کد مطلب: ۷۷۶ تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 / 14:51 ارسال نظر
مهدی نصیری در یادداشت خود اشاره کرد:

دلیل حمایت رهبر انقلاب از هاشمی رفسنجانی

مهدی نصیری

حمایت رهبر انقلاب از هاشمی رفسنجانی ابعاد و زوایای مختلفی دارد که مهدی نصیری، فعال رسانه ای یکی از دلایل آنرا تشریح کرده است.

مجله خبری روزلاگ: حمایت رهبر انقلاب از هاشمی رفسنجانی دلایل متعددی دارد. بعضی تصور می کنند هاشمی رفسنجانی به لحاظ سیاسی ۱۸۰ درجه دچار تغییر شده است؛ در حالیکه واقعیت حیات سیاسی ایشان، چنین حقیقتی را نشان نمی دهد و حقیقت این است که جریان «منفعت طلب» در هر سمت و سویی که منافع خود را بیابد، به همان سمت و سو حرکت می کند. با ما همراه باشید:

در بخشی از مطلبی که جهان نیوز منتشر کرده است، مهدی نصیری می نویسد: «آقای حجازی پیغام شفاهی ایشان را منتقل کرد که گفته اند: آقای هاشمی خط قرمر من (یا خط قرمز نظام که تردید از من است) است و باید مراعات و ملاحظه ایشان را کنید. گمانه زنی های متعددی را می شد به عنوان دلیل این واکنش مطرح کرد از جمله آن که آقای هاشمی آن روزها تحت فشار انتقادات جریان چپ ـ که البته بعدا به آنها نزدیک شد ـ نیز بود و نقادی های صبح می توانست این فشار را تشدید کند یا آن که رهبری باید آقای هاشمی را به گونه ای مدیریت می کرد که در موضع اپوزیسیون و گسستگی از نظام قرار نگیرد و یا آن که اساسا ایشان با این نگاه انتقادی صبح نسبت به آقای هاشمی موافق نبودند و به مصلحت کشور نمی دانستند اما آن چه برای ما واضح بود این بود که این تذکر به معنای نفی مطلق انتقاد از دولت آقای هاشمی نبود و از همین رو در ادامه انتشار صبح به نقد جدی عملکرد برخی از وزیران دولت هاشمی از جمله آقایان غرضی و زنگنه پرداحتیم که با استقبال رهبری مواجه شد.»

همانطور که مشخص است، مهدی نصیری بیان می کند که دلیل حمایت رهبر انقلاب از هاشمی رفسنجانی (درست در زمانی که مردم انقلابی ماهیت وی را شناخته و از او روی گردانده اند) مدیریت ایشان است. در واقع رهبری به نحوی از هاشمی حمایت کردند تا وی در موضع اپوزیسیون و گسست از نظام قرار نگیرد.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.