کد مطلب: ۱۶۶۹ تاریخ انتشار: 19 آبان 1402 / 22:41 ارسال نظر
مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند:

سخنان جنجالی ظریف درباره فلسطین + پاسخ دکتر مرندی

دکتر ظریف سخنان جنجالی ظریف درباره فلسطین محمد جواد ظریف اصلاح طلب

دکتر مرندی پاسخ سخنان جنجالی و عجیب دکتر محمد جواد ظریف درباره فلسطین با این جمله که «من هم معتقدم مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند. نیازی هم نیست ما هزینه بپردازیم…» را داد.

مجله خبری روزلاگ: سیاست همیشگی اصلاح طلبان که قربانی کردن منافع ملی و حق و حقیقت به پای منافع حزبی و سیاسی بوده، اینبار بر زبان محمد جواد ظریف و آنهم در قبال موضوع مهمی چون «فلسطین» جاری شده است! سخنان جنجالی ظریف درباره فلسطین به قدری عجیب است که جای هیچ شک و شبهه ای را درباره فدا کردن «حق» به پای منافع سیاسی باقی نمی گذارد! در این مطلب سخنان جنجالی ظریف درباره فلسطین و پاسخ دکتر مرندی به ایشان آورده شده است. با ما همراه باشید:

موضع جنجالی ظریف درباره جنگ مستقیم با اسرائیل

اظهار نظر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی درباره فلسطین را به نقل از تابناک بخوانید: «ما در سیاست خارجی یک بحث نفوذ داریم و یک بحث حضور. این دو بحث با هم متضاد هستند. مردم ما بپذیرند که ما باید از حق دفاع کنیم اما دفاع از حق به معنای لشکرکشی نیست. الان بهترین دفاع از حق ملت فلسطین این است که نگذاریم اسرائیل به مردم فلسطین بگوید نیروی نیابتی. من هم معتقدم مردم از پرداخت هزینه خسته شده‌اند. نیازی هم نیست ما هزینه بپردازیم. ما می‌توانیم از حق دفاع کنیم. باید منطق اسرائیل را که شکست‌ناپذیری و مظلومیت است نابود کنیم… نمی‌توان شهرک‌نشینانی را که کارشان کشتن فلسطینی‌هاست و مسلح هستند، غیرنظامی دانست چون کد ندارند و لباس نظامی نمی‌پوشند. بله کودکان و افراد مسن و این‌ها غیرنظامی هستند اما شهرک نشینی خود یک اتفاق غیرقانونی است. تصور کنید عراقی‌ها در شهرهای ایران که اشغال کرده بودند، افرادی را ساکن می‌‌کردند. آیا ما باید حقوق آن‌ها را رعایت می‌کردیم؟ این‌ها ابزار اشغالند.»

این بخشی از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر سابق خارجه و استاد حقوق و روابط بین الملل در نشست «مسأله فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل با تأکید بر تحولات اخیر» است.

این سخنان و مواضع عجیب ظریف در حالی مطرح شده است که دولت سیزدهم، هنوز نتوانسته است نیمی از خسارات وارد شده به کشور که در دولت روحانی اتفاق افتاد را جبران کند! تورم ۵۹ درصدی و تحریم های ریز و درشتی که پوشالی و خیانت بار بودن «برجام» را افشا کرد هم باعث نشده است تا امثال ظریف دست از این مواضع عجیب بردارند. لازم به یادآوری است که ایشان چندی پیش از ترکمنچای هم دفاع کرده بود! (اینجا)

محمد جواد ظریف دکتر ظریف برجام سخنان عجیب ظریف درباره فلسطین

پاسخ دکتر مرندی مشاور وزارت خارجه به اظهارات ظریف درباره فلسطین

واکنش و پاسخ سید محمد مرندی مشاور رسانه ای وزارت خارجه به سخنان اخیر ظریف را با تیتر «برجام ایران را به جنگ امریکا کشاند» که در کانال ایران عزیز در ایتا بخوانید:

سخنان مغرضانه شما را دیدم…

قبل از آمدن شما آقای ظریف و روحانی، انرژی هسته ای ما بالای ۲۳ درصد غنی سازی می چرخید در حالیکه ایران روزی ۱میلیون بشکه نفت صادر می کرد که قیمت هر بشکه اش حداقل ۱۲۰ دلار بود، با این پول کلان:

➖ طرح فاضلاب در سراسر کشور اجرا شد ،

➖۷ میلیون واحد (مسکن مهر وروستایی وانبوه سازی آپارتمانی و ویلایی ) ساخته شد.

➖تمام جاده های اصلی کشور از شمال به جنوب و شرق به غرب دوبانده شد جاده ی تهران مشهد که سالها دو طرفه بود دو بانده شد.

➖بزرگراهها واتوبانها احداث شد.

➖درتمام کلان شهرهای ایران خط مترو باعظمت احداث گشت…

➖خط ریلی قطار از تهران به شیراز رفت.

➖هزاران دامداری وگاوداری با وامهای دولتی راه اندازی گردید و صف های شیر شیشه ای جمع شد و کارهای بزرگ دیگر ….

  • با رویکرد برجامی شما و سقوط قیمت نفت و گدایی دولت ورکود و گرانی چه آشوبها که در کشور برپا گردید…
  • آشوب گرانی سال ۹۶ و آشوب بنزین و آشوبهای فراوان مقابل موسسات مالی و بانکهای ورشکسته ….
  • یک خانه نساختید…
  • هیچ کاری نکردید…

از بس که در داخل ضعیف و بی ثبات گشتیم و دستمان از انرژی هسته ای واقتدار خارجی هم خالی شد مرتب از همه جا تهدید شدیم حتی امارات یک وجبی هم تهدید به تدمیر (خرابی و نابودی ) ایران کرد.

وقتی کشورمان گدا شد ودستمان خالی بود نتوانستیم به تعهدات و قولهایمان به همسایگان عمل کنیم نه تنها صادرات برق به عراق را قطع کردیم بلکه خودمان هم دچار خاموشی شدیم . [قطع گاز وارداتی ترکمنستان و مشکلات مردم خراسان شمالی را یادمان نرفته] مردم بی برق بصره وجنوب عراق علیه دولت مرکزی خود که دوست و شریک ایران بود شوریدند وتظاهرات کردند ودر تظاهراتشان به ایران فحش دادند.

امریکای فرصت طلب موقعیت را غنیمت شمرد ،وقتی ایران را ضعیف دید تحریمهای جدیدی وقانون انسداد را وضع کرد ، پایگاههای خود اطراف ایران را توسعه داد و بالاخره پایگاههای جیش الشعبی عراق همسوی ایران رانیز بمباران کرد که ۲۴ جوان بسیج عراقی کشته شدند و پس از آن خانواده های این شهدا سفارت امریکا را آتش زدند و متقاعب آن در سوم ژانویه امریکا به تیم ژنرال سلیمانی حمله ی هوایی کرد و بزرگترین فرمانده نظامی ایران وهمراهانش را به شهادت رساند .اینجا بود که جنگ بزرگ بین ایران وامریکا علنی شد وشکل فیزیکی به خود گرفت و ایران درپاسخ آن ، به پایگاههای امریکا حمله کرد.

قبل از برجام هیچگاه چنین جنگ نمایانی بین امریکا و ایران شکل نگرفته بود . کسی جرات تهدید ایران را نداشت. اگر نبود که امریکا و همپیمانانش در اکراین گرفتار بودند و از موشکهای ایران ترس نداشتند قطعاً مثل لیبی به ایران که به تصور آنها خلع سلاح شده ، حمله میکردند.

ایران دوره شما در مقابل تهاجم اطلاعاتی و فرهنگی امریکا از راهکارهای سیاسی ومواضع مقتدر بازدارنده در تضعیف و عقب نشینی امریکا استفاده نکرد حالا وآینده چه بسا مجبور شود برای خلاصی از فشار وسلطه ی امریکا تن به جنگ بدهد.

شما درپیچ تاریخی افول امریکا واروپا ودوران اقتدار وپیشرفت ایران سر کار آمدید اما اقتدار ایران را گرفتید وآن را متعهد به امریکا کردید و سقوط امپریالیسم را عقب انداختید به ثبات دوباره غرب کمک نمودید وبه سلطه ی آن در سازمان ملل و شورای امنیت رسمیت دادید…

آری هر کشوری تسلیم شود برای رهایی از زور وباجخواهی راهی جز جنگ نخواهد داشت…

آقای مدعی لغو تحریم، تحریم خود شما را فراموش نمی کنیم…

…حال که رفتید خدا کند هیچوقت برنگردید. چه رویی دارید!

تهیه و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.