کد مطلب: ۳۰۳ تاریخ انتشار: 20 بهمن 1398 / 20:38 ارسال نظر
چرا اصلاح طلبان از انتخاب و رأی مردم می ترسند؟

ترس دولت و اصطلاح طلبان از مردم!

ترس دولت و اصطلاح طلبان از مردم گرانی بیکاری و عملکرد دولت و مجلس

ماجرای برجام، دلار، گرانی بنزین، قیمت فضایی خودرو و مسکن و بطور کلی، عملکرد اصلاح طلبان، چه در دولت و چه در مجلس به نحوی است که نزدیک شدن به انتخابات، به شدت آنها را به هراس انداخته است!

مجله خبری روزلاگ: این روزها و با نزدیک شدن به ایام انتخابات، موضوع ترس دولت و اصطلاح طلبان از رأی مردم هر روز نمود تازه ای می یابد. آنها تلاش می کنند تا با منحرف کردن اذهان از اصل موضوع، ایجاد دو قطبی کاذب و حمله به شورای نگهبان، از شکست احتمالی خود فرار کنند. اما گرانی، بیکاری، تورم، عزت ملی در برجام و… مسائلی نیست که به این سادگی فراموش شود.

محمد ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای درباره ترس دولت و اصلاح طلبان از مردم در انتخابات پیش رو، با عنوان «مقاومت محافظه کارانه مقابل تغییر» در کانال تلگرام خود نوشت: ائتلاف مدعی اعتدال و اصلاحات، در پس همه جنجال هایی که به راه انداخته اند، از چه چیز نگرانند؟ فقدان نامزد؟ آنها که فقط در تهران و برای سی کرسی مجلس، بالغ بر ۴۳ نامزد دارند!

از جمله: مجید انصاری، محمد علی افشانی، محمد حسین مقیمی، خباز، محجوب، جلودار زاده، کواکبیان، مازنی، وکیلی، پروانه مافی، سید افضل موسوی، راه چمنی، سید فرید موسوی و … ده ها نامزد دیگر.

بر خلاف ادعا، مشکل ائتلاف دولت و اصلاح طلبان، کمبود نامزد نیست. آنها می ترسند امید و اراده تغییر در مردم شکل بگیرد و تبدیل به پویش تلاش و پیشرفت و عدالت شود. می ترسند قالبی که با هراس افکنی ساخته و بر ذهن مردم غلبه داده بودند، توسط خود مردم شکسته شود و افق های جدید کار و گره گشایی پدیدار گردد.

موضوع مهم انتخابات نباید در مجادله انگیزی رندان سیاست گم شود؛ و آن مواجهه پر حجم محافظه کاران (دولتی ها و موتلفان شبه اصلاح طلب آنها) با تغییر طلبی است. مواجهه طیفی که با قول و فعل گفته اند ما نمی توانیم، با دارندگان روحیات جهادی و انقلابی که می گویند ملت ایران توانسته و می نواند. مواجهه یاس آفرینان و فرصت سوزان، با امیدواران و تلاش گرایان باور کنندگان ظرفیت ملت.

دو قطبی واقعی این است و جریان محافظه کار غالب در دولت و مجلس، می ترسد «تغییر طلبی انقلابی»، جای «محافظه کاری و ارتجاع غربگرا» را با اراده و رای مردم بگیرد. بنابراین متصلبانه و با عملیات روانی سنگین، در مقابل تغییر مقاومت می کنند. آنها نگران جریان یافتن روحیه کار و خدمت و مجاهدت در دولت و مجلس هستند؛ گمشده ای که تدریجا تبدیل به عطش و مطالبه جامعه تبدیل شده است.

این عطش و اشتیاق عمومی به حدی بالاست که همین دیروز، روزنامه اصلاح طلب «آفتاب یزد» نوشت: «کشور به مدیران کاری و جهادی نیاز دارد و نه مدیران اطوکشیده.» رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور فرمودند: «گرانی در شب عید نخواهیم داشت!»

هر زمان یک مقام دولتی تاکید کرد مشکلی نیست، بیش از گذشته باید نگران باشیم که یحتمل قرار است موضوع جدیدی کام مردم را با برخی مدیران دولتی که برای شرایط موجود ساخته نشده‌اند، تلخ کند. وقتی به صورت دفعی قیمت بنزین سه برابر شد، مسئولین دولتی از تریبون‌های مختلف قول دادند اصلاح قیمت بنزین منجر به گرانی نمی‌شود. بنزین یک‌بار گران شد ولی از همان تاریخ به امروز قیمت‌ها بالا رفته و هنوز این روند ادامه دارد.

شرط تحقق وعده آقای واعظی، حضور مدیران جهادی به معنای واقعی کلمه -نه اطو کشیده- در دولت، است. مدیر اطو کشیده تنها دغدغه‌اش ساعت پایان کار و میزان حقوقش است ولی مدیر جهادی دغدغه مردم را دارد تا گرهی از زندگی آنان باز کند. ما به چنین مدیرانی نیاز داریم. مدیرانی که میز ریاست را فرصتی برای خدمت صادقانه به جامعه بدانند نه پلی برای پر کردن جیب.

مردم نباید اجازه دهند فرصت بزرگ تغییر سازنده، در یاس افکنی و هراس پراکنی اشرافیت دولتی پارلمانی از بین برود.

روزلاگ: بهترین نمود ترس دولت و اصطلاح طلبان از انتخابات و تصمیم مردم را در:

  1. حمله به شورای نگهبان
  2. فرافکنی
  3. ایجاد دوقطبی کاذب

و… می توان دید و تحلیل نمود.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.