کد مطلب: ۶۸۸ تاریخ انتشار: 7 اسفند 1398 / 01:57 ارسال نظر
تهران: شکست ۳۰ بر ۰/ از کل مجلس تنها ۲۰ کرسی به اصلاحات رسید!

رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط مردم + آمار

رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط مردم

انتخابات مجلس یازدهم با رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط مردم به شکلی گسترده به پایان رسید. در تهران جریان «انقلابی» ۳۰ بر ۰ اصلاح طلبان را شکست داد و در کل کشور نیز اصلاحات متحمل شکست سنگینی شد.

مجله خبری روزلاگ: انتخابات مجلس یازدهم یک حقیقت واضح را نشان داد و آن حقیقت سیاسی، رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط مردم آنهم به شکلی قاطع و گسترده بود. اگر «شورای نگهبان» مفسدان اقتصادی و سیاسی را «رد صلاحیت» کرد، رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط مردم انجام گرفت و از ۲۹۰ کرسی مجلس، نزدیک به ۲۰ کرسی به اصلاح طلبان رسید:

رجانیوز با تیتر «بررسی آماری انتخابات مجلس یازدهم: «نه» مردم به اصلاحات/ مردم دو برابر شورای نگهبان رد صلاحیت کردند/ اصلاح‌طلبان چه تعداد از کرسی‌های مجلس را بدست آوردند؟ + آمار» نوشت: افراد و جریان هایی که هفته های قبل از انتخابات شورای نگهبان را به خاطر نظارت استصوابی تخریب می کردند در انتخابات مجلس موفق به کسب رای نشدند و از طرف مردم رد صلاحیت گردیدند

۱۱۷ نماینده اصلاح طلب توسط مردم رد صلاحیت شدند. این تعداد غیر از اصلاح طلبانی همچون محمدرضا عارف است که حاضر نشده بودند بار دیگر خود را در برابر رای مردم به رفراندوم بگذارند. این عدد بزرگ از نمایندگان بازمانده از بهارستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به نوشته رجانیوز عصر یکشنبه با پایان یافتن شمارش آراء نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد. افرادی که قبل از انتخابات بر نظارت استصوابی شورای نگهبان می تاختند در صندوق رای توسط مردم  رد صلاحیت شدند.۲۴۸ نفر از نمایندگان فعلی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نمودند و از این تعداد ۱۷۳ نماینده توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت گردیدند. ۷۵ نماینده نیز اکثرا به دلایل مسائل اقتصادی و اخلاقی  رد صلاحیت شدند.

بر اساس آمار ها از ۱۷۳ نماینده مجلس تایید صلاحیت شده برای مجلس یازدهم تنها ۵۶ نماینده موفق به کسب رای از مردم شدند و ۱۱۷ نماینده که در دور قبل رای آورده بودند از رسیدن به کرسی های مجلس باز ماندند. بدین ترتیب مجلس یازدهم با ۸۱ درصد تغییر نسبت به مجلس دهم شکل خواهد گرفت.

لیست های انتخاباتی کارگزاران سازندگی مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان

اسامی نمایندگان مجلس دهم که در انتخابات رای آوردند:

ردیف نام و نام خانوادگی حوزه انتخابیه گرایش
۱ مسعود پزشکیان تبریز، آذرشهر، اسکو اصلاح‌طلب
۲ احمد علیرضابیگی تبریز، آذرشهر، اسکو اصولگرا
۳- محمدحسین فرهنگی تبریز، آذرشهر، اسکو اصولگرا
۴ یوسف داوودی سراب مستقل
۵ سیدحمزه امینی هشترود مستقل
۶ روح‌الله حضرت‌پور ارومیه اصولگرا
۷ جلال محمودزاده مهاباد اصلاح‌طلب
۸ صدیف بدری اردبیل اصولگرا
۹ حسینعلی حاجی‌دلیگانی شاهین‌شهر اصولگرا
۱۰ سمیه محمودی شهرضا مستقل
۱۱ سیدناصر موسوی لارگانی  فلاورجان اصولگرا
۱۲ سید جواد ساداتی‌نژاد کاشان اصولگرا
۱۳ سیدصادق طباطبایی‌نژاد اردستان اصولگرا
۱۴ ابوالفضل ابوترابی نجف‌آباد  اصولگرا
۱۵  حسن نوروزی رباط‌کریم اصولگرا
۱۶ نصر‌الله پژمانفر مشهد اصولگرا
۱۷ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی مشهد اصولگرا
۱۸ محمدحسین حسین‌زاده بحرینی مشهد اصولگرا
۱۹ جواد کریمی قدوسی مشهد اصولگرا
۲۰ سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی فریمان اصولگرا
۲۱ جلیل رحیمی جهان‌آبادی تربت‌جام اصلاح‌طلب
۲۲ هاجر چنارانی نیشابور اصولگرا
۲۳ فریدون حسنوند  اندیمشک اصولگرا
۲۴ مجید ناصری‌نژاد شادگان اصولگرا
۲۵ سهراب گیلانی شوشتر اصولگرا
۲۶ جلیل مختار آبادان مستقل
۲۷ قاسم ساعدی دشت آزادگان اصولگرا
۲۸ سیدمرتضی خاتمی ماهنشان  اصلاح‌طلب
۲۹ حسینعلی شهریاری زاهدان اصولگرا
۳۰ حبیب‌الله دهمرده  زابل اصولگرا
۳۱ رحیم زارع آباده مستقل
۳۲ محمدرضا رضایی کوچی جهرم اصولگرا
۳۳ احمد امیرآبادی فراهانی قم اصولگرا
۳۴ مجتبی ذوالنوری قم اصولگرا
۳۵ سیدمهدی فرشادان سنندج مستقل
۳۶ محمدرضا پورابراهیمی کرمان اصولگرا
۳۷ محمدمهدی زاهدی کرمان اصولگرا
۳۸ شهباز حسن‌پور بیگلری  سیرجان مستقل
۳۹ عبدالرضا مصری کرمانشاه اصولگرا
۴۰ سیدجواد حسینی‌کیا سنقر اصولگرا
۴۱ غلامرضا تاجگردون گچساران اصلاح‌طلب
۴۲ جبار کوچکی‌نژاد  رشت اصولگرا
۴۳  کاظم دلخوش صومعه‌سرا مستقل
۴۴ محمد خدابخشی الیگودرز اصولگرا
۴۵ عباس گودرزی بروجرد اصولگرا
۴۶ سید حمیدرضا کاظمی   پلدختر اصولگرا
۴۷ علی‌اکبر کریمی اراک اصولگرا
۴۸ علیرضا سلیمی محلات و دلیجان اصولگرا
۴۹ احمد مرادی بندرعباس مستقل
۵۰ محمد آشوری بندرعباس اصولگرا
۵۱ حمیدرضا حاجی‌بابایی همدان اصولگرا
۵۲ محمدمهدی مفتح تویسرکان اصولگرا
۵۳ حسن لطفی رزن اصلاح‌طلب
۵۴ احد آزادی‌خواه  ملایر اصولگرا
۵۵ محمدرضا صباغیان  مهریز اصولگرا
۵۶ اسفندیار اختیاری  زرتشتیان مستقل

۲۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی به اصلاح طلبان رسید

نکته قابل تاملی که وجود دارد رای نیاوردن کاندیدا های جریان اصلاحات در اکثریت غالب حوزه های انتخابیه می باشد. جریان اصلاحات در یازدهمین انتخابات مجلس تنها ۲۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس را بدست آوردند. در حالی هیچکدام از چهره های شناخته شده اصلاحات در تهران رای نیاوردند که ۱۳ نفر از اعضا لیست ائتلاف برای ایران (کواکبیان، محجوب، جلودارزاده، مهدی شیخ، سروش، اولادقباد، مافی، محمدی، وکیلی، موسوی، بادامچی، نجفی، علیخانی) در سال ۹۴ با رای بیش از یک میلیون به صحن بهارستان راه پیدا کرده بودند. همچنین مجید انصاری، سر لیست اصلاح‌طلبان، تنها ۶۹ هزار رای آورد با اختلاف ۶۰۰ هزار رای از آخرین نفر لیست وحدت سی و ششمین نفر تهران شد!

وحدت رمز پیروزی شکست اصلاح طلبان 30 بر 0

نه مردم به احمد مازنی خالق سلفی حقارت!

احمد مازنی خالق سلفی حقارت از جمله اصلاح‌طلبانیست که رای نیاوردند. مازنی که در دور قبل به عنوان نماینده تهران در مجلس حضور یافت این دور برای رای آوردن از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا کاندیدا شده بود. مازنی با وجود اینکه چهره‌ی شناخته شده ای محسوب می شد با ۱۲ هزار رای نفر هشتم  شهر خود شد و از رسیدن به کرسی مجلس بازماند.

اسامی بیست نامزدهای اصلاح‌طلب که رای آوردند: غلامرضا نوری آذربایجان شرقی/بستان آباد، مسعود پزشکیان آذربایجان شرقی/ تبریز، اسکو و آذر شهر، الله وردی دهقانی آذربایجان شرقی/ ورزقان، عادل نجف زاده آذربایجان غربی/ خوی و چایباره، عباس جهانگیرزاده اردبیل/ پارس آباد و بیله سوار، جلیل رحیمی خراسان رضوی/ تربت جام، تایباد و باخرز، سید احمد آوایی خوزستان/ دزفول، مرتضی خاتمی زنجان/ ماه نشان، ایجرود و بوغداکندی، حسین حسین زاده فارس/ لارستان و خنج و گراش، حمدالله کریمی کردستان/ بیجار، سیدمهدی فرشادان کردستان/ سنندج، دیوان دره و کامیاران، ذبیح الله اعظمی ساردویی کرمان/ جیرفت و عنبرآباد، آرش زره تن لهونی کرمانشاه/ پاوه، غلامرضا تاجگردون کهگیلویه وبویراحمد/ گچساران، غلامعلی کوهساری گلستان/ رامیان و آزادشهر، پرویز محمدنژاد قاضی محله گیلان/ لنگرود، یحیی ابراهیمی لرستان/ سلسله و دلفان، محمدعلی محسنی بندپی مازندران/ نوشهر و چالوس، حسن لطفی همدان/ رزن، احمد دنیامالی گیلان/بندر انزلی

با مشخص شدن نتایج انتخابات علت اصلی تخریب شورای نگهبان هم که در هفته های قبل از انتخابات توسط اصلاح‌طلبان و با رپرتاژ رسانه‌ای گسترده روزنامه های زنجیره ای همراه بود عیان می شود.

اصلاح‌طلبان از عدم رای آوردنشان به خاطر عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی، که با حمایت های همه جانبه ی آن ها و پیام های سید تَکرار روی کار آمد، و عملکرد منفعلانه فراکسیون اصلاح‌طلب امید در مجلس به خوبی آگاهی داشتند و تمام بازی های رسانه ای آن ها قبل از انتخابات اعم از تحریم انتخابات، تخریب شورای نگهبان و عدم ارائه لیست واحد به دلیل رد صلاحیت نامزدهای اصلی آن ها بر خلاف واقعیت  تنها یک دلیل داشت؛ سانسور شکست سنگین خود در مقابل اصولگرایان.

نتایج انتخابات مجلس نشان می دهد که مردم دیگر با گفتمان اصلاحات همراهی نمی کنند و پیش از بیش ابتذال این گفتمان برای آن ها آشکار شده است. حتی اگر بزرگان این جریان همچون عارف به میدان انتخابات می آمدند باز هم شکست آن ها قطعی بود. به همین دلیل اصلاح‌طلبان تصمیم گرفتند به در پیش گرفتن راهبرد تخریب شورای نگهبان و عدم ارائه لیست واحد به بهانه رد صلاحیت های نامزدهایشان شکست سنگین خود در انتخابات را سانسور و حیات سیاسی خود را حفظ کنند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.