کد مطلب: ۱۰۴۲ تاریخ انتشار: 8 تیر 1400 / 20:11 ارسال نظر
نقد اظهارات وزیر اطلاعات دولت خاتمی درباره شورای نگهبان:

نگاهی به اظهارت علی یونسی درباره خط امام و رد صلاحیت مرحوم هاشمی!

علی یونسی خط امام فتنه 88

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی از دور شدن نظام از خط امام سخن گفته و مصداق این ادعا را رد صلاحیت مرحوم هاشمی در انتخابت ۹۲ و علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ می داند!

مجله خبری روزلاگ: حجت الاسلام علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت خاتمی، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفتگویی با سایت اصلاح طلب جماران داشته است. در این گفتگو آقای یونسی از خط امام و دور شدن نظام از آرمان های امام سخن به میان می آورد. مصداق مدعای آقای یونسی هم رد صلاحیت مرحوم هاشمی در انتخابت ۹۲ و علی لاریجانی در انتخابات اخیر است. در ادامه اظهارات ایشان را مورد واکاوی قرار داده ایم. با ما همراه باشید:

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی گفتگویی با جماران انجام داده است. این گفتگو در سایت های مختلف، از جمله «بهارنیوز» با این تیتر منتشر شده است: وزیر سابق اطلاعات: علی لاریجانی را بدون هیچ توجیهی رد صلاحیت کردند/ همه مسئولین از نفوذ موساد در بخش های مختلف کشور نگران باشند.

اظهارات علی یونسی پس از انتخابات ۱۴۰۰ درباره شورای نگهبان و رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲

در بخشی از مصاحبه آقای یونسی به موضوع رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۹۲ و رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره شده است. وی اظهار می دارد: امروز جایی برای افکار بهشتی ها و مطهری ها نیست. خانه در تصرف همان هایی قرار گرفته که مخالف امام خمینی(س)، انقلاب اسلامی، بهشتی و شهید مطهری بودند. انقلابیون تنها بودند و امام با جمع معدودی این راه سخت را طی کردند و خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند. البته وقتی همه مردم وارد انقلاب شدند آنها هم آمدند و خانه را تصرف و آنها را بیرون کردند و امروز جایی برای افکار بهشتی ها و مطهری ها نیست. برای اینکه خانه به تصرف همان مخالفین در آمده و این مشکل ما است. این مشکل است که در انتخابات به این شکل ظهور پیدا می‌کند که همه یاران امام خمینی(س) و انقلاب را طرد می‌کنند. این مشکل است که یک نفر روحانی با افتخار می‌گوید من به شورای نگهبان رفتم و قانع کردم که هاشمی رفسنجانی باید رد صلاحیت شود. برای اینکه خانه در تصرف همان هایی قرار گرفته که مخالف امام خمینی(س)، انقلاب اسلامی، بهشتی و شهید مطهری بودند.

البته این اظهارت آقای یونسی جای تعجب ندارد. اما از اینکه ایشان تصور می کنند با وجود هزاران سایت و رسانه، و با وجود همه روشنگری هایی که صورت گرفته است، و با وجود عملکرد افراد در بزنگاه های سیاسی می توانند هنوز با تعبیر «خط امام» علیه آرمان های امام موضع بگیرند حقیقتا جای تعجب دارد.

در دوره دولت اصلاحات، که هنوز فضای مجازی به این شکل وجود نداشت، و مردم بیشتر اخبار و اطلاعات را از جراید و نشریات پیگیری می کردند، عده ای سعی داشتند تا با عنوان «خط امام» علیه آرمان های انقلاب اسلامی عمل کنند. البته در آن شرایط تا حدودی هم موفق بودند. بالاخره وقتی مدام از یک جریان لفظ «امام» شنیده می شد، این تصور به وجود می آمد که شاید واقعا خط امام خمینی (ره) و خواسته ایشان همین است که جریان مذکور می گوید. اما مدتهاست که این حنا دیگر رنگی ندارد و جامعه با وجود روشنگری های گسترده ای که صورت گرفته است، دیگر فریب این نوع بازی سیاسی را نمی خورد.

اتفاقا حضراتی که آن روز مدام از تعبیر «خط امام» استفاده می کردند، شرایط را درک کرده اند و به جای آن تعبیر، از ترفندهای دیگری استفاده می کنند. امروز دیگر به جای خط امام تلاش می کنند دو قطبی های کاذبی به وجود بیاورند و با این روش آراء مردم را هرچند مقطعی به سمت خود جلب کنند. دقیقا با همین ترفند، که بدون کوچکترین تغییری از سیاست مردان آمریکا گرفته شده است، حسن روحانی توانست در انتخابات ۹۲ پیروز شود. دوگانه جنگ و صلح و زیرشاخه های جذاب آن، از جمله آزادی های جنسی و… در آن انتخابات بولد شد و اتفاقا با توجه به عملکرد دولت دهم در دو سال آخر، و نیز با دلایل دیگر نتیجه هم داد. اما امروز دیگر شرایط تغییر کرده است.

امروز جریانی که علیه فلسطین  و به طور کلی مظلومان جهان موضع می گیرد نمی تواند از «خط امام» دم بزند. جریانی که صراحتا علیه «ولی فقیه» موضع می گیرد، شورای نگهبان را زیر سوال می برد، اصول انقلاب اسلامی را صراحتا زیر پا می گذارد، «شیطان بزرگ» را «کدخدا» می نامد، و حتی آرمان های رفیع دین را هم به چالش می کشد دیگر نمی تواند از تعبیر «خط امام» استفاده کند. چراکه جامعه این تناقض آشکار را نمی پذیرد.

آقای یونسی بهتر از هر کسی از عملکرد مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه ۸۸ اطلاع دارد. فتنه ای که البته توسط دشمنان «اسلام» در خارج از مرزها طراحی شد، اما ستون خیمه این فتنه در داخل کشور، افرادی بودند که روزگاری در مناصب حساس سیاسی قرار داشتند. یکی از این افراد مرحوم هاشمی بود که از نامه بدون سلامش گرفته تا گفتگوی دو ساعته پسرش، مهدی، با نیک آهنگ کوثر شان می داد که در سر و بیت هاشمی چه می گذرد. هاشمی در جلسه دانشگاه آزاد از روزگاری می گفت که کشور بدون ولی فقیه اداره می شود، همسرش مردم را تشویق به ریختن توی خیابان می کرد، و پسرش به گفته خودش، آنهم با پول مردم در دانشگاه آزاد اسلامی رسانه ها را کنترل می کرد!

امروز اما آقای یونسی با خوش خیالی مثال زدنی، رد صلاحیت هاشمی را دور شدن از «خط امام» می داند! امروز آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در مقابل چشمان جوانان کشور و آحاد مردم قرار دارد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آرمان های حضرت امام (ره) را که برگرفته از تعالیم آسمانی اسلام است بدون کوچکترین زاویه ای دنبال می کنند و سمت و سوی اصلی نظام، از زمان حضرت امام (ره) تاکنون هیچ تغییری نداشته است. دشمن نظام استکبار جهانی بوده و هست. حامیان نظام مظلومین جهان بوده و هستند. مردم حامی اصلی نظام بوده و هستند. در بین سیاستمداران هم آنهایی که پاک و صادق بودند در زمان حضرت امام (ره) متمایز می شدند و در حال حاضر نیز چنین است.

نظر حضرت امام درباره استکبار و در رأس آنها آمریکا از روز روشنتر است. در وصیت نامه حضرت امام از نفوذی ها و روحانیون خائنی که در ظاهر با انقلاب همراهند، اما در باطن علیه اسلام و انقلاب فعالیت می کنند سخن به میان آمده است. حضرت امام در سخنان خود اصول و آرمان های نظام را به روشنی بیان کرده اند و بخش اعظم جریانی که دیروز خط امامی شناخته می شد و امروز اصلاح طلب، به هیچ یک از این آرمان ها وفاداری نشان نداده است. موضع حضرت امام (ره) درباره مرحوم منتظری، نهضت آزادی، مرحوم بازرگان و… با موضع جریان اصلاحات ۱۸۰ درجه تفاوت دارد! در چنین شرایطی هنوز آقای یونسی از خط امام سخن می گوید و بیان می دارد که با رد صلاحتی مرحوم هاشمی نظام از خط امام دور شده است!

درباره انتخابات ۱۴۰۰ حرف و سخن بسیار است. کسی که تصور می کرد با ـ«تَکرار» او ملت روحانی را برگزیده اند از «همت» کردن مردم سخن گفت. اما اقبالی نشد. او از لیست جمهور حمایت کرد، اما مردم به افراد دیگری رأی دادند. در حقیقت او دیروز خود را بر موج خواسته سیاسی جامعه سوار کرد تا این تصور به وجود بیاید که «نفوذ کلام» وی باعث پیروزی روحانی شده است. در حالیکه جامعه پس از دولت های نهم و دهم از نظر سیاسی به سمت و سوی دیگری تمایل داشت.

هفت شاخص اصلی خط امام خمینی (ره)

به نوشته خبرگزاری حوزه مقام معظم رهبری همواره معیارهای اساسی خط امام را به روشنی ترسیم کرده اند و از جمله در حرم امام خمینی (ره) در تاریخ ۹۴/۳/۱۴ مهمترین اصول خطّ امام خمینی را برشمردند و هفت ویژگی اساسی خطّ امام را توضیح دادند که به طور خلاصه عبارت است از:

– اثباتِ اسلام ناب محمدّی و نفی اسلام آمریکایی

– اعتماد به صدق وعده ی الهی، و بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی

– اعتقاد به اراده ی مردم و نیروی مردم، و مخالفت با تمرکزهای دولتی

– طرف داری جدّی و حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با اشرافیگری و طرف داری از عدالت اجتماعی

– طرف داری جدّیِّ از مظلومان جهان و دشمنی با مستکبران

– طرفداری از استقلال کشور و ردّ سلطه پذیری

– وحدت شیعه و سنی و همچنین وحدت اقوام.

البته همان طور که مقام معظم رهبری تصریح کرده است اصول خطّ امام منحصر به این موارد نیست ولی این هفت مورد، از شاخص های مهمّ و اساسی است.

این اصول دست کم دو ویژگی مشترک دارند:

۱- همگی یقینی هستند به این معنا که هیچ تردیدی در آن نیست و جزو بینات و اصول روشن و محکمات خطّ امام است و جزو متشابهات و ظنون نیست.

۲- اینها مستند است و خواب و خیال و پندار نیست و حضرت امام خمینی این اصول را بارها و به صورت مکرر در سخنان و پیام هایشان یادآور شده اند.

در نتیجه به راحتی می توان با مراجعه به صحیفه امام و نرم افزار مجموعه آثار امام خمینی و جستجوی کلید واژه هایی مانند “اسلام ناب محمدّی”، “اسلام آمریکایی”، “استکبار”، “استقلال” و. .. به ده ها و صدها مطلب ارزنده و نورانی از حضرت امام دست یافت.

بخشی از اظهارات جنجالی مهدی هاشمی در گفتگو با نیک آهنگ کوثر درباره فتنه ۸۸

به نوشته پایگاه ۵۹۸ بخشی از گفتگوی جنجالی مهدی هاشمی، فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی با نیک آهنگ کوثر درباره فعالیتش در فتنه ۸۸ است به این شرح است: «ما داریم رو بازی می‌کنیم، من با بی‌بی سی و این‌ها نمی‌توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است. حرفهایی که ما‌ها می‌زنیم حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای آقایون (اصلاح‌طلب) تند‌تر بوده است. ما تقسیم کار کرده‌ایم هر کسی کار خودش رو می‌کند. بابا کار خودش رو می‌کند. این‌ها به من گیر داده‌اند چون می‌خواهند وظیفه اصلی‌ام را انجام ندهم. وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست که رسانه‌های خبری را کنترل کنم. من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن را انجام می‌دهم.»

او همچنین به اخلالگری‌های خود در کشور هم اشاره کرده و می‌گوید: «کارهایی که من کرده‌ام صد برابر بد‌تر از سخنرانی‌های شما‌ها ست و نظام هم می‌داند که من دارم چه کار می‌کنم. و این‌ها هم می‌دانند اخلالهایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران (آقای احمدی‌نژاد) به سازمان ملل ایجاد شد توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج‌زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و این‌ها هم بر خورده است. من خبر دارم. من هم نگفتم کار ما بوده و وارد این بازی نشدم ولی طرفهای من می‌فهمند که من کیم و می‌فهمند من دارم چه کاری علیه نظام می‌کنم و با من بد هستند.»

مهدی هاشمی به بیان علت عدم حضور خود در رسانه‌های ضدانقلاب هم پرداخته و ضمن اذعان به این مساله که مواضع این رسانه‌ها را تایید می‌کند و حتی مواضع تندتری نسبت به جمهوری اسلامی هم دارد، می‌گوید: «من با بی‌بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی‌توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی‌بی سی مصاحبه کنم این‌ها دیگر نمی‌توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرفهای شما را قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ما‌ها هیچ امتیاز عملی الان نمی‌توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی‌دهد.»

مهدی هاشمی همچنین به نقش افشاگرانه «رجانیوز» درباره فعالیت‌های ضدانقلابی خود و همچنین ایستادگی در برابر فتنه‌گران اعتراف کرده و در واکنش به عصبانیت نیک آهنگ کوثر از تاثیرگذاری رجانیوز، مدعی می‌شود: «برنامه آنها (حامیان انقلاب اسلامی) فقط اینترنتی است. مگر سایت‌های آنها چقدر بازدید دارد؟ تابناک که سایت آنها نیست… شما برو رجا رو ببین. رجا رو من دیدم. ۲۵ هزارتا بازدید داره. بحث اینترنتی آنها، خب ما هم مقابله می‌کنیم و فعالیت اینترنتی داریم. فحش‌هایی که مسئولان نظام می‌خورند، خیلی بیشتر از فحش‌هایی است که من می‌خورم.»

محتوای این مکالمه میان مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر مشخص می‌کند که ارتباط میان برخی فعالان سیاسی در داخل کشور و جریانات ضدانقلاب در خارج از ایران، به طور گسترده‌ای برقرار است و بسیاری از مواضعی که از سوی آنان در داخل کشور اتخاذ می‌شود و زمینه را برای سوءاستفاده رسانه‌های خارجی فراهم می‌کند، حاصل یک سناریوی از پیش طراحی شده و دقیق است که ابتدا یک مساله از سوی آنان در ایران مطرح شود و سپس رسانه‌ها که از پیش آمادگی بسط دادن آن را دارند، به هیاهو و جنجال درباره آن مساله بپردازند.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.