کد مطلب: ۱۲۶۰ تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1401 / 12:42 ارسال نظر
روایت تحریف شده محمد مهاجری اصلاح طلب تندرو از فتنه ۸۸:

تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری (فعال اصلاح طلب)

تحریف فتنه 88 توسط محمد مهاجری اصلاح طلب

یادداشت منتشر شده در روزنامه شرق و تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری در حالی صورت می گیرد که در این یادداشت به هیچ یک از زوایای مهم فتنه پیچیدۀ آمریکایی اسرائیلی ۱۳۸۸ اشاره نشده است.

مجله خبری روزلاگ: محمد مهاجری از اصلاح طلبان تندرو در مطلبی در روزنامه شرق به تحلیل فتنه ۱۳۸۸ پرداخت. تحلیل این فعال سیاسی اصلاح طلب با تحریف های عجیبی همراه است که مهمترین آن نادیده گرفتن مصاحبه میرحسین موسوی قبل از پایان انتخابات و اعلام پیروزی و نقش پررنگ مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه ۸۸ است! در ادامه به تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری پرداخته ایم. با ما همراه باشید:

هزینه‌ ـ فایده حصر یادداشتی از محمد مهاجری فعال اصلاح طلب

محمد مهاجری از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی به ماجرای فتنه ۸۸ پرداخت. در این یادداشت بخش های مهمی از فتنه ۸۸ تعمدا حذف شده است که جعل تاریخ است. اگرچه یک یادداشت از یکی از فعالین رسانه ای اصلاح طلب در تحریف تاریخ تأثیر چندانی ندارد، اما به هر حال به نظر می رسد محمد مهاجری تصور کرده است با گذشت زمان می تواند روایت وارونه و کاریکاتورگونه ای از فتنه پیچیدۀ ۱۳۸۸ ارائه دهد. (متن یادداشت را اینجا بخوانید)

در بند ۷ نوشته مهاجری آمده است: ۷- عصر روز انتخابات، یک خبرگزاری نزدیک به احمدی‌نژاد، پیروزی او را با ۶۳ درصد آرا پیش‌بینی کرد. این اقدام، منفجر‌کردن بشکه باروت بود. از آن سو نیز ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی که احتمال شکست خود را می‌دادند، برای رویارویی آماده می‌شدند. قطعا در چنین فضایی که بوی ناامنی می‌دهد، چاره‌ای جز برخورد انتظامی‌-امنیتی باقی نمی‌ماند. اتفاقا همین‌طور هم شد؛ اما به نظر می‌آید کار از دست دو طرف دررفت و نتیجه آن شد که در تاریخ ضبط است.

فیلم: میرحسین موسوی در کنفرانس خبری قبل از پایان انتخابات: برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم!

همانطور که در فیلم فوق مشاهده می فرمایید، میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در حالیکه هنوز اخذ آراء هم به پایان نرسیده (چه رسد به شروع شمارش آراء!) اعلام پیروزی کرده و بیان می دارد: برنده قطعی برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم!

این کنفرانس خبری موسوی به قدری عجیب بود که صدای برخی از اصلاح طلبان نیز در همان مقطع درآورد و پس از پایان فتنه ۸۸ نیز بسیاری از کارشناسان، اعلام پیروزی موسوی را یکی از مهمترین مراحل کودتای مخملی عنوان کردند.

البته مهمترین بخشی که در یادداشت محمد مهاجری فعال سیاسی اصلاح طلب مورد اغفال قرار گرفته این بخش است، اما اصلاح طلبان شاخص دیگری نیز قبل از پایان انتخابات خبر از پیروزی موسوی می دادند که نشان از هماهنگی و برنامه ریزی برای پیشبرد طرح براندازی نظام می داد:

  • ساعتی قبل از اینکه قلم نیوز خبر کذب پیروزی موسوی را منتشر کند، ساعت ۱۲:۱۰ سايت یاری نیوز به نقل از سید محمد خاتمی، خبر پیروزی میرحسین موسوی در دور نخست انتخابات را مخابره نمود!
  • سایت جمهوریت، وابسته به جریان اصلاح‌طلب، در ساعت ۲۱ خبری با عنوان «خاتمی به موسوی تبریک گفت»، خبر از پیروزی موسوی، آنهم قبل از اتمام رای گیری ها داد.
  • در آخرین ساعات رای گیری علی اکبر محشتمی پور رییس کمیته صیانت از آرای موسوی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه «چه شواهدي براي پيروزي موج سبز و برنده شدن موسوي در كشور داريد؟» گفت: “چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است”. یعنی بدون اینکه هیچ استدلالی مبنی بر پیروزی موسوی در انتخابات داشته باشد، از پیروزی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات صحبت کرد. وی در ادامه نیز از قابل قیاس نبودن آرای موسوی و دیگر کاندیداها سخن گفت و از برگزاری جشن پیروزی حامیان موسوی در ۲۳ و ۲۴ خرداد خبر داد.
  • همان ساعات نیز که هنوز رای گیری ادامه داشت، موسوی با برگزاری یک کنفرانس خبری، اعلام کرد “برابر اطلاعاتی که از ستادهایمان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم.”

بنابراین نادیده گرفتن این اتفاقات مهم در آن ایام، این فرضیه را تقویت می نماید که نوشته محمد مهاجری از اصلاح طلبان تندرو، در صدد تحریف وقایع فتنه ۸۸ است. اما تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری تنها به این بخش خلاصه نمی شود و وی به دیدار خاتمی با سران عربستان سعودی و جورج سوروس هیچ اشاره نمی کند. مهاجری از نقش پر رنگ هاشمی رفسنجانی نیز چشم پوشی کرده است و نامه بدون سلام و والسلام هاشمی را هم نادیده انگاشته است.

بخش دیگری که در یادداشت نویسنده اصلاح طلب یادداشت، یعنی محمد مهاجری مغفول مانده، نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب است. همچنین به دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان کاندیداها و فرصت ویژه ای که شورای نگهبان برای ارائه اسناد و مدارک و بررسی آن به موسوی و کروبی داده بود نیز هیچ اشاره ای نشده است.

واقعیت این است که مدیریت حکیمانه و عالمانه رهبر انقلاب کشور را از پرتگاهی که اصلاح طلبان داخلی با مدیریت دشمنان خارجی اسلام و انقلاب نجات داد. جهانبخش خانجانی از اعضای رده‌بالای حزب كارگزاران در بخشی از اعترافات خود درباره ادعای تقلب در انتخابات درباره نقش رهبر انقلاب در نجات نظام اسلامی از سقوط می نویسد: «خدایا تو شاهدی که از وقتی شنیدم که آقای موسوی این چنین مصاحبه کرد و فردایش آن‌چنان مواضع ناپخته گرفت، خدا، خدا می‌کردم نکند رهبری تن به تسلیم و سازش دهد و وقتی از روز ۲۵ خرداد در زندان بودم و بعد از آن، خطبه‌های رهبری را شنیدم که مهربانانه ولی قانون‌مدارانه صحبت کردند، خدا را شکر کردم و گرنه اگر رهبری اندکی نرمش به خرج می‌دادند جمهوری اسلامی را در مسیر سقوط قرار داده بودیم و دیگر نه از تاک، نشان می‌ماند و نه از تاک‌نشان.»

تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری اولین تلاش اصلاح طلبان دراینباره نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود. دشمن همواره تلاش می کند تا به اسلام و انقلاب ضربه بزند و در این راه، ساده اندیشان و خائنانی هم هستند که او را یاری می کنند. اما روشن است که این تلاشها راه به جایی نمی برد چراکه فرمود: «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»آنان مكر كردند، و خدا هم مكر كرد، و خدا بهترين مكركنندگان است! (آل عمران، ۵۴. ترجمه آیتی) بی شک پیروزی انقلاب اسلامی با اهدای خون رنگین هزاران شهید آیتی از سوی خدای متعال است و او خود همواره حافظ و پشتیبان این نظام مقدس خواهد بود.

نمایی از فتنه 88 حمله به پایگاه بسیج و نیروی انتظامیمروری بر مهمترین اتفاقات فتنه آمریکایی اسرائیلی ۱۳۸۸/اعلام پیروزی موسوی در ساعات اولیه رأی گیری!/ از عظیم‌ترین نماز جمعه جمهوری اسلامی به امامت رهبر انقلاب تا نماز جمعه مختلط فتنه گران با حضور هاشمی/ وقتی کروبی حرمت‌شکنان روز عاشورا را شهید خواند/ حماسه نهم دی‌ماه، خروش غیرت دینی مردم بر فتنه‌گران

در این بخش به بهانه تحریف فتنه ۸۸ توسط محمد مهاجری اجمالا حوادث مهم آن روزگار را مرور می کنیم. ناگفته پیداست که ابعاد پیدا و پنهان این فتنه عجیب و پیچیده هنوز هم به طور کامل روشن نشده است. اما آنچه روشن است، همکاری و همراهی سران فتنه با دشمن است که نتیجه آن ایجاد آشوب در کشور، خسارت های جانی و مالی به مردم و نظام، تشدید تحریم های دشمن و… است.

اولین ادعاهای کذب و بی اساس در روز انتخابات

برای اولین بار در همان روز شروع رای گیری انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، سایت اصلاح‌طلب قلم‌نیوز در ساعت ۱۳:۱۱ به نقل از ابوالفضل فاتح رييس كميته اطلاع‌رساني ستاد مهندس موسوي، خبري با عنوان «پيروزي مهندس موسوي با فاصله زياد قطعي است/ همه براي اين پيروزي يك سجده شكر بدهكاريم» منتشر ساخت. این سایت هم چنین در ساعت ۱۹:۰۱ به نقل از فرشاد مومنی عضو ستاد مهندس موسوی نوشت: “ميرحسين موسوي در آستانه شكستن ركورد ۳۰ ميليون رأي است.” و در ساعت ۲۰:۲۱ نیز در خبری اعلام کرد: “موسوي بيش از ۶۰ درصد آرا را كسب كرده است.”

همان ساعات نیز که هنوز رای گیری ادامه داشت، موسوی با برگزاری یک کنفرانس خبری، اعلام کرد “برابر اطلاعاتی که از ستادهایمان در سطح کشور داریم، برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد اینجانب هستم.”

۲۳ خرداد، اعلام رسمی نتایج انتخابات/ حضور ۸۵ درصدی مردم/ پیروزی قاطع احمدی نژاد با بیش از ۲۴ میلیون رأی

بنابر اعلام رسمی وزارت کشور، از ۳۹ ميليون و ۱۶۵ هزار و ۱۹۱ برگه راي ماخوذه، محمود احمدي‌نژاد با ۲۴ ميليون و ۵۲۷ هزار و ۵۱۶ راي و كسب ۶۲.۶۳ آرا رئيس جمهور منتخب ملت ایران معرفی شد. محسن رضايي با ۶۷۸ هزار و ۲۴۰ راي (۱.۷۳ درصد) ، مهدي كروبي با ۳۳۳ هزار و ۶۳۵ راي (۰.۸۵ درصد) و ميرحسين موسوي با ۱۳ ميليون و ۲۱۶ هزار و ۴۱۱ راي (۳۳.۷۵ درصد) نتوانستند آرای اکثریت را برای خود جلب کنند. ميزان آراي باطله نيز ۴۰۹ هزار و ۳۸۴ راي بود.

در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، بنابر اعلام رسمی وزارت کشور، بیش از ۳۹ میلیون از ۴۶ میلیون ایرانی واجد شرایط جهت رای دادن در انتخابات شرکت کردند که مشارکت بیش از ۸۵% از مردم در این انتخابات، طی ۳۱ سال استقرار نظام جمهوری اسلامی یک رکورد جدید و بی سابقه محسوب می‌شد.

اما ستاد انتخاباتی موسوی با صدور اطلاعیه ای با رد نتایج انتخابات اعلام کرد: “امروز اراده و عزم مردم ایران در برابر یک پدیده اعجاب‌انگیز به نام دروغ، تزویر و تقلب، بهت‌زده شده و بیش از پیش دلتنگ امام راحل است تا نزد او شکایت برد.”

این درحالی بود که وزیر وقت کشور در نشست خبری خود با بیان اینکه نماينده‌هاي كانديداها از ابتدا تا پايان شمارش آرا بر سر صندوق‌ها حضور داشتند، گفت: “حاضريم استان به استان و شهر به شهر، كليه آرا را در اختيار نامزدها بگذاريم و حتي حاضريم همكاري‌هاي بيشتري داشته باشيم تا اگر شبهه‌اي وجود دارد برطرف شود.” محصولی در ادامه تاکید کرد: “هيچ مستندي از تخلفي كه در نتايج انتخابات اثر گذار باشد نداشتيم و اگر ارائه شود، پيگيري خواهد شد.”

استدلال‌های سطحی و کودکانه/ آقای موسوی هم گفته داماد لرستان است، لرها داماد خودشان را رها نمی کنند و به احمدی نژاد رای بدهند

زهرا رهنورد همسر مهندس موسوی طی گفتگویی که با شبکه تلوزیونی بی بی سی فارسی، درباره ادعاهای جنبش سبز در ارتباط با انتخابات داشت، گفت: “نتیجه آرا دقیقا عکس آن چیزی است که واقعیت دارد، یعنی دقیقا نسبت آرای موسوی به احمدی نژاد ۴ به ۱ بوده است. یک نقاطی هستند که خودشان نشان دهنده نادرست بودن میزان آراست. مثلا ترک زبانها و مردم آذرباییجان فرزند خودشان را رها نمی کنند تا به فرد دیگری رای بدهند یا خود بنده که بارها گفتم من لر هستم و آقای موسوی هم گفته داماد لرستان است، لرها داماد خودشان را رها نمی کنند و به احمدی نژاد رای بدهند. این دو مورد برای ما ملاک است که باقی موارد هم همینطور است.” وی در پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی که پرسید «رای آقای موسوی بر اساس برآوردهای شما چهار به یک بوده است، در قیاس آقای احمدی‌نژاد مستندات شما چه هست؟» اظهار داشت: “در شهرستان ها و تهران در واقع تجمع مردم حاکی از این بود که آرای موسوی بسیار بالاتر از آن است که اصلاً قابل تصور باشد، هر وقت طرفداران دو طرف حاضر می شدند، طرفداران احمدی‌نژاد در حد یک صدم بودند در مقابل طرفداران موسوی … ما نمی دانیم چگونه با این صندوق ها عمل شده و رأی‌ها چگونه دست برده شده و چه بوده، فقط می دانیم که نسبت موسوی به احمدی‌نژاد ۴،۵ به يك یا ۴ به یک یا جاهای دیگر ممکن است مثلاً ۳ به ۱،۵ باشد.”

به عبارتی دیگر دلیل حامیان موسوی، داماد لرستان و آذری زبان بودن موسوی و همچنین تجمع‌های قبل از انتخابات طرفداران موسوی بوده است. مهدی کروبی نیز که تعداد آرایی که به دست آورده بود، از آرا باطله کمتر بود، با انتشار بیانیه‌ای نتایج انتخابات را نپذیرفت. کروبی در پایان بیانیه‌اش نوشته بود: «این تازه اول داستان است.»

ابوالحسن بنی صدر که با سرکرده منافقین و در لباس زنانه از ایران گریخته بود، در مصاحبه با تلوزیون صدای آمریکا نتایج انتخابات ایران را «تقلب بزرگ» توصیف کرد. مجمع روحانیون مبارز نیز بدون هیچگونه دلیل منطقی و محکمه پسندی، با صدور بیانیه ای خواستار ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری شد!

۲۴ خرداد ماه و در ادامه تکرار ادعاهای بی اساس جریان اصلاح‌طلب، مبنی بر تقلب در انتخابات، سایت اسراییلی هاآرتص نوشت: «بی شک در انتخابات ایران دستکاری شده است. نتایج منتشر شده منطقی نیستند. امکان نداشت احمدی نژاد در دور اول از این حمایت گسترده برخوردار باشد.»

دیدار رهبر انقلاب اسلامی با موسوی پس از انتخابات

۲۵ خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میرحسین موسوی با ایشان، بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کردند. در این دیدار که عصر دیروز انجام شد آقای میرحسین موسوی ضمن ارائه گزارشی، دیدگاه خود را درباره روند انتخابات بیان کرد. رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم حفظ آرامش و متانت خاطرنشان کردند: “در دوره های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود.” ایشان با اشاره به نامه آقای موسوی به شورای نگهبان افزودند: “به شورای نگهبان تأکید شده که با دقت به این نامه رسیدگی شود.” رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحیهای پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها خطاب به آقای موسوی افزودند: “جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید.” ایشان با تحسین از حضور بی سابقه مردم در انتخابات ۲۲ خرداد افزودند: “به یاری پروردگار انتخابات با اتقان، صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظر را از طریق قانونی پیگیری کنید.”

راهپیمایی مسالمت آمیز یا اغتشاش و آشوب

راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این راهپیمایی موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمد رضا خاتمی و … حضور داشتند. در انتهای مراسم آشوب گران تعدادی اتوبوس، بانک، موتور سیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند. همچنین حمله به پاگاه نظامی بسیج مقداد در خیابان آزادی موجب درگیری مسلحانه نیروهای نظامی و اغتشاشگران شد که متاسفانه در این درگیری ها یک مادر و دختر (سرور برومند و فاطمه جب پور) در مهدکودکی در اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند. هم چنین داوود صدری ۲۶ ساله و شاغل در شرکت دارو سازی، مسعود خسروی ۴۵ ساله کارمند تاکسیرانی و عضو بسیج و حسام حنیفه ۱۹ ساله و کارمند شرکت نقشه کشی از افرادی بودند که به ضرب گلوله های غیرسازمانی به شهادت رسیدند و به همین علت خانواده های آنان از مسببین اغتشاشات بعد انتخابات و شخص میرحسین موسوی اعلام شکایت کردند.»

نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب در سال 88 پس از انتخابات و شروع فتنه 88

عظیم‌ترین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی ایران/ نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب/ غیبت هاشمی و سران فتنه در نماز جمعه

۲۹ خرداد ۸۸ دانشگاه تهران یک روز تاریخی دیگر را برای همیشه به نام خود ثبت کرد و آن هم برپایی عظیم ترین نماز جمعه تاریخ جمهوری اسلامی، به امامت رهبر معظم انقلاب بود. ایشان در خطبه های نماز جمعه با طرح مسایل مختلفی از جمله حوادث بعد انتخابات، تاکید بر رسیدگی قانونی به اعتراض معترضین توسط شورای نگهبان، نقاط قوت و ضعف مناظرات تلویزیونی قبل انتخابات، اشتباه در نام بردن افراد در مناظره ها، تفاوت نظرهای بین مسئولین ارشد نظام، نزدیکی نظر رییس جمهور نسبت به هاشمی رفسنجانی به ایشان، عدم امکان وقوع انقلاب مخملی در جمهوری اسلامی، تاکید بر رقابت دورن نظام هر ۴ نامزد انتخابات، باج ندادن به قانون شکنان، ضرورت پرهیز از اردو کشی های خیابانی، رسوایی سران جنایتکار امریکا و انگلیس در جهان و … به طور مفصل با مردم صحبت کردند.

حمایت فدائیان خلق از موسوی و کروبی

سايت اخبار روز، وابسته به گروهك فدائيان خلق نوشت در روز ۲۹ خرداد ۸۸ در حمایت از فتنه گران نوشت: « شكي نيست كه نه آقاي موسوي و نه آقاي كروبي كانديداي ايده آل براي ايجاد تغييرات بنيادي نيستند اما شرايط سياسي فعلي و جنبش برآمده از آن، مي طلبد با پرهيز از حداكثرخواهي، همدلي و همراهي داشته باشيم. اگر جنبش بتواند انتخاباتي با حضور ناظران خارجي را به كرسي بنشاند آن وقت گام اساسي براي تغييرات جدي ساختار حاكميت برداشته شده است.»

به آتش کشیدن مسجد در فتنه ۸۸

تجمع بدون مجوز حامیان مهندس موسوی در تاریخ ۲۹ خرداد، آنهم به دعوت مجمع روحانیون مبارز از میدان انقلاب تا آزادی برگزار شد. در این تجمع که دیگر در آن جمعیت انبوه روزهای گذشته دیده نمی شد، بی‌اعتنایی مردم به این تجمع غیرقانونی با خشم اغتشاش‌گران مواجه شد و این طیف که تلاش زیادی داشتند در ۲ تجمع قبلی خود در میدان هفتم تیر و میدان امام خمینی وجهه‌ای مسالمت‌آمیز از تجمعات خود نشان دهند و حتی از این اجتماع‌ها با عنوان “تجمع سکوت” و همراه با آرامش یاد می‌کردند، امروز بار دیگر دست به آشوب‌گری زدند. طی این اقدامات بیش از ۱۰ نفر از هموطنان کشته و ده ها نفر زخمی شدند. اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند.

انتشار فایل صوتی فائزه هاشمی/ پدرم رئیس جمهور آقا نبود؛ خاتمی هم همینطور/ آیت الله خامنه ای تنها در دولت احمدی نژاد رهبر شد

همین ایام، فایل صوتی سخنان فائزه هاشمی در اجتماع معترضین در خیابان آزادی منتشر شد. وی در بخشی از سخنانش می گوید: «اگر تاریخ را نگاه کنید رهبری در زمان ریاست جمهوری، نخست وزیرش از سوی آقای خمینی تحمیلی بود. زمانی که هاشمی رییس جمهور شد، او رییس جمهور آقا نبود. خاتمی هم همین طور. تنها دوره ای که رهبر واقعیست الانه. یکی از مشکلات اساسی مربوط به خاتمی بود. او کاره ای نبود. عامل اصلی این دیکتاتوری ها را خاتمی می دونم چون در ۱۸ تیر مسیر را به سمت تندی برد که همه چهره ها را لو داد و رو کرد و دست همه ی اصلاح طلب ها رو شد و رسید به ۱۸ تیر. آقای خامنه ای هم هوشیار شد و از اونجا کابوس ما شروع شد و از انتخابات بعدی دیگه اصلاح طلب ها قدرت نگرفتند و سر بابام هم اونطوری شد … این اعتراضات باید ادامه پیدا کنه. اینا باید بفهمن مردم کوتاه بیا نیستن. از بس خاتمی بی عرضه بود، (در انتخابات قبلی) اون همه تقلب شد و بابا نتونست رای بیاره. خاتمی آخرش گفت انتخابات سالم بوده، چون خودش برگزار کرده بود و به نام خودش نوشته می شد. خاتمی خیلی خیانت کرد … خاتمي مشکلات زيادي دارد واگر هم مي آمد نمي توانست کاري بکند، مگر خاتمي دفعه قبل چکار کرده بود؟ فقط رأي داشت و گرچه رأي آورد اما دشمنانش هم زياد بودند اما موسوي چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرايان هم حامي او بودند و حامي خاتمي نبودند. اصلاً موسوي خيلي بهتر است. چهره های دیگه باید میومدن که نیومدن. حسن روحانی باید میومد، لاریجانی باید میومد. باز به هر حال بهتر از احمدی نژاد می شد.» وي در پايان درباره صحبتهاي پدرش با احمدي نژاد هم گفت: «پدرم در حرم امام به احمدي نژاد گفته که هم درباره من و هم درباره بچه هايم و ديگران اشتباه مي کني يا اين حرفهايت را خودت اصلاح کن يا اگر بخواهي شعار بدهي، پيگيري مي کنم و ما ول نمي کنيم.»

نماز جمعه مختلط با حضور هاشمی رفسنجانی!

۲۶ تیر ۸۸، هاشمی رفسنجانی پس در قامت خطیب نماز جمعه به دانشگاه تهران رفت. البته این بار چهره های دیگری نیز پس از مدتها راهی نمازجمعه تهران شدند که شاخص ترین آنها مهندس موسوی و زهرا رهنورد بودند که بعد از ۲۰ سال در نماز جمعه تهران شرکت کردند. مهدی کروبی و هادی غفاری نیز از دیگر شرکت کنندگان نماز جمعه این روز بودند. همسر و ۲ دختر هاشمی نیز در نمازجمعه قسمت خواهران حضور یافته بودند. همسر هاشمی که رو به جمعیت نشسته بود هنگامی که بخش عمده‌ای از نمازگزاران شعارهای انقلابی سرمی‌دادند، رفتارهای تحقیرآمیزی از خود بروز می‌داد. هم چنین در این نمازجمعه که تقریباً از ابتدای این هفته تبلیغات وسیعی از سوی رسانه‌های حامی موسوی و برخی شبکه‌های خارجی برای شرکت در آن انجام شده بود، هیچ‌یک از رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولین ارشد این قوا حضور نیافتند.

تعدادی از حامیان موسوی نیز در نماز جمعه حضور داشتند و با شعار “هاشمی، هاشمی، سکوت کنی خائنی” و خواندن سرود یار دبستانی من و سوت و کف و شعارهایی همچون “مرگ بر چین” در حین صحبت های خطیب جمعه تهران، فضای متمایزی نسبت به دیگر نمازهای جمعه بوجود آوردند. هم چنین اقامه نماز به صورت مختلط، عدم رعایت اتصال با صفوف نمازگزاران و اقامه نماز با کفش از دیگر حواشی این نمازجمعه به شمار می آمد.

۱۳ آبان ناکام برای اصحاب فتنه

در حالی که از مدتها پیش از ۱۳ آبان، تبلیغات گسترده ای توسط طیف موسوم به سبز برای این روز آغاز شده بود، حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش آموزان جریان فتنه را در حاشیه قرار داد. مردم با شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر منافق”، “مرگ بر ديکتاتور مخملي”، “هم غزه هم لبنان خط مقدم ما است” و “سبز فقط سبز علي لعنت به سبز اموي” سر دادند و هم چنین تصاویری از شهيدان مطهري، بهشتي، همت، باكري را نیز به همراه داشتند. از طرف دیگر در حالی که اصلاح طلبان با پشتوانه رسانه های بیگانه و با صدور بیانیه های متعدد از مدتها پیش برای شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان آماده می شدند، حضور آنان تنها به پایتخت خلاصه شد و در عین حال فتنه گرانی که موفق به برهم زدن مراسم روز ۱۳ آبان نشده بودند، در مواجهه با شعارهای پی در پی مردم به سمت خیابان های اطراف حرکت کردند و ضمن سردادن شعارهایی چون مرگ بر روسیه، مرگ بر چین، جمهوری ایرانی و … با آتش زدن سطل های زباله یا شکستن شیشه برخی اتوبوس ها به راه خود ادامه دادند.

قاتل خواندن بسیجیان توسط موسوی در هفته بسیج

۴ آذر ماه ۸۸، میرحسین موسوی پانزدهمین بیانیه خود را به مناسبت هفته بسیج منتشر کرد. وی در این بیانیه بسیجیان را «جیره خوار دولت» و تلویحا «قاتل» معرفی کرد. وی در ادامه نیز خود و جریان متبوعش را داعیه دار بازگشت به آرمانهای اصیل انقلاب و اسلام ناب دانست. جریانی که به مدت ۸ ماه در صدد براندازی جمهوری اسلامی، میراث حضرت امام خمینی، بودند.

آشوب و اغتشاش، در تشییع پیکر آیت الله منتظری

۲۹ آذر ماه سال ۸۸، دفتر آیت‌الله منتظری رسماً خبر فوت ایشان را منتشر کرد. به بهانه فوت مرحوم منتظری، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در بیانیه مشترکی که صادر کردند، روز دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ را عزای عمومی اعلام کرده اند.

پس از تشییع پیکر آیت‌الله منتظری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)، نماز بر ایشان به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی در حرم مطهر اقامه شد. این درحالی بود که پیش از اقامه نماز، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری قرائت شد. اگرچه مرحوم منتظری پیشتر در وصیتنامه خویش نسبت به سیاسی شدن تشییع جنازه خود هشدار داده بود، اما تعدادی از افرادی که از تهران و نجف آباد به قم رفته بودند، ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراکنی و درگیری با مردم قم و هم چنین ایجاد خسارت به اموال عمومی در خیابانهای اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداختند.

پس از این اتفاق بسیاری از مردم قم به صورت خودجوش به خیابانها آمده و اغتشاشگران را فراری دادند. آنها سپس با تجمع در خیابان های منتهی به حرم مطهر و هم چنین تجمع در برابر بیت یوسف صانعی و مرحوم منتظری اعتراض خود به فتنه انگیزی های بوجود آمده در این شهر را اعلام کردند. در همین حال و در شرایطی که بنا بر اخبار منتشر شده رسمی و عکس های ارسالی خبرگزاری‌ها، جمعیت تشییع کنندگان آیت الله متنظری بیست هزار نفر تخمین زده شده است، برخی سایت‌های خبری که همواره تلاش کرده اند با رویکردی ریاکارانه، منافع اقتصادی خود را تامین کنند، با درج اخباری عجیب و تامل برانگیز از قم، این جمعیت را میلیونی! توصیف کرده اند.»

آشوب‌طلبی طرفداران موسوی

در پی اهانت های صورت گرفته در مراسم تشییع آیت الله منتظری از سوی جمعی از فرصت طلبان و هم چنین تخریب اموال عمومی، مردم با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند.

معترضین سپس در برابر بیت یوسف صانعی تجمع کرده و با شعارهایی همچون «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» خواستار برخورد با وی به علت حاشیه سازی ها و حمایت وی از اراذل و اوباش شده و با امضای طوماری خطاب به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعلام «عدم صلاحیت مرجعیت صانعی» از سوی جامعه مدرسین را مطالبه نمودند.

از همین رو آیت‌الله نوری همدانی در ديدار جمعي از اعضاي نيروي دريايي سپاه و پاسداران شهيد محلاتي تهران ضمن محکوم کردن شعارهای ساختار شکنانه سرداده شده توسط برخی افراد در مراسم تشیع پیکر آیت الله منتظری گفت: «سکوت در برابر این شعارهای ساختار شکنانه جایز نیست.» وی از برخی شعارهای سرداده شده در مراسم تشیع پیکر آیت الله منتظری به شدت انتقاد کرده و گفت: سکوت در برابر شعارهایی که دیروز در قم داده شد جایز نیست؛ زیرا تمام ارزش ها در هم شکسته شد.

سوت و کف فتنه گران در شب عاشورا

فتنه‌گران در شب عاشوراي حسيني با حضور در حسينيه مقدس جماران به سردادن شعارهاي انحرافي پرداخته و همزمان با حضور خاتمي در حسينيه سوت و كف زدند. در این مراسم که اجرای آن به عهده سهیل محمدی بود، خاتمی در حسینیه جماران وارد شد و همزمان با حضور وی حضار با سوت و کف به استقبال وی رفتند. در اين حين، مشاجره‌هاي لفظي ميان هتك حرمت‌كنندگان شب عاشورا و عده‌اي ديگر كه به اين رفتار معترض بودند، بالا گرفت و در ادامه منجر به زدوخوردهايي شد. در ادامه برنامه در حالي كه خاتمي سخنراني خود را آغاز كرده بود، درگيري ميان افراد در محوطه بيروني حسينيه جماران آغاز شد و سپس نيروي انتظامي با ورود به محل تلاش كرد كنترل اوضاع را به‌دست بگيرد.

حرمت شکنی فتنه گران در روز عاشورا ۱۳۸۸

از صبح ۶ دی ۸۸، عده‌اي كه به صورت سازماندهي شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداري، نمادهاي سبز اموي را حمل مي‌كردند، به صورت سازماندهي شده از خيابان‌هاي اسكندري به سوي تقاطع خيابان توحيد، ميدان فردوسي به سمت ميدان انقلاب، ميدان امام حسين(ع) پل چوبي، خيابان حافظ به سمت چهارراه كالج و چهارراه ولي‌عصر حركت كردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمي كه در تردد به سمت مجالس عزاداري بودند، شعارهاي انحرافي سردادند. برخي بقاياي فرقه موسوي شعارهاي “مرگ بر ديكتاتور” و “يا حسين ميرحسين” را در حالي كه دست‌هاي خود را بالاي سر گرفته و به هم مي‌زدند، تكرار مي‌كردند.

اين افراد هر خودرويي را كه گمان مي‌كردند ارتباطي با نيروهاي انتظامي و يا مردم مؤمن دارد، با سنگ مورد حمله قرار مي‌دادند. اغتشاش‌گران در تقاطع كريمخان- حافظ ۲ خودروي پليس را آتش زدند و تاكنون آتش زدن ۲۶ موتور از موتورهاي ناجا و مردم نيز گزارش شده است. اين افراد همچنين در مسيرهاي اصلي اقدام به آتش زدن سطل‌هاي زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خيابان كردند، به طوري كه دود ناشي از اين اقدام برخي خيابان‌ها را فراگرفت. فتنه گران در اطراف میدان ولیعصر، پرچم‌هاي مقدس يا زهرا(س) و يا حسين(ع) را پاره کردند. همچنین كيوسک پليس نيز توسط این فتنه‌گران آتش زده شد.

فائزه هاشمی در فتنه 88 فائزه هاشمی در جمع فتنه گران در عاشورای حسینی

حضور فائزه هاشمی در جمع حرمت‌شکنان عاشورای ۸۸

همان روز ۶ دی ماه، خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر ساخت و نوشت: «فائزه هاشمي پس از چند روز سپري كردن تعطيلات در شمال كشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پيوست. وي روز عاشورا به همراه حدود ۱۵ نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پيدا كرد.»

حمایت مهدی کروبی از حرمت‌شکنان روز عاشورا

مهدی کروبی طی بیانیه‌ای، عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب کرد و اعلام کرد: «امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابرگزارش های رسیده تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر است زیرا حرمت این روز را نگه نداشته است. کروبی در ادامه بیانیه خویش افرادی که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می دادند را فرزندان زهرا (س) نامید و از فراری دادن آنها توسط عزاداران حسینی (ع) اعلام نارضایتی کرد.

باز هم حرمت شکنی، این بار در دانشگاه شریف

عده ای از هواداران موسوی در دانشگاه شریف، در حالی که سایر دانشجویان به جمع میلیونی مردم معترض در خیابان آزادی پیوسته بودند، با استفاده از محیط خلوت دانشگاه و در ادامه سیاست روز عاشورای حامیان موسوی در هتک حرمت از عزاداران حسینی، به خیمه عزاداري برپا شده در اين دانشگاه هجوم برده و این خیمه را نیز به آتش كشيدند. ‌در حالي كه به دلیل حضور دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در تجمع عاشورائيان تهران محیط این دانشگاه بسیار خلوت شده بود، تعدادي از حاميان موسوی، خيمه عزاداري دانشجويان اين دانشگاه را به آتش كشيدند. اين خيمه عزاداري که توسط هيئت‌الزهراي دانشگاه شريف، یکی از هیئت‌های پر مخاطب این دانشگاه و از شب اول محرم در ساختمان ابن سيناي دانشگاه شریف برپا شده بود عصر امروز در آتش کینه حامیان موسوی سوخت. این در حالی است که هتک حرمت این جماعت از روز عاشورای حسینی موجب خروش میلیونی مردم ایران شده بود.

آتش کشیدن خیمه عزای امام حسین(ع)، سنگ زدن به عزداران امام حسین(ع)، تخریب اماکن عمومی و بستن خیابان‌های پایتخت کشورِ عاشقان امام حسین(ع) و حمله به هیات‌های عزای امام حسین(ع) یخشی از حوادثی بود که عاشورای ۸۸ تهران آنها را به چشم خود دید. اگرچه بساط هلهله یزیدیان خیلی زود و با حضور به موقع مردم جمع شد و یزیدیان پس از مشاهده جمعیت انبوه مردم خشمگین از توهین به عزیزترین مقدساتشان، ترجیح دادند سلط‌های زباله را به حال خود بگذارند و فرار کنند اما داغ هتک حرمت روز عزای ارباب، چیزی نبود که براحتی از قلب عاشقان سیدالشهدا(ع) زدوده شود.

۷ دی، آغاز اعتراضات مردم به حرمت‌شکنان ظهر عاشورا/ ۷ دی مقدمه ای برای یوم الله ۹ دی

هفتم دی ماه ۸۸، مردم قم در حركتي خودجوش هتك حرمت عاشورا و شعارهاي ضد انقلابي و ساختار شكنانه در برخي خيابان هاي تهران را محكوم كردند. در اين تجمع اعتراض‌آميز كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم با سردادن شعار “منافق فتنه‌‌گر اعدام بايد گردد”، “قوه قضائيه اقتدار، اقتدار” از مسئولان خواستند كه نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقايع اخير به ويژه عاملان هتك حرمت به عاشوراي حسيني و مقدسات در شهر تهران اقدام كنند. علاوه بر مردم قم، مردم مشهد مقدس نیز با پوشیدن کفن، در مهديه این شهر تحصن كرده‌ و خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد جدي با حرمت‌شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند.

مردم تبریز و برخی از شهرهای دیگر از جمله اصفهان، قم، کرمانشاه و شیراز در اعتراض به بی حرمتی آشوبگران در عاشورای حسینی و تخریب اموال عمومی و وارد آوردن خسارتهای جانی و مالی فراوان به مردم به خیابانها آمده و با برگزاری تظاهرات اعمال این هتاکان را محکوم کردند. در راهپيمايي اعتراض آميز مردم تبريز، خيل جمعيت با حركت به سمت مصلاي امام خميني(ره) تبريز با سر دادن شعارهاي انقلابي در محكوم كردن هتك‌حرمت روز عاشورا، خشم خود را به نمایش گذاشتند. اقشار مختلف مردم كه تا شعاع چند كيلومتري مصلا را از هر طرف پوشانده بودند، يكصدا فرياد مي‌زدند،”موسوي و كروبي اعدام بايد گردد”،”منافق كجايي، حزب‌الله آمده”، “دستگاه قضايي مجازات، مجازات”، “موسوي حيا كن، انقلاب را رها كن”، “واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد” این در حالی بود كه لحظه به لحظه صفوف مردمي فشرده‌تر می شد.

نمایی از حضور مردم در یوم الله نه دی پس از فتنه 88

یوم‌الله نهم دی ماه، روز میثاق با ولایت/ لعن علی عدوک یا حسین؛ کروبی و خاتمی و میرحسین/ در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند؛ علمدار کجایی

«در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجايي، اين فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار كجايي» شعاری بود که جمعیت کم نظیر راه پیمایان تهرانی در خیابان های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد زدند. راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابانهای تهران حضور پیدا کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهایی نظیر «لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»، «هرجا که اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوري اسلامي شعار مسلمين است، جمهوري ايراني حرف منافقين است»، «خامنه اي كيست علي زمان، مرگ بر اين خوارج نهروان»، «به کوری منافق بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «ما منتظریم تا علی اذن دهد، چشم سران فتنه را کور کنیم»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر کروبی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر منافق»، «کروبی بی سواد، آلت دست موساد»، «وقت عزا دست مي زنه فائزه، سکوت هاشمي براش جايزه؟»، «سی سال توی جبهه‌ها، بسیجی‌ها رو زدن، صدام حسین نتونست، با میرحسین اومدن»، «حرف ما یک کلام، محاکمه والسلام»، «جنبش اشرافیت، گوگوش شده حامی ات»، «مرگ بر سه حسین، صدام حسین، باراک حسین، میرحسین» و … نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز کردند.

هم چنین راهمپیمایان هنگامی که در مقابل بانك صادرات شعبه كالج كه در روز عاشورا توسط اغتشاش‌گران به آتش كشيده شده بود تجمع كردند، با نشان‌دادن اين ساختمان شعارهاي اين «سند جنايات موسوي است»، «ما عاشق حسينيم، دشمن ميرحسينيم » و … را سر دادند.

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی.
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.