کد مطلب: ۱۶۷۷ تاریخ انتشار: 25 آذر 1402 / 13:57 ارسال نظر
به فاصله ۴ روز با ۱۲ شهید و ۷ جانباز رخ داد:

حادثه تروریستی راسک بعد از تهدید مولوی عبدالحمید

حادثه تروریستی راسک پس از تهدید مولوی عبدالحمید

چکیده ای برای این مطلب در نظر گرفته نشده است. لطفا به ادامه متن توجه نمایید.

مجله خبری روزلاگ: حادثه تروریستی راسک دقیقا ۴ روز بعد از تهدید مولوی عبدالحمید اتفاق افتاد. به ظن بعضی از کارشناسان، اعلام موضع مولوی عبدالحمید، که به شکل رسمی در توئیت وی منتشر شد، فرمان آتشی به گروه تروریستی جیش العدل بود که دست به آن حرکت تروریستی در راسک بزند. اقدامی که موجب به شهادت رسیدن ۱۲ نفر از نیروهای خدوم انتظامی شد و ۷ زخمی بر جای گذاشت. تعدادی از شهدا و جانبازان این حادثه تروریستی سرباز هستند. باید دید آیا نظام دست از رأفت اسلامی و مماشات با عبدالحمید بر می دارد و به شکلی قاطع با وی برخورد می کند یا همان روال سابق را در پیش خواهد گرفت. با ما همراه باشید:

چند روز قبل بود که مولوی عبدالحمید در توئیتی اقدام به تهدید غیر مستقیم درباره برهم خوردن امنیت منطقه (زاهدان) کرده بود و درست بعد از ۴ روز از آن تهدید، حادثه ای تروریستی در راسک اتفاق افتاد که در آن ۱۲ نفر از نیروهای خدوم نظامی و انتظامی به شهادت رسیدند. جزئیات بیشتر را در ادامه مطالعه بفرمایید:

توئیت تهدید آمیز مولوی عبدالحمید ۴ روز قبل از حادثه تروریستی راسک/ متن بیانیه تهدید آمیز نزدیکان عبدالحمید

بعد از اقدامات عجیبی که مولوی عبدالحمید و اطرافیانش در فتنه ۱۴۰۱ (فتنه زن زندگی آزادی) انجام می دهند، نیروهای امنیتی با شناسایی ۴ نفر از شکنجه گران طلبه اهل سنت که در مسجد مکی زاهدان به شکلی ناجوانمردانه و غیر قانونی بازداشت و شکنجه شده است، آنها را دستگیر می کنند. پس از آن نیز ۱۳۲ نفر از افرادی که به شکلی غیرقانونی و بدون مجوز در مسجد مکی زاهدان تحت عنوان «تحصیل» در تدارک برنامه های دیگری بودند، دستگیر می شوند. این اقدام با واکنشی عجیب و تهدید آمیز از سوی عبدالحمید مواجه می شود! «تهدیدی» که بعضی از کارشناسان سیاسی، اعتقاد دارند گروه تروریستی «جیش العدل» آنرا «فرمان» اجرای حرکت تروریستی خود تلقی کرده و دست به حرکت تروریسی راسک می زند!

همشهری آنلاین با تیتر «بازداشت ۴ شکنجه‌گر طلبه محبوس در مسجد مکی زاهدان | عوامل عبدالحمید چه بلایی سر او آوردند؟» در اینباره می نویسد: «چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از طلبه سنی در زاهدان دستگیر شدند. پس از آنکه ۲۷ خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر موثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی ، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند. این افراد هفته گذشته یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کرده‌اند! افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند. آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است. گفتنی است؛ افراد وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۷ خرداد به بهانه سو قصد به یک طلبۀ اهل‌سنت مظنون شدند و او را به‌صورت غیرقانونی حبس کردند. براساس بررسی‌ها فرد حبس‌شده توسط عوامل عبدالحمید اهل چابهار است و سابقهٔ حضور در مدرسه دینی را دارد. این فرد گفته که در ۳ روز حبس به‌صورت مکرر بازجویی و شکنجۀ روحی و جسمی شده و عوامل عبدالحمید او را مجبور کرده‌اند که حرف‌های آن‌ها را تکرار کند. در واکنش به این اتفاق رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته بود: عوامل مسجد مکی باید قصد مسموم‌کردن عبدالحمید توسط فرد بازداشت‌شده را اثبات کنند وگرنه باید پاسخ‌گو باشند.» (اینجا)

توئیت مولوی عبدالحمید درباره دستگیری 132 نفر از اتباع خارجه در مسجد مکیمشرق نیوز نیز با تیتر «بازداشت ۱۳۲ نفر از مبلغان مذهبی در مدرسه مکی زاهدان» می نویسد: «۱۳۲ نفر از مبلغان مذهبی که اتباع خارجی بودند و با اقامت غیرقانونی و هویت جعلی در مدرسه مکی زاهدان فعالیت می‌کردند، بازداشت شدند.»  این اقدام نیروهای امنیتی باعث واکنشی از سوی عبدالحمید می شود که جدای از اقدامات پشت پرده، متن آن به شکلی آشکار در توئیت عبدالحمید انتشار می یابد! به ظن بعضی از تحلیلگران سیاسی، این تهدید آشکار مولوی عبدالحمید در حقیقت «فرمان» آتش وی به گروه تروریستی جیش العدل بوده است که به شکلی وحشیانه، در راسک ۱۲ تن از نیروهای حافظ امنیت را به شهادت می رسانند. از سوی دیگر مجموعه نزدیکان عبدالحمید نیز در واکنش به دستگیری این ۴ نفر، اقداماتی انجام می دهند که هر کدام از آنها باید به دقت و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

نزدیکان مولوی عبدالحمید نیز با نوشتن بیانیه ای تهدید آمیز که در رسانه های دشمنان این مرز و بوم با عنوان «بیانیه جامعه مدرسین دارالعلوم زاهدان در واکنش به هجوم نیروهای امنیتی و نظامی به دو مدرسۀ دینی در زاهدان» منتشر شده است می نویسند: «با کمال تاسف و تألم اطلاع یافتیم نیروهای امنیتی و نظامی صبح امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ به مدرسۀ دینی «مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله» واقع در خیابان مرادقلی زاهدان و سپس به مدرسه «ابوذر غفاری رضی‌الله‌عنه» واقع در منطقۀ کریم‌آباد زاهدان هجوم برده و به بهانۀ «طرد اتباع بیگانه» تمام حریم‌های مقدس را شکسته و وارد مدرسه و مسجد شده‌ و با این اقدام خود یادآور حملۀ نیروهای نظامی رژیم گذشته به مدرسه فیضیه قم شدند.»

در بخش دیگری از این بیانه آمده است: «گفتنی‌ست؛ تا کنون بارها با مسئولین ذیربط برای سازوکار جهت تحصیل طلاب مهاجر در مدارس دینی صحبت شده و هر بار قول همکاری داده شده، اما متاسفانه هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفته است، این درحالی‌ست که اگر این طلاب بخواهند در حوزه‌های علمیۀ شیعه و یا در جامعةالمصطفی درس بخوانند، بلافاصله برایشان مجوز و اقامت صادر می‌شود و حتی مورد تشویق قرار می‌گیرند، اما اگر بخواهند احکام و مسائل دینی خودشان را در حوزه‌های علمیۀ اهل‌سنت فرابگیرند، با «مشکل قانونی!» مواجه می‌شوند؛ نمی‌دانیم این دوگانگی تا کی ادامه دارد؟»

جمله ای که در این بیانه ای رسما به تهدید امنیتی حکومت پرداخته به این شرح است: «متاسفانه افرادی در این استان هستند که منافع خود را در تنش و هرج‌ومرج می‌بینند، چنان‌که بعد از جریان جمعه خونین و آن‌همه ستم‌هایی که در حق مردم روا داشته شد، این پروژۀ دیگری از سوی این افراد است که اگر مسئولان تدبیری عاجل و درست اتخاذ نفرمایند آیندۀ خوبی نمی‌بینیم.» (متن کامل بیانیه: اینجا)

رادیو فردا درباره اقدامات مولوی عبدالحمید می نویسد: او (عبدالحمید) دی‌ماه پارسال، درباره «تیراندازی برنامه‌ریزی‌شده» به معترضان در زاهدان در چند ماه قبل از آن گفت: «قبل از این حادثه و جریانات، حملاتی علیه نمازخانه‌های اهل‌ سنت در کلان‌شهرها شروع شده بود. فرماندار مشهد اعلام کرده بود که اجازه نمی‌دهد یک نمازخانۀ اهل‌ سنت هم در این شهر فعالیت کند. در تهران هم می‌گفتند یا مجوز بیاورید یا اینکه نمازخانه را تعطیل می‌کنیم.» آقای عبدالحمید در بیش از یک سال گذشته از اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» حمایت کرده که موجب خشم مقام‌های جمهوری اسلامی شده است. (اینجا)

این سخنان و مواضع اختلاف افکنانه مولوی عبدالحمید نیز در حالی بیان شده بود که به گفته علمای اهل سنت، با توجه به درصد جمعیتی برادران عزیز اهل سنت، نسبت اماکن مقدس مذهبی اهل سنت بسیار بیشتر از اماکن مقدس شیعیان است و این نسبت نیز پس از انقلاب اسلامی و با تأسیس مدارس دینی و مساجد مختلف ایجاد شده است. همچنین اقدامات حمایتی حاکمیت از وحدت شیعه و سنی که تمجید و تحسین علمای اهل سنت در سطح جهان را در پی داشته و نمود آنرا می توان در کنفرانس های بین المللی تقریب و… مشاهده کرد، حاکی از این است که این مواضع عبدالحمید، صرفا برای اختلاف افکنی و برافروختن آتش خشم عزیزان اهل سنت بیان می شود.

براندازی نظام اسلامی خواسته قلبی مولوی عبدالحمید:

براندازی نظام اسلامی خواسته قلبی مولوی عبدالحمید

نتیجه ایجاد ناامنی توسط مولوی عبدالحمید و نزدیکانش/ حادثه تروریسیتی در راسک با ۱۲ شهید/ حمله به پاسگاه نظامی در راسک توسط گروه تروریستی جیش العدل

یورو نیوز فارسی با عنوان «کشته شدن ۱۲ نفر در جریان حمله به پاسگاه انتظامی راسک؛ واکنش‌های داخلی و بین‌المللی» می نویسد: نیروی انتظامی ایران می‌گوید حمله مسلحانۀ بامداد جمعه ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) به یک پاسگاه انتظامی در شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان، دست‌کم ۱۲ کشته در میان ماموران پلیس برجای گذاشته است و دست‌کم ۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، این حادثه ساعت ۲ بامداد جمعه روی داده است و در جریان آن ۱۰ مهاجم به یکی از پاسگاههای انتظامی راسک حمله کردند. مهاجمان همچنین «برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی» در مسیر نیروهای اعزامی به این منطقه، کمین کردند.

اگرچه او اعلام کرده بود که ۱۱ نفر از نیروهای فراجا در جریان تبادل آتش میان طرفین کشته شدند، اما در اواخر روز جمعه رسانه‌های ایران شمار کشته شدگان این حادثه را به نقل از معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ۱۲ نفر اعلام کردند.

گروه «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله مسلحانه را برعهده گرفته است.

یورونیوز فارسی می نویسد: به گفته مجید میراحمدی، ۲ نفر از مهاجمان نیز کشته‌ و یک نفر زنده اسیر شده که اکنون «در اختیار نیروهای اطلاعاتی و انتظامی است.» برخی رسانه‌های ایران نیز اعلام کردند که سایر مهاجمان «از محل متواری شده‌اند»؛ با این وجود میراحمدی اعلام کرد که «آنها موفق به فرار به آن سوی مرزها نشدند و منطقه در محاصره است.» تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در بامداد جمعه نیز بالگردهای نظامی را در حال گشت‌زنی در مرز ایران و پاکستان نشان می‌داد.

واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به حملۀ راسک

به نوشته ایرنا در پی این حادثه راجا پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان این حادثه را محکوم کرده و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت ایران ابراز کرده است. سفیر پاکستان در ایران نیز این حمله را محکوم کرد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، عصر جمعه حادثه راسک را «جنایت تروریست‌های تجزیه‌طلب و مزدور بیگانگان» خواند و محکوم کرد. او افزود که دستگاه دیپلماسی ایران با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط کشور برای «تعقیب و مجازات» عاملان این حمله، همکاری خواهد کرد.

امیر سعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان ملل نوشت که «جمهوری اسلامی ایران، فورا از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.» او در این نامه افزود که این درخواست، با توجه به موضع دبیرکل همچنین رویه ثابت شدۀ شورای امنیت که همواره از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند، همسو است.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا اعلام کرد که به دستور احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ایران، هیاتی برای بررسی این حادثه به شهرستان راسک اعزام شده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز با صدور بیانیه‌ای این اتفاق را تسلیت گفت و از مسئولان دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان خواست تا اقدامات لازم را برای «دستگیری و به کیفر رساندن تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی» انجام دهند.

پیش‌تر در مرداد سال جاری، در جریان تیراندازی به واحد گشت پلیس‌راه در محور خاش ـ تفتان، تعداد ۴ مامور پلیس کشته شده بودند. علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان نیز در حادثه‌ای مشابه در بهار امسال، در خیابان هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده بود.

واکنش مولوی عبدالحمید به حادثه تروریسی راسک: تسلیت می‌گویم/ نباید امنیت استان به هم بخورد

عبدالحمید که خود یکی از مسببان ناامنی در زاهدان است و با خطبه های عجیب و غریب و دروغ پردازی های متعدد، احساسات مردم دیندار را جریحه دار می کند، این روزها و پس از آنکه آتش اغتشاشات را خاموش شده می بیند، کم کم به همان روی نخست خود بازگشته است. به نوشته یورونیوز فارسی، «مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به حمله مسلحانه به پاسگاه انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان، ضمن ابراز تاسف از این حادثه و تسلیت به بازماندگان گفت که این حمله نباید منجر به بی‌امنیتی در این استان شود. وی با دعوت نمازگزاران به رعایت آرامش و سکوت پس از پایان مراسم نماز جمعه گفت: «آنچه که حیاتی و مهم است، این است که امنیت استان مراعات شود و امنیت ما به هم نخورد

ایرنا نیز به نقل از مولوی عبدالغنی دهانی، مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان می نویسد: «پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی‌ و آمریکایی هستندکه از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند

تصویر شهدای حادثه تروریستی راسک:

تصویر شهدای حادثه تروریستی راسک

واکنش مولوی عبدالحمید: تسلیت می‌گویم؛ نباید امنیت استان به هم بخورد

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به حمله مسلحانه به پاسگاه انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان، ضمن ابراز تاسف از این حادثه و تسلیت به بازماندگان گفت که این حمله نباید منجر به بی‌امنیتی در این استان شود.

وی با دعوت نمازگزاران به رعایت آرامش و سکوت پس از پایان مراسم نماز جمعه گفت: «آنچه که حیاتی و مهم است، این است که امنیت استان مراعات شود و امنیت ما به هم نخورد.»

ایرنا همچنین به نقل از مولوی عبدالغنی دهانی، مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان نوشت: «پشت پرده حملات تروریستی در کشور بویژه سیستان و بلوچستان، سرویس‌های جاسوسی اسرائیلی‌ و آمریکایی هستندکه از لحاظ فکری و تجهیزاتی مزدوران را تجهیز می‌کنند.»

روایت رادیو فردا از تهدید امنیتی نظام توسط مولوی عبدالحمید

بعد از انتشار توئیت تهدید آمیز عبدالحمید درباره امنیت منطقه، سایت رادیو فردا در اینباره نوشت: عبدالحمید اسماعیل‌زهی، معروف به مولوی عبدالحمید شامگاه دوشنبه در توئیتی، این حمله را «اقدام تحریک‌آمیز نیروهای نظامی و امنیتی» جمهوری اسلامی خواند و به «بازداشت ده‌ها تن از طلاب علوم دینی» در این ماجرا اشاره کرد. او افزود که این حمله «نشان داد که مسئولان استانی برخلاف ادعاهای خود در فکر آرامش مردم استان نیستند.» اقدام تحریک‌آمیز نیروهای نظامی و امنیتی در یورش به دو مدرسۀ دینی در زاهدان و بازداشت ده‌ها تن از طلاب علوم دینی، نشان داد که مسئولان استانی برخلاف ادعاهای خود در فکر آرامش مردم استان نیستند.

بخشی از توئیت های خصمانه و دروغ پردازی های مولوی عبدالحمید

یک سوال جدی از قوه قضائیه و مسئولان: تا کی امنیت کشور باید فدای مماشات با مولوی عبدالحمید بشود؟

می توان به ماجرای مماشات قوه قضائیه با مولوی عبدالحمید به این شکل نگاه کرد:

۱. اگر همان روز که مولوی عبدالحمید، مردم را در نماز جمعه به شدت تحریک کرد و احساسات دینی و غیرت آنان را برانگیخت، تا به کلانتری حمله کنند! با او برخورد شده بود، دیگر امروز شاهد ۱۲ شهید و ۷ جانباز در ماجرای حمله تروریستی راسک نمی شدیم!

۲. اگر همان روز که ماجرای ارتباط سرویس جاسوسی عربستان با مجموعه مولوی عبدالحمید افشا و رسانه ای شد، (اگرچه به گفته مسئولان از مدتها قبل این روابط زیر نظر بوده است) او را دستگیر کرده بودند، امروز این تعداد شهید و این تعداد خانواده داغدار در راسک نداشتیم…

۳. اگر همان روز که ماجرای فساد اقتصادی و زمین خواری های افرادی در مجموعه مولوی عبدالحمید افشا شد، با او برخورد می شد، امروز شاهد این حجم از تلاش برای ناامنی در زاهدان نبودیم.

۴. اگر همان روز که مکان مقدس خطبه نماز جمعه، تبدیل به میتینگ های سیاسی جریان های تجزیه طلب و… شده بود و جناب مولوی عبدالحمید بر خلاف مشی برادران اهل سنت، رسما بر علیه نظام اسلامی شمشیر کشیده بود، با او برخورد قاطعی صورت می گرفت، امروز شاهد حادثه تلخ راسک نبودیم.

حاکمیت تعارف را با عبدالحمید کنار بگذارد/مسجد مکی امروز مصداق مسجد ضرار است/ عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد

در ایام فتنه «زن زندگی آزادی» و با شروع موضع گیری های عجیب مولوی عبدالحمید در نماز جمعه زاهدان، بسیاری از علمای اهل سنت در برابر او ایستادند. از جمله این عالمان می توان به مولوی عبدالواحد ریگی از علمای شاخص و پر نفوذ منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد که به شکلی عجیب و مرموز، توسط گروهی خاص به شهادت رسید! ویکی‌پدیا ماجرای شهادت این عالم اهل سنت را اینگونه بیان کرده است: «مولوی عبدالواحد ریگی از علمای شاخص و پرنفوذ در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش بوده و امام جمعه اهل سنت مسجد جامع امام حسین خاش بود. وی همزمان با آغاز خیزش ۱۴۰۱ ایران در تاریخ پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ربوده و کشته شد.» (اینجا)

در کنار عزیزان اهل سنت، بسیاری دیگر از سیاسون از جناح های مختلف هم از مولوی عبدالحمید انتقاد کرده و بر علیه اقدامات او موضع گرفتند. اما یکی از افرادی که به صراحت درباره اقدامات دشمن دوستانه مولوی عبدالحمید اعلام موضع کرده است، دکتر محمد جواد لاریجانی است. وی در گفتگویی به صراحت بیان می دارد که نظام باید تعارف و مماشات با مولوی عبدالحمید را کنار بگذارد تا جلوی آسیب های بیشتر به مردم گرفته شود. (متن کامل گفتگوی دکتر محمد جواد لاریجانی درباره مولوی عبدالحمید با عنوان: مسجد مکی امروز مصداق مسجد ضرار است/ عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد را اینجا بخوانید.)

دکتر لاریجانی، عبدالحمید را محصول عالم پروری دوران اصلاحات می داند و بیان می دارد: «در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان دادند و در مواردی که او امروز فکر می‌کند که توانمندی دارد فراموش کرده که این توانمندی‌ها مرتبط با کجا بوده است.» وی سپس بیان می کند که نظام باید تعارفش را با اقدامات خصمانه مولوی عبدالحمید کنار بگذارد: «جبهه انقلاب بر اساس حق‌مداری و تحمل دیگران است. ما در مکتب اسلام دو مکتب بسیار مهم داریم یکی مکتب اهل تسنن و یکی مکتب تشیع. جمهوری اسلامی بر اساس اسلام منبعث از مکتب اهل بیت تشکیل شده، مکتب اهل بیت هم فقط برای ایران نیست. به نظر من این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با عبدالحمید تعارف را کنار بگذارد؛ او نمی‌تواند در داخل ایران باشد و بگوید که من ایرانی هستم، ولی در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد.»

لاریجانی همچنین اقدامات و مواضع تند عبدالحمید درباره زنان را یادآور شده و بیان می دارد: «دشمن زنان در منطقه سیستان و بلوچستان همین آقای مولوی عبدالحمید و اطرافیان‌شان هستند این‌ها برای زنان ارزش قائل نیستند. خدمات عظیمی که جمهوری اسلامی ایران برای سیستان و بلوچستان داشته باید توسط جبهه انقلاب بازتاب داده شود و البته باید با فتنه قاطعانه برخورد کرد.»

به عنوان نمونه: تا قبل از فتنه زن زندگی آزادی، زنان حتی حق حضور در نماز جمعه را هم نداشتند! همچنین مصاحبه های عجیب و غریب عبدالحمید درباره زنان هم موجود است و از جمله می توان به مصاحبه تاریخ شفاهی با ایشان اشاره کرد.

لاریجانی مسجد مکی را مصداق بارزی از مسجد ضرار عهد رسول الله می داند و بیان می دارد: «مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است. برای پیامبر اسلام هم تخریب مسجد ضرار خیلی سخت بود، اما مسجد توسط عده‌ای درست شده بود برای اشاعه افکار انحرافی و پیامبر دستور داد تا آن مسجد را خراب کنند. مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است. از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می‌آید حرف‌های اسلامی بیرون نمی‌آید حرف‌های کسانی از این مسجد بیرون می‌آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می‌کنند. کار جبهه انقلاب در این باره کاملاً روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند.»

امیدواریم پس از همه این روشنگری هایی که صورت گرفته است، و نیز پس از خشم مردم مظلوم منطقه سیستان و زاهدان از اقدامات مولوی عبدالحمید علیه امنیت کشور و منطقه، با برخوردی قاطع و انقلابی از سوی قوه قضائیه، یکبار برای همیشه با همه اقدامات خصمانه و تجزیه طلبانه که کاملا در راستای خواسته های دشمن بیان می شود و امنیت کشور و منطقه را به طور واضح تهدید کرده و به خطر می اندازد برخوردی قاطعانه صورت گیرد.

مولوی عبدالحمید نسخه ارتقاء یافته عبدالمالک ریگی استمولوی عبدالحمید نسخه ارتقاء یافته عبدالمالک ریگی است

ذیل مطلبی که تابناک با عنوان «واکنش مولوی عبدالحمید به حادثه تروریستی راسک» (اینجا) منتشر کرده است، کاربری به نام صیاد می نویسد: «مولوی عبدالحمید لنگه ارتقاء یافته عبدالمالک ریگی است ، سرویس هایی که کشورهای متخاصم به جیش العدل میدن کاملا بطور موازی و همگام به عبدالحمید هم خدمات میدن … حالا که رژیم جعلی صهیونیستی و حامیانش توی فشار همه جانبه هستند بدنبال برنامه هایی برای بهم ریختن تمرکز ایران هستند.»

تصویری تلخ از شهدای حادثه تروریسیتی راسک توسط گروه جیش العدل:

تصویری تلخ از شهدای حادثه تروریسیتی راسک توسط گروه جیش العدل

مطالبی درباره مسجد مکی و بعضی از اقدامات خصمانه مولوی عبدالحمید

لینک های زیر به مطالبی درباره حواشی مسجد مکی و اظهارات و اقدامات خصمانه مولوی عبدالحمید اختصاص دارد. مواضع و اقدامات خصمانه عبدالحمید یکی از دلایل ناامنی منطقه و اقدامات تروریستی است که در پی آن، چندین نفر از نیروهای خدوم نظامی و مردم بی گناه و چند سرباز به شهادت رسیده اند! مشاهده بفرمایید:

دروغ‌های عبدالحمید و شکارگاه اینترنشنال. خبرگزاری فارس.

خواب های پریشان مولوی عبدالحمید تعبیر نخواهد شد. راه شلمچه.

پشت پرده مسجد مکی زاهدان. تحلیل و رصد اخبار مسجد مکی. روشنگری.

حجتی که تمام شد و توپی که در زمین مولوی عبدالحمید افتاد. خبرگزاری فارس

از فساد اقتصادی نقشبندیِ پدر تا اقدامات تروریستی نقشبندیِ پسر. خبرگزاری مهر.

بدرقه شهدای حادثه تروریستی راسک با حضور پرشور مردم زاهدان. فیلم و عکس. خبرگزاری فارس.

اسامی ۱۱ شهید و ۷ مجروح حادثه تروریستی راسک اعلام شد. خبرگزاری ایسنا

جزئیات حمله تروریستی شب گذشته به مقر انتظامی راسک. خبرگزاری صدا و سیما

۴ شکنجه‌گر مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند. خبرگزاری فارس.

گزارش رسانه ملی ازداشت ۱۳۲ نفر از مبلغان مذهبی در مدرسه مکی زاهدان. فیلم. مشرق نیوز.

تهیه و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.