کد مطلب: ۹۷۶ تاریخ انتشار: 2 مرداد 1399 / 04:22 ارسال نظر
نامه دفتر تحکیم به میرحسین موسوی به همراه ارسال نشریه «شهرآشوب»

سال‌ها برای جبران همان یک تَکرار باید خون دل خورد.

نامه به میرحسین موسوی درباره فاجعه ای که تَکرار خاتمی آفرید

نسل ما طعم تلخ تورم دو رقمی و بیکاری چند ده درصدی‌ را چشیده‌ است. این نسل به چشم خود دید که چگونه حوادث تَکرار می‌شود و سال‌ها برای جبران همان یک تَکرار باید خون دل خورد.

مجله خبری روزلاگ: خبر انتشار نامه دفتر تحکیم به میرحسین موسوی به همراه ارسال نشریه «شهرآشوب» به وی در رسانه ها انتشار یافت. در بخشی از این نامه با توجه به فاجعه ای که تَکرار خاتمی و همراهانش در وضعیت کشور، به ویژه در بعد اقتصادی آفریده است می خوانیم: نسل ما طعم تلخ تورم دو رقمی و بیکاری چند ده درصدی‌ را چشیده‌ است و شاهد مظلومیت کودکان کار و حاشیه‌نشین‌ هاست. این نسل به چشم خود دید که چگونه حوادث تَکرار می‌شود و سال‌ها برای جبران همان یک تَکرار باید خون دل خورد.

به نوشته فارس، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با ارسال نامه‌ای به همراه یک نسخه از نشریه‌ «شهرآشوب» که از سلسله نشریات این اتحادیه دانشجویی است برای میرحسین موسوی خطاب به وی نوشت: سال گذشته از شما درخواست کردیم تا با توبه به دامن انقلاب بازگردید که اگر به آن گوش می‌دادید امروز کابینه‌ بالقوه‌ شما که در دولت روحانی بالفعل شد، به جای برنامه‌ریزی برای استخر آخر هفته، به فکر بهبود سطح معیشت مستضعفین می‌بودند.

براساس این گزارش دفتر تحکیم وحدت در نشریه‌ «شهرآشوب» به زندگی و اتفاقات زمانه‌ میرحسین موسوی و همچنین اتفاقات تاریخی که با محوریت فتنه ۸۸ رخ داد، پرداخته است.

متن نامه این اتحادیه دانشجویی هم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

در روزهایی که ناکارآمدی دولت تدبیر و امید آنقدر پیشرفت کرده که معیشت مستضعفین و حتی طبقه‌ متوسط جامعه را دچار بحران کرده است، لازم‌ می‌دانیم صدای نسل‌مان را فریاد بزنیم.

این صدای نسل دلار بیست و چند هزار تومانی‌ست، این صدای نسل سکه‌ یازده میلیون تومانی‌ست، این صدای نسلی‌ست که تعطیلی هجده هزار کارخانه‌ تولیدی و گم‌شدن ۴.۸ میلیارد دلار بیت‌المال را در روز روشن به چشم خود دیده است.

نسل ما طعم تلخ تورم دو رقمی و بیکاری چند ده درصدی‌ را چشیده‌ است و شاهد مظلومیت کودکان کار و حاشیه‌نشین‌ هاست. این نسل به چشم خود دید که چگونه حوادث تَکرار می‌شود و سال‌ها برای جبران همان یک تَکرار باید خون دل خورد.

این مختصات نسل ماست، نسلی که سال‌ها شما و دوستانتان نزدیک انتخابات با ایجاد ترس از دیوارکشی در پیاده‌رو‌ها و سایه‌ی جنگ نتیجه مهم‌ترین مشارکت‌های مردمی را به کام خود رقم زده‌اید.

سال‌ها به ما گفته‌اید که اگر مردم به فتنه‌ شما پاسخ نمی‌دادند امروز وضع بهتری داشتیم، به راستی آیا برای یک بار هم شده از خودتان پرسیده اید که با چه کسانی قصد بهبود وضعیت مردم را داشتید؟

با صاحب نظریه‌ “کشته‌شدگان حادثه‌ قطار بیمه هستند” یا با جناب دکتری که با شوک‌های یک‌شبه‌ بنزینی جامعه‌ را تا وضعیت قرمز می‌برد.

راستی چگونه است که مردم را با حمایت‌هایتان از افراد ناکارآمد به سمت پرتگاه معیشت سوق می‌دهید و پس از روشن‌شدن ماجرا ژست اپوزوسیون می‌گیرید؟

این نسل تبعات اقدامات شما را لمس کرده است و حالا امروز با چراغ آگاهی بخشی به بطن تاریک تاریخ می رود. ما حافظه‌ تاریخی خود را از دست نداده‌ایم، این نسل می‌داند که کابینه‌ خسته‌ ناکارآمدِ اشرافی دکتر روحانی، همان کابینه‌ متمولِ متقلبِ ریش‌تراشیده‌ مهندس موسوی است، فقط نام رئیس کابینه تغییر کرده است. نگران نباشید از این نام‌ها بسیار آمده و رفته است.

امروز روز شکست تئوری‌ ناکارآمد دولت یازدهم و دوازدهم با همان کابینه‌ی مد نظر شماست، مجریان غرب پرست امروز کاسه‌ی چه کنم چه کنم به دست گرفته‌اند و دنبال شریک راهبردی وفادار می‌گردند! امروز نه فقط روز شکست تئوری دولت بلکه روز شکست تئوری اصلاحات یعنی شما و دوستانتان است.

آری! ناکارآمدی سیستماتیک حاصل حضور اشخاص و جریانات خاص نیست، بلکه حاصل نفوذ تفکر فرسوده و خسته است، برای کودک کار چه فرقی می‌کند دکتر به بی‌پناهی‌اش حکم کند یا مهندس؟ برای او همیشه شب‌های زمستان حکم شکنجه را دارد. از یک شب زمستانی، زیبایی و دل‌نشینی‌اش سهم آقازاده‌های متمول است و سرما و رنج‌هایش سهم کودک کار! برای او فقط و فقط نگرش مسئول مردمی‌ست که میتواند گره از مشکلاتش باز کند.

امروز دوستان شما کمر به تغییر تاریخ بسته‌اند؛ جالب است که برای این دوستان پروژه‌ تحریف تاریخ متناسب با خواست و مطالبه‌ عمومی مردم تغییر می‌کند؛ روزی که تفکر جمعی به سمت آزادی‌های فردی متمایل است، شعار آزادی سر می‌دادند و تاریخ را از آن مجرا دست‌کاری می‌کردند و امروز که خواست عمومی بیشتر حول مسائل اقتصادی و معیشتی می‌گردد، دنبال مجراهای جدید برای افسانه‌سرایی‌های جدید می‌گردند!

در این بین چیزی که فراموش کرده‌اید رشد نسل‌ها در طول زمان است. مردم دیگر شعارهای توخالی و پوچ را برنمی‌تابند، امروز مجرای تحریف تاریخ بسیار کوچک شده است و به تبع آن کار محرفین سخت‌تر. نسل ما با مطالعه تاریخ به اصالت آگاهی بخشی قبل از انتخاب پی برده است و دیگر نمیگذارد هزار تَکرار پر زرق و برق دیگر مردم را فریب دهد.

ما در این شرایط که جامعه پر از دروغ‌های بی‌پروای دوستان شما شده است، احساس تکلیف و وظیفه کرده‌ایم که با استناد به آیه‌ی‌ «قَدْ کانَ فی‏ قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِأُولِی الْأَلْبابِ ما کانَ حَدیثاً یُفْتَرى‏ وَ لکِنْ تَصْدیقَ الَّذی بَیْنَ یَدَیْهِ وَ تَفْصیلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ هُدىً وَ رَحْمَةً لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ» گوشه ای از تاریخ را بار دیگر به مردم عزیز و نخبگان جامعه و حتی شما و دوستانتان یادآوری کنیم.

نشریه‌ «شهرآشوب» از سلسله نشریات دفتر تحکیم وحدت به زندگی و زمانه‌ شما و همچنین اتفاقات تاریخی که با محوریت فتنه ۸۸ رخ داد، پرداخته است.

این نشریه به پیوست ارسال می‌گردد، سال گذشته از شما درخواست کردیم تا با توبه به دامن انقلاب بازگردید که اگر به آن گوش می‌دادید امروز کابینه‌ بالقوه‌ شما که در دولت روحانی بالفعل شد، به جای برنامه‌ریزی برای استخر آخر هفته، به فکر بهبود سطح معیشت مستضعفین می‌بودند.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.