کد مطلب: ۱۴۸۱ تاریخ انتشار: 26 دی 1401 / 23:25 ارسال نظر
میدان دادن به جریان معاند و محدود سازی جریان انقلابی در سایت آپارات!

بسته شدن کانال جهاد تبیین در آپارات + عکس و جزئیات

کانال جهاد تبیین در آپارات

بسته شدن کانال جهاد تبیین در آپارات اتفاق جدیدی نیست و این سایت، با توهین به شهدای مدافع حرم، دمیدن در آتش فتنه مهسا امینی و… نشان داده است که از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب کوتاهی نمی کند!

مجله خبری روزلاگ: سایت آپارات در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه انقلاب اسلامی، یک کانال دیگر را به طور کامل مسدود کرده است. سایت آپارات که توسط محمد جواد شکوری مقدم راه اندازی شده است، به صورت روشن محتوایی که علیه اسلام و انقلاب اسلامی است را منتشر می کند و از سوی دیگر جلوی فعالیت یا رشد کانال های انقلابی را می گیرد. در ادامه مستندات این مدعا و نیز خبر بسته شدن کانال جهاد تبیین در آپارات را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید:

نگاهی به فعالیت های سایت آپارات علیه انقلاب اسلامی

متاسفانه آپارات که یک سایت کاربر محور است، با مدیریت جریان غیر انقلابی اصلاح طلب، بارها علیه اسلام و مقدسات ویدئوهایی را منتشر کرده است و در سوی مقابل، اجازه فعالیت به کانال های انقلابی را نمی دهد. در ادامه به بعضی از فعالیت های سایت آپارات علیه انقلاب اسلامی پرداخته ایم.

سایت آپارات و نقش آن در فتنه مهسا امینی

یکی از فعالیت های اخیر آپارات، کمک به داغ شدن آشوب و اغتشاش در کشور بود. اغتشاشات اخیر که به بهانه مرگ مشکوک خانم مهسا امینی اتفاق افتاد، باعث شد در نقاط پراکنده کشور سه ماه مشکل ایجاد شود و عملا زندگی و امنیت مردم به سخره گرفته شود. در جریان فتنه مهسا امینی نزدیک به ۶۰ نفر از نیروهای امنیت و بسیج مردمی شهید شدند و جریان معاند با کشتن حاضرین در اغتشاشات سعی در زنده نگهداشتن آتش آشوب ها داشت.

سایت آپارات نیز به شدت در این فضا فعال بود و ویدئوهای داغ فتنه مهسا امینی و فتنه ۱۴۰۱ را منتشر می کرد. اعتراض به حذف این ویدئوها هم یا نتیجه بخش نبود و یا بعد از اینکه ویدئو بازدید کافی را کسب کرده بود و اثرش را گذاشته بود، حذف می شد!

در این گزارش خبرگزاری مشرق به شکلی مستند به همراه تصاویر و توضیحات کافی به نقش سایت آپارات در فتنه مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ پرداخته است:

لینک: بررسی نقش‌ پلت‌فرم‌ها در اغتششات/ «آپارات» چگونه مهسا امینی را به اسم رمز آشوب تبدیل کرد؟ + تصاویر (کلیک کنید)

ما نیز در مجله خبری روزلاگ پیشتر به سانسور جنایت داعش در سایت آپارات پرداخته بودیم که می توانید گزارش آنرا در لینک زیر مطالعه بفرمایید:

لینک: حذف ویدئوی شهدای شاهچراغ از آپارات چرا و با چه هدفی: سانسور جنایت شاهچراغ در آپارات + تصاویر و جزئیات (کلیک کنید)

مرور گوشه ای از فعالیت های آپارت در عناد با جمهوری اسلامی ایران

متاسفانه جریان معاند خارج نشین نیز در آپارات فعالیت می کند و مدیران این سایت بدون توجه به سیاست ها قوانین نظام اسلامی، به این جریان اجازه فعالیت می دهند! از جمله مشرق نیوز در گزارش زیر به بخشی از این فعالیت ها اشاره کرده است:

لینک: تداوم هنجارشکنی پلت‌فرم‌ها/ شبکه ساختارشکن ماهواره‌ای صفحه خود را در آپارات تاسیس کرد + عکس (کلیک کنید)

انتشار ویدئوهای جریان معاند خارج نشین به بهانه کاربر محور بودن، یکی دیگر از فعالیت های گسترده و چشمگیر سایت آپارات علیه نظام اسلامی است. در گزارش زیر مشرق نیوز به این موضوع پرداخته است:

لینک: گاف چندباره آپارات با بهانه «کاربرمحور» بودن + عکس (کلیک کنید)

مجموعه سایت هایی که شکوری ها آنرا مدیریت می کنند، فعالیت های گسترده سیاسی علیه اسلام و انقلاب اسلامی دارند. از جمله مباحث مربوط به توهین به شهدای مدافع حرم، توهین به مقدسات اسلامی و خداباوری و… . خبرگزاری مشرق در گزارش های مفصلی به این موضوعات پرداخته است که در این بخش به دو مورد از آنها اشاره می شود:

لینک: هولدینگ «شکوری‌ها» به استقبال تولد گلشیفته فراهانی رفت + عکس (کلیک کنید)

لینک: مشرق گزارش می‌دهد/«فیلیمو» فعالیت تبلیغی علیه مدافعان حرم و جبهه مقاومت را چگونه دنبال می‌کند؟ + تصاویر (کلیک کنید)

عکس: محدود شدن کانال های انقلابی در آپارات

اما موضوع گزارش حاضر، بسته شدن کانال جهاد تبیین در آپارات است. این کانال که با عنوان gloss و با آدرس aparat.com/gloss فعالیت می کرد، بارها از سوی مسئولان آپارات محدود شده بود و در نهایت اینبار به طور کامل دسترسی کانال بسته شده است. به نحوی که حتی اجازه ورود مدیر کانال به پشتیبانی آپارات نیز داده نشده است!

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید، یکی دیگر از کانال های انقلابی با عنوان «جهاد تبیین» (آدرس و لینک کانال جهاد تبیین در آپارات) به دلایل واهی به طور کلی بسته شده است:

بستن کانال انقلابی جهاد تبیین توسط آپاراتمشخص نیست جریان معاند و اصلاح طلب، در چه بخش هایی از مدیریت فرهنگی کشور نفوذ دارد، اما آنچه روشن است اینکه این جریان به محدود فعالیت های رسانه ای جریان انقلاب ضربه خود را وارد می کند. اگرچه محدودسازی یک کانال از بین هزاران کانال موضوع چندان مهمی به نظر نمی رسد، اما وقتی مجموعه ای از این اتفاقات را کنار هم بگذاریم، روشن می شود که دستی در کار است!

پیشنهادی برای مدیریت رسانه های زرد و سایت آپارات توسط دولت

در این بخش پیشنهاداتی برای مدیریت رسانه های زنجیره ای و زرد اصلاح طلب و نیز سایت آپارات ارائه می شود. پیشنهاداتی که دولت با عملی کردن آنها شرایط را برای فعالیت جریان خودجوش انقلابی هموارتر می کند:

۱. به هیچ وجه محدودکردن و بستن (فیلترینگ) در شرایط فعلی کارساز نیست. اتفاقا هرچه فعالیت این رسانه ها، به ویژه سایت های اصلاح طلب بیشتر باشد، کار برای شناخت فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این جریان آسانتر می شود. روشن است که از بین اصلاح طلبان، درصد قابل توجهی به اسلام و انقلاب وفادارند. بنابراین با فعالیت سایت های زرد و زنجیره ای، جریان مسموم و خائن اصلاح طلب شناخته می شود و مجموعه های انقلابی به شناخت بهتری می رسند.

۲. پیشنهاد می شود سازمان صدا و سیما سایتی ویدئو محور و کاربرپسند مانند یوتیوب راه اندازی کند و مدیریت آنرا به یکی از بخش های رسانه ملی واگذار نماید. طبیعی است که در چنین شرایطی حداقل فعالان رسانه ای انقلابی می توانند بدون دغدغه در یک فضای امن و بدون نگرانی از حذف و محدود سازی فعالیت نمایند. آپارات نیز به فعالیت خود ادامه می دهد و فضای رقابتی موجود به شناخت و بازشناخت دو جریان وطن پرست و وطن فروش کمک خواهد کرد.

۳. پیشنهاد می شود دولت انقلابی به شکل قاطعی به فعالیت های ضد انقلابی سایت آپارات رسیدگی کند. طبعا وقتی حضرات مدیر این سایت مشاهده می کنند که تندترین و ساختارشکن ترین ویدئوها در این رسانه منتشر می شود و برخوردی صورت نمی گیرد، جری‌تر شده و منویات خود را با شدت و گستره بیشتری پیگیری و اجرا می کنند. اما اگر برخورد «قانونی» لازم و قاطع صورت گیرد، این مشکلات روز به روز کمتر خواهد شد. طبیعی است که وقتی سایتی از ارشاد مجوز گرفته است و در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کند باید به قوانین کشور پایبند باشد. طبعا توهین به شهدا و فتنه انگیزی در حوادث مختلف برای چنین سایتی باید تبعات به همراه داشته باشد که متاسفانه در حال این سایت به راحتی مشغول فعالیت علیه اسلام و انقلاب است و هیچ برخوردی نیز با آن صورت نمی گیرد.

۴. باید به حال فیلترینگ کشور فکری اساسی بشود. به عبارت بهتر دولت می تواند با فیلترینگ هوشمند، فیلتر سایت های بزرگی نظیر یوتیوب را آزاد کند و تنها صفحات متخلف را مسدود نماید. به این ترتیب فعالیت در این سایت های حرفه ای برای کاربران آسان می شود و از سوی دیگر جریان معاند نیز محدود است و نمی تواند به راحتی خواسته خود را به گوش و چشم مخاطب برساند! اگرچه به نظر می رسد در بعضی از موارد این فیلترینگ در حال اجراست، اما هنوز در رابطه با اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، واتساپ و موارد مشابه جای کار جدی وجود دارد و این پشنهاد قطعا با استقبال گسترده کاربران نیز مواجه خواهد شد. (همانگونه که محدودسازی این پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و سایت ها با انتقادات گسترده روبرو شده، آزادسازی و فیلترینگ هوشمند نیز با استقبال گسترده همراه می شود.)

۵. با توجه به اینکه بخشی از پیگیری های قوه قضائیه در رابطه با پرونده های اینچنینی، نیازمند طرح شکایت است، پیشنهاد می شود از بین فعالان رسانه ای و فرهنگی، عزیزانی که شرایط، تخصص و سواد حقوقی لازم و کافی را دارند، علیه مجموعه هایی مانند سایت آپارات که به اسلام و مقدسات، شهدا و مدافعان حرم و… توهین می کنند اقدام به طرح شکایت کنند. طبعا با طرح شکایت، قوه قضائیه به شکل بهتر و کاملتری به ماجرا ورود می کند. سایت ها و رسانه های انقلابی نیز می توانند این پیگیری را خبری کرده و نتایج آنرا به اطلاع مردم کشورمان برسانند.

تهیه و تنظیم: گروه سیاسی
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.