کد مطلب: ۱۵۱۱ تاریخ انتشار: 24 بهمن 1401 / 14:58 ارسال نظر
شروین حاجی پور جایزه معروف گرمی نبرده است:

جایزه گرمی شروین حاجی پور هم فیک از آب درآمد! + تصاویر

جایزه گرمی شروین فیک بود شروین حاجی پور برنده جایزه آهنگ تغییر اجتماعی شد

جایزه گرمی شروین حاجی پور هم فیک از آب درآمد و مشخص شد شروین حاجی پور جایزه معروف گرمی را نبرده است، بلکه برنده بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی توسط همسر رئیس جمهور آمریکا شده است!

مجله خبری روزلاگ: حالا و بعد از چند روز که از هیاهوی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب گذشته مشخص شده است که جایزه گرمی شروین هم فیک بوده و اصلا ترانه شروین در بین نامزدهای جایزه گرمی قرار نداشته که بخواهد این جایزه را به دست آورد! به طور خلاصه ماجرا از این قرار است که امسال به واسطه فتنه مهسا که در ایران اتفاق افتاد، بخشی به عنوان «بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی» به جشنواره اضافه می شود که تنها یک نامزد دارد و آن شروین است! اهدای این جایزه هم توسط همسر رئیس جمهور آمریکا انجام می شود که حتی با واکنش اعتراضی شروین همراه می شود! با ما همراه باشید:

بخوانید: سیر تا پیاز جایزه گرمی شروین حاجی پور + واکنش ها

ذوق زدگی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب به کسب جایزه از دستان همسر رئیس جمهور آمریکا

ماجرای اهدای جایزه گرمی به شروین حاجی پور به خاطر ترانه «برای…» و با مضمون و شعر زن زندگی آزادی اگرچه در رسانه های معاند سر و صدای زیادی به پا کرد، اما رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز کم نگذاشتند و همه توان خود را برای بزرگ کردن آن به کار بستند.

جایزه ای که توسط همسر رئیس جمهور آمریکا به یک ایرانی تعلق می گرفت و ایرانیان دیگری هم به خاطر خوشحالی آن سر از پا نمی شناختند! غافل از اینکه نام شروین در بین برندگان جایزه معروف گرامی نیست! علت آن هم روشن بود… امسال بخشی جانبی به عنوان بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی به جشنواره اضافه شد که تا سال قبل وجود نداشت!

  • عنوان جایزه کاملا سیاسی بود: بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی!
  • توسط یک فرد سیاسی هم اعلام شد: همسر رئیس جمهور آمریکا
  • به یک ترانه کاملا سیاسی هم تعلق گرفت: آهنگ «برای…» شروین حاجی پور.

ذوق زدگی جریان غربزده تا جایی پیش رفت که رسانه ای با اعتبار ایسنا (که متاسفانه مدتهاست از رسالت و شعار اصلی خود که مخابره کردن اخبار خوب، مفید و امید بخش است فاصله گرفته!) هم به ناکامی محمد رضا شجریان در به دست آوردن جایزه گرمی اشاره می کند و خوشحال است از اینکه شروین این جایزه را به دست آورده است!

مشخص نیست ایسنا (و تنظیم کننده این گزارش) متوجه ماجرا نیست یا ترجیح می دهد خود را به تغافل و نفهمیدن بزند:

از ناکامی شجریان تا جایزه گرمی برای شروینواکنش شروین به اعلام جایزه گرمی توسط همسر بایدن: کاش این جایزه توسط یک شخصیت هنری اهدا می شد

تلخی ابداع این جایزه که به بهانه فوت خانم مهسا امینی و آشوب های ایران به جشنواره اضافه شده بود، و نیز تلخی اهدای آن (اعلام آن) توسط همسر رئیس جمهور آمریکا (زن بایدن) به قدری بود که خود شروین، برنده این تقدیرنامه نیز به آن واکنش نشان داد و نوشت: کاش این جایزه توسط یک شخصیت هنری به این اثر هنری اهدا می شد!

شروین در اعتراض به این اقدام، یعنی اعلام برنده شدن آهنگ «برای…» توسط همسر بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشت: باید بگویم، بخش زیادی از زندگی و شادمانی مردم ایران و منطقه توسط دولتی از بین رفته که همسر رئیس جمهور آن کشور این جایزه را به من اهدا کرده است. کاش این جایزه توسط یک شخصیت هنری به این اثر هنری اهدا می‌شد. کشور عزیزم را با تمام زیبایی‌هایش دوست دارم و اینجا خواهم ماند!

جایزه معروف گرمی یا تقدیر در بخش جانبی اضافه شده؟/ شروین جایزه گرمی نبرده است!

به نوشته خبرگزاری فارس شروین حاجی پور جایزه معروف گرمی نبرده است و در اینجا یک مغالطه کلامی توسط رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گرفته است:

اول. مراسم سالانه جوایز گرمی ۲۰۲۳ (Annual Grammy Awards) مشتمل بر ۹۱ رشته (Categorie) موسیقی بود که پنج رشته آن اخیراً به گرمی اضافه شده است. حاجی پور در هیچ یک از این ۹۱ رشته حضور نداشته است که بخواهد برنده گرمی شود.

پنج رشته‌ای که در سال ۲۰۲۳ به جوایز گرمی اضافه شد

ببینید: لینک جشنواره و جایزه گرمی که نام شروین در پنج رشته آن قرار ندارد! (کلیک کنید)

دوم. امسال یک بخش جانبی تحت عنوان بهترین آهنگ برای تغییر اجتماعی (Best Song Social Change) به گرمی اضافه شده است که تقدیرنامه آن تحت عنوان جایزه لیاقت ویژه است و ربطی به جایزه معروف گرمی ندارد. از طرفی، وب‌سایت گرمی اسامی کامل برندگان را منتشر کرده است نه اسمی از حاجی پور است و نه از بخش «Best Song Social Change» در رشته جوایز گرمی. در تاریخ گرمی تنها یک ایرانی این جایزه را برده است که او هم سال‌هاست مقیم ایران نیست. حتی این ادعا که کیهان کلهر قبل از این گرمی برده هم کذب است.

نام شروین حاجی پور در لیست برندگان جایزه گرمی قرار ندارد

در واقع جریان غرب برای تحریک بیشتر جوانان ایرانی، جایزه‌ای را برای این فرد در نظر گرفته است تا موج آشوب‌های اخیر که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور ایجاد شد، باز هم قربانی بگیرد و البته حاجی پور می‌داند که چه کسانی و با چه انگیزه‌ای، اسمش را در این مراسم برده‌اند.

گردآوری و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.