کد مطلب: ۹۷۱ تاریخ انتشار: 25 تیر 1399 / 11:32 ارسال نظر
آیا ژنرال هم مانند دیگر حامیان روحانی عذرخواهی می کند؟

آقای قلعه نوعی از مردم عذرخواهی کنید!

امیر قلعه نوعی و سید محمد خاتمی

قلعه نوعی باید از مردمی که آنها را به رأی دادن به روحانی تشویق کرده بود «عذرخواهی» کند. هرچند وی بابت کنار گذاشتن علی دایی از تیم ملی، و به خطر افتادن جایگاه آقای گلی جهان او نیز یک عذرخواهی به ملت بدهکار است.

مجله خبری روزلاگ: وضعیت اسفناک اقتصاد کشور به نحوی است که موجی از ابراز پشیمانی ها نسبت به حمایت از حسن روحانی در فضای مجازی به راه افتاده است. شاید معروفترین آنها را بتوان عذرخواهی صادق زیباکلام دانست که گفته نمی تواند به روی کسانی که آنها را تشویق کرده بود تا به روحانی رأی دهند نگاه کند! اما جالب است بدانید که امیر قلعه نوعی هم در سال ۹۶ پستی منتشر کرد و با حمایت از خاتمی (یکی از سران فتنه ۸۸) طرفدارانش را غیر مستقیم به رأی دادن به روحانی دعوت کرده بود.

متن قلعه نوعی در حمایت از حسن روحانی و تبعیت از خاتمی

مطالعه متن منتشر شده در صفحه امیرقلعه نوعی نشان می دهد که این متن سیاسی چند لایه، توسط دیگران یا با مشورت دیگران نوشته شده است. یک مقایسه ساده بین ادبیات گفتاری قلعه نوعی و متن نگاشته شده به سادگی روشن می کند که این متن کار امیرخان، به تنهایی، نیست!

پستی که امیرقلعه نوعی منتشر کرده بود به این شرح است: «مشارکت؛ بازگشت یا ادامه؛ اعتدال، انتخاب، تحلیل، تصمیم و… . تمام این واژه‌ها تا وقتی اعتبار دارند که شما لب به سخن باز نکرده باشی. تصمیم انتخاب اصلح ما توصیه‌های شماست. هر بار به انتظار می‌ایستیم تا صدای‌تان از شیشه‌ها بگذرد و روشن‌مان کند که مثل مربیان محروم از نیمکت، آن بالا ایستاده‌اید پشت جایگاه شیشه‌ای و ما این پایین چشم‌انتظار فرامین تاکتیکی. صدای‌تان را شنیدیم و برگه‌های رأی‌مان با دست‌های شریف و نجیب‌تان پر شد. به روی چشم، بنفش می‌پوشیم. چند سالی است هیچ رنگی به قامت‌مان خوش ننشسته؛ مگر آنکه شما گفته باشی.»

جناب قلعه نوعی که آن روز چشم و گوش بسته از مرادشان تبعیت می کردند، امروز در وضعیت جامعه نباید بی تفاوت باشند. وضعیت کشور به نحوی است که کار از مطالبه گری گذشته است. بصیرت روز افزون مردم که در نتیجه عملکرد دولت، مجلس و شورای شهر اصلاح طلب به دست آمده است نعمتی است که به تعبیر پژوهشگران سیاسی، میخ تابوت جریان غربگرا در کشور است. اما در هر صورت مطالبه گری از حامیان دیروز روحانی نباید فراموش شود.

قلعه نوعی که روزگاری باعث شد علی دایی، آقای گل فعلی جهان، از تیم ملی کنار گذاشته شود، بدون تخصص، پا به عرصه سیاست می گذارد و از روحانی حمایت می کند و طرفداران جوان و پر شورش را نیز تلویحا به رأی دادن به روحانی تشویق می کند. امروز که گرانی دلار سر به فلک کشیده و قیمت طلا و سکه نجومی شده و خودرو و مسکن برای جوانان به رویا و آرزو بدل شده، و بدتر از همه، در نتیجه بی تدبیری محض دولت «تدبیر» گرانی به کالاهای اساسی نظیر مرغ و تخم مرغ و… هم رسیده است، جناب قلعه نوعی باید از مردمی که آنها را به رأی دادن به روحانی تشویق کرده بود «عذرخواهی» کند. هرچند قلعه نوعی بابت کنار گذاشتن علی دایی از تیم ملی، و به خطر افتادن جایگاه آقای گلی جهان یک ایرانی نیز مقصر است و یک عذرخواهی به ملت بدهکار است. جالب اینکه امیرخان، دایی آماده را در جام ملت ها کنار گذاشت و چوبش را هم خورد! تیم ملی امیرخان بدون یک گل زده توسط مهاجمانش به کار خود پایان داد و کارنامه قلعه نوعی در تاریخ ورزش کشور ثبت شد!

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.