کد مطلب: ۱۱۶۷ تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 / 00:42 ۴ نظر
محمد مهاجری اصلاح طلب تندرو است یا اصولگرا:

محمد مهاجری اصولگرا یا اصلاح طلب تندرو؟

محمد مهاجری اصولگرا یا اصلاح طلب تندرو محمد مهاجری کیست

در این مطلب با محمد مهاجری اصولگرا آشنا می شوید و با مرور مواضع ایشان، مشخص می شود که این فعال رسانه ای اصولگرا است یا اصلاح طلب تندرو؟

مجله خبری روزلاگ: برای مخاطبینی که در رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلب، با نام محمد مهاجری فعال رسانه ای اصولگرا آشنا هستند و مواضع عجیب او و حمله به اصول انقلاب را می بینند، این سوال پیش می آید که او کیست و چرا اصولگرا جا زده می شود؟ مواضع این فعال رسانه ای به نحوی است که هر مخاطب هوشمندی این سوال را از خود می پرسند که محمد مهاجری اصولگرا است یا اصلاح طلب تندرو؟ چرا رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلب، همانند رسانه های معاندی چون صدای آمریکا (VOA) و بی بی سی فارسی (BBC/persian) محمد مهاجری را اصولگرا جا می زنند؟ با ما همراه باشید:

محمد مهاجری کیست؟/ زندگینامه و بیوگرافی محمد مهاجری

در مورد زندگی و محمد مهاجری اطلاعات چندانی در دست نیست و هرچه هست، مواضع سیاسی و نوشته ها در رسانه های زنجیره ای چاپی و اینترنتی و توئیت ها و پست های ایشان در شبکه های اجتماعی است.

زندگینامه محمد مهاجری در ویکی تابناک

ویکی تابناک درباره زندگی محمد مهاجری می نویسد: محمد مهاجری در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد؛ وی از فعالین سیاسی جبهه اصول گراست. مهاجری عضو شورای سردبیری سایت خبرآنلاین است و مدتی نیز عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان بوده است.

تابناک درباره سوابق این فعال رسانه ای نیز نوشته است: محمد مهاجری دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است. وی از فعالین سیاسی اصول گراست، که سابقه روزنامه نگاری دارد و تا کنون صدها مقاله سیاسی و اجتماعی را منتشر کرده است. در کارنامه او می توان عضویت در شورای سردبیری روزنامه کیهان، جام جم، همشهری عصر و خبرآنلاین را مشاهده کرد.

به نظر می رسد عضویت مهاجری در روزنامه کیهان، جام جم و همشهری و نیز گذشته پر ابهام او، منجر شده است تا او فعال رسانه ای اصولگرا نام گیرد! در حالیکه مواضع سیاسی او سراسر حمله به اصول انقلاب اسلامی است! در واقع محمد مهاجری به شورای نگهبان و رسانه ملی می تازد، سیاسیون انقلابی را به سخره می گیرد و از سوی رسانه های اصلاح طلب به عنوان فعال رسانه ای اصولگرا لقب داده می شود!

مواضع اصلاح طلبانه محمد مهاجری منتشر شده در تابناک

بیوگرافی محمد مهاجری در سایت اصلاح طلب جماران

سایت جماران، از رسانه های زنجیره ای و اصلاح طلب تندرو که متاسفانه به بیت امام امت (ره) و شخص حسن خمینی هم متصل است، تندترین مواضع را علیه اسلام و انقلاب دارد و به عنوان رسانه ای تندرو، اخبار و اطلاعاتی را منتشر می کند که بسیاری از آنها در رسانه های جریان معاند و ضد انقلاب در خارج از کشور منتشر می شود! این سایت نیز اشاره ای به زندگی محمد مهاجری دارد که البته دقیقا مشابه همان مطلبی است که در تابناک منتشر شده است.

جماران با تیتر «زندگینامه محمد مهاجری» می نویسد: محمد مهاجری از فعالین سیاسی جبهه اصول گراست، او عضو شورای سردبیری سایت خبرآنلاین است و مدتی نیز عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان بوده است.

این رسانه اصلاح طلب تندرو در ادامه و ذیل عنوان «توضیحات» می نویسد: «محمد مهاجری در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شده است، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است. مهاجری از فعالین سیاسی اصول گراست، که سابقه روزنامه نگاری دارد و تا کنون صدها مقاله سیاسی و اجتماعی را منتشر کرده است. در کارنامه او می توان عضویت در شورای سردبیری روزنامه کیهان، جام جم، همشهری عصر و خبرآنلاین را مشاهده کرد.»

همانطور که مشاهده شد، این معرفی نیز دقیقا مشابه معرفی مهاجری در تابناک است و با استناد به سابقه سیاسی مهاجری در کیهان، به او لقب اصولگرا داده اند! محمد مهاجری با همین لقب، یعنی فعال رسانه ای اصولگرا علیه همه چیز و همه کس موضع می گیرد و جالب اینکه مطالب او تنها در سایت های اصلاح طلب و رسانه های معاند و ضد انقلاب منتشر می شود و سایت های اصولگرا کوچکترین توجهی به نظرات و مواضع او (به استثناء موارد خاص) ندارند!

همکاری محمد مهاجری با روزنامه کیهان در گفتگو با تاریخ ایران

محمد مهاجری از همکاری با کیهان تا حمله به کیهان و حسین شریعتمداری!

پیشتر بیان شد که علت اصولگرا نامیده شدن محمد مهاجری از سوی سایت های اصلاح طلب و ضد انقلاب، همکاری او با روزنامه کیهان است! اما اگر این فرمول مبنای محاسبه قرار گیرد، محمد نوری زاد که امروز علیه همه ارکان اسلام و انقلاب موضع می گیرد هم باید اصولگرا تلقی شود؛ چراکه مدتی با کیهان همکاری داشته است!

اما مهاجری گفتگویی با تاریخ ایرانی داشته و در این گفتگو درباره همکاری اش با کیهان می گوید:

من با آقای شریعتمداری سابقه رفاقت داشتم وهم چنین گهگاه نوشته‌های من در مطبوعات به چاپ می‌رسید. اما به طور رسمی از اردیبهشت سال ۱۳۷۵ به عضویت شورای سردبیری کیهان درآمدم. این رفاقت به همراه علاقه خودم به روزنامه‌نگاری و برخی از آثار منتشره از من در کیهان و سایر مطبوعات سبب حضور من در کیهان شد.

نگاهی به مواضع اصلاح طلبانه محمد مهاجری

اگر به مواضع متعددی که محمد مهاجری داشته است نگاهی بیاندازیم، مشاهده می شود که او به عنوان یک فعال سیاسی، به همه آنچه از سوی سیاسون اصول گفته می شود تاخته است! حمله محمد مهاجری به رسانه ملی، شورای نگهبان، سپاه، و از همه مهمت، حملات گزنده به شخصیت های سیاسی اصولگرا در رسانه های مختلف انتشار یافته است! اما عجیب آنکه با قید «فعال سیاسی اصولگرا» همراه شده است! البته به چرایی این اقدام رسانه های اصلاح طلب و زنجیره ای نیز پرداخته خواهد شد. در ادامه بعضی از مواضع محمد مهاجری را مرور می کنیم:

حمله به رئیس جمهور انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی/مهاجری خطاب به رئیسی: باید چه بلایی سر اقتصاد مملکت بیاید تا متوجه شوید، این کاره نیستید؟

تیتر مطلب خود گواه اصولگرا یا اصلاح طلب بودن محمد مهاجری است! محمد مهاجری در توئیتی خطاب به رئیس جمهور می نویسد: جناب آقای رئیسی! با سلام و احترام می خواهم از جنابعالی سوال کنم که چقدر زمان لازم دارید و باید چه بلایی به سر اقتصاد مملکت بیاید تا متوجه شوید که شما و دولت تان این کاره نیستید؟

این اظهارات محمد مهاجری در اوج بی انصافی در حالیست که تنها ۹ ماه از عمر دولت اصولگرا می گذرد و در همین مدت کوتاه هم اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است که به بعضی از آنها اشاره می شود.

نگاهی به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم

  • بر اساس گزارش مرکز آمار ایران:دولت سیزدهم نرخ تورم را به زیر ۴۰ درصد کاهش داد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: کاهش ۲۵ درصدی تورم نقطه به نقطه در دولت سیزدهم
  • پایان موعظه‌درمانی بانک‌ها؛ آغاز سیاستگذاری پس از یک دهه رهاسازی بانک‌ها
  • سخنگوی گمرک خبر داد: صادرات به شرق ۴۱ درصد افزایش یافت/ تجارت ۳۷.۲ میلیارد دلاری ایران با اعضای شانگهای
  • ثبت رکورد تاریخی برای اقتصاد ایران در اوج تحریم/ ترانزیت کالا ۶۸ تا ۱۰۰ درصد رشد کرد
  • بانک جهانی پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران را افزایش داد: اقتصاد ایران در ۲۰۲۲ رشد ۳.۷ درصدی خواهد داشت/ بهبود وضعیت تورم و تراز مالی دولت

این موارد تنها گوشه ای از اقدامات دولت انقلابی در همین مدت کوتاه نه ماهه است! اما محمد مهاجری در کمال بی انصافی، می نویسد: «باید چه بلایی به سر اقتصاد مملکت بیاید تا متوجه شوید که شما و دولت تان این کاره نیستید؟» محمد مهاجری همانند دیگر اصلاح طلبان، با سکوت کامل در قبال عملکرد سیاه دولت حسن روحانی، قصد دارد با شعبده بازی رسانه ای، کارنامه ننگین دولت تدبیر را به دولت انقلابی نسبت دهد! البته از دشمن غیر از این انتظاری نیست؛ اما مشخص نیست چرا امثال محمد مهاجری نیز همین عملکرد را دارند؟ به راستی کسی که اینگونه با بی انصافی در مورد عملکرد دولت اصولگرا قضاوت می کند می تواند اصولگرا باشد؟

توهین محمد مهاجری به دولت انقلابی با لفظ دولت علیل!/ استفاده محمد مهاجری از کلمه دولت علیل در انتقاد به ابراهیم رئیسی

در تصویر ذیل که متن آن در بند قبل بررسی شد، مشاهده می فرمایید که آقای محمد مهاجری فعال سیاسی به اصطلاح اصولگرا! دولت اصولگرای رئیسی را دولت علیل معرفی می نماید:

توهین محمد مهاجری به دولت انقلابی با لفظ دولت علیل

درباره انتخاب واژه دولت علیل، باید به سرخوردگی امثال محمد مهاجری از عملکرد دولت مطبوعشان بازگشت. در حقیقت عملکرد سیاه دولت حسن روحانی که مورد حمایت امثال محمد مهاجری بود، ایشان را به نوعی سرخوردگی رسانه است و این حس درونی باعث می شود تا ایشان بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، چشم خود را بر روی عملکرد مثبت دولت سیزدهم ببندد و دهانش را باز کند! آنهم در قامت فعال سیاسی اصولگرا!

گوشه ای از عملکرد سیاه دولت دولت تدبیر و امید:

  • دولت قبل هرگونه ذخیره سازی و ساخت مخزن را در فرآورده‌های نفتی ممنوع کرده بود/ از سال ۹۲ یک مخزن نفتی هم ساخته نشد!/ زنگنه به اسم صادرات، محموله های بنزین را لیتری ۵۰۰ تومان فروخت/ به دلیل کوتاهی آنها ۴ شرکت زیرمجموعه پالایش و پخش زیان‌ده هستند
  • ارز ۴۲۰۰ تومانی به یک کانون فساد در کشور تبدیل شد
  • کارنامه اقتصادی روحانی و جهانگیری: معمار چاله‌های عظیم اقتصاد ایران کیست؟
  • روایت تسنیم از روزگار سیاه دامداران/ جولان ادامه‌دار مافیا ‌در بازار نهاده‌های دامی/‌ نابودی صنعت دامداری با دستور دولت‌ تدبیر
  • رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: دولت تدبیر و امید ‌مردم را در تنگنا قرار داد / آقایان هنوز هم به ‌غرب و نتایج مذاکرات چشم دارند
  • دولت تدبیر نکرد؛ جاده بجنورد-شمال در سال ۹۹ هم ۴ بانده نشد
  • اعتراف دیرهنگام روحانی: در صادرات گاز عقب هستیم
  • روایتی هشدارآمیز از آمارهای خطرناک نقدینگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰/افزایش ۱۵۰۰هزار میلیارد تومانی نقدینگی، حاصل کار کمیته نیاوران؟
  • اول آذر ۹۹ «روز گرانی‌» در تقویم تنظیم بازار/ ۲۰ قلم کالا در یک روز گران شد
  • ماجرای هرج‌ومرج در بازار خودرو و برخورد ۲گانه دولت حسن روحانی، از برکناری وزیر تا سکوت بحران‌زا
  • دولت روحانی در شاخص فلاکت هم رکورد زد + نمودار (کلیک کنید)

موارد فوق تنها گوشه ای از کارنامه سیاه دولت تدبیر و امید در اقتصاد است. امثال محمد مهاجری همه این موارد را می داند و به خوبی آگاه است که دولت روحانی چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آورده است. ماجرای دلار جهانگیری و گرانی های عجیب و غریب و در کنار آن، فراهم شدن بستر فساد چیزی نیست که یک فعال سیاسی از آن بی اطلاع باشد. اما امثال مهاجری باید چشم خود را بر روی حقایق ببندند تا بتوانند به مطامع سیاسی خود دست یابند! آیا می توان به محمد مهاجری که از دولت حسن روحانی با آن کارنامه سیاه حمایت می کند، و به دولت ابراهیم رئیسی که در همین مدت کوتاه کارنامه درخشانی داشته است می تازد، می توان لقب اصولگرا داد؟

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در سایت خبرآنلاینهمانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، خبرآنلاین علاقه فراوانی دارد تا محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا باشد! محمد مهاجری باز در حمله به دولت انقلابی با کنایه می نویسد: «از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود…» البته ظاهرا جناب مهاجری در دولت قبل خواب تشریف داشتند و در واقع این هول و ولایی که در جان ایشان است، نتیجه عملکرد سیاه دولت روحانی که به بعضی از آنها قبلا اشاره شد.

حمله محمد مهاجری به شورای نگهبان

حمله محمد مهاجری به شورای نگهبان/ محمد مهاجری: نباید بر رفتارهای سوال‌برانگیز شورای نگهبان چشم بست!

محمد مهاجری بارها به شورای نگهبان نیز تاخته است! رسانه های زنجیره ای تلاش می کنند تا محمد مهاجری را به عنوان اصولگرا به مخاطب قالب کنند؛ در حالیکه هیچ یک از اصول انقلاب از حملات محمد مهاجری در امان نبوده است و شورای نگهبان قانون اساسی نیز از آن جمله است. محمد مهاجری درباره رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می نویسد: نباید بر رفتارهای سوال برانگیز شورای نگهبان چشم بست!

ستاره صبح می نویسد: «محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در روزنامه اعتماد نوشت: «نباید بر رفتارهای سوال‌برانگیز شورای نگهبان چشم بست و زبان به انتقاد نگشود.» مشخص نیست اگر جناب مهاجری اصولگرا هستند، چرا مواضع تند ایشان در حمله به اصول انقلاب، مورد توجه و استقبال رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب قرار می گیرد؟ به عنوان نمونه همین انتقاد ایشان به شورای نگهبان در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده که خود گواه ماجراست.

تکه پراکنی محمد مهاجری به شورای نگهبان

تکه پراکنی محمد مهاجری به شورای نگهبان/ همیشه حق با شورای نگهبان است!

اقتصاد نیوز نیز با اصولگرا لقب دادن مهاجری می نویسد: «محمد مهاجری در توئیتی نوشت: حوصله داشتید مصاحبه آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان را بخوانید. خلاصه اش این است: کتاب قانون ما دو ماده دارد ۱- همیشه حق با شورای نگهبان است. ۲- در موارد اختلاف به ماده یک رجوع شود.» این اظهار نظر مشخص می کند نگاه جناب مهاجری به مسائل سیاسی به چه شکل است. در واقع ایشان نه تنها خودشان بسیار سطحی به مسائل می نگرند، بلکه مخاطب را هم دعوت می کنند تا به جای مطالعه و توجه به اظهار نظر و مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان، همان نگاه سطحی را بپذیرد! بعضی از مواضع محمد مهاجری به نحوی است که مخاطب را متحیر می کند که چطور به ایشان لقب اصولگرا داده اند!

توهین محمد مهاجری به کابینه دولت انقلابی

توهین محمد مهاجری به کابینه دولت انقلابی/ بزرگترین مشکل دولت سیزدهم، حضور فراوان افراد کم اطلاع و غیرمتخصص است!

محمد مهاجری اصلاح طلب تندرو در مطلب دیگری کل کابینه دولت انقلابی را در نقدی سطحی و بی محتوا زیر سوال برده و می نویسد: «بزرگترین مشکل دولت سیزدهم، حضور فراوان افراد کم اطلاع و غیرمتخصص حتی در سطوح ظاهرا بالای قوه مجریه است. نتیجه این فرایند اظهارنظر های غیرکارشناسی، ناپخته و غالبا خنده دار آنهاست که تنها حسنش انبساط خاطر مردم در فضای مجازی است.»

طبیعتا این رویکرد محمد مهاجری طبیعی است؛ ایشان اصلاح طلب است. از دولت اصلاح طلب حسن روحانی دفاع می کند و به دولت اصولگرای سیزدهم می تازد. اما نکته اینجاست که کارنامه دولت روحانی، به اعتراف خود اصلاح طلبان، آنقد سیاه است که جای دفاع ندارد. برادر رئیس جمهور (روحانی) به جرم فساد اقتصادی دستگیر شده است. برادر معاون اول رئیس جمهور (جهانگیری) به جرم فساد اقتصادی دستگیر شده است. دختر وزیر دولت تدبیر به جرم فساد اقتصادی دستگیر شده است. گرانی بی سابقه و تورم افسارگسیخته و رکود بی سابقه ای از عملکر دولت تدبیر و امید بر کشور سایه افکنده است.

بالاخره دولت تدبیر پایان می یابد. دولت انقلابی روی کار می آید و در کمتر از ۹ ماه تورم را ۱۸ درصد کاهش می دهد و هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت روحانی را می پردازد. در چنین شرایطی محمد مهاجری به دفاع از عملکرد روحانی می پردازد و کابینه دولت انقلابی را کم اطلاع و غیر متخصص می داند! جالب اینکه رسانه های زنجیره ای هم تلاش می کنند مهاجری را اصولگرا جا بزنند تا اینگونه القاء بشود که از این به اصطلاح نقدها از درون جبهه اصولگرایی صورت گرفته است!

استقبال سایت های معاند از اظهارت محمد مهاجری/ انعکاس مواضع تند محمد مهاجری در سایت های ضد انقلاب!

بعضی از مواضع محمد مهاجری به عنوان یک اصلاح طلب تندرو به قدری تند است که مورد توجه سایت های ضد انقلابی چون صدای آمریکا و بی بی سی فارسی هم قرار می گیرد. البته با توجه به جایگاه سیاسی مهاجری، پوشش و استقبال از مواضع ایشان در این رسانه ها، لابلای تحلیل ها و به عنوان استناد است. جالب اینکه رسانه های ضد انقلاب نیز محمد مهاجری را فعال اصولگرا خطاب می کنند! در ادامه به مرور بعضی از مواضع تند محمد مهاجری می پردازیم که مورد توجه ضد انقلاب قرار گرفته است:

استقبال صدای آمریکا از مواضع تند محمد مهاجری

استقبال صدای آمریکا از توئیت محمد مهاجری درباره تجمع!/ درخواست تجمع اعتراضی در حمایت از اوکراین از سوی محمد مهاجری اصلاح طلب تندرو

محمد مهاجری می نویسد: «جناب آقای وحیدی، وزیر محترم کشور. با سلام.خواستم بپرسم اگر عده ای از هموطنان برای اعتراض به حمله نظامی روسیه به اوکراین، قصد تجمع در برابر سفارت روسیه را داشته باشند، با آن موافقت می‌کنید یا خلاف منافع ملی است؟ ضمنا اگر موافقت فرمودید، تضمینی هست که عشاق پوتین به آن حمله نکنند؟»

چند نکته درباره توئیت مهاجری وجود دارد، اما مهمترین آن استفاده از کلمه «عشاق پوتین» است. در واقع محمد مهاجری با این عبارت به خیال خود به جریان اصولگرا توهین می کند؛ اما واقعیت این است که حمله روسیه به اوکراین، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و دولت انقلابی سیزدهم نیز بارها تأکید کرده است، کاملا محکوم است.

اما باید از جناب مهاجری پرسید حالا که حضور نیروهای نظامی صهیونیست ها و حمایت نظامی و تسلیهاتی آمریکایی ها، انگلیسی ها و بعضی از کشورهای اروپایی از اوکراین روشن شده است، باید شما را عشاق صهیونیست نامید؟ عشاق ملکه یا عشاق بایدن چطور؟ اگر قرار است با تمسخر و بی ادبی به القاء توهمات خود بپردازید، حداقل تصور کنید ممکن است با شما مثل خودتان رفتار شود!

این نکته مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که تحلیل سطحی محمد مهاجری فعال سیاسی اصلاح طلب از جنگ اوکراین، به اندازه ای است که ایشان و دیگر اصلاح طلبان، تصور حمایت نظامی اسرائیل از اوکراین را هم نمی کردند! و حالا که این اتفاق رخ داده و رسانه های معتبر جهان خبر از حضور فعال نظامیان اسرائیلی در جنگ اوکراین می دهند، تمامی تحلیل ها و حمایت های آنها از اوکراین باید بازنگری شود! چون طبق فرمول خود اصلاح طلبان، لابد حمایت از اوکراین حمایت از اسرائیل محسوب می شود! (بنگرید به: افشای آموزش سربازان اوکراینی توسط افسران اسرائیلی)

مشخص نیست بغض محمد مهاجری از اصولگرایان و جریان انقلابی به کجا باز می گردد؛ اما هرچه هست در مواضع سیاسی ایشان به روشنی این بغض و کینه عیان است که بعضی از موارد آن اشاره شد. در ادامه نیز فقط تیتر بعضی از مواضع این اصلاح طلب تندرو را مشاهده بفرمایید:

۱. …

۲. …

در حال تکمیل…………..

کپی کردن لینک کوتاه

۴ دیدگاه

  • ش

    سلام
    تشکر از تبیین و افشتگری شما از این آقا و حامیانش
    الان دیدم یک توییت زده بود تا به بهانه مشکلات زیارت اربعین عملکرد دولت و‌ ستاد اربعین را زیر سوال ببرد .
    من هم به اصولگرا بودنش شک‌کردم اومدم بررسی کنم به مطلب خوب شما رسیدم.‌
    واقعا که مطلب خوبی بود.‌
    میخوان کلاغ را بجای طوطی رنگ کنند به مردم قالب کنند.

  • علیرضا

    سلام. بسیار عالی. واقعاً درست و به حق روشنگری کردید،بقیه که دروغای همو تکرار کرده بودن‌. خداقوت!

  • علی

    این آقا زرنگ تشریف دارند و همچون خناسان قصد خالی کردن دل مردم را دارند!!!
    در آخرالزمان دست منافقین رو خواهد شد.ان شاء الله

  • محم حسن

    اقای مهاجری من یک ایرانی مسلمان هستم وهیچ وابستگی سیاسی جز دوست داشتن وطنم وجمهوری اسلامی به پاس وحرمت خون هموطنانم برای حفظ این نظام ندارم
    از اظهار نظراتت متنفرم وتورا در جایگاه زنی سلیته می پندارم
    بی مغز اگر ساکت باشی نمیگن لالی
    نمیخاد همزاد پنداری کنی چون وهم است
    تو لیاقت نام خودت را هم نداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.