کد مطلب: ۵۰۹ تاریخ انتشار: 30 بهمن 1398 / 19:02 ارسال نظر
علیرضا فقیهی راد: کاسبان حقیقی تسلیم و ذلت چه کسانی هستند؟

کاسبان تسلیم: چه کسانی گرای تهدید و جنگ به ترامپ می دهند؟

کاسبان تسلیم کاسبان تحریم دولت تسلیم دولت ذلت

آمریکا پس از فتنه ۸۸ فرصت را مهیا دید و از شکاف های اجتماعی ناشی از آن سوءاستفاده خود را کرد. اما به راستی، کاسبان تسلیم چه کسانی هستند؟

مجله خبری روزلاگ: کاسبان تسلیم چه کسانی هستند و چه کسانی در قبال ذلت و گردن کجی مقابل مستکبران عالم، «کاسبی» می کنند؟ نسیم آنلاین به قلم «علیرضا فقیهی راد» با تیتر «چه کسانی گرای تهدید و جنگ به ترامپ می دهند؟» نوشت:

پرده اول: آمریکا پس از فتنه ۸۸ فرصت را مهیا دید و از شکاف های اجتماعی ناشی از آن سوءاستفاده خود را کرد، و در سال ۸۹ تحریم های به اصطلاح فلج کننده را علیه ایران اعمال کرد. در تمامی قوانین تحریمی علیه ایران پس از سال ۸۸ که بی سابقه ترین تحریم های دنیا بود، فتنه ۸۸ به عنوان یکی از عوامل اصلی تصویب قوانین تحریمی بود. هرچند پیش از سال ۸۸ مساله هسته ای ایران مورد مناقشه جدی میان ایران و آمریکا بود، اما پس از فتنه ۸۸ و ایجاد شکاف اجتماعی در داخل بود که آمریکا را به این نتیجه رساند که می تواند با اعمال تحریم ها این شکاف را مضاعف کند و ایران را به سمت تغییر رفتار و یا تغییر رژیم سوق دهد.

در همین راستا اندیشکده سابان در تحلیل خود از افزایش روندهای تحریمی می گوید، شکاف های اجتماعی ناشی از فتنه ۸۸ نگاه تحلیل گران تحریم آمریکا را به اینکه مردم هدف اثرات واقعی و روانی تحریم ها شوند جلب کرد و از سال ۸۹ با تصویب قانون جامع تحریم های ایران (سیسادا) این مساله در دستور کار قرار گرفت تا مردم هدف فشار تحریمی قرار گیرند و با تشدید بحران و شکاف اجتماعی ایران را کنترل کنند.

پرده دوم: پس از ضعف و انفعال دولت روحانی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اروپا، بعد از خروج از برجام و تشدید فشارها و تحریم ها طی این سال ها، آمریکا را به این نتیجه رسانده بود که هر اقدامی از جانب آنها هیچگونه واکنشی از سوی دولت ایران به همراه نخواهد داشت، لذا فشارهای تحریمی و امنیتی را دوچندان کرد. از طرفی تصمیم شبانه و بی خردانه افزایش ناگهانی قیمت بنزین آن هم در اوج فشارهای اقتصادی به مردم، موجب شد آمریکا از اعتراضات به حق مردمی سوءاستفاده کند و آشوب های آبان ماه را با لیدری جریان ضدانقلاب رقم بزند و کشور را درگیر بحران داخلی و افزایش شکاف اجتماعی کند.

در همین حال برآورد آمریکایی ها از انفعال دولت و اینکه ایران درگیر حل و فصل تبعات مسائل آبان ماه است این بود که ایران اعمال قدرت و نفوذ در منطقه را از دست داده و بهترین زمان است با ضربه ای جدی در کنار تحریم ها ایران را مجبور به تن دادن به برجامی جدید و واگذاری امتیازات بیشتر کند. لذا وقتی پیام ضعف از داخل مخابره شد، آمریکا جرات اقدام علیه حاج قاسم سلیمانی عزیز ما کرد و او را به شهادت رساند.

پرده سوم: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی برآورد آمریکایی ها این بود که مردم از این اقدام جنایتکارانه آمریکا استقبال می کنند و می تواند در ادامه از ایران امتیازات بیشتری بگیرد و بازوهای منطقه ای ایران را قطع کند. اما با حماسه عظیم مردمی در مراسم های تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و رقم زدن بی سابقه ترین و باشکوه ترین راهپیمایی ها و تجمع ها آن هم با محوریت ضدآمریکایی و انتقام سخت از آمریکا، اتفاقا انسجام داخلی به شدت افزایش یافت و مَکر دشمنان به خودشان بازگشت.

پس از حمله موشکی بی نظیر سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد که موجب فروپاشیدن هیمنه ظاهری آمریکا شد، مردم از این سیلی خرسند و شادمان بودند و آمریکا نیز که تهدید کرده بود واکنش نشان خواهد داد، در عقب گردی آشکار دم از مذاکره و تنش زدایی زد تا خفتی سنگین برای ترامپ و آمریکا باشد.

اما بعد از اعلام خطای فردی در سیستم پدافند کشور و فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری فرماندهان سپاه شجاعانه و صادقانه مسئولیت امر را برعهده گرفتند و از مردم شریف ایران عذرخواهی کردند. جدای از بررسی مسائلی چون احتمال اختلال راداری توسط جنگ الکترونیک دشمن، همه مردم عزادار و ناراحت اند. اما عده قلیلی که بعد از مانور قدرت و حماسه عظیم مردم در تشییع شهید سلیمانی همقدم با سفیر انگلیس خبیث به نام کشته شده های هواپیمای مسافربری تجمع های ساختارشکنانه نه مراسمات عزاداری برپا می کنند باید بدانند در حقیقت مانند فتنه ۸۸ و وقایع آبان ماه زمینه جنگ یا حملات تروریستی و تحریم های بعدی آمریکا علیه ایران را آماده می کنند. عده ای که تازه سه روز بعد از کشته شدن مسافران عزیزمان در هواپیما یادشان به عزاداری افتاده، اما این مسائل بهانه است و در واقع مسائل دفاعی و موشکی و اصل انقلاب اسلامی نشانه است. آنهایی که با پیام های ترامپ و نتانیاهو که دستشان آلوده به خون مردم عزیز ایران است فراخوان تجمع می دهند و بجای عزاداری کشور را به آشوب و درگیری می کشانند. عده قلیلی که از انسجام و یکپارچگی مردم ایران و حماسه عظیم مردمی در تشییع شهید سلیمانی به خشم آمده بودند، حالا مشغول عقده گشایی و انتقام گیری از ملت شریف ایران شده اند. نهایتا اینکه هر اتفاق و انشقاقی که منجر شود مجددا تصویر یک ایران ضعیف را به خارج از کشور مخابره کند، آمریکا را برای اقدامات بعدی تحریک و تشجیع می کند و همین گونه است که ترامپ رسما در توییتی به زبان فارسی از مزدوران داخلی خود حمایت رسمی می کند. این عمله های داخلی ترامپ باید بدانند، کار آنها چیزی جز زمینه سازی برای اقدامات بعدی آمریکا در فشار، تحریم، تهدید و جنگ نمی باشد و در تمامی فشارها به مردم ایران شریک ترامپ هستند.

(کاسبان تسلیم و کاسبان تحریم در حقیقت دو روی یک سکه است. جریان غرب زده ای که روزگاری با سوء استفاده از تحریم ها، خون مردم را در شیشه می کردند، امروز کاسبان تسلیم اند و از ذلت و گردن کجی و التماس مذاکره بهره می برد. البته عزت نظام اسلامی به امثال سلیمانی ها و حججی هاست و کاسبان تسلیم تنها خود را خار و ذلیل می کنند.)

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.