کد مطلب: ۱۱۹۹ تاریخ انتشار: 11 اسفند 1400 / 12:13 ارسال نظر
نظر محمد مهاجری اصلاح طلب تندرو درباره جنگ اوکراین:

حمله عاشق آمریکا به عاشقان پوتین + عکس

محمد مهاجری اصلاح طلب محمد مهاجری فعال رسانه ای اصلاح طلب

محمد مهاجری فعال رسانه ای اصلاح طلب در توئیتی کنایه آمیز که با محوریت جنگ روسیه و اوکراین نوشته شده است، از عبارت عاشقان پوتین برای مخالفان رابطه با آمریکا استفاده کرد!

مجله خبری روزلاگ: محمد مهاجری فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی از وزیر کشور درباره تجمع اعتراضی علیه جنگ اوکراین سوال کرد. در متن توئیت مهاجری به عشاق پوتین اشاره شده است! در واقع این ادبیات محمد مهاجری به عنوان اصلاح طلبی تندرو، حمله عاشق آمریکا به عاشقان پوتین است! چراکه موضع رسمی نظام اسلامی، همانطور که رهبر انقلاب بیان فرمودند؛ محکوم کردن جنگ در هر کجای دنیاست. اما امثال محمد مهاجری همانند دیگر اصلاح طلبان، بدون در نظر گرفتن علت وقایع، صرفا به اظهار نظر احساسی در مورد آن می پردازند تا از آن واقعه سوء استفاده سیاسی نمایند! در ادامه متن توئیت یک عاشق آمریکا درباره عاشقان پوتین را مشاهده می فرمایید. با ما همراه باشید:

سوال مهاجری از وزیر کشور: مجوز تجمع اعتراضی مقابل سفارت روسیه می دهید؟

محمد مهاجری به تهاجم روسیه به اوکراین واکنش نشان داد. این فعال اصلاح طلب از وزیر کشور سوال کرد آیا با درخواست تجمع مقابل سفارت روسیه موافقت می‌کند و یا به بهانه منافع ملی از آن سرباز می‌زند؟

مهاجری که از اصلاح طلبان تندرو محسوب می شود نوشت: جناب آقای ‎وحیدی، وزیر محترم کشور. با سلام. خواستم بپرسم اگر عده ای از هموطنان برای اعتراض به ‎حمله نظامی روسیه به ‎اوکراین، قصد تجمع در برابر ‎سفارت روسیه را داشته باشند، با آن موافقت می‌کنید یا خلاف منافع ملی است؟ ضمنا اگر موافقت فرمودید، تضمینی هست که عشاق ‎پوتین به آن حمله نکنند؟

توئیت مهاجری درباره عاشقان پوتینگفتنی است محمد مهاجری فعال رسانه ای اصلاح طلب بدون توجه به علل جنگ روسیه و اوکراین، صرفا مواضعی احساسی می گیرد تا مانند اکثر اصلاح طلبان، از این ماجرا نیز بهره برداری سیاسی نماید. گرایش و گسترش ناتو به شرق عاملی تنش زا است که از سوی اکثر سیاستمداران دنیا محکوم شده است، اما امثال محمد مهاجری به عنوان سیاستمدارانی غربزده تعمدا علت اصلی ماجرای حمله روسیه به اوکراین را نادیده می گیرند. بنابراین می توان گفت موضع محمد مهاجری اصلاح طلب، همانند دیگر اصلاح طلبان غربزده، کنایه ای از یک عاشق آمریکا به عاشقان پوتین است!

موضع رسمی جمهوری اسلامی: مخالفت با جنگ و خواستار توقف جنگ در اوکراین

امام خامنه ای سیاست کلی نظام اسلامی درباره جنگ روسیه و اوکراین را مشخص کردند. ایشان در سخنرانی تلوزیونی خود به مناسبت عید مبعث ۱۴۰۰ فرمودند ما با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم و در اوکراین طرفدار توقف جنگیم. در ادامه بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جنگ اوکراین را مطالعه بفرمایید.

رهبر انقلاب: ما با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم؛ این حرف ثابت ما است. ما با کشته شدن مردم، با تخریب زیربناهای ملّتها [مخالفیم]؛ ما اینها را هر جای دنیا اتّفاق بیفتد تأیید نمیکنیم؛ این حرف ثابت ما است. ما مثل غربی‌ها نیستیم که اگر چنانچه بمبی را روی سر کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی‌شان را تبدیل به عزا بکنند، [بگوییم که] این مبارزه‌ی با تروریسم است؛ این جنایت نیست؛ آنها منطقشان این جوری است دیگر؛ در افغانستان، در عراق. آمریکا در شرق سوریه چه کار میکند؟ چرا نفت سوریه را میدزدند؟ چرا پول افغانستان را میدزدند؟ ثروت ملّی افغانستان را چرا غصب میکنند؟ چرا در منطقه‌ی غرب آسیا از جنایات صهیونیست‌ها که شبانه‌روز این جنایات دارد انجام میگیرد دفاع میکنند؟ اینها بحران‌سازی است؛ اینها کارهایی است که میکنند و همه‌ی اینها را به اسم دفاع از حقوق بشر و امثال اینها دارند انجام میدهند!

ما مثل آنها نیستیم که اگر چنانچه کاری در نقطه‌ای که مورد خواست ما است اتّفاق بیفتد، آن را یک جور قضاوت کنیم، جای دیگر اتّفاق بیفتد، جور دیگری قضاوت کنیم. هشت سال است مردم یمن در زیر بمباران هستند، غربی‌ها این را محکوم نمیکنند، از آن حمایت هم میکنند؛ هم حمایت زبانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، و هم حمایت عملی! اینها این جور هستند. ما البتّه در اوکراین طرف‌دار توقّف جنگیم، ما میخواهیم آنجا جنگ تمام بشود؛ منتها علاج هر بحرانی صرفاً در صورتی ممکن است که ریشه‌ی بحران شناخته بشود. ریشه‌ی بحران در اوکراین سیاستهای آمریکا است، سیاستهای غربی‌ها است؛ اینها ریشه‌ی بحران است؛ اینها را باید شناخت و بر اساس اینها قضاوت کرد، داوری کرد و اگر اهل اقدام بودیم، اقدام کرد.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی.
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.