کد مطلب: ۱۷۱۰ تاریخ انتشار: 28 اسفند 1402 / 20:36 ارسال نظر
سرگذشت فلسطین اثر اکرم زعیتر با ترجمه هاشمی رفسنجانی:

دانلود رایگان فایل pdf دو کتاب درباره فلسطین

کتاب فلسطین سرگذشت فلسطین هاشمی رفسنجانی فلسطین از منظر آیت الله خامنه ای

فایل دو کتاب درباره فلسطین را با عنوان فلسطین اثر اکرم زعیتر با ترجمه هاشمی رفسنجانی و فلسطین از منظر رهبر انقلاب اثر سعید صلح میرزایی را به صورت رایگان دانلود کنید.

مجله خبری روزلاگ: نسل‌کشی فلسطینیان به دست صهیونیست ها بیش از ۲۶ هزار شهید (با احتساب اجسادی که زیر آوارها مانده اند احتمالا به بیش از ۳۰ هزار نفر می رسد!) و ۷۰ هزار مجروح روی دست فلسطینیان گذاشته است! این جنایت وحشیانه کار را به جایی رسانده که حتی بزرگترین حامیان اسرائیل نیز «مجبور» به اتخاذ موضع شده اند و در ظاهر هم که شده نسل‌کشی صهیونیست‌ها را محکوم می کنند. اما در صدر قرار گرفتن اخبار این جنایات، میزان مطالعه و تحقیق درباره فلسطین را هم به شکل قابل توجهی افزایش داده و جستجوی کتاب درباره فلسطین نیز به شکل قابل توجهی افزایش است. بنابراین در این مطلب، ضمن معرفی دو کتاب ارزشمند و مرجع درباره فلسطین لینک دانلود رایگان فایل پی‌دی‌اف آنها را نیز در اختیار مخاطبان عزیز قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید:

فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی اثر سعید صلح میرزایی

سایت انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ادی مد ظله العالی با آدرس khameneibook.ir کتاب فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی را به این شکل معرفی می کند:

بر هیچ‌‌کس پوشیده ‌نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه‌‌ی مبانی دین مبین اسلام به ‌وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملتهای مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی قدّس‌سره مطرح ‌گردید.
این در حالی‌ بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولتهای اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام‌ خمینی قدّس‌سره جان تازه‌‌ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه‌‌ی آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» عامل ماندگاری مسأله‌‌ی فلسطین گردید. پس از ارتحال آن حکیم الهی، عَلَم این آرمان‌خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای دام‌ظلّه‌العالی قرار گرفت.

گستره‌‌ی اطلاعات معظّمٌ‌له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مسأله‌‌ی فلسطین، هر محقق و شیفته‌‌ی علم را به پای سخن ایشان می‌‌کشاند. اثر حاضر تلاشی ناچیز به منظور تسهیل استفاده‌‌ی علاقه‌‌مندان بهره‌‌مندی از محضر ایشان است.

صفحاتی از کتاب: روز قدس؛ روز اسلام، انسانیّت، انقلاب و امام

امروز روز بزرگ و جهانى قدس است، روز تجمع آرمانهاى مسلمانان جهان در یک کلمه و در یک جمله است، روز اتحاد صفوف همه‌‌ى مسلمانان از همه‌ى ملتها و کشورهاست، روز اسلام است، روز انسانیّت است، روز انقلاب است و روز امام ماست.

پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (khamenei.ir) این کتاب را که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی نوشته شده به این شکل معرفی می کند:

کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مروری است بر دیدگاه ایشان در مورد مسئله‌ی فلسطین به همراه مقدمه‌ای از دکتر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی می‌پردازد. این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مسئله‌ی فلسطین، آینده‌ی فلسطین و راه‌حل‌های مسئله‌ی فلسطین از منظر مقام معظم رهبری می‌پردازد. کتاب «فلسطین» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با مقدمه‌ی دکتر علی‌اکبر ولایتی منتشر شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مهرماه سال ۹۴ در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نشان دادن این کتاب، آن را حاوی نقشه‌ی راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی دانست.

کتاب رهبر انقلاب در دست نتانیاهو فلسطین از منظر آیت الله خامنه ای فلسطین از منظر رهبر انقلاب

مسأله‌‌ى فلسطین؛ مهمترین مسأله‌‌ى دنیاى اسلام

مسأله‌‌ى فلسطین، مهمترین مسأله‌ى دنیاى اسلام است. هیچ مسأله‌‌ى بین‌‌المللى‌‌اى در دنیاى اسلام از این بالاتر نیست؛ چون تسلّط غاصبانِ سرزمین فلسطین و قدس بر این بخش از پیکر امّت اسلامى، منشأ بسیارى از ضعفها و دشواریها در دنیاى اسلام است.

امیدواریم خداى متعال برکات و فضل خود را بر ملت فلسطین و بر دنیاى اسلام نازل کند و آنها را مشمول لطف و نصرت خود قرار دهد. ما آفاق را روشن مى‌بینیم. ما با ایستادگى، آینده‌ی خوبى را براى دنیاى اسلام و فلسطین پیش‌بینى مى‌کنیم. ما معتقدیم که مرگ دنیاى اسلام و ذلّت و تحقیر نهایى او روزى است که در مقابل فزون‌‌طلبى استکبار و صهیونیسم عقب بنشیند و تسلیم آن شود. امیدواریم خداوند چنین روز و چنین وضعیّتى را هرگز براى دنیاى اسلام پیش نیاورد.

ما یقین داریم با ادامه‌‌ى مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهى آزاد مى‌شود و بیت‌‌المقدّس و مسجدالاقصى و سایر نقاط آن سرزمین اسلامى به آغوش جهان اسلام باز ‌شاءالله. والله غالب على امره.

موضوعات مهم فلسطین از منظر رهبر انقلاب اسلامی

اهمیّت و جایگاه انقلاب اسلامی و مساله‌ی فلسطین برای جهان اسلام/ انقلاب اسلامی و مساله فلسطین/ نقش استکبار جهانی در مساله فلسطین/ عبرتها و درسها/ مسئولیّت مردم فلسطین و امت اسلامی/ جنایات کم نظیر اسرائیل و سکوت مجامع بین‌المللی و دولتها/ راه حلها/ شبهات در مساله‌ی فلسطین و وظیفه‌ی روشنگری/ آینده‌ی روشن فلسطین

معرفی انگلیسی کتاب درباره فلسطین اثر سعید صلح میرزایی

Palestine remains a burning issue for the Muslims of the world and from the beginning of the Islamic Revolution in Iran to the present time, the leadership of the Islamic Republic of Iran has emphasized the centrality of the Palestinian issue for the Muslim world
Even prior to the Islamic Revolution, Palestine and the great injustice that was committed against the Palestinian people was a central theme in the revolutionary movement led by Imam Khomeini (r.a.). This tradition continues with the current Supreme Leadership of Iran, Ayatollah Sayyid Ali Khamenei who over the course of more than two decades has clearly explained and analyzed the issue of Palestine for the Islamic Ummah
This book is a brief collection of some of Ayatollah Khamenei’s statements about Palestine

دانلود کتاب سرگذشت فلسطین اثر اکرم زعیتر با ترجمه هاشمی رفسنجانی

آی‌کتاب در اینباره می‌نویسد: کتاب درباره فلسطین با عنوان سرگذشت فلسطین اثر عمیقی در بین روشنفکران و مبارزان آن روزگار بجا گذاشت. برای نمونه مرحوم دکتر مصدق به یکی از دوستان خود نوشت: «از کتاب سرگذشت فلسطین بسیار استفاده نمودم و حیفم آمد که این کتاب در گوشه‌ای بماند و مورد استفاده قرار نگیرد.» وی همچنین مبلغی را هم برای خرید و پخش این کتاب اختصاص داد…

در پژوهش حاضر، پژوهنده تلاش کرده تا بحران کنونی خاورمیانه عربی، به ویژه کشمکش اعراب و اسرائیل را ریشه‌یابی و تبیین کند .به این منظور تحولات سیاسی این منطقه در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی بررسی می‌شود و طی آن ظهور جنبش صهیونیسم و طرح بازگشت یهودیان به فلسطین، همچنین آغاز جنبش ناسیونالیسم عرب تشریح می‌گردد .

درباره کتاب: سرگذشت فلسطین

نویسنده: اکرم زعیتر

مترجم: علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی (بر اساس نسخه منتشر شده در سال ۱۳۴۲)

فرمت فایل: PDF

حجم فایل: ۳۱٫۵۵ مگابایت

تعداد صفحات کتاب: ۴۴۸ صفحه

نویسنده این کتاب که نخستین بار در سال ۱۳۴۲ منتشر شد، اکرم زعیتر سفیر اردن بود که با مقدمه آیت الله هاشمی رفسنجانی و ترجمه ایشان در مدت کوتاهی توانست جایگاه ویژه در محافل فرهنگی و حتی سیاسی آن زمان پیدا کند به گونه ای که حتی دکتر«محمد مصدق» نیز بر این کتاب یادادشت نوشت.

خود هاشمی درباره مقدمه این اثر گفته است:«مقدمه را خودم نوشتم که خیلی تند بود؛ چون آن موقع مسئله استعمار جزو مهم‌ترین مسئله مبارزین بود. برای مجوز دچار مشکلی نشد. هرچند در آن زمان گرفتن مجوز هم چندان رسم نبود و سخت نمی‌گرفتند.»

یادداشت هاشمی رفسنجانی مترجم کتاب سرگذشت فلسطین

اطلاعات کتاب سرگذشت فلسطین

  • سرگذشت فلسطین
  • مؤلف: اکرم زعیتر
  • ناشر: موسسه بوستان کتاب
  • مترجم: اکبر هاشمی‌رفسنجانی
  • زبان: فارسی
  • رده‌بندی دیویی: ۹۵۶.۹۴
  • سال چاپ: ۱۳۸۸
  • نوبت چاپ: ۶
  • تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
  • تعداد صفحات: ۴۲۸
  • قطع و نوع جلد: وزیری (شومیز)
  • شابک: ۹۷۸۹۶۴۰۹۰۲۵۳۰
  • کد کتاب در گیسوم: ۱۶۰۱۲۷۹

دانلود رایگان دو کتاب مرجع درباره فلسطین

در این بخش می توانید لینک رایگان و مستقیم فایل پی دی اف دو کتاب مرجع و اثرگذار درباره فلسطین را مشاهده و کتابها را دانلود بفرمایید. کتاب نخست، فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و کتاب دوم با عنوان سرگذشت فلسطین توسط مرحوم هاشمی رفسنجانی ترجمه شده است.

دانلود رایگان کتاب pdf فلسطین از منظر رهبر انقلاب: اینجا

دانلود رایگان pdf کتاب سرگذشت فلسطین ترجمه هاشمی رفسنجانی: اینجا

تهیه و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.