کد مطلب: ۹۰۴ تاریخ انتشار: 14 خرداد 1399 / 18:18 ارسال نظر
وقتی سخنان قالیباف درباره برجام تقطیع می شود!

تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام به سبک برترینها!

دکتر محمد باقر قالیباف مدیر جهادی مدیر انقلابی

تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام به روشی کثیف انجام می شود و این سایت تنها بخشی از سخنان قالیباف را می آورد! تنها آن بخشی که باید در یادداشت مطرح شود، تا دوگانه ای فرضی از مواضع قالیباف بسازد!

مجله خبری روزلاگ: این روزها کسی نیست که درباره برجام نظر نداشته باشد. تورم افسارگسیخته، گرانی های سرسام آور، بیکاری، رکود، تعطیلی کارخانه‌ها، و… همه و همه از نتیجه عملکرد دولتی است که همه تمرکز خود را بر روی «برجام» گذاشت؛ و در نهایت، از نظر رئیس همین دولت (رئیس جمهور روحانی) ارزش مذاکره با آمریکا از جوهر خودکار نوشتن متن مذاکره کمتر شد! و از نظر رئیس بانک مرکزی همین دولت، نتیجه اقتصادی برجام شد صفر! حالا و با روی کار آمدن مجلس جهادی، سایت برترینها دست به تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام زده است! با ما همراه باشید:

نظر قالیباف درباره برجام چیست؟

محمدباقر قالیباف در اجتماع بسیجیان شهرداری تهران که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد نظر صریح خود درباره برجام را اینگونه مطرح کرد: «بنده با برجام موافق هستم اما باید باور داشته باشیم که مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است؛ باید باور داشته باشیم که دشمن همواره دشمن ماست اما شیوه امروز آن مذاکره با کشور ما است؛ ما باید همواره به سمت امکانات، آسایش و رفاه اجتماعی حرکت کنیم. همانگونه که در دوران دفاع مقدس سیاست‌زدگی در عرصه قدرت وجود داشت امروز هم این سیاست‌زدگی را در شکل‌های مختلف شاهد هستیم اما در آن دوران رزمندگان با توجه به این سیاست‌زدگی‌ها به دفاع از کشور خود پرداختند و این شد که ما در آن دوران به پیروزی رسیدیم؛ باید از این سیاست‌زدگی‌ها در عرصه قدرت دوری بجوئیم و با عشق و ایمان به کار خود بپردازیم؛ اگر چنین شود وحدت، امکانات، آسایش و رفاه اجتماعی در جامعه قالب می‌شود.»

شهردار تهران آبان ماه ۹۴ در نشست هم اندیشی دیپلماسی شهری در مسیر منافع ملی که با حضور سفرا و روسای نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، در محل برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه هر انسان منصفی موفقیت دستگاه دیپلماسی را پایه افتخار کشور می داند، گفته بود: «بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا قدرشناسی کنم. البته، باور دارم که مذاکره محل داد و ستد است و با توجه به شرایط بین المللی امروز، مجموعه برجام در نگاهی کلی بدون شک، موفقیت بزرگی است. هر چند که ممکن است با کار کارشناسی، در بعضی موارد هم اشکالاتی باشد. وقتی به شرایط ایران نگاه می کنیم متوجه می شویم که در شرایطی که آمریکا و صهیونیسم مخالف استفاده از ظرفیت های هسته ای کشور بودند، مسیری در این راه آن هم به طور ویژه برای جمهوری اسلامی ایران باز شد که این امر افتخار بزرگی است و وظیفه خود می دانم بابت تلاش و زحمات این عزیزان تشکر کنم.»

قالیباف در جمع تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ تهران نیز می گوید: «متأسفانه رویکرد مدیریتی دولت در دو سال گذشته شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده که جامعه حس می‌کند انرژی مسئولین به‌جای حل مشکلات آن‌ها صرف مسئله‌سازی‌هایی می‌شود که هدف از آن وابسته کردن کشور به مذاکرات هسته‌ای و گریزناپذیر نشان دادن توافق به هر قیمت است. گویی هدف دولت برای دستیابی به توافق، رفع تحریم‌ها نیست بلکه جلب آرای سیاسی برای پیروزی در انتخابات آتی است … تردیدی در این نیست که قدرت دفاعی و اقتصادی کشور امکان چانه‌زنی و دستیابی به توافقی باعزت را افزایش می‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگیز است که دولت با دست خود، خود را در میز مذاکرات خلع سلاح کرده است.»

تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام در سایت اصلاح طلب برترینها

تقطیع سخنان قالیباف در سایت برترینها

اما برترینها چه کرد؟ این سایت که از حامیان جریان خاص سیاسی در کشور محسوب می شود، با زیرکی خاصی عمل می کند. از اینرو مقالاتی از طیف های مختلف سیاسی در آن دیده می شود. اما سمت و سوی کلی این سایت، اصلاح طلبانه است. طبعا این سایت نیز مانند دیگر رسانه های زنجیره ای، برای رسیدن به هدف خود درست به هر کاری می زند و یکی از این کارها، تقطیع سخنان شخصیت های سیاسی، کشوری و لشکری است. تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام برای نخستین بار و پس از ریاست قالیباف بر مجلس رقم می خورد. در واقع طیف خاص سیاسی که تحلیل های عجیب و غریبی درباره ریاست مجلس جهادی و انقلابی داشت، وقتی با رأی قاطع ۲۳۰ نفر از نمایندگان مردم به دکتر قالیباف مواجه شد، سعی کرد تا سوزش خود را در یادداشت ها و مطالب مغرضانه و تخریبی جبران کند! متن کامل تقطیع سخنان قالیباف درباره برجام در برترینها را بخوانید:

برترینها: محمدباقر قالیباف امروز در اولین نطق خود در مجلس مذاکره با آمریکا را پرضرر خواند. حرفی که البته سیاست کلی این روزهای کشور است. اما به نظر می‌رسد قالیباف حرف‌های گذشته خود را فراموش کرده.

وقتی که حامی برجام و مذاکره بود و آن را نوعی مبارزه می‌دانست. اگر این فراموشکاری نبود، قالیباف می‌توانست جملات خود را به شکل دیگری بیان کند و به این فکر کند که مذاکره نه در گذشته کاملا مردود بوده و نه در آینده بطور کامل منتفی است. چند اظهارنظر متفاوت او را در زمان‌های مختلف ببینید.

برترینها: آقای قالیباف این حرف‌ها را یادتان هست؟

۱۱ خرداد ۹۹ | قالیباف: مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را بی‌حاصل و پر ضرر است؛ این مجلس، مجلسِ حاج قاسم است ، راهبرد ما در برخورد با آمریکا با حمله به پایگاه عین الاسد شروع شده است.|خانه ملت

۵ مهر ۹۵ | قالیباف : مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم.|تسنیم

۱۱ اردیبهشت ۹۶ | قالیباف «در ایام انتخابات» در شبکه دو سیما: من هم از برجام پاسداری می‌کنم؛ هر دولتی غیر از این هم بود، همین مسیر را می‌رفت.

۱۸ آبان ۹۴ | قالیباف : برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم.|فارس

۲۴ تیر ۹۴ | قالیباف (خطاب به ظریف): خداقوت دوست عزیز، وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به‌خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه‌ آنها خسته نباشید بگویم.

همانطور که مشاهده می کنید، این سایت تنها بخشی از سخنان قالیباف را می آورد! تنها آن بخشی که باید در یادداشت مطرح شود، تا دوگانه ای فرضی از مواضع قالیباف بسازد! البته این مطلب برترینها کاملا ناشیانه انجام شده و بسیاری از مخاطبین این رسانه اصلاح طلب، در قالب نظراتی به برترینها متذکر می شوند که این «همه» حرف های قالیباف نیست! در واقع سخنان آقای قالیباف کاملا واقع بینانه و انقلابی است. مذاکره و کلیت آن را تأیید می کند و به بخش های مختلفی از آن انتقاد دارد. تازه این مواضع معقول نیز زمانی مطرح می شود که از سوی دولتی ها و طرفدارانشان جشن و سرور برپاست و توهم حل شدن مشکلات کشور به واسطه برجام وجود دارد! چراکه در حال حاضر، حتی طرفداران متعصب دولت هم به پوچی برجام و بلکه ضررهای بیشمار آن اذعان دارند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.