کد مطلب: ۷۷۲ تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 / 14:33 ارسال نظر
خودزنی حامی برجسته روحانی و اصلاح طلب تندرو:

ناکارآمدی اصلاح طلبی و اعتراف ناخواسته یک اصلاح طلب!

داریوش قنبری

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب در تازه ترین یادداشت خود، به ناکارآمدی اصلاح طلبی در دولت و مجلس و شورای شهر اعتراف کرده است.

مجله خبری روزلاگ: ناکارآمدی اصلاح طلبی حقیقتی است که این روزها با توجه به عملکرد دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح طلب، بیش از پیش برای مردم روشن شده است. عملکرد ضعیف دولت و مجلس اصلاح طلب، در به وجود آمدن گرانی، رکود، تورم، بیکاری، و… محور اصلی بوده و «کدخداپرستی» و باور و ایمان غلط به «غرب» برای حل مشکلات محور اصلی تفکرات این جریان است.

جهان نیوز با تیتر «حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد» به بررسی موضع جدید داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب پرداخته است. داریوش قنبری درباره ناکارآمدی اصلاح طلبی در یادداشتی دست به اعتراف زده است. با ما همراه باشید:

داریوش قنبری در روزنامه آرمان می نویسد: «اينکه در کاهش مشارکت اين دوره از انتخابات چه عواملي تاثيرگذار بوده است، چند دليل را مي توان ذکر کرد. اول اينکه مردم چندين سال به دنبال شکل‌گيري تحولات مثبت در کشور مبتني بر گشايش اقتصادي و… بوده و به اميد گشايش و تحول در عرصه اقتصاد، در انتخابات رياست جمهوري ۹۲ ، ۹۶ و مجلس ۹۴ شرکت کردند اما آن‌طور که انتظار داشتند به اهدافشان نرسيدند. مردم اينطور احساس مي‌کنند مطالبات‌شان از سوي کساني که راي مي‌آورند مورد توجه قرار نمي‌گيرد و اميدشان کم شده است. اين عامل را مي‌توان عمده‌ترين دليل براي اين ميزان مشارکت دانست.»

این درحالیست که وی همه تلاشش را برای تبرئه دولت روحانی به کار بسته و به عنوان نمونه گفته بود: «چرا دولت را سرزنش کنیم، دولت هیچ نقشی در شرایط فعلی اقتصادی مردم ندارد» یا «روحانی مقصر برگشتن تحریم‌ها نیست» یا «اگر روحانی نبود، الان ونزوئلا می‌شدیم!»

به نظر می رسد شکست قاطع اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، و نیز عدم مشارکت درصد قابل توجهی ازمردم به دلیل عملکرد ضعیف دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح طلب، دید بعضی از اصلاح طلبان را نسبت به واقعیت جامعه باز کرده است.

گفتنی است به دلیل عملکرد بد دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح طلب، که نمود تازه ای در ناکارآمدی اصلاح طلبی در حوزه سیاست کشور است، بخشی از مردم ناراضی از مشکلاتی چون تورم، گرانی های عجیب و غریب، بیکاری، تعطیلی کارخانجات، هراج عزت ملی، ذلت در برجام و… در انتخابات شرکت نکردند. اگرچه کارشناسان «شیوع کرونا» را یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ می دانند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.