کد مطلب: ۱۰۱۵ تاریخ انتشار: 12 آذر 1399 / 21:15 ۱ نظر
اصطلاح آموزش در منزل و فهم عمومی درباره آن!

فهم عمومی درباره آموزش در منزل

آموزش در منزل آموزش در خانه

اگر بتوانیم عواملی که  بر انتخاب مدرسه توسط شرکت کنندگان اثر می‌گذارد را به طور دقیق شناسایی کنیم، می‌توانیم از الگوی جایگزینی مانند آموزش درخانه  استفاده کنیم.

مجله خبری روزلاگ: در این یادداشت به قلم سارا سادات غفاری به مبحث فهم عمومی درباره آموزش در منزل پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

اصطلاح آموزش در منزل به والدینی اشاره میکند که به فرزندان خود در خانه آموزش می‌دهند؛ این آموزش بدلیل اهمیت بالایی که طی یک دهه گذشته به خصوص در ایالات متحده و کشورهای اروپایی پیداکرده، درحال جایگزین شدن به آموزش در مدرسه است. آموزش مبتنی برمدرسه و آموزش در خانه را می‌توان به‌عنوان دو طیف یک پیوستار در نظر گرفت، حد وسط این دو کودکانی هستند که بخشی از آموزش را توسط والدین خود و بخشی دیگر را در مدرسه آموزش میبینند.

این تحقیق برای پاسخ به این سوال که چرا مردم آموزش در خانه یا آموزش درمدرسه را انتخاب میکنند و تعیین این امر که آیا عوامل تعیین‌کننده ای مانند جنسیت و وضعیت اجتماعی اقتصادی می‌تواند برتصمیم آنها در مورد آموزش در خانه اثر گذار باشد طراحی شده است.

برای پاسخ به این پرسش که چرا خانواده‌ها آموزش در خانه را انتخاب می‌کنند، باید گفت که اطلاعات مدون بسیار کمی وجود دارد اما نگرانی هایی از قبیل به چالش کشیده شدن اخلاق و شخصیت دانش آموزان، محیط یادگیری ضعیف مدرسه و رشد افراد استاندارد شده در آن ازجمله دلایلی هستند که برای این مسأله وجود دارد.  همچنین براساس نتایج؛ تعامل چهره‌به‌چهره با معلمان، معاشرت با یکدیگر  و فرصت‌های مختلف آموزشی که در مدرسه فراهم می‌شود ازجمله دلایل اصلی ترجیح آموزش درمدرسه است.

باتوجه‌به ترجیحات جنسیتی که دراین پژوهش مورد برسی قرار گرفت ؛ شرکت‌کنندگان مرد نگرانی از آینده اجتماعی سیاسی فرزندان خود را برای انتخاب آموزش در مدرسه  و دلایل مذهبی، دلایل خانوادگی ،رشد اجتماعی/ اخلاقی، نیازها و ناتوانی‌های کودک را به‌عنوان دلایل انتخاب آموزش در خانه بیان کرده اند و همچنین شرکت‌کنندگان زن عواملی مانند نادیده‌گرفته‌شدن تفاوت‌های فردی دانش آموزان و دست نیافتن به مدرسه موردنظر و دلخواه را برای موافقت خود با آموزش درخانه گزارش کرده اند.

علاوه براین؛ وضعیت اجتماعی_اقتصادی افراد حاضر در پژوهش نشان میدهد که شرکت‌کنندگان به طور قابل‌ملاحظه‌ای به انواع مختلفی از پشتیبانی و حمایت ها برای آموزش در منزل نیاز دارند.

مرور  یافته های مرتبط   نشان میدهد که کشورهای توسعه‌یافته ازنظر سطح تحصیلات و وضعیت اقتصادی -اجتماعی، آموزش در خانه را اجرا می‌کنند.

بنابراین کشورهای درحال توسعه، پیش از شروع  به تنظیم قوانین اولیه آموزش در منازل به عنوان یک سیستم آموزش جایگزین، باید تجربیات و گزارش کشورهایی که امکانات و فرصت آموزش در منزل داشتند را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند و سازمان هایی را برای اجرای مقررات آموزشی و تدوین برنامه های درسی تاسیس کنند و سیاست‌های آموزشی را  با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور، ویژگی‌های جمعیتی و همچنین تغییرات موجود در علم و فناوری تدوین کنند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌کنندگان از آموزش در مدرسه حمایت می‌کنند و عوامل متعددی واکنش شرکت‌کنندگان در امر آموزش در خانه را برمی انگیزد که مهم‌ترین آنها جنسیت وشرایط اجتماعی و اقتصادی است.

در نتیجه اگر بتوانیم عواملی که  بر انتخاب مدرسه توسط شرکت کنندگان اثر می‌گذارد را به طور دقیق شناسایی کنیم، می‌توانیم از الگوی جایگزینی مانند آموزش در منزل و خانه استفاده کنیم.

نویسنده: سارا سادات غفاری
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.