کد مطلب: ۴۵۰ تاریخ انتشار: 29 بهمن 1398 / 09:51 ارسال نظر
تنها ۳۰ درصد مشکلات به علت تحریم است و ۷۰ درصد به خاطر ضعف مدیریت و ناکارآمدی است!

قالیباف: اگر به مجلس برویم دولت را وادار به کار می‌کنیم

محمد باقر قالیباف دولت و مجلس

محمد باقر قالیباف گفت اگر به مجلس برویم دولت را وادار می کنیم درست و اصولی کار کند؛ چراکه ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی و ضعف مدیریت است.

مجله خبری روزلاگ: هرچه به انتخابات مجلس نزدیک تر می شویم، حساسیت شعارها و برنامه های انتخاباتی بیشتر می شود. حالا محمد باقر قالیباف با اشاره به اینکه تنها ۳۰ درصد مشکلات ناشی از تحریم ها است گفت اگر به مجلس برویم دولت را وادار به انجام کار می کنیم. چراکه ۷۰ درصد مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی و ضعف مدیریت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دیگر مردم از دعوا کردن و شعار دادن خوششان نمی آید؛ اگر ما به مجلس برویم حتما دولت را وادار به کار کرده و ایستادگی می‌کنیم.

اگر به مجلس برویم دولت را وادار به کار می‌کنیم

به نوشته فارس محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (شنبه) در مراسمی که در مسجد جواد الائمه (ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی نعمت بزرگی برای همه ما است و در طول چندصدسال اخیر هیچ وقت فرصت ایجاد حکومتی دینی در سایه نظام ولایت، همچون نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

وی گفت: باید شکرگزار نعمت وجود نظام خود باشیم به نحوی که امروز ما از حکومتی برخورداریم که یک فقیه عادل این نظام را هدایت و رهبری میکند و این می تواند برای جوامع دیگر به خصوص کشورهای مسلمان الگو باشد.

قالیباف افزود: انقلاب اسلامی ایران هم باعث تجدید حیات مسلمانان و هم باعث عزت مسلمین شد. نطام ما با همه خوبی ها و ویژگی های خوبش، ضعف ها و کاستی هایی هم دارد که زیبنده ما نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز همه ما را رنج میدهد، مسائل اقتصادی است. دشمن این جبهه را به عنوان جبهه اصلی خودش علیه نظام قرار داده و تلاش میکند از این حوزه به نظام آسیب برساند.

وی ادامه داد: امروز مردان فداکار ما که سال ها پیش رزمندگان دفاع مقدس بودند باید در مقابل خانواده‌ های خود شرمگین باشند؛ فشار اقتصادی به نحوی شده است که برخی اعضای خانواده های ما در مقابل یکدیگر ایستادند و این موضوع آسیب های مختلف اجتماعی را به همراه داشته است.

قالیباف تصریح کرد: برخی خانواده های ما نمی توانند جهیزیه دختران خود را برای ازدواج فراهم کنند؛ بعضی دیگر مشکل بیکاری جوانان خود را دارند و از این دست موارد زیاد است که نشان میدهد جنگ امروز جنگ اقتصادی است.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه دشمنان از طریق نظامی به سمت ما نخواهد آمد چرا که هزینه های بالایی برای آنها خواهد داشت، افزود: دشمن امروز از طریق رسانه در حال زدن ریشه های فکری جوانان و مردم علیه نظام است. آنها می خواهند دین و نظام دینی را ناکارآمد جلوه دهند.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند که ابتدا باید دشمن را خوب شناخت و دید که نقشه آنها چیست و سوم آنکه پاسخ لازم و مناسبی رای برای مقابله با دشمن طراحی و اجرایی کنیم. مشخص است که امروز دشمن خارجی ما آمریکا است و بارها امام راحل و رهبری انقلاب بر این مساله تاکید کردند.

قالیباف گفت: دشمن میخواهد با استقاده از ابزار رسانه ای و شایعه پردازی، ذهن و افکار مردم ما را تحت تاثیر قرار دهد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی با بیان اینکه ما دشمنان داخلی و خارجی داریم، تصریح کرد: دشمنان داخلی ما غرب زده هایی هستند که از باورهای دینی و انقلابی فاصله گرفتند. انقلاب ما مبتنی بر فرهنگ اسلام، فرهنگ قرآن، فرهنگ اهل بیت و سنت های الهی است.

وی ادامه داد: در همین حوزه اقتصادی ما باید بر توان و ظرفیت داخلی تکیه کنیم و البته به این معنا نیست که با اقتصاد دنیا نمیخواهیم ارتباط داشته باشیم.

قالیباف افزود: تفکر غرب زده در کشور جوانان تحصیل کرده بیکار را تهدید میداند، در حالی که همین افراد هستند که خلاق، باانگیزه و جوان خواهند بود و میتوانند برای کشور مفید و موثر واقع شوند.

شهردار اسبق تهران گفت: شهید سردار سلیمانی یک روستا زاده بوده که با کمترین امکانات در روستایی در کرمان زندگی خود را با چوپانی می گذراند، کارگری می کرد و درس میخواند، اما پس از دوران دفاع مقدس وارد میدان شد.

وی بیان کرد: در همان ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس هم دو تفکر انقلابی و لیبرالی وجود داشت. بنی صدر زمانی که فرمانده کل قوا بود میگفت نمی توانیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم چرا که محاسباتش مادی بود، اما زمانیکه عزل شد و امام فرصت را در اختیار جوانان گذاشتند، پیروزی های بسیاری نصیب ما شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بنابراین اگر مردم را پای کار بیاوریم و به آنها میدان دهیم خیلی کارها را می توان انجام داد. امروز مردم ما در اقتصاد نقشی ندارند.

وی با بیان اینکه روش مقابله با دشمن تکیه بر مردم است، ادامه داد: اگر می گوییم اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر مردم.

۷۰ درصد از مشکلات ما ناشی از ناکارآمدی و ضعف مدیریت است/ دولت باید کار کند

قالیباف گفت: بر اساس یک حرف کارشناسی میگویم که تنها ۳۰ درصد مشکلات ما ناشی از تحریم ها است و ۷۰ درصد مشکلات ناشی از ناکارآمدی ها و ضعف مدیریت است. ما باید این ضعف ها را برطرف کنیم و از این جهت است که انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم است.

شهردار اسبق تهران افزود: امام فرمودند که مهمترین بحث انقلاب این است که مردم باید خودشان تعیین کننده سرنوشت خود باشند. بنابراین مردمی که نقش اساسی در انقلاب دارند.

وی بیان کرد: مردم می‌گویند ما پس از انتخابات دیگر نمی توانیم حقوق خود را مطالبه کنیم، بله درست است، اما باید اولا حضور داشته باشیم و دوم اینکه در انتخاب افراد هم دقت لازم را داشته باشیم.

قالیباف با بیان اینکه مجلس امروز در راس امور نیست چرا که کارآمد نیست، گفت: نماینده های مجلس باید مظهر و تبلور قدرت مردم در همه امور باشند. این قدرت به مردم از سوی قانون اساسی داده شده و باید از این فرصت برای تغییر در مدیریت کشور استفاده کرد.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تصریح کرد: ما میخواهیم همه قدرت مردم را به دست ۲۹۰ نفر نماینده مجلس بدهیم؛ پس باید دقت کنیم که هم این افراد کسانی نباشند که غرب زدگی داشته‌ باشند و هم اینکه روحیه انقلابی داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم کسانی را به مجلس بفرستند که شجاع، توانمند و با تدبیر باشند و البته دارای برنامه و عملکرد مشخصی باشند. مردم باید بررسی کنند کسانی را انتخاب کنند که بر اساس کارنامه چهل ساله خود افرادی کارآمد باشند.

قالیباف افزود: شما ببیند رهبری فرمودند که مبارزه با آمریکا کار است و کار است و کار، بنابراین باید افرادی وارد مجلس شوند که عملگرا و دارای کارنامه ای مشخص و البته وفادار به مبانی اسلامی باشند.

شهردار اسبق تهران بیان کرد: اگر مدعی هستیم که انقلابی، حزب اللهی، سرباز ولایت و به فکر آینده کشور و نظام هستیم باید به فکر اثبات این باشیم که دین و نظام دینی را کارآمد جلوه دهیم. اگر فقط شعار بدهیم و عملی نداشته باشیم در مسیر دشمن و ترامپ حرکت میکنیم.

وی گفت: حل مشکلات کشور نیازمند تحول در عرصه مدیریت است و انتخابات پیش رو؛ فرصت مناسبی جهت آغاز تحول برای کارآمد کردن نظام اسلامی است.

قالیباف افزود: اگر مجلس کارآمد و در آن تغییراتی ایجاد شود؛ میتواند همه ارکان نظام را فعال کند. این اختیاری است که قانون اساسی به مجلس داده است.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی گفت: با همراهی هم می توانیم با همین ظرفیت موجود؛ ثبات و توسعه اقتصادی کشور را فراهم آوریم. برنامه ای که قوه مجریه اجرا میکند برنامه ای است که مجلس برای آن مشخص میکند. مجلس میتواند بر اجرای قانون نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس میتواند دولت را به مسیر درست بیاورد و ریل گذاری صحیح برای آن داشته باشد، گفت: تک تک نماینده های مجلس در واقع نماینده همه ملت ایران هستند و بر همه قوا و مجموعه حاکمیتی میتوانند نظارت داشته باشند.

قالیباف ادامه داد: شما می بینید که هر مجلس از دیگری ضعیف تر شده است، یکجایی بالاخره باید جلوی آن را گرفته شود و این با رای صحیح شما مردم قابل تغییر است.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دیگر مردم از دعوا کردن و شعار دادن خوششان نمی آید. اگر ما به مجلس برویم حتما دولت را وادار به کار میکنیم و ایستادگی میکنیم تا دولت مسیری را که باید طی کند.

قالیباف: FATF ابزار جدید نظام سلطه است/ جوان ها بزرگترین فرصت هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه FATF ابزار جدید همان نظام سلطه است، گفت: به جوانان خلاق این کشور اعتقاد دارم و هرجا مدیریت کردم تحول اساسی وقتی بود که فرصت را در اختیار جوانان گذاشتم.

به نوشته فارس، محمدباقر قالیباف سرلیست فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز(دوشنبه) در همایش «مجلس و اقتصاد دانش‌بنیان» که در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد، اظهار داشت: در قرن ۲۱ پلتفرم حکمرانی های دنیا عوض شده و‌ دو دهه است که این کار با سرعت زیاد پیش می رود و ماهیت دولت های کلاسیک با فناوری های جدید عوض شد و تعریف خیلی از قوانین تغییر می‌یابد.

قالیباف با تاکید بر اینکه FATF ابزار جدید همان نظام سلطه است که مثل شرکت های چند ملیتی که در ابعاد دیگر کار می‌کنند و هرکدامشان ماهیت دولتهای قدیم را چند برابر و با قدرت نفوذ و تاثیرگذاری بیشتر عهده دار می‌شوند، عمل می‌کند، گفت: یک دهه دیگر معنی گمرک و مالیات و ارز مفاهیم جدیدی پیدا می‌کنند و حکمرانی تغییر ماهوی می‌کند و باید ببینیم انقلاب اسلامی کجای تحول است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در هیچ زمینه و حوزه‌ای به صورت کلاسیک نمی توان کار را دنبال کرد، گفت: معنی راهبردی تهدید- فرصت عوض شده و هر چیز پیش رویمان است فرصت است ولی فرصت ها به دو بخش ریسک‌دار و بدون ریسک تقسیم می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به اینکه همه فکر می‌کنند که تحریم خرید نفت تهدیدی بزرگ است و ظاهراً هم همین‌طور است، گفت: ولی در مدیریت کشوری که روزی ۱۱۰ میلیارد درآمد دارد تا روزی که ۲۵ میلیارد درآمد دارد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بلکه وقتی ۱۱۰ میلیارد درآمد دارد وضعش بدتر از زمانی است که ۲۵ میلیارد درآمد دارد؛ حالا فرانسوی‌ها در این شرایط ۱۵ میلیارد هم از ما پیش خرید نفت کنند اتفاق خاصی برای ما رخ می‌دهد؟پس معلوم می‌شود این نگاه و نگرش ما غلط و اشتباه است.

قالیباف با بیان اینکه مشکل ما پول نیست بلکه نگاهمان اشتباه است و باید شرایط را طور دیگری دید، گفت: دو قانون پتنت‌ها و مالکیت به درستی انجام نمی‌شود و به ۴قانون دیگر نیازمندیم که یکی از آنها قانون شفافیت است و این تنها در بخش های دولتی نیست و ابعاد گسترده‌ای دارد.

سرلیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه قانون شفافیت نیازمند رشد و پیشرفت است و دومین قانون مهم مدیریت تضاد منافع است، اظهار داشت: قانون حمایت از افراد و سازمان‌هایی است که افشاگری می کند و معتقدم در امر به معروف و نهی از منکر در اصل ۸قانون اساسی باید به این نکته دقت کنیم و چون این قانون نیست این روزها می بینیم که در قالب شفافیت هر کسی هر درست و غلطی را به هر تهمتی را مطرح می‌کند و امنیت روانی و حیثیت افراد را تحت الشعاع قرار می دهد. قانون دیگر هم قانون ضد انحصار است.

وی ضمن تاکید بر اینکه زیرساخت ها باید دست به دست هم دهند و نگرش مدیران هم باید عوض شود، تصریح کرد: اعتقادم به جوانان خلاق این کشور است و هرجا مدیریت کردم تحول اساسی وقتی بود که فرصت را در اختیار جوانان گذاشتم.

قالیباف با بیان اینکه جوان‌ها برای ما بزرگترین فرصت هستند و بحران نیستند، تصریح کرد: مدیون همه جوانان هستم چون این مکتب امام به من روستایی ۱۷ساله اعتماد کرد و مدیونیم اگر فرصت را در اختیار جوانان نگذاریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: یکی از انگیزه‌های من میدان دادن به جوانان است و در این مسیر حاضر به دادن هر هزینه‌ای هستم.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.