کد مطلب: ۱۲۹۷ تاریخ انتشار: 5 تیر 1401 / 18:07 ارسال نظر
هشداری به والدین و مسئولان کشور:

شیوع ماده مخدر گل در بین نوجوانان و جوانان کشور!

ماده مخدر گل

ماده مخدر گل می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، برای همیشه باعث اعتیاد شود؛ چراکه بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می‌شود.

مجله خبری روزلاگ: آمارها نشان می دهد مصرف ماده مخدر گل در بین جوانان و نوجوانان کشورمان به شکلی محسوسی در حال افزایش است. متاسفانه انتشار مطالب نادرست درباره ماده مخدر گل این تصور را برای مصرف کننده به وجود می آورد که این ماده خطرناک نیست! در حالیکه یک بار مصرف آن ممکن است فرد را دچار اعتیاد همیشگی کند! با ما همراه باشید:

ماده مخدر «گُل» چیست؟

هولناک‌ترین ماده مخدر «گل»‌‌ است که دومین مخدر مصرفی کشور است. گل پودر سبز رنگی است که برخلاف مواد مخدر سنتی نظیر تریاک، توهم زا هم هست و حتی خطرناکتر از شیشه میباشد. دکتر یزدان‌نیاز در این‌باره می‌گوید: «گل خطرناک‌ترین مخدر امروز است و با یک بار استفاده، ممکن است فرد به مدت شش ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود»

پس از اشغال افغانستان، تولید مواد مخدر در افغانستان به شدت افزایش یافت. طوری که امروز ۹۵ درصد مخدر جهان در افغانستان تولید میشود. آنها با دستکاری ژنتیکی و ترکیب گیاه مخدر شاهدانه‌ افغانی با گیاه مخدر ماریجوانا، مخدر جدیدی تولید کردند که بسیار قوی تر از حشیش و هروئین است. طوری که با یکبار بو کردن، فرد معتاد میشود! آنقدر قوی است که اگر از کنار بوته آن عبور کنید، دچار توهم می‌شوید.

آمریکا و اسرائیل گل را بصورت قرص سبزرنگ و درقالب مواد نیروزا به داعش میدهند تا مغز آنها را در اختیار گرفته و درجنگها، توهم مانع از تفکر گردد. داعش از این قرص برای مقاومت نکردن کسانی که میخواهند سر ببرند هم استفاده میکند. از چند سال قبل توسط فردی با نام مستعار آرتا به ایران آورده شده و در شیراز کشت شد. اما حالا در همه جا، حتی گلدان آپارتمانی هم یافت میشود.

عوارض مصرف ماده مخدر گل و ماری جوانا

باورهای غلط درباره ماده مخدر گل و حشیش

گل که در باور عمومی حتی کم خطر‌تر از حشیش و ماریجوانا و علف معرفی شده است، می‌تواند آنقدر خطرناک باشد که با یک بار مصرف، برای همیشه باعث اعتیاد شود. چون به طور مستقیم بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و خودش جایگزین آن می‌شود. بنابراین با مصرف نکردن گل، فرد دچار اضطراب شدید، بیقراری، وحشت زدگی، تپش قلب شدید و… می‌شود. اعتیادی که پزشکان آن را غیرقابل ترک می‌دانند.

سن مصرف گل به دبیرستان‌ها رسیده است. روش استعمال آن در کاغذ سیگار است. خانواده‌ها اطلاع دقیقی درباره این مخدر ندارند و جوان‌ها تصور می‌کنند گیاهی طبیعی و بی‌ضرر است. در واقع ضعف اطلاع رسانی درباره این مخدر باعث شده که خیلی از جوانان تصور کنند می‌توانند خیلی راحت مصرف گل را کنار بگذارند. تصوری که به هیچ وجه درست نیست!! (نشر دهید/شاید سبب آگاهی فردی شود)

منتشر شده در کانال های واتساپ.
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.