوتاهی کرده اند آقای عزیز توهین کردن به افرادی که با نظرات یا عقاید شما مخالفند درست نیست ارتزاق از طریق فروش شرف انهم در صدا و سیمای معلوم الحال هنرمندی نیست ترا به جان هر کسی که دوست داری کمی به افراد احترام بگذار

    • کامیار

      کلماتی مثل معلوم الحال و یا توهین به پدر مادر طرف مقابل فقط از شما و همفکرانتون بر میاد و اولین بار توسط تلوزیون مجاهدین خلق مد شد. بزرگانتون هم وقتی حریف کسی نشن پای پدر مادرش رو وسط میکشن. چندین خط نوشتی اما حتی یک مثال هم از این بی احترامی ها نیاوردی. به کی بی احترامی شده؟ بگو ما هم بدونیم.چون حرف بدون مثال و مدرک باد هواست. قضیه اینه که تو چون از روال این برنامه خوشت نیومده و به نفعت نبوده خواستی یه جوری برنامه رو بکوبی و چون هیچ مثال و مدرکی هم نداشتی ناچارا به کلی گویی رو اوردی.راستی شما حافظان ازادی بیان الان که قدرت ندارید اینطور میخاید همرو خفه کنید. اگر قدرت بدست بیارید چه میکنید؟

  • مهیا

    خداوکیلی بهترین برنامه ای هست که تا حالا دیدم.
    دمتون گرم که حقیقت رو میگین.
    وقعا چرا آدم باید شبکه های کشورهایی که دشمن ایران هستن رو ببینه (انگلیس و اسرائیل)!!!
    آیا اونها دلشون برای ما میسوزه؟
    بخدا که اونا زورشون برسه اسم ایران رو از روی کره زمین حذف میکنن.

  • صحبت

    روزنامه نگار دوزاری وطن فروش مفت دهن گشاد امثال تو … زادست که مثل سگ پارس میکنید انقلاب … مثل

  • صحبت

    یه موی اقای شهبازی میارزه به صد تا امثال تو روزنامه نگار زرد که رنگ روزنامت هم رنگ …ه

  • مجتبی

    این یه آدم ک… مادر… ه…رپدره

  • مهدی اسماعیل پور

    درود بر عوامل برنامه پاورقی
    شما که این برنامه را مزخرف دانسته و می گویید به مفت نمی ارزد بگویید ببینم که آیا برنامه های بی ریشه ای مثل دورهمی و خندوانه که …م لقمه هایی مثل مهران مدیری و رامبد جوان را هار کرد و به جان مردم انداخت چقدر می ارزد؟

    • admin

      سلام. مخاطب گرامی. لطفا ابتدا مطلب را مطالعه کنید، بعد کامنت بگذارید!
      متاسفانه مشکل امروز جامعه ما همین است: قضاوت سریع، بدون داشتن اطلاعات کافی. واکنش های احساسی و…
      در تعهد شما شکی نیست، لیکن توقع این است که اگر نقدی نوشته می شود، محتوای نقد مورد واکنش قرار گیرد.
      قضاوت درباره تیتر، تصاویر خبر و… در جهانی که در آن محتوا (به هر شکل) حرف اول را می زند، به هیچ وجه پسندیده نیست.
      لیکن باید به شما عرض کنیم: این تیتر در واقع طنز و تعریض به کسانی است که به ظاهر این برنامه را نقد می کنند اما با حرف های کلی! و بدون مصداق!
      در حقیقت پاورقی و آقای شهبازی به نحوی کار کرده اند که جای هیچ نقد و حرفی باقی نمانده است؛ الا موردی و جزئی.
      از همراهی شما سپاسگزاریم. موفق باشید

  • جعفر سرمدی

    سلام .بابا شمارو به خدا شمارو به قرآن و مقدسات خداوند قسمتون میدم این برنامه بهدرد نخور پاورقیو مجری بیسواد و ناشی و نابلد تو کارش پخش نکنید .انقد با اعصاب مردم بازی نکنید اجازه ندید هر شب به اموات میران شبکه فحاشی بشه..بخدا دیدم چطر فحش میدم..اخه یک نفر آدم باسواد بامنطق تو اون خراب شده نیس و نمی‌بینه این … چه کندی میزنه.تو رو به نامستون دیگه ادامه ندید..وای دق کردم

    • امید دانا

      جعفر نظراتت رو دیدم. چقدر فحش دادی؟
      یه ذره آب بخور… برو بشین جلو کولر اینقدر فشار نخور بابا.
      جعفر جان هنوز تهدیدی می کنی؟ خخ بابا تو یا خیلی بچه ای یا خیلی عقبی!
      یا کودکی یا کودک فکر! یعنی واقعا نفهمیدی از تو این تهدیدا هیچی در نمیاد؟
      گنده های تهدید کردن یکی یکی رفتن تو گونی. بعدشم برف پارسال گذشت الان وسطای تابستان سال بعدشیم. ولی ظاهرا تو از زمستون تا حالا خواب بودی.

    • ناشناس

      اوه اوه.
      جعفر جون چه فشاری میخوری.
      نبین داداش. نبین! خخ

    • کامیار

      برنامه ای که هفته ای مجموعا ۴۵ دقیقه هست چطور شمارو بی طاقت کرده!!!! چندین سال بی بی سی منوتو صدای امریکا رادیو زمانه رادیو فلان شب و روز با مالیات سنگین مردم انگلیس برنامه ساختن و پخش کردن. الان یه برنامه ای که در هفته کمتر از یکساعت هست با روح و روانتون بازی کرده و اینطور عصبیتون کرده؟ دنیایی که شما توش به قدرت برسید چجور دنیایی خواهد بود؟فکر کنم از دهه شصت جمهوری اسلامی هزار بار بدتر و سیاهتر باشه. پس چی شد اون شعارهای نظرات همه باید بیان بشه؟؟ پس چی شد شعارهای مخالف و موافق بیاد نظر بده؟ یه برنامه ساده اینطور روح و روانتون رو به هم ریخته؟ فکر کنم اگر دستتون برسه گلوی عوامل برنامه رو بجویید. چون دوتا صحنه از وضعیت واقعی کانادا و اروپا نشون داد اینطور بهم ریختین؟ این صحنه هارو خودشون ساختن یا واقعیه؟اگر واقعیه چرا نشون دادنش اینطور عصبیتون کرده؟ تعصب به غرب چه بلایی سرتون اورده که دیدن یک صحنه یا کلیپ وجودتون رو به رعشه میندازه و اینطور کبودتون میکنه؟ حامی جمهوری اسلامی نیستم ولی خدا کنه امثال شماها هیچوقت به قدرت نرسید چون روزگارمون سیاه میشه.کسی مطابق میل شما نفس نکشه اعدام میشه.خدا سایتون رو از سر این کشور همیشه دور نگه داره.

  • جعفر سرمدی

    من چیزی نفرستادم ک تکراری باشه میرم تو … دروغگو

    • admin

      سلام. مخاطب گرامی. پس از نوشتن نظر خود و درج نام و ایمیل (واقعی یا مستعار) کافی است یکبار گزینه ارسال را بزنید. اگر بیش از یکبار (بلافاصله) روی این گزینه کلیک نمایید، پیامی به صورت خودکار نمایش داده می شود و نظر شما تکراری تشخیص داده می شود. ضمن اینکه با نمایش همین پیام هم نظر شما دریافت می شود و در صورت امکان منتشر خواهد شد. موفق باشید

  • جعفر سرمدی

    ملت روانی کردین با این مجری … بیسواد …اجازه ندید بیشتر از این امواتتون فحش بخوره ..این یارو بفرستید شهرداری شاید فضای سبز. ..بهش احتیاج داشته باشند و از دستش کاری بر بیاد

    • امید دانا

      خخخخ.
      فخش؟ آره دیگه. همینو بلدید.
      ولی پاورقی نیم ساعت نیم ساعت برنامه مفید داره، بدون یک کلمه فحش.
      این میشه نقد حسابی.
      معلومه مجری کار درست پاورقی درست زده به هدف!
      خخ. عصبانی شدی؟ ای جان. آب سرد بخور

      • محمد

        تمام این هجمه ها علیه یک برنامه تحلیلی و ارزشی خود نشان دهنده عالی بودن این یرنامه هست و اثرگذاری مثبت و پرمخاطب بودن برنامه زیبای پاورقی ترس را در دل دشمنان این ملت ونظام انقلاب اسلامی انداخته.ضمنا همین که یک عده ای با گرایشات خاص در داخل وخارج میخواهند ارزش برنامه پاورقی را کم نشان بدهند خود نشان دهنده ارزش بالای یک برنامه است که این عده معدود تمام وقت خود رابرای تخریب این برنامه گذاشته اند.همین مخالفتهای بدون منطق باعث مشهورترشدن برنامه پاورقی شده

  • راسویاب

    وخواهر ومادر شما و شهبازی رو … …مزاده ها روزی میاد که مث … التماس میکنید که چطور بهتون … بشه کثافت های ..زار پدر

    • ناشناس

      شتر در خواب بیند پنبه دانه!
      البته دور از جون شتر…
      اون هزار فایده داره. شما بی دین و شهوت پرست و وطن فروش بی خاصیت کجا و شتر کجا.

  • مهدی

    هرچی میکی برازنده خودتو خانواده تع بد جور فشار خوردید دیکتاتورها ، ۳۰۰ شبکه لندنی لس انجلسی شفتشو مغزیتونو میده ۲۰ دقیقه برنامه مستند با استدلال تحمل نمیکنید داردسته زن ،هرزگیها، پالونی پرستا

  • حسین صابری

    همین که تریبون مفت دستش دادید خودش معلوم هست چه خبره؟؟ جرات دارین ده دقیقه به من فرصت بدین تا توی برنامه زنده بهتون بگم چکاره هستین..خخخخخ
    خود گویی و خود خندی.. عجب میمون هنرمندی..
    سما مثلا عنقلابی ها، حتی توی سایت خودتون هم جرات انتشار نذارت رو ندارین چه برسه به اینکه بخواین به مردم تریبون بدید

  • کرمی

    آقای شهبازی یه انسان باشرف و وطن پرسته.برنامشون هم عالی و بی نظیر.با پسرهام پاورقی رو میدیدم و لذت میبردیم.

  • سپند

    اتفاقا برنامه پاورقی برنامه ای بسیار ارزشمند است چون موجب هوشیاری ، بیداری ، آگاهی و توجه مردم به چهره های دو رو و منافق میشه … طبیعیه که این برنامه از سمت اپوزوسیون خارج نشین و منافقان داخلی و خارجی و عافیت طلبان و دنیاطلبان و شیفتگان قدرت در داخل مورد هجوم قرار بگیره و الا این برنامه از نظر عاشقان ایران و ایرانی و ملت انقلابی به لحاظ روشنگری از بهترین برنامه های صدا و سیما بوده و هست

  • علی

    سلام خیلیم برنامه فوق العاده ی بوده و هست شنیدم دیگه پخش نمیشه خیلی ناراحت شدم خلی لعنت به باعث و بانیش افسوس که این مملکت شده چراگاه خائنین و دشمنان غرب پرست مثل حسن رو حانی های بی شرف و حرام لقمه ای کاش دوباره پخش بشه اقای محمدرضا شهبازی نباید میدون رو خالی کنه

  • م.م.گ

    سلام، هرکس با عذرخواهی فرصت دوباره ای دارد، البته که باید برای رشد چهره های جدید هم فرصت باشه.

    • مجتبی

      سلام . خیلی برنامه خوبی . خیلی اجرای خوبی دارن آقای شهبازی . هر کسی داره انتقاد بیخود می‌کنه ضد برنامه و حقیقت و شایدم دشمن ایران

  • محمد

    سلام معلومه بد جوری سوزونده شما رو 😆😆

  • آنتی لیبرال

    جاءالحق و ذهق الباطل
    آینده دنیا در دستان تمدن اسلامیست
    یه عده نفهم که بینشون مذهبی هم هستند این رو نمی فهمند. صدای عجل علی ظهورکشان تا آسمان رسیده اما در حقانیت جمهوری اسلامی تردید دارند. اونایی که اصلا اعتقاد ندارند ولشون باید کرد اونا سوار جهل مرکبند، هیچی حالشون نیست.

  • کامیار

    حامیان آزادی بیان همیشه در حرف طرفدار نظرات موافق و مخالف و فرصت دادن به همه برای اظهار نظر بود.زمانی مردم این حرفارو باور میکردن که جمهوری اسلامی دیکتاتور هست و مخالفانش حا کسمی ازادی بیان. اما گذر زمان همه چیز رو روشن کرد. رسانه های فارسی زبان خارجی و جدیدا هم داخلی شب و روز مشغول بزرگ نمایی مشکلات هستن. مشکلاتی که وجود دارن و هیچکس انکارش نمیکنه چون خود ماهم باهاش دست به گریبان هستیم. اما نامردیشون وقتی روشن میشه که حتی موفقیت هارو هم مسخره میکنن و با جعل اخبار سعی در کوچک نمایی پیشرفتها و بزرگنمایی مشکلات هستن. حامیان اینها همانی هستن که میگن رسانه ها شب و روز باید تو سر خودشون بزنن زار بزنن ناله کنن و بگن ما چقدر بدبختیم.غرب رو هم باید بهشت بی نقص نشون بدن. اگر کسی خلاف این کار کنه هجمه ها شروع میشه. اگرکسی کلیپی از مردمی که توی المان دارن از توی سطل زباله میوه برمیدارن پخش کنه تکفیر میشه!! اما چرا پخش چنین چیزی اینطور باید اینارو عصبی کنه؟ جوابش سادست. چون اینها توی رویاهاشون از کشورهای اروپایی بهشتی ساختن که توش نه نیازی به کار هست نه زحمت. صبح تا شب خوردن خوابیدن تفریح دیسکو و … وقتی شما کلیپی پخش میکنی که این فرضیه رو سست میکنه اینها عصبی میشن.چون داری بهشتی که اینها توی رویاهاشون ساختن رو نابود میکنی.در چنین مواقعی هم برای حمله به شما هیچ سند و مدرکی ارایه نمیکنن. یه سری کلمات کلی بدون هیچ مثالی. مثلا برنامه رو به دروغگویی متهم میکنن اما حتی یک مورد هم مثال نمیارن که شما کجا دروغ گفتید.یه کلیپی که دقیقا مشخصه یکی از خیابونهای فرانسه یا المان هست این چه دروغی داره؟ بعضیاشون که باهوش تر هستن اخرش به اینجا میرسن که بگن هدف شما از پخش این کلیپها اینه که مشکلات داخل رو عادی جلوه بدید!!! نه دوست عزیز ایراد از فهم شماست. کسی مشکلات داخل رو عادی نکرده. فقط حرف اینه که کشورهای غربی هم اون بهشتی که توی ذهن شما ساختن نیست. من ۴ سال توی کانادا کار میکردم. توی کارگاه داماد خاله ام که هنوزم اونجا هست. خاطراتی از اونجا دارم که اگر بگم باورتون نمیشه. سطل اشغالهایی که هفته ای یکبار خالی میشد و بوی گندش بیمارمون کرده بود. نحوه رسیدگی توی اورژانس به یکی از کارگرها که ۴ تا از انگشتاش با اره بریده بود و خونریزی شدید داشت و نزدیک بود از هوش بره!!! اگر بگم چه رفتاری با این بیچاره که رو به مرگ بود کردن باور نمیکنید.اگر بگم انگشتای این ادم رو چطور پیوند زدن باور نمیکنید. انگشتاش پیوند زده شد اما اون دستش دیگه هیچ کارایی نداره حتی در حد بلند کردن یه نایلون دسته دار هم کارایی نداره دستش.در حالیکه پدر خودم در ایران مثل همین اتفاق براش افتاد و انگشتاش رو پیوند زدن.با همون دست الان داره کار میکنه. دستشو نمیتونه مشت کنه اما حداقلش اینه که میتونه ابزار و وسایل رو نگه داره و با اون دستش کار انجام بده. بخام مثال بزنم خیلی زیاده.از خواب بیدار شید. بخدا کشورها اون چیزیکه جلوی دوربین میبینید نیست.عربستان روستاهایی داره که مردمش حتی اب یا راه اسفالت ندارن!!! عربستانی که ۲۵ میلیون جمعیت و ۶ میلیون بشکه صادرات نفت داره. یعنی جمعیتش یک سوم ما و نفتش بیش از ۷ برابر ماست. تابحال هرچی فیلم از عربستان دیدین مال دو شهر جده و ریاض هست. اما تازگیا کلیپهایی از شهرهای شرقی عربستان در اومده که نشون میده همه جای عربستان اباد و تمیز نیست. سر چهارراههاش دقیقا مثا ما گدا دارن!!اما شما تابحال ندیدین چون رسانه تصمیم میگیره شما چی ببینید و چی فکر کنید.

    • admin

      دوست عزیز و همراه گرامی. با سلام. مجله خبری روزلاگ آمادگی دارد مطالب و تجربیات شما را در قالب مطالب مجزا و مستقل منتشر نماید… اگر تمایل به انتشار یادداشت ها و مقالات خود دارید، با ما در ارتباط باشید. باتشکر؛ دبیر محتوای مجله خبری روزلاگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.