کد مطلب: ۱۶۱۰ تاریخ انتشار: 15 مرداد 1402 / 17:20 ارسال نظر
از حمله خاتمی به حجاب تا عکس نصیری با پیراهن قرمز در ماه محرم:

جنجالی: از سخنان سید محمد خاتمی تا عکس مهدی نصیری!

سید محمد خاتمی مهدی نصیری غزبزدگی خاتمی آیت الله خاتمی مهدی نصیری مزار مهسا امینی

آیا سخنان عجیب سید محمد خاتمی درباره تکثرگرایی و رد حجاب اسلامی نشانه عبور او از دین است؟ حضور مهدی نصیری با لباس قرمز در ماه محرم بر سر مزار مهسا امینی چه معنایی دارد؟

مجله خبری روزلاگ: سخنان سید محمد خاتمی و مواضعش، هر روز عجیب تر می شود! او که روزگاری «گشت ارشاد» را راه انداخته بود (اینجا را بخوانید: گشت ارشاد، مصوبه دولت خاتمی است!) و بعدها علیه آن رسما علام موضع می کرد، امروز کار را به جایی رسانده که حکم آسمانی و الهی را زیر سوال می برد و درباره حجاب هم همان موضعی را می گیرد که درباره گشت ارشاد گرفته بود! تازه ترین سخنان سید محمد خاتمی درباره حجاب است و در ادامه مطلب، یادداشتی از حمیدرضا ابراهیمی را می خوانید که نقدی است بر سخنان اخیر خاتمی. همچنین نگاهی داریم به عکس جنجالی مهدی نصیری و سخنانش بر سر قبر مهسا امینی! با ما همراه باشید:

نکته جالب ماجرا اما سخنان حکیمانه سردار دلها و سید شهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است که فرموده بود: هرکس علیه این حرم (نظام اسلامی) تیری انداخت آواره شد… و عجیب اینکه هر روز می بینیم کسانی مانند مهدی نصیری که به خیال خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی موضع می گیرند، چطور دین و آخرتشان را تباه و سیاه می کنند!

هرکس به سمت این نظام تیر انداخت آواره شددر ماجرای عجیب حضور مهدی نصیری بر سر قبل مهسا امینی همین اندازه بس که او در ماه محرم قرمز می پوشد! و بر سر قبر مهسا می ایستد و سخنرانی می کند و از تعبیر «حضرت مهسا» استفاده کرده و به مردم می گوید برای «انقلاب» زن زندگی آزادی باید از «روح حضرت مهسا» کمک بگیریم! بله؛ مهدی نصیری که روزگاری طلبه بود، و مدیر مسئول کیهان، با تخریب نظام اسلامی آغاز کرد، اما پایانش به مقابله با محرم و عزای امام حسین (ع) رسید! البته؛ امید که همه این افراد حتی در خلوت خود هم که شده توبه کنند بلکه آمرزیده شوند؛ اما حقیقت همان است که سردار سلیمانی فرمود!

عکس: حضور مهدی نصیری بر سر قبر مهسا امینی

ماجرای مهدی نصیری را در اپیزود مشاهده بفرمایید. اول حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران و دوم فلاکت و آوارگی و عبور از دین و ارزش های اسلامی! درست است؛ او مهدی نصیری است! فردی که روزگاری طلبه بود و مدیر مسئول کیهان! فردی که در حمله به اتفاقات ضد اسلامی دولت اصلاحات فعال بود! او به این وضعیت افتاده است.

پرده اول: مهدی نصیری و حمله به نظام اسلامی

مهدی نصیری گریزی جز عبور از این نظام نیستمشخص است که نصیری از نقد نظام به براندازی و عبور از نظام رسیده است! حالا این تصویر را مشاهده بفرمایید:

پرده دوم: حضور مهدی نصیری با پیراهن قرمز بر سر مزار مهسا امینی

مدیر مسئول اسبق کیهان مهدی نصیری بر سر مزار مهسا امینیبله! این مهدی نصیری است… مدیر مسئول سالهای نه چندان دور کیهان! او که حاضر نبود عکس سیاه و سفید یک دانشمند را به خاطر بی حجابی در صفحات داخلی کیهان چاپ کند! او که طلبه بود! او که رگ گردنش به خاطر حمله به اصلاح طلبان بیرون می زد! او به این وضعیت رسیده است:

  • در ماه محرم قرمز می پوشد
  • بر سر مزار مهسا امینی حاضر می شود و رسما از جنبش ز.ز.آ حمایت می کند
  • مهسا را «حضرت مهسا» لقب می دهد!
  • می گوید باید از «روح» مهسا کمک گرفت!
  • مردم را تشویق به اغتشاش می کند!

مهدی نصیری با لباس آخوندی در کنار حمید رساییالبته به قول یکی از دوستان، این حجم از تغییر با این سرعت، و با توجه به اینکه مبانی دینی نصیری را هم شامل شده است، ممکن است دلایل پشت پرده ای داشته باشد! درست مانند آنچه برای محمد علی نجفی اتفاق افتاد! بله؛ شهردار قاتل اصلاح طلب مدت کوتاهی بعد از دورانی که تصاویر عاشقه اش با میترا استاد خبر ساز شده بود، او را کشت! میترا استاد که بود؟ از نجفی چه می دانست؟ چه تهدیدی کرده بود؟ و چرا محمد علی نجفی مجبور شد او دستش را به خون او آلوده کند؟ آیا با قتل مرحومه میترا استاد راز مهمی برای همیشه پنهان شد؟ این سوالات و ده ها سوال مشابه دیگر ممکن است درباره مهدی نصیری هم اتفاق افتاده باشد! و شاید او مجبور به اتخاذ این مواضع شده است! کسی چه می داند! شاید…

عکس عجیب محمد علی نجفی و میترا استاد

موضع خاتمی علیه حجاب / عبور سید محمد خاتمی از اسلام؟

در این بخش به سخنان عجیب خاتمی می پردازیم! خلاصه این بخش این است: اسلام تکلیف را روشن کرده است! در اسلام یک خدا بیشتر وجود ندارد! هزار خدایی و… در اسلام جایی ندارد. حرف یا حق است یا باطل و اگر حرف باطلی با حرف حق پوشانده شد، باز آن حرف باطل است! نمی شود ظاهر سازی کرد. در دین مبین اسلام یا مسلمانی یا نه. اسلام میانه ندارد! در قرآن کریم تعبیر «نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَ نَکفُرُ بِبَعض» (بعضی از احکام دین را قبول دارند و بعضی را نه!) درباره کفار به کار رفته است. بله؛ اسلام «تکثرگرایی» را نمی پذیرد و روشن است که کسی با این دیدگاه اصلا مسلمان نیست! اگرچه ظاهر دینی داشته باشد یا حتی در لباس روحانیت باشد!

فرض بفرمایید یک روحانی بخواهد برای جذف مخاطب و به قول معروف برای به دست آوردن «لایک»، به همه طرز فکرها مهر تأیید بزند! مضحک نیست؟ اگر این روحانی بگوید شیطان پرستی هم جزو تکثرگرایی است! حالا عده ای هم هستند که تمایلات همجنسگرایانه دارند؛ پس همجنسگرایی هم جزو تکثرگرایی است! یا مثلا بگوید چون گروهی اعتقاد دارند که باید بت پرستید، نمی شود گفت بت پرستی شرک و کفر است! آیا چنین دیدگاهی مضحک نیست؟

خاتمی امروز دقیقا به همین دیدگاه رسیده است! او که روزگاری رهبر انقلاب را «مقام عظمای ولایت» خطاب می کرد (ر.ک: مراسم تنفیذ دوره اول ریاست جمهوری سید محمد خاتمی اینجا و اینجا) کارش به جایی رسید که رهبر انقلاب حتی حاضر نشدند او را پس از عمل جراحی خود به عیادت بپذیرند و خاتمی مجبور شد پیام بدهد! خاتمی که روزگاری وزیر ارشاد بود و سخنان آتشین بر علیه آمریکا بر زبان می آورد که اگر امروز آن سخنان را بخوانید، باور نمی کنید گوینده آن خاتمی است! در سال ۸۸ کمر به براندازی نظام اسلامی بست!

دقیقا با همان مواضع خاتمی در سال ۱۳۸۸ و فتنه پیچیده و آمریکایی _ اسرائیلی ۸۸ بود که او بر علیه نظام «تیر» انداخت و به تعبیر سردار دلها، آواره شد! بله؛ خاتمی قدم به قدم جلو آمد تا جایی که امروز روشنترین حکم دین خدا یعنی حجاب را زیر سوال ببرد و به فردی «تکثرگرا» تبدیل شود! می دانیم که تکثرگرایی یعنی «تکثرگرایی در واقع یک مفهوم کلی و به معنای پذیرفتن گوناگونی است» و Pluralism که پایش را به حوزه دین هم گذاشته و به تکثرگرایی دینی معروف شده است؛ «به معنی اعتقاد به حقانیت یا نجات‌بخشی همه یا مجموعه‌ای از ادیان در عصر واحد می باشد.»

این در حالی است که «قرآن حقانیت طولى شرایع انبیاى الهى را مى‌پذیرد و همه آنها را در عصر خود اسلام به معنای واقعی کلمه مى داند؛ اما حقانیت عرضى ادیان را نمى پذیرد. آیات قرآنى علاوه بر دلالت بر انحصار دین حق در اسلام و نفى پلورالیسم و تکثّرگرایى دینى، به صراحت با بعضى از اصول و مبانى پلورالیسم، مخالف است و آن را ابطال مى کند. از نظر اسلام آن دین حق در عصر کنونی، دین اسلام است. اما اسلام در مساله رستگاری و نجات انحصارگرا نیست و معتقد است که شرط رستگاری انسان‌ها در هر دوره‌ای ایمان به خدا و نبوت و عمل خالصانه بر اساس شریعت حق زمان خودشان بوده است و الان که آن دین حق، اسلام است، لذا شرط رستگاری انسان‌ها در عصر حاضر، تصدیق انبیاء گذشته و ایمان به دین اسلام و عمل بر طبق دستورات آن می‌باشد.» (منبع: اینجا)

سید محمد خاتمی در سخنانی عامه پسند و لایک خور بیان داشته است: «آنچه مناقشه برانگیز است بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی متکثر است.» او تلاش کرده است تا با واژگان «پژوهش»، «حقوق دان»، «استاد دانشگاه»، «فقیه» و… به جنگ حکم الهی رفته و حجاب را زیر سوال ببرد! و البته همزمان تکثرگرایی خود را نیز رسما فریاد زده است! روزگاری پدر سید محمد خاتمی، یعنی آیت الله خاتمی بزرگ، نگران غربزدگی فرزندش بود و آنرا با آیت الله خزعلی در میان گذاشته بود! و حالا دوراندیشی آن فقیه بزرگوار عیان شده است. در ادامه نقد حمیدرضا ابراهیمی را به سخنان سید محمد خاتمی بخوانید:

نگرانی آیت الله خاتمی از غربزدگی فرزندش سید محمد خاتمییادداشت: آیا سید محمد خاتمی مسلمان نیست؟

محمد خاتمی اخیرا به اسم پژوهش دینی، جماعتی را راه انداخته که با ادبیات شبه دینی ثابت کنند که اسلام در مورد اجرای احکام الهی در جامعه نباید اقدام الزام آوری داشته باشد! او این کار را با حمله به مبانی علمی #حجاب آغاز نموده و صریحا اذعان نموده دامنه آن را تا بنیادهای نظم اجتماعی و مشروعیت سیاسی توسعه خواهد داد.

خاتمی در مقدمه ای که بر این اقدام ظاهرا پژوهشی نوشته گفته است: «آنچه مناقشه برانگیز است بهره‌گیری از اجبار حکومتی در پوشاندن لباسی تنگ بر پیکر واقعیّت اجتماعی #متکثر است.» یکی از کلمات مهمی که خاتمی در دو دهه اخیر و از جمله در این متن به انحاء گوناگون تکرار کرده است کلمه «تکثر» و جامعه «متکثر» است.

اما این کلمه، یک کلمه عادی جنیست بلکه یک اصطلاح فنی است که ناظر به مفهوم پلورالیزم (Pluralism) می‌باشد. خلاصه اندیشه پلورالیسم و روح کثرت‌گرایی شدیدی که بر پست مدرنیسم حاکم است این است که هیچ حق و حقیقت ثابتی وجود ندارد!! و این دقیقا مخالف اسلام است که «حق» را منحصر در خدای متعال می داند.

به تعبیر قرآن «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الإِسْلامِ دینا فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الخاسِرینَ» «هر کس غیر از اسلام آیینی برای خود انتخاب کند، پس هرگز از او پذیرفته نخواهد شد و وی در آخرت از زیان کاران است.» بدین ترتیب پلورالیسم و پست مدرنیسم هرگز نمی‌تواند دین را با خصائص حقیقت‌انگارانه و صدق محورانه‌ای که ذاتی همه ادیان الهی محسوب می‌شود بپذیرد.

در واقع پست مدرنیسم بر اساس اصول و ویژگی‌هایش، دین را نیز همانند یک فرا روایت و جهان‌بینی کلی، به کنار می‌نهد. حالا خاتمی می خواهد لباس به شدت تنگ پست مدرنیسم را به تن اسلام عزیز با همه عظمتش نماید و این یعنی حذف بخشهای بزرگی از دین اسلام به اسم فریبکارانه نواندیشی اسلامی!

یک سئوال باقی می ماند این است خاتمی که زمانی، قرآن را مخصوص جامعه قبیله ای می دانست و حالا از موضع ضد دینی پست مدرنیسم، رسما به ضروریات دینی می تازد چگونه می تواند نام مسلمان برخود بنهد؟

تلخ تر اینکه لباس تبلیغ دین اسلام را هم برباید و قدرت انحراف زایی خود را مضاعف کند؟ چرا علما و حوزه های علمیه در برابر این حجم از انحراف این فرد و همپالگی هایش سکوت پیشه کرده‌اند؟ چرا موسسات علمی ذیربط و اندیشمندان اسلامی این اندیشه های سست را صریح‌تر به بوته نقد و مناظره نمی‌کشند؟ چرا تعارفات سیاسی غلبه دارد و حداقل #خلع_لباس روحانیت در مورد این فرد انجام نمی شود؟ (نویسنده: حمیدرضا ابراهیمی)

تهیه و تنظیم: روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.