کد مطلب: ۱۴۴ تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398 / 13:55 ارسال نظر
روحیه انقلابی و اعجاز نسل جوان!

اعجاز نسل جوان و تقویت و ترویج تفکر و روحیه انقلابی!

نسل جوان و روحیه انقلابی

نسل جوان کشور دارای روحیه ای انقلابی و مطالبه گر است و اصولا، برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد.

مجله خبری روزلاگ: یکی از ضروریات پیشبرد اهداف انقلاب جهانی اسلام مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و نیز گسترش و ترویج تفکر و روحیه انقلابی به ویژه در نسل جوان کشور است. با ما همراه باشید:

سید محمد مهدی موسوی با عنوان «روحیه انقلابی و اعجاز نسل جوان» به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر نوشت: در شرایط حساس امروز، لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و دفاع از داشته های کشور انقلابی مان، تقویت روحیه دینی و انقلابی است که این مهم با توجه به شرایط و اقتضائات خاص دوره جوانی در نسبت با نسل جوان معنا و مفهوم دیگری دارد.

به نوشته خبرگزاری حوزه یکی از مسایل بسیار مهمی که به ویژه در گام دوم انقلاب باید مدنظر قرار گیرد، ناظر به اهمیت مقوله فرهنگ و پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه و نظام اسلامی از طریق تقویت و ترویج تفکر و روحیه انقلابی است.

در این راستا توجه به قدرت فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت نسل جوان مومن و انقلابی در این عرصه یکی از بایسته هایی است که هم تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام می بایست به آن توجه داشته باشند و هم این که تشکل های مردمی و جوانان فعال، خود را در متن این قضایا قرار دهند.

به دیگر سخن، باور به قدرت عظیم مردم و به خصوص جوانان مومن و انقلابی در امر جریان سازی فرهنگی و اصلاح انحرافات در این باره بر اساس رویکرد انقلابی، ضرورتی انکارناپذیر به شمار می رود که حقیقتا خود عامل مهم پیش برنده اهداف و برنامه های انقلاب است.

هیچ گاه نباید از خاطر ببریم که این انقلاب اسلامی بود که به جوان ها بها داد و زمینه ارتقای اعتماد به نفس آن ها را فراهم کرد و به لطف الهی و هدایت امام راحل معجزه های پس از آن رخ داد و ما اینک پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب ، همچنان چشم انتظار تحولاتی معجزه گون به ویژه در عرصه های علمی و فرهنگی هستیم.

از سویی در شرایط حساس امروز، لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و دفاع از داشته های کشور انقلابی مان در این راستا، تقویت روحیه دینی و انقلابی است که این مهم با توجه به شرایط و اقتضائات خاص دوره جوانی در نسبت با نسل جوان معنا و مفهوم دیگری دارد.

انقلابی بودن را اگر به معنای واقعی کلمه، تجزیه و تحلیل کنیم، یکی از معانی برجسته و مهم آن پای کار بودن در جهت خدمت به مردم و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، منتهای مراتب باید گفت در مسیر دفاع از انقلاب و اجرای برنامه های فرهنگی در تراز انقلاب باید صداقت،صراحت و شجاعت انقلابی را همواره چاشنی کار قرار داد و بالاتر از همه این ها البته اصل ایمان و توکل به خدای متعال مهم است چرا که سامان همه امور به دست اوست.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.