کد مطلب: ۱۱۳۶ تاریخ انتشار: 11 بهمن 1400 / 12:49 ارسال نظر
ناصر قوامی سیاستمدار اصلاح طلب: آقای رئیسی به شوروی رفتند!

موضع گیری عجیب یک اصلاح طلب درباره سفر آیت الله رئیسی به روسیه

اصلاح طلبان توهین به امام خمینی توهین به عکس امام خمینی اصلاح طلبی خط امام

حجت الاسلام ناصر قوامی، اصلاح طلبی که تا دیروز حامی روحانی و مذاکره با آمریکا بود، امروز یاد «خط امام» افتاده و از سفر آیت الله رئیسی به سوریه نگران انقلاب شده است!

مجله خبری روزلاگ: گفتگوی ناصر قوامی از سیاسیون اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس با سایت اصلاح طلب شیعه نیوز، درباره سفر رئیس جمهور به روسیه و با عنوان «در تاریخ خواهد ماند روحانیون تن به قراردادهای استعماری دادند» منتشر شد. احمد طحانی درباره این گفتگو نوشت: دایره اصلاح طلبی به قدری گسترده و بی نظم شده است که مواضع عجیب و غریب و ضد و نقیض در آن به وفور یافت می شود! علت آن هم روشن است: هر کس با هر طرز فکر و منش رفتاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالف باشد می شود اصلاح طلب! به عبارت ساده تر، برای ورود به جرگه اصلاح طلبان، کافیست با نظام مخالف باشید یا به ماهیت آن نقد داشته باشید و مواضع و اصول انقلابی را زیر سوال ببرید! به این ترتیب بلیط شما برای ورود به ساحت سیاسی اصلاح طلبی صادر می شود! به همین دلیل می بینیم که در بین اصلاح طلبان، از افرادی مانند علی مطهری با تندترین نظرات فرهنگی تا افرادی مانند تاجزاده که صراحتا با حجاب و… مخالف است وجود دارند. یکی از شخصیت های سیاسی اصلاح طلب، حجت الاسلام ناصر قوامی است. در این مطلب به موضع گیری عجیب ناصر قوامی درباره سفر رئیس جمهور به روسیه پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

روسیه یا شوروی مسئله این است!

ماجرای انقلاب رنگی، کودتا یا فروپاشی شوروی با محوریت گورباچف را همه کسانی که با الفبای سیاست آشنا هستند می دانند. شوروی در سال ۱۹۹۱ دچار فروپاشی شده و به کشورهای کشورهای پساشوروی (به ترتیب الفبای انگلیسی) آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین و ازبکستان تقسیم شد.

اما جناب ناصر قوامی افاضه فرموده اند: «آقای رئیسی که به شوروی رفتند و در کاخ کرملین نماز خواندند…»(۱) البته مقصود جناب قوامی روشن است. ایشان قصد دارند به مخاطب اینگونه القا کنند که روسیه امروز، همان شوروی دیروز است؛ یعنی روسیه امروزی، همان شوروی است که حضرت امام (ره) آنرا مانند آمریکا می دانستند!(۲)

همه چیز در تاریخ خواهد ماند!

همانطور که بیان شد، گفتگوی ناصر قوامی با سایت شیعه نیوز انجام شده است. یکی از تیترهایی که سایت شیعه نیوز (ناشر گفتگو) انتخاب کرده این است: «اگر رئیسی با روسیه استعمارگر قرارداد بسته باشد در تاریخ خواهد ماند که روحانیون هم تن به قراردادهای استعمارگر دادند!»(۳) البته در متن سخنان حجت الاسلام قوامی چنین مطلبی دیده نمی شود و در واقع، شیعه نیوز نیز مانند دیگر رسانه های زنجیره ای، در پس و پیش کردن کلمات و عبارت ها، تقطیع و برخورد گزینشی با متن استاد است!

آنچه جناب قوامی بیان کرده اند دقیقا این مطلب است: «بنده می‌خواهم بگویم که ان‌شاءالله آقای رئیسی یک قرارداد استعماری با روسیه استعمارگر امضا نکرده باشد که در تاریخ بماند که روحانیون هم تن به قراردادهای استعماری دادند! امیدوارم رئیسی در این سفر هیچ قرارداد استعماری را امضا نکرده باشد.»(۴) تفاوت این اظهارات با تیتر شیعه نیوز که نیازی به توضیح ندارد. اما ظاهرا جناب قوامی با این نوع نگاه و موضع گیری، برای حمله به دولت مقداری عجله کرده اند و در حالیکه کلیاتی از این سفر منتشر شده و مذاکرات تخصصی توسط مسئولان در رده های مختلف انجام شده است، دچار پیش داوری شده اند.

دولت سیزدهم، با ریاست آیت الله ابراهیم رئیسی، دولتی کاملا مردمی است. از شخص رئیس جمهور که بدون هیچ واسطه ای در میان مردم حضور می یابد و به صورت مستقیم خواسته ها و نظرات آنها را می شنود، تا مسئولینی که در این سیاست هم پا و هم قدم رئیس جمهورند. فراموش نکرده ایم که در ماجرای هک سیستم سوخت رسانی کشور(۵) حضور شخص رئیس جمهور در میان مردم بود که باعث شد معاندین و اصلاح طلبان نتوانند از این اتفاق سوء استفاده کنند! در آن ماجرا مردم مشاهده کردند که شخص رئیس دولت در پمپ بنزینی در تهران حاضر شده و به میان مردم آمده است تا مشکل را بررسی کند. رئیس جمهور همانجا با مردم حرف زده و شرایط را توضیح داد و مشکل هم ظرف سه روز مرتفع شد. دولت مردمی آیت الله رئیسی برای همین سه روز نیز سهمیه جبرانی در نظر گرفت و به هر کارت ۱۰ لیتر سوخت بابت عذرخواهی و جبران این اتفاق واریز کرد. بنابراین این دولت کاملا مردمی است. از دل مردم برخاسته و مسئولان آن هم از جنس مردمند و نگرانی درباره پنهان کاری دولت از مردم وجهی ندارد.

بله؛ جناب ناصر قوامی: در تاریخ خواهد ماند! همه چیز در تاریخ می ماند! در تاریخ خواهد ماند که جماعتی از روحانیون چطور با حمایت از حسن روحانی و روی کار آوردن وی، باعث شدند کشور به لحاظ اقتصادی در بدترین وضعیت خود پس از انقلاب ۵۷ قرار گیرد. در تاریخ خواهد ماند که بعضی از روحانیون با حمایت از حسن روحانی، کاری کردند که دولت نظام اسلامی برای اولین بار پس از انقلاب، با «آمریکا» مذاکره مستقیم انجام دهد! جناب قوامی؛ همه چیز در تاریخ می ماند! و در تاریخ خواهد ماند که چطور تعدادی از روحانیون، دولتی را بر سر کار آوردند که نفوذی ها و جاسوسان در جای جای آن حضور داشتند و حتی در تیم مذاکره کننده هم نفوذ کرده بودند! و در نهایت، ننگنامه برجام را به تصویب رساندند که روی ترکمنچای را سفید کرد! البته تعدادی از این جاسوسان دستگیر شدند، اما تعدادی دیگر از آنها به کشور بازنگشتند و در حال حاضر هم خارج از مرزها به ریش برجام و برجامیون می خندند!

سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان: کدام خط امام (ره)؟

جناب ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت اصلاح طلب شیعه نیوز فرموده اند: «به طور کلی این نگاه به چین و روسیه دقیقا ضد منافع ملی ماست. چین و روسیه هیچوقت وفادار به ما نبوده و نیستند. آقای رئیسی که به شوروی (روسیه) رفتند و در کاخ کرملین نماز خواندند باید از ایشان سوال کرد که در روسیه اگر کسی قرآن به همراه داشته باشد، مجرم شناخته شده و مجازات خواهد شد شما چطور به این کشور سفر کرده‌اید؟! اگر کسی در شوروی کتاب‌های اسلامی داشته باشد، مجازات خواهد شد! در چین هم به همین صورت است. این دو کشور به هیچکدام از مکاتب انبیا و خدا هم اعتقادی ندارند.»(۶)

جناب ناصر قوامی، شترسواری دولا دولا نمی شود! سیاست یک بام و دو هوای امثال شما دیگر جواب نمی دهد! بالاخره حضرتعالی طرفدار امام (ره) و پیرو خطر ایشان هستنید یا خیر؟ اگر هستید که طرفداری از حسن روحانی و حمایت از مذاکره با آمریکا که حضرت امام (ره) به آن لقب شیطان بزرگ(۷) دادند چیست؟ شما که روسیه امروز را شوروی دیروز می دانید، و با استناد به نظر امام راحل درباره شوروی، مذاکره با روسیه را جایز نمی دانید، چطور زمانی که دولت تزویر با آمریکا و انگلیس مشغول دل دادن و قلوه گرفتن بود دم بر نمی آوردید؟

بله جناب قوامی؛ مردم امروز این تناقضات را به راحتی متوجه می شوند! برای مردم روشن شده است که امثال حضرتعالی، با حمایت از دولت تدبیر و امید، در وضعیت امروز کشور سهیم هستید. هنوز چند ماه از پایان کار دولت روحانی نگذشته است! هنوز هم مردم هر روز و شب با مشکلات عدیده اقتصادی که میراث دولت غربگراست دست و پنجه نرم می کنند! مردم دلار جهانگیری را فراموش نکرده اند! بستن دهان منتقدان را فراموش نکرده اند! توهین های مکرر حسن روحانی به منتقدان را فراموش نکرده اند! ماجرای سیب و گلابی های برجام از خاطر مردم نرفته است! مردم فراموش نکرده اند که چطور همفکران حضرتعالی آب خوردن مردم را هم به مذاکرات گره می زدند! امروز جریان اصلاح طلب، باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد. مسئولان خائنی که در دولت تزویر فرصت روی کار آمدن پیدا کردند، دیر یا زود محاکمه خواهند شد. اما سیاسیونی که مغرضانه یا ساده لوحانه از دولت تزویر حمایت کردند، اگر وجدان داشته باشند، به خاطر بلایی که با حمایت از روحانی به سر کشور و مردم آوردند، باید سکوت کنند! جناب قوامی؛ جایگاه امروز اصلاح طلبان، پاسخگویی و محاکمه است و اگر می بینید که هنوز در آن جایگاه قرار نگرفته اند و نگرفته اید، از نجابت مردم سوء استفاده نکنید. قطعا نوبت به پاسخگویی حضرتعالی و محاکمه مدیران و مسئولان فاسد و خائن نیز خواهد رسید. والسلام

منابع و پی نوشت ها:

۱. در تاریخ خواهد ماند روحانیون تن به قراردادهای استعماری دادند! گفتگوی شیعه نیوز با حجت الاسلام ناصر قوامی. تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰. [shia-news.com]

۲. حضرت امام (ره) در پاسخ به این سوال که: «در مقابل اتحاد شوروی که همسایۀ بزرگ ایران است، موضع‏‎ ‎‏و موقع شما چیست؟» می فرمایند: «همان موضع و موقعی که در قبال امریکاست. ابرقدرتها مردم‏‎ ‎‏ما را استثمار کردند. من فرقی میان آنها و حتی بین آنها و انگلیس هم‏‎ ‎‏نمی بینم. هنگامی که ایران واقعاً مستقل گردید، در آن صورت‏‎ ‎‏می تواند روابط سالمی با تمامی ممالک عالم برقرار سازد.» منبع: کتاب تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (ره)، سال انتشار: ۱۳۹۲ تهران: انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

۳. تیتر کاملی که شیعه نیوز انتشار داده است: دولت می‌داند اگر مردم را درجریان قرارداد با چین بگذارد، سروصدا خواهند کرد چیزی به مردم نمی‌گوید / اگر رئیسی با روسیه استعمارگر قرارداد بسته باشد در تاریخ خواهد ماند که روحانیون هم تن به قراردادهای استعمارگر دادند! (شیعه نیوز: ۲۶۶۰۳۶)

۴. شیعه نیوز: ۲۶۶۰۳۶. انتهای گفتگو.

۵. برای مشاهده «فیلم حضور سرزده رئیس جمهور در یک پمپ بنزین و وزارت نفت» اینجا را ببینید: خبرگزاری رسمی حوزه.

۶. متن کامل اظهارات جناب قوامی درباره موضوع روسیه و چین در این بخش از گفتگو که ذکر گردید به این شرح است: «حالا که حاکمیت یکدست شده است، دیگر آقایان توجهی به قانون ندارند و این فاجعه است. اولا که به طور کلی این نگاه به چین و روسیه دقیقا ضد منافع ملی ماست. چین و روسیه هیچوقت وفادار به ما نبوده و نیستند. آقای رئیسی که به شوروی (روسیه) رفتند و در کاخ کرملین نماز خواندند باید از ایشان سوال کرد که در روسیه اگر کسی قرآن به همراه داشته باشد، مجرم شناخته شده ومجازات خواهد شد شما چطور به این کشور سفر کرده‌اید؟! اگر کسی در شوروی کتاب‌های اسلامی داشته باشد، مجازات خواهد شد! در چین هم به همین صورت است. این دو کشور به هیچکدام از مکاتب انبیا و خدا هم اعتقادی ندارند. من تعجب می‌کنم که چرا دولت جمهوری اسلامی همه کارت‌های خود را در داخل سبد چین و روسیه گذاشته و این دو کشور با کارت ایران در مقابل آمریکا و اروپا بازی می‌کنند! صادرات چین به آمریکا و بالعلکس اصلا قابل مقایسه با صادرات ما به چین نیست! چین و روسیه هیچوقت به‌خاطر ایران منافع خودشان را با آمریکا و اروپا به خط نمی‌اندازند. الان به راحتی روسیه به ما خیانت می‌کند و اجازه نمی‌دهد میان ما و آمریکا رابطه برقرار شود چون خیلی راحت در حال حاضر حاضر روسیه گاز اروپا را با قیمت بالا تامین می‌کند در صورتی‌که ما خیلی راحت می‌توانیم از طریق ترکیه گاز کشورهای اروپا را تامین کنیم! به اعتقاد بنده آیندگان باید قضاوت کنند که این نگاه به چین و روسیه تا چه اندازه به ضرر منافع ملی ماست.» شیعه نیوز: ۲۶۶۰۳۶.

۷. حضرت امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ خواندند. رجوع کنید به صحیفه‌ی امام، ج۱۰، ص ۴۸۹ و سخنرانی امام خمینی (ره) درباره‌ توطئه‌ی آمریکا به تاریخ ۱۳۵۸/۸/۱۴. امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این رابطه می فرمایند: «امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ی شیطانهای عالم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که میتواند بکند این است که انسانها را اغواء میکند؛ بیشتر از اغواء، کاری نمیتواند بکند؛ انسانها را اغواء میکند، فریب میدهد، وسوسه میکند؛ امّا آمریکا، هم اغواء میکند، هم کشتار میکند، هم تحریم میکند، هم فریب میدهد، هم ریاکاری میکند؛ پرچم حقوق بشر را بلند میکند، ادّعای طرف‌داری از حقوق بشر میکند [امّا] هر چند روز یک بار در خیابانهای شهرهای آمریکا یک بی‌گناهی، یک بی‌سلاحی به دست پلیس آمریکا به خاک‌وخون میغلتد؛ غیر از بقیّه‌ی جنایات و فجایعشان. این هم رفتارشان در ایران در دوران رژیم طاغوت و جنگ‌آفرینی‌هایشان، جنگ‌افروزی‌هایشان، به راه انداختن جریانهای جنگ‌افروز از قبیل همینهایی که حالا در عراق و سوریه و بقیّه‌ی جاها مشغول خرابکاری هستند؛ اینها کارهای آمریکا است. حالا بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه میشود؟ عقل چه میشود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه میدهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟ این‌[گونه‌] هستند؛ حقیقت امر این است. بله، خودشان را می‌آرایند؛ با ظاهر اتوکشیده، با کراوات، با ادکلن، با ظواهر بظاهر چشمگیر، خودشان را در چشم افراد ساده‌لوح جور دیگری جلوه میدهند؛ حقیقت رژیم آمریکا اینها است. این در مورد ما است؛ در مورد کشورهای دیگر هم همین‌جور است. ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند؛ دشمنی اینها تمام نمیشود.» بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم. تاریخ: ۱۳۹۴/۶/۱۸ [farsi.khamenei.ir].

۸. منبع عکس پست: خبرگزاری فارس. عکاس: جواد هادی.

نویسنده: احمد طحانی. نویسنده و روزنامه نگار

منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.