کد مطلب: ۱۰۲۴ تاریخ انتشار: 22 دی 1399 / 20:12 ارسال نظر
یادداشتی درباره عارفانه های روح الله زم:

روح الله زم؛ عارفی بالله و سالکی فی سبیل الله!

روح الله زم عارفی بالله و سالکی فی سبیل الله

اگر واکنش های جریان ضد انقلاب را درباره روح الله زم مطالعه کنید؛ پی می برید که او عارفی بالله و سالکی فی سبیل الله بوده و ظاهرا به اشتباه به عنوان مفسد فی الارض اعدام شده است!

مجله خبری روزلاگ: روح الله زم مدیر و موسس کانال آمدنیوز که کارش از پخش خبر به آموزش شورش خیابانی و ساخت سلاح رسیده بود، مدتی قبل اعدام شد. یادداشت ذیل به قلم احمد طحانی درباره مطالبی است که پدر روح الله، شیخ محمد علی زم و سایت های ضد انقلاب درباره وی نوشته اند:

روح الله زم عارفی که به اشتباه اعدام شد!

روح الله زم مدیر کانال و سایت آمدنیوز مدتی قبل اعدام شد. اما اگر واکنش های جریان ضد انقلاب را درباره ایشان مطالعه کنید؛ پی می برید که او عارفی بالله و سالکی فی سبیل الله بوده و ظاهرا به اشتباه به عنوان مفسد فی الارض اعدام شده است!

تمامی فعالیت های روح الله زم با «اخلاص» بوده و لابد با نیت «قرب» به حضرت حق! از اینرو پدر ایشان، «حجت الاسلام» محمد علی زم درباره آخرین دیدار با پسرش می نویسد: «نور وجودش را فرا گرفته بود!» بله؛ روح الله زم در آخرین دیدار با خانواده و پدرش، «پیش نماز» می شود و آخرین نمازش را مانند تمامی اقداماتش در مجموعه «آمدنیوز» با چنان اخلاصی اقامه می کند که از نماز کنار خانه خدا برای پدرش دلچسب تر می شود! حجت الاسلام زم درباره کیفیت این نماز عارفانه می نویسد: «با حدود دو ساعت معطلی در سرمای سوزان جلوی در زندان (اوین) مقارن وقت مغرب به اتاق ملاقات راه یافتیم. دقایقی بعد از دیدار وقت نماز شد. بچه ها و روح الله درخواست جماعت کردند. به قدری نور وجودش را گرفته بود که خجالت کشیدم جلو بایستم. تعارفش کردم. حتی خواستم عبا بر دوشش بیاندازم. تواضع کرد و بوسید. همراه او و خانواده و بدون شرکت مأموران در جماعت نماز خواندیم. اما نماز عجیبی از کار درآمد. شاید حتی نمازهای کنار خانه خدا در ۲۰_۳۰ سال پیش هم اینقدر برایم دلچسب نشده بود.»

تا اینجای کار جای تعجب ندارد. بالاخره جناب محمد علی زم با این دیدگاه متعالی و عارفانه، سالهاست در قامت مسئول در نظام «مظلوم» اسلامی به ایفای نقش پرداخته اند. اما ماجرا وقتی جالبتر می شود که بدانیم همه فعالیت های روح الله زم «خالصانه» و «عارفانه» بوده است و وی به گفته خودش برای فعالیت هایی که انجام داده «با خدا معامله کرده است!»

پدر زم درباره این معامله عاشقانه پسرش با خدا می نویسد: (به او گفتم) «تو فرض را بر این بگذار که اعدامت قطعی است و هیچ کس را جز خدا در این تنهایی دنیا و غربت و اسارت زندان نداری. تا می توانی از درگاهش طلب مغفرت و استغفار داشته باش. گفت من با خدا معامله کرده و با استخاره به این راه آمدم. هیچ نگرانی ندارم.»

روح الله زم عاشق و محب اهل بیت و امام حسین (ع) هم هست و لابد همه اقدامات و همکاری هایش با یزیدیان زمان را باید در این راستا تجزیه و تحلیل کرد. پدر روح الله زم درجه عرفانی روح الله را از آنچه تاکنون ذکر شد بالاتر برده و از قول روح الله می نویسد: «فقط اینها من را تا کربلا آوردند اما نگذاشتند زیارت کنم. گفتم نگران نباش. امام حسین در قلب طالبان زیارتش هست. امام پیش تو است…»

تا اینجای کار مطالب و داشته هایمان از متنی است که پدر روح الله زم، «حجت الاسلام» محمد علی زم منتشر کرده است. اما اجازه بدهید ادامه را از سایت عارفه ها و عاشقانه ها، یعنی «بی بی سی فارسی» بررسی کنیم. خواهر روح الله زم در توصیف حالات عرفانی روح الله زم بعد از عمری مجاهدت در راه خدا و فعالیت عاشقانه و عارفانه در آمد نیوز می نویسد: «به رهایی اش غبطه می خورم!» بی بی سی فارسی در گزارش خود آورده است: «خواهر روح الله زم می گوید برادرش یک سال آخر در زندان مشغول عبادت و روزه بوده و با پاکی در انتظار اعدام بوده است. او نوشته به رهایی برادرش غبطه خورده که در آخرین دیدار گفته من منتظر دو رکعت نماز پای چوبه دار هستم و تمام…»

یکی از کاربران فضای مجازی درباره مقام عرفانی روح الله زم و پدرش می نویسد: «متن محمدعلی زم رو که می‌خونی متوجه می‌شی، این آقازاده‌ای که اعدام شد، شاگرد کوچکی بوده در محضر پدر! امامزاده‌ای که توصیف کرده، انگار نه انگار، باعث و بانی قتل و غارت و آشوب بوده» جالب اینکه روح الله زم بعد از همه فعالیت هایش، در آخرین مکالمه دخترش را متوجه «قیامت» می کند و از روز قیامت حرف می زند. بی بی سی می نویسد: «بابایی به من زنگ زد. یه جوری حرف زد که انگار داره خدافظی می کنه. در مورد روز قیامت حرف زد. بابایی میگم نکنه خدای نکرده می خوان حکم اعدامشو اجرا کنن. تازه نزدیک اذانه. بعد بهش گفتم چرا از روز قیامت حرف می زنی؟ گفت حالا دیگه!» لابد ایشان با همان تفکر اخروی آموزش ساخت بمب دستی در کانالش منتشر کرده و لابد با همان نیت و تفکر با سرویس های جاسوسی فرانسه و… علیه انقلاب اسلامی فعالیت داشته است. کسی چه می داند!

محکومیت اعدام عارف و سالک فی سبیل الله؛ روح‌الله زم، توسط اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا نیز مزیدی بر علت است تا بهتر قدر و مقام این دلسوخته عاشق را درک کنیم. چراکه اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا و… در دفاع از عارفانی چون عبدالمالک ریگی، روح الله زم و… ید طولایی دارند! بی بی سی فارسی می نویسد: «اتحادیه اروپا در بیانیه ای شدید الحن اعدام او را محکوم کرد و پارلمان اروپا هم در قطعنامه ای خواستار تحریم عاملان پرونده او و نوید افکاری کشتی گیر اعدام شده ایرانی شده است.» سایت یورو نیوز فارسی نیز از محکومیت اعدام روح‌الله زم توسط نهادهای عرفانی نظیر «سازمان عفو بین الملل» و «وزارت خارجه فرانسه» خبر داده و می نویسد: «سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای تأکید کرد که از این اعدام مبهوت و وحشت زده است! وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه ای اعدام روح الله زم را تعرض جدی علیه آزادی بیان و آزادی رسانه ها در ایران توصیف و آن را محکوم کرد.»

سایت بهار نیوز و بسیاری دیگر از سایت های زنجیره ای که خط عرفان و سلوک روح الله زم را در داخل کشور دنبال می کنند درباره واکنش های جهانی به اعدام روح الله زم می نویسند: «وزارت‌خارجه آمریکا و کانادا و اتحادیه اروپا، وزارت خارجه برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، هلند، سوئد و بلژیک در بیانیه‌هایی اعدام روح‌الله زم، مدیر سایت و کانال آمدنیوز، را به شدت مورد انتقاد قرار داده و محکوم کردند. اعدام زم در رسانه‌های غربی نیز بازتاب وسیعی داشت و با چاپ عکس‌هایی از او نوشتند حکومت ایران یک فعال رسانه‌ای را اعدام کرده است.»

البته سایت بهار نیوز در خبر کذبی که توسط مقامات رسمی عراق و البته دفتر مرجع عالی مقام، حضرت آیت الله العظمی سیستانی تکذیب شد به نقل از «منبعی آگاه» می نویسد: «منبعی آگاه در دولت عراق به شبكه خبری بی‌بی‌سی گفت روح‌الله زم را دستگاه اطلاعاتی عراق بازداشت کرده و تحویل ایران داده است.»

و اما سخن آخر با پدر روح‌الله زم که اگرچه از ابتدای دستگیری او، و حتی قبل از آن، در دوران فعالیت روح الله و آمد نیوز تمام سعی خود را کرده بود تا حفظ ظاهر کند، و البته این اواخر هرچه در این مدت پنهان کرده بود آشکار شد: جناب «حجت الاسلام زم»؛ شما که به امام حسین (ع) ارادت دارید و معتقدید این امام شهید نزد عاشقان و زائرانش است، خوب است بدانید چه کسانی از آقازاده شما حمایت کرده اند و او را «شهید» خطاب می کنند. تنها به ذکر یک مورد از خیل صدها حامی زم بسنده می شود: «مولوی عبدالحمید» یکی از طرفداران روح الله است که می گوید «صدام حسین» و «عبدالمالک ریگی» هم در کنار روح الله «شهید» هستند. او یزید را «امیرالمومنین» معرفی می کند و با این دیدگاه طرفدار روح الله زم است و شما نیز با مواضع عجیب و غریب و البته «دلی» و «صادقانه» خود به این سمت غلطیده اید!

منابع:

  1. اتحادیه اروپا اعدام روح‌الله زم را محکوم کرد. سایت یورونیوز فارسی. تاریخ انتشار ۱۲/۱۲/۲۰۲۰
  2. روایت خانواده روح الله‌زم از آخرین ساعات: منتظر نماز پای چوبه دار بود. سایت بی بی سی فارسی. تاریخ انتشار: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰
  3. تبریک پدر روح الله‌زم به کسانی که از اعدام پسرش شاد شدند. سایت بهار نیوز. تاریخ انتشار: ۲۳/۹/۱۳۹۹
  4. واکنش های کاربران به اعدام زم/ روح الله بودن لیاقت می خواهد. فارس نیوز. تاریخ انتشار: ۲۲/۹/۱۳۹۹
  5. عراق: زم را ما بازداشت کرده و تحویل ایران دادیم. بهار نیوز. تاریخ انتشار: ۲۵/۷/۹۸

نویسنده: احمد طحانی
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.