کد مطلب: ۱۶۹۴ تاریخ انتشار: 4 اسفند 1402 / 16:30 ارسال نظر
سرمقاله حسام‌الدین برومند در روزنامه ایران:

دشمن و آدرس رای ندادن (یادداشت)

رای ندادن رأی دادن یا رأی ندادن مشارکت نه به انتخابات حضور در انتخابات جمهوری اسلامی حرم است

علی رغم تلاش دشمن برای رای ندادن مردم در انتخابات ۱۴۰۲ باید گفت: ایرانیان در بیش از چهار دهه گذشته یک تخصص ویژه پیدا کرده‌اند و آن بر هم زدن معادلات دشمن است.

مجله خبری روزلاگ: یادداشت زیر، با عنوان دشمن و آدرس رای ندادن به قلم حسام الدین برومند نوشته شده و در روزنامه ایران (مورخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲) به چاپ رسیده است. در این یادداشت به تلاش دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و رای ندادن مردم پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

تجربه چهل و پنج سال حکمرانی در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد دشمنان این مرز و بوم همواره برای انتخابات برنامه داشته‌اند و به لطایف‌الحیل و با پروژه‌ها و سناریوهای مختلف کوشیده‌اند تا در بزنگاه انتخابات، مردم را از حضور در «میدان مشارکت» بازدارند یا به هر نحوی که شده به انتخابات ضربه بزنند.

حافظه جامعه ایرانی فراموش نکرده است که در سال ۸۸، چگونه دشمنان ایران به صحنه آمدند تا هم انتخابات را به حاشیه و انحراف بکشانند و هم جشن دموکراسی در ایران را تلخ کنند. از ماه‌ها قبل از انتخابات آن سال، سوژه تقلب در انتخابات را پیش کشیدند و با فضاسازی و انواع و اقسام جنگ روانی و رسانه‌ای کوشیدند فضای کشور را به آشوب و اغتشاش بکشانند!اما جمهوری اسلامی، پای قانون و ساختارهای قانونی و حراست از رأی مردم و جمهوریت ایستاد تا فتنه «تقلب» در انتخابات به فتنه بزرگ‌تر «تغلب» و غلبه بر رأی مردم و شورش علیه جمهوریت منجر نشود.

سال گذشته نیز دشمنان نشان‌دار جمهوری اسلامی در فتنه پاییزی خود که همه رسانه‌های معاند و بوق‌های خبری را به خط کرده بودند تا مردم را در برابر مردم قرار بدهند، در نهایت ناکام ماندند و عیان و نمایان شد که همه هدف آنها تجزیه ایران بوده است و آنجا بود که نقاب از چهره آنها افتاد و از کومله، سلطنت‌طلب، تجزیه‌طلب، گروهکی و اشرار تا چهره‌های به‌اصطلاح حقوق بشری مانند «شیرین عبادی» به صراحت و لخت از تجزیه ایران در قالب حق تعیین سرنوشت گفتند!

اکنون و در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند، بار دیگر دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی به صحنه آمده‌اند تا با بمباران شایعات، شبهات و خلق حاشیه‌ها و مسموم کردن اذهان عمومی القا کنند که شرکت در انتخابات بی‌فایده است!بنابراین پروژه فعلی دشمن در روزهای منتهی به انتخابات، کد رأی ندادن است! چرا؟ چون دشمن بشدت از رأی دادن مردم می‌ترسد و می‌داند که اولاً، انتخابات در ایران، واقعی است. ثانیاً، انتخابات در ایران، تولید قدرت می‌کند و سرمایه اجتماعی می‌سازد.

ثالثاً، انتخابات، تضمین‌کننده «ایران قوی» برای حرکت در مسیر پیشرفت است. رهبر حکیم انقلاب، روز گذشته در دیدار پرشور با هزاران نفر از مردم آذربایجان‌شرقی تأکید کردند: «انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و امریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.» و بلافاصله اضافه کردند: «همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند.»

نکته مهم و کلیدی این است که دال مرکزی بیانات رهبر انقلاب بر «مشارکت» مردم در انتخابات تأکید دارد چرا که «مشارکت»، پادزهر نقشه شوم دشمن برای تحریم انتخابات و آدرس کذایی «رأی ندادن» است. ناگفته پیداست که هر شخص، جریان و ائتلافی که در جهت کمرنگ کردن انتخابات، به کد کذایی «رأی ندادن» کمک کند، فقط و فقط در زمین دشمن بازی کرده و در امتداد خیانت به ایران قوی حرکت کرده است. و بالاخره باید گفت: مردم ایران در بیش از چهار دهه گذشته یک تخصص ویژه پیدا کرده‌اند و آن بر هم زدن معادلات دشمن است.

لینک مطلب در روزنامه ایران: irannewspaper.ir/8406/1/83824
نویسنده: حسام الدین برومند. عنوان: دشمن و آدرس رای ندادن
سرمقاله روزنامه ایران ۳۰ بهمن

منتشر شده در روزنامه کیهان
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.
کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.