کد مطلب: ۱۱۲ تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398 / 19:31 ارسال نظر
حرف روحانی، بهانه اصلاح‌طلبان برای جدا کردن خرج خود از دولت!

جدایی اصلاح طلبان از روحانی ممکن نیست!

حسن روحانی رئیس جمهور دکتر حسن روحانی اصلاحات جدایی اصلاح طلبان از روحانی

پس از صحبت های روحانی که از سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالگرا نام برده بود، اصلاح طلبان تلاش می کنند تا حساب خود را از دولت جدا کنند!

مجله خبری روزلاگ: بعد از حمایت های عجیب و غریب اصلاح طلبان از دولت، و بعد از تیترهای ریز و درشت نشریات زنجیره ای اصلاحات پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات، و نیز بعد از جشن و پایکوبی های طرفداران آنها به بهانه امضاء برجام، حالا که نمره عمکلرد دولت توسط مردم مشخص شده، اصلاح طلبان قصد دارند حساب خود را از دولت جدا کنند. اما آیا جدایی اصلاح طلبان از روحانی ممکن است؟ بخوانید:

روزنامه کیهان در خبر ویژه خود با عنوان «حرف روحانی، بهانه اصلاح‌طلبان برای جدا کردن خرج خود از دولت» نوشت: مدعیان اصلاح‌طلبی، با رندی در حال شانه خالی کردن از مسئولیت سوء عملکرد دولت هستند و حال آن که بارها دولت روحانی را «رحم اجاره‌ای» خود خوانده‌اند. در این زمینه سایت عصر ایران به قلم یکی از نویسندگان نشریات زنجیره‌ای، از روحانی تشکر کرد که بار را از دوش اصلاح‌طلبان برداشته است.

عصر ایران با اشاره به سخنان اخیر روحانی مبنی بر وجود سلایق موسوم به اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا می‌نویسد: با این که روحانی اصلاح‌طلب نبود و نیست، اصلاح‌طلبان از او حمایت کردند. به چند دلیل: اول به‌خاطر این که در سیاست گاه می‌توان در رقابت با دیگری ائتلاف کرد. ضمن این که در سال ۹۲ رأی به روحانی نه رأی به شخص که رأی به گفتمان مذاکره در پرونده هسته‌ای بود. در سال ۹۶ نیز حمایت از روحانی برای آن بود که «به عقب برنگردیم».

در دولت دوم اما روحانی به دلایل خارج از این بحث از اصلاح‌طلبان فاصله گرفت و این موضوع به اضافۀ خروج ترامپ از برجام نیز به موقعیت او چه در حکومت و چه در میان مردم آسیب وارد ساخت.
اصلاح‌طلبان، از مقطعی به بعد احساس کردند «آشِ نخورده و دهان سوخته» شده‌اند. در دولت عملا موقعیت و نفوذ ندارند و رییس جمهوری حتی نمی‌تواند ممنوعیت تصویر سَلَف حامی خود را بردارد اما آنها باید پاسخ گوی عملکرد دولت باشند. اگر خرج خود را جدا می‌کردند ممکن بود متهم شوند رفیق نیمه راه و شریک خوشی‌هایند نه همراه روزگار ناخوشی. خاصه این که در آغاز گفته بودند اعتدال‌گرایی یک گفتمان نیست بلکه یک روش است.

عصر ایران می‌افزاید: روحانی در نطق اخیر از «سه جریان» و نه «دو جریان» صحبت می‌کند و این بار اصلاح‌طلبان انتقاد و اعتراضی ندارند. چون همین را می‌خواستند! این که خرج شان از دولت جدا شود و حالا خود رئیس‌جمهوری این کار را کرده و سه جریان اصلی را چنین برشمرده و تفکیک کرده است؛ اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا.

آقای روحانی با تفکیک خودش (اعتدال‌گرایان) از اصلاح‌طلبان به آنان خدمت بزرگی کرده تا اعوجاجات و ضعف‌های دولت به‌حساب اصلاح‌طلبان گذاشته نشود و این بار اتفاقا در عمل استقبال شده است. چون مسئولیت عملکرد دولت «اعتدال‌گرا» را از دوش «اصلاح‌طلبانی» که نقش چندانی در کابینه ندارند، ادعای سایت عصر ایران در حالی است که معاون اول رئیس‌جمهور و برخی وزرا و انبوهی از معاونان وزیر و مدیرکل، ‌از طیف اصلاح‌طلبان محسوب می‌شوند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.