کد مطلب: ۶۳۴ تاریخ انتشار: 4 اسفند 1398 / 16:18 ارسال نظر

وزیر کشور: میزان مشارکت در انتخابات ۴۲.۵ درصد است

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت تدبیر و امید

با پایان رسمی شمارش آراء انتخابات، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را به طور دقیق ۴۲.۵۷ اعلام کرد.

مجله خبری روزلاگ: دکتر رحمانی فضلی با اعلام میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: میزان مشارکت ۴۲.۵۷ است. با ما همراه باشید:

میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم از زبان وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه ما برای اعلام مشارکت محدودیت قانونی داشتیم و سیستم ما ۹۹ درصد ارتباط داشت و زیر ۱ درصد به ما وصل نبود، گفت: ۴۲.۵۷ درصد میزان مشارکت بود.

به گزارش نوشته فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان روند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: به لطف خداوند و با همکاری های بسیار خوب و تلاش همه دست گاه های مسئول در امر برگزاری انتخابات به ما کمک کردند و موجب این حرکت بزرگ مردم شدند جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات را در ۱۰ اردیبهشت امسال با ۱۱۲۳ هیات اجرایی تشکیل دادیم. وزیر کشور بیان داشت: آموزش حدود ۳ هزار نفر از دست دست اندرکاران بصورت مستقیم انجام دادیم و حدود ۱۶ هزار نفر ثبت نام انتخابات شرکت که در نهایت بین ۵۲۳۲ توانستیم رقابت داشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط بودند که ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر در انتخابات در کل کشور شرکت کردند که از این تعداد، ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند.

درصد دقیق میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم

وی در مورد اینکه وزارت کشور چرا میزان شرکت را اعلام نکرد گفت ما برای اعلام هر مشارکت باید فرآیند قانونی آن را طی کنیم که یکی از آنها تایید صورتجلسه هیات های نظارت و اجرایی و تایید شورای نگهبان و وزارت کشور باشد. وزیر کشور با بیان اینکه ما برای اعلام مشارکت محدودیت قانونی داشتیم و سیستم ما ۹۹ درصد ارتباط داشت و زیر ۱ درصد به ما وصل نبود، گفت: ۴۲.۵۷ درصد میزان مشارکت بود.

رحمانی فضلی با اشاره به شرایط برگزاری انتخابات، عنوان کرد: ما در شرایطی این انتخابات را برگزار کردیم که حوادث مختلف از جمله بحث بیماری کرونا و مشکلات آب و هوایی را داشتیم و اتفاقاتی از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد که فضای عمومی را علی‌رغم میل مردم عزیزمان تغییر داد و با توجه به شرایط کنونی و میزان آراء، حضور و مشارکت مردم کاملا قابل قبول است و مردم در هر شرایطی آمادگی لازم را برای مشارکت دارند.

وی ادامه داد: ان شالله مجلس جدید بتواند در شرایطی که کشور نیاز به کار و تلاش و وحدت و انسجام و مقاومت در برابر تهدیدات بیگانگان دارد، با تعهد و میثاقی که با مردم دارند این تعهد را عملی کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه از امروز و فردا که فرمانداری‌ها نتایج را ابلاغ می‌کنند، کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراضشان را به هیئت‌های اجرایی بفرستند، گفت: هیئت‌ها صرف ۷ روز رسیدگی می‌کنند و بعد ۷ روز هم شورای نگهبان رسیدگی می‌کند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.