کد مطلب: ۴۸۵ تاریخ انتشار: 30 بهمن 1398 / 11:18 ارسال نظر
بازداشت فردی که خودش رد صلاحیت شده بود و از دیگر نامزدها کلاهبرداری می کرد!

کلاهبرداری از نامزدها برای تأیید صلاحیت و جزئیات آن!

کلاهبرداری دستگیری کلاهبردار دستگیری کلاهبرداران بازداشت کلاهبردار بازداشت کلاهبرداران

کلاهبرداری از نامزدها برای تأیید صلاحیت که با توئیت جنجالی «محمود صادقی» آغاز شده بود، با پیگیری شورای نگهبان و قوه قضائیه، با بازداشت کلاهبرداران ختم شد!

مجله خبری روزلاگ: یکی از نمایندگان جنجالی مجلس، مدتی قبل با حمله به «شورای نگهبان» گفته بود واسطه های این شورای برای تأیید صلاحیت افراد، ۴ میلیارد می گیرند! در واقع کلاهبرداری از نامزدها برای تأیید صلاحیت بعد از توئیت جنجالی «محمود صادقی» رسانه ای شد. اما ماجرا چیست و چه کسانی از نامزدها به بهانه گرفتن تأیید صلاحیت کلاهبرداری می کردند؟ با ما همراه باشید:

شروع ماجرا با توئیت جنجالی محمود صادقی

ماجرای جنجالی «کلاهبرداری از نامزدها به بهانه تأیید صلاحیت» با توئیت جنجالی محمود صادقی آغاز شد. محمود صادقی، نماینده جنجالی مجلس دهم، که اوایل کار «ناشناس» بود و با همین راهکار، و توئیت ها و اظهار نظرهای جنجالی، حالا کاملا «سرشناس» شده است در توئیت خود نوشته بود: «در این دوره از انتخابات واسطه ها نرخ تأیید صلاحیت را بعضا تا چهار میلیارد تومان بالا برده اند؛ چه شود این مجلس یازدهم!»

توئیت جنجالی محمود صادقی درباره تأیید صلاحیت نامزدها با چهار میلیارد تومان

پس از این توئیت جنجالی، جلیل محبی، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به محمود صادقی نوشت: «یعنی اصلاح طلبان چهار میلیارد ندارند تا تایید صلاحیت محمود صادقی را بگیرند؟»

پاسخ جلیل محبی به محمود صادقی اصلاح طلبان چهار میلیارد ندارند

ادعای صادقی همچنین با واکنش سخنگوی شورای نگهبان نیز همراه شد. دکتر عباسعلی کدخدایی در توئیتی نوشت: «نماینده ای در طول چند سال گذشته شایعاتی را دامن زده و به اتهام زنی خود ادامه می دهد! ظاهرا هر صبح آنچه را خواب می بیند بی محابا منتشر می کند! نه هیأت نظارت رسیدگی می کند و نه ظاها از او سند خواسته می شود، شنیده هایی بی اساس را تکرار می کند!»

پاسخ دکتر عباسعلی کدخدایی به محمود صادقی درباره تایید صلاحیت با پول

اما ماجرا به اینجا ختم نشد، و مسئولان شورای نگهبان با کمک قوه قضائیه ماجرا را پیگیری کردند و مشخص شد که «محمود صادقی» اینبار اتفاقا ناخواسته به بازداشت کلاهبردارانی که از نامزدهای مجلس به بهانه تأیید صلاحیت پول گرفته اند کمک کرد.

دستگیری افرادی که با نام شورای نگهبان کلاهبرداری کردند

بر همین اساس سخنگوی شورای نگهبان از دستگیری افرادی که با نام شورای نگهبان کلاهبرداری و سوءاستفاده کردند، توسط ماموران نیروی انتظامی خبر داد.

به نوشته «خط بازار» دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خصوص آخرین جزئیات موضوع شکایت شورای نگهبان از افرادی که به اسم شورای نگهبان سوء استفاده کردند، اظهار داشت: دوستان درحال پیگیری هستند و با همکاری نیروی انتظامی کارهایی در حال انجام است. هرگاه این موضوع به نتیجه رسید حتما به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره جزئیات علت شکایت شورای نگهبان گفت: این شکایت از افرادی بود که قصد کلاهبرداری داشتند و با نیت کلاهبرداری،‌ افراد را فریب می‌دادند، علیرغم اینکه ما ابتدای انتخابات هم اطلاعیه داده بودیم اما متاسفانه برخی فریب خوردند.

کدخدایی در ادامه عنوان کرد: کسانی که درصدد کلاهبرداری بودند خوشبختانه به دست ماموران دستگیر شدند و مراحل رسیدگی آن هم ادامه دارد و اطلاع رسانی هم در این رابطه صورت خواهد گرفت.

دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه بیان کرد: تعداد افراد را نمی‌دانم اما از چندین نفر شکایت شد. سخنگوی شورای نگهبان در خاتمه خاطرنشان کرد: چند نفری در شهر تهران با نام شورای نگهبان کلاهبرداری کردند که مراحل رسیدگی به آنها در حال انجام است.

بازداشت یک کاندیدای سابق رد صلاحیت‌ شده به اتهام کلاهبرداری از سایر کاندیداها

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد خودش یک کاندیداهای رد صلاحیت شده دوره قبل بوده است!

تسنیم با تیتر «بازداشت یک کاندیدای سابق ردصلاحیت‌شده به اتهام کلاهبرداری از سایر کاندیداها» نوشت: غلامحسین اسماعیلی در بیستمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال دیگری درباره کلاهبرداری از کاندیداها در بحث احراز صلاحیت‌ها گفت: اینکه اینها ادعا می‌کنند ذی نفوذ هستند با اینکه واقعا ذی نفوذ باشند مسئله جداست. تا الان به ادعای نفوذ رسیدیم اما به صاحب نفوذ بودن نرسیدیم. کما اینکه این موضوع ارتشا نیست و کلاهبرداری است و در هر حال جرم است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تا الان حدود ۲۰ نفر شناسایی و دستگیر شدند و برخی با قرار تامین مناسب آزاد شدند و چهار یا ۵ نفر هنوز در بازداشت هستند. آنچه که بررسی کردیم به ارتباط با نهاد نظارتی انتخابات به هیچ عنوان نرسیدیم و تحقیقات ما چنین نتیجه‌ای را حکایت نمی‌کند.

مدعیان دروغین خیلی قشنگ بلد هستند صحنه‌سازی برای نفوذ کنند. یکی از افرادی که در این پرونده دستگیر شد، ادعا می‌کرد پسر یکی از مقامات است اما به او گفتند این ادعا خیلی بد است و خیلی‌ها می‌دانند فلانی پسر ندارد اما آمد گفت من برادرزاده آن مقام هستم و معلوم شد برادرزاده هم نیست.

یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد خودش یک کاندیداهای رد صلاحیت شده دوره قبل بود؛ اگر عرضه می‌داشت مشکل خود را حل می‌کرد اما آمده و ادعا کرده بود که من نفوذ دارم و می‌توانم مشکل شما را حل کنم.

اسماعیلی افزود: در این بین از استانداری تهران کسی بازداشت شد و جزو متهمان قرار گرفت و آنها نیز در دستگاه‌های اجرایی هستند و ربطی به نهادهای نظارتی ندارند.

ماجرای شورای شهر تهران و ثبت نام افراد با ۲ میلیارد تومان

اما در رابطه با حضور نامزدها در لیست اصلاح طلبان، در انتخابات شورای شهر تهران، از سوی غلامحسین کرباسچی افشاگری عجیبی صورت گرفت که اگر قبل از انتخابات بود، قطعا بر روی نتیجه انتخابات اثر می گذاشت! اتفاقا همین ماجرا و همین افشاگری، به همراه عدم کارایی این جریان و بی توجهی به مشکلات مردم، باعث شد دیدگاه جامعه نسبت به اصلاح طلبان تغییر کند. تا جایی که رهبر معنوی اصلاحات به زبان خود اعتراف کند که «من اگر تکرار کنم هم مردم دیگر رأی نمی دهند!»

این ماجرا را یکی از افراد تندرو اصلاح طلب که در فتنه پیچیده ۸۸ هم بازداشت و زندانی شده بود بیان کرده است. او کسی نیست جز «مصطفی تاجزاده» که در گفتگو با روزنامه همشهری از قول خاتمی بیان می کند که «من اگر تکرار هم کنم دیگر مردم رأی نمی دهند.»

من اگر تکرار هم کنم دیگر مردم رأی نمی دهند

افشاگری غلامحسین کرباسچی، با عناوین «لیست فروشی اصلاح طلبان»، «ماجرای هزینه دومیلیاردی برای حضور در لیست شورای شهر»، «دو میلیارد ندادم از لیست امید خط خوردم»، «لیست بندی بیزینس جدید اصلاح طلبان»، «کرسی شورای شهر هر نفر دو میلیارد تومان» و… منعکس شده است.

نسیم آنلاین در اینباره می نویسد: «فاطمه دانشور عضو فعلی شورای شهر، جمله کولایی برای انتخابات مجلس را به شیوه دیگری بیان کرد و پیشنهاد ۲ میلیاردتومانی برای گنجاندن نام وی در لیست اصلاح‌طلبان را رسانه‌ای کرد! ماجرای «لیست‌فروشی» اصلاح‌طلبان ادامه یافت تا اینکه کانال روزنامه آفتاب یزد (دوشنبه ۱۵ خرداد) اعلام کرد: درخواست ۲ میلیارد از جانب غلامحسین کرباسچی مطرح شده بود و وی با برگزاری جلسات خصوصی با کاندیداهای مطرح پیشنهاد می‌داده که دو میلیارد بپردازند تا بتوانند در لیست حضور داشته باشند.»

واکنش روزنامه آفتاب یزد به افشاگری بی سابقه غلامحسین کرباسچی علیه اصلاح طلبان

هرچه هست، ابعاد مختلف سیاست ورزی اصلاح طلبان نشان می دهد که تنها چیزی که برای آنها اهمیت ندارد، «خواست مردم» است. جریانی که لیست انتخاباتی خود را با اخاذی از افراد می بندد، آنهم با هر نفر «۲ میلیارد تومان» از «درد مردم» چه می فهمد؟

برای اصلاح طلبان، حضور در قدرت اهمیت فراوانی دارد. تا وقتی که آنها در قدرت حضور داشته باشند، یا به آن امید داشته باشند، همه چیز خوب و به اصطلاح گل و بلبل است. اما به محض اینکه مشکلی پیش می آید، و به دلایلی چون «فساد»، «موضع گیری علیه نظام»، و… رد صلاحیت می شوند، یا با نظر سنجی های خود، متوجه می شوند که جامعه تمایلی به «انتخاب» آنها ندارد، شروع می کنند به جار و جنجال!

این جار و جنجال ها هم عمدتا با اهداف خاصی صورت می گیرد و در حقیقت، این جریان تلاش می کند تا در دوره هایی که رأی مردم را هم ندارد، باز به شکلی «بازی» کند که باختش هم به نوعی برد باشد و در کارنامه خود، «حمله به شورای نگهبان»، «حمله به سپاه»، «حمله به صدا و سیما»، «حمله به جایگاه ولایت فقیه» و… هم اضافه شود تا بتواند در زمان مناسب از آن بهره ببرد.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.