کد مطلب: ۹۷ تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398 / 10:59 ارسال نظر
عضو سابق نیروی دریایی آمریکا: ناتوانی نیروهای ما در برابر سپاه ایران ثابت شده است!

سخنان جنجالی گردن داف عضو سابق نیروی دریایی آمریکا درباره قدرت سپاه

نیروی دریایی سپاه قدرت سپاه قدرت دفاعی ایران

یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا با تشریح توان دفاعی ایران و بیان قدرت سپاه و نیروی دریایی آمریکا گفت ایالات متحده نمی تواند علیه ایران اقدام کند.

مجله خبری روزلاگ: پس از ترور سردار سلیمانی و واکنش ایران در حمله به عین الاسد و نیز واکنش های پراکنده جبهه مقاومت، مقامات آمریکایی و نظامیان این کشور درباره قدرت نظامی ایران به کرّات سخن می گویند. به تازگی نیز یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا درباره قدرت سپاه سخنانی را مطرح کرده است.

فارس با تیتر «عضو سابق نیروی دریایی آمریکا: ناتوانی نیروهای ما در برابر سپاه ایران ثابت شده است» نوشت: عضو سابق نیروی دریایی آمریکا گفت ایالات متحده نمی‌تواند علیه ایران اقدام کند، ناتوان بودن نیروی دریایی آمریکا در برابر سپاه ایران ثابت شده است.

گردن داف: ناتوانی نیروهای ما در برابر سپاه ایران ثابت شده است

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، «گردن داف» تحلیل‌گر مسائل نظامی امنیتی از آمریکا، در همایش بین‌المللی «افول آمریکا» که بصورت ویدئوکنفرانس و در سومین روز اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، بیان کرد: از طریق سازمان ملل به عنوان یک دیپلمات، چند سال را در عراق گذرانده‌ام، کمپانی‌های نفتی امنیتی از جنگ‌های خاورمیانه بیشترین سود را می‌برند، چرا که آمریکا برای بازسازی زیرساخت‌ها و تقویت پایگاه‌های خود به این شرکت‌ها مراجعه می‌کند و از این طریق سود زیادی را سهیم می‌شوند.

این عضو سابق نیروی دریای آمریکا گفت: نباید نقش دولت‌های منطقه را در اتفاقات جاری منطقه فراموش کرد، بسیاری از این اتفاقات نیز حاصل سیاست‌های جدید جنگ علیه تروریسم که در دوران جرج بوش شروع شد، می‌باشد، هزینه حضور آمریکا در منطقه بسیار بالا بوده است اما سود حاصل از این جنگ‌ها نیز برای این شرکت‌های آمریکایی نیز بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده نمی‌تواند علیه ایران اقدام کند، ناتوان بودن نیروی دریایی آمریکا در برابر سپاه ایران ثابت شده است، باید به بحث شیعه و سنی، کردها که همواره سیاست‌های خاصی داشتند، گروه تروریستی مجاهدین خلق درتمام این معادلات توجه شود، همه‌ی این‌ها موجب عدم ثبات منطقه شده است، آمریکا باید از منطقه خارج شود و سیاست‌های خود را در تقویت نیروهای تروریستی هم‌چون داعش در جهت ادامه جنگ در منطقه، متوقف کند.

ترامپ می‌خواهد از طریق جنجال با ایران و معامله‌ قرن، حواس‌ها را به خارج از آمریکا بکشاند

مروه عثمان، استاد دانشگاه بین‌المللی لبنان هم گفت: نتانیاهو و داماد ترامپ، کوشنر یهودی ثروتمند، نقش عمده‌ای در همه‌ی اتفاقات سال های اخیر دارند، طرح معامله‌ قرن بدون در نظر گرفتن نظر فلسطینی‌‌ها است.

وی گفت: در داخل اسراییل مشکلاتی وجود دارد، نتانیاهو نیز تلاش می کند تا با مطرح کردن چنین طرح‌هایی ذهن‌ها را از اتهاماتی که علیه وی مطرح شده، منحرف کند.

کارشناس شبکه‌ راشا تودی بیان کرد: قدس برای مسلمان ها است، ترامپ نیز می‌خواهد از طریق جنجال با ایران و طرح معامله‌ قرن، حواس‌ها را به خارج از آمریکا بکشاند، با این وجود اتفاقات در میدان و مقاومت‌های فلسطینی کاملا بر خلاف این طرح است، این توافقنامه یک فاجعه است، تاریخ فلسطین اصلا در این توافق در نظر گرفته نشده است، اتفاقات منطقه به هم مرتبط است و اتفاقاتی که این روزها در عراق و لبنان و اردن و منطقه رخ می‌دهد با یکدیگر ارتباط دارند.

آینده سیاسی نتانیاهو در هاله‌ای از ابهام است

مایکل مالوف کارشناس ارشد سیاست‌های امنیتی آمریکا هم عنوان کرد: فشارهای نتانیاهو بر آمریکا موجب طرح معامله قرن در این بازه زمانی شده است، رفتارهای بسیار غیرانسانی در خاورمیانه نسبت فلسطینیان وجود دارد، آینده سیاسی نتانیاهو در هاله‌ای از ابهام است و وی برای رای آوردن در انتخابات آینده از فلسطینی‌ها هزینه می‌کند، علاوه بر این، مشکلات داخلی آمریکا در طرح این مسئله در این بازه زمانی خاص موثر است.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.