کد مطلب: ۱۴۲۰ تاریخ انتشار: 25 آذر 1401 / 21:12 ۴ نظر
زهره قائمی که مورد عفو قرار گرفته بود صیاد دلها را ترور کرد:

نتیجه عفو نابجا (ترور شهید صیاد شیرازی) + عکس

نتیجه عفو نابجا زهره قائمی پس از عفو سپهبد علی صیاد شیرازی را ترور کرد

زهره قائمی یکی از اعضای مجاهدین خلق بود که نمودی از نتیجه عفو نابجا است. او چند سال بعد از اینکه مورد عفو قرار گرفت سپهبد صیاد شیرازی را ترور کرد و به شهادت رساند.

مجله خبری روزلاگ: این روزها که به پرورنده اغتشاشگران فتنه مهسا امینی رسیدگی می شود، درباره صدور حکم اعدام فتنه گرانی که به دلایل مختلف موجب ناامنی شده یا جان و مال و ناموس مردم و مأموران تأمین نظم و امنیت را هدف قرار داده اند مباحثی مطرح می شود که جای تعجب دارد! در بین منتقدین حضراتی که به راحتی در پرونده های شخصی و خانوادگی خود در موارد مشابه به اجرای حکم اعدام تأکید می کردند، امروز که احکام جنبه عمومی پیدا کرده است، داعیه روشنفکری پیدا کرده اند و هشتگ نه به اعدام می زنند! اما ببینید چطور یک رأفت بیجا می تواند نتایج وحشتناکی در پی داشته باشد. فقط در یک مورد نتیجه عفو نابجا به ترور سپهبد صیاد شیرازی انجامیده است! با ما همراه باشید:

زهره قائمی و ترور صیاد دلها

این زن (زهره قائمی) عضو مجاهدین خلق بود که در سال ۶۷ که زندانی های سازمان تروریستی مجاهدین فقط با توبه لفظی آزاد می شدند، آزاد شد. آنها کسانی بودند که به جرم شرکت در عملیات مسلحانه دستگیر شده بودند و بعد با ابراز پشیمانی ظاهری عفو شدند. اما همین زن که با رأفت نابجا آزاد شده بود، ۱۱ سال بعد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش را جلوی درب منزلش در مقابل چشمان فرزندش ترور کرد و یکی از پر افتخارترین فرماندهان جنگ را که صدها کیلومتر از خاک وطن را آزاد کرده بود، از ایران گرفت. این است عاقبت ترحم بر گرگ ها.

عکس: عاقبت گذشت از گناه گرگ و نتیجه عفو نابجا

عاقبت گذشت از گناه گرگ و نتیجه عفو نابجا

زهره قائمی قاتل شهید صیاد شیرازی مورد عفو قرار گرفته بود

«در نظر عده‌ای حکم اعدام در رابطه با برخی جرائم نظیر محاربه، قصاص، افساد فی‌الارض و… موجب ترویج خشونت و عملی ضداجتماعی است. درباره فلسفه این قضیه و لزوم چنین برخوردهای قاهرانه‌ای از سوی نظام کشورها با حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گپی زدیم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید.

حیات‌بخشی به جامعه با اجرای اعدام مفسدین و محاربین

ملک‌زاده در ابتدا گفت: مسأله اعدام برای مجازات قصاص، محاربه، افساد فی الارض و… یکی از احکام کیفری اسلامی است که در شریعت، ثابت است و در قانون مجازات کشور ایران به تبع پیروی از فقه شیعی و اسلامی جریان دارد. به تعبیر قرآن، این نوع برخورد در جای خود حیات‌بخش و مایه زندگانی است.

از اعدام خوشحال نمی‌شویم، اما چاره‌ای نیست

وی افزود: طبیعتاً کسی از مرگ و یا کشتن شخص خاصی اظهار خوشحالی نمی‌کند و در باب اعدام هم به این معنا نیست که ما خوشحال می‌شویم و از اعدام کسی پایکوبی می‌کنیم! شبهات و سوالات پیرامون آن هم دقیقا به همین مسأله اشاره دارد که چه می‌شود ما مجبور به سلب حیات کسی در مجازات می‌شویم؟

او ادامه داد: اما وقتی به فلسفه این قبیل واکنش‌های کیفری از سوی شریعت اسلام نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که سعادت اجتماعی و مردم یک جامعه در گرو امنیت آسایش و احترام متقابل به حقوق همدیگر است و مسأله اعدام هم برای ایجاد امنیت مردم و حفظ یکپارچگی مردم جامعه است.

با اجرای واکنش‌هایی مثل اعدام زندگی و امنیت اجتماعی تأمین می‌شود

ملک‌زاده گفت: وقتی خداوند در سوره بقره از قصاص به عنوان امری که در آن زندگی و حیات نهفته است، یاد می‌کند به این موضوع اشاره دارد که به مسأله قصاص به عنوان مرگ یک شخص نگاه نکنیم، بلکه از این دریچه قصاص را ببینیم که تامین کننده و حافظ جامعه از کج‌روی‌ها و انحرافات است و جان شهروندان به وسیله این مجازات حفظ خواهد شد. در باب مجازات سلب حیات برای یک آدم جنایتکار و یا محارب هم قضیه به همین شکل است. با اعدام این قبیل افراد، حاکمیت زندگانی را بار دیگر به جامعه هدیه می‌کند.

او گفت: شهید مطهری وقتی به آیه قصاص می‌رسد به همین موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید که قصاص یک قاتل یا یک شخص مستحق سلب حیات، زندگی دوباره را به جامعه هدیه می‌کند؛ چرا که اگر آن شخص مجازات نشود، موجب مرگ افراد دیگر خواهد شد و یا موجب می‌شود کسان دیگر هم دست به جنایات گسترده‌ای بزنند.

مجازات اعدام و دوگانگی رأفت اسلامی و خشم اسلامی!

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا مجازات اعدام برای برخی جرایم از سوی قانونگذار اسلامی منافاتی با رحمت و رأفت اسلامی ندارد؟ در پاسخ باید گفت که این قبیل موضوعات و سوالات از قدیم الایام بوده است. اول انقلاب که گروهک‌های منافق دست به کشتار مردم بی‌گناه و انقلابی می‌زدند، وقتی دستگیر شدند و برایشان حکم اعدام بریده شد، نزد امام خمینی آمدند و گفتند که چرا اینها را می‌خواهید اعدام کنید. شاید اعدام نکردن آنها به مصلحت باشد و حتی به نفع خود این مرتکبین جرم. پس مهربانی و رحمت اسلامی کجا می‌رود؟ امام در پاسخ گفت: چرا شما فقط آیات مهربانی قرآن را می‌خوانید. چرا از آیات قصاص صحبت نمی‌کنید؟ به تعبیر امام، مسأله قصاص و اعدام خود نوعی رحمت اسلامی است که در قبال جامعه صورت می‌پذیرد.

ملک‌زاده در انتها گفت: به طور مثال قاتل شهید صیاد شیرازی نمونه جالبی است؛ چرا که او یک زن از سازمان منافقین ضدخلق بود که در سال ۶۷ مورد عفو دادگاه قرار گرفت و از مجازات اعدام رهایی یافت، اما همان زن نه تنها اصلاح نشد، بلکه ۱۱ سال بعد صیاد شیرازی فرمانده شهیر ارتش جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام ستاد کل نیروهای مسلح را مقابل منزلش به ضرب گلوله به شهادت رساند. عفو و بخشش گاهی نتیجه عکس می‌دهد»

روزلاگ: روشن است که در رسیدگی به پرونده حوادث اخیر، همه جوانب مورد بررسی قرار گرفته و می گیرد. بسیاری از افرادی که بر اثر اشتباه و تأثیر پذیری از فضای مجازی در اغتشاشات حضور داشتند، متنبه شده و آزاد شده اند. بعضی دیگر متناسب با جرایم صادره احکام زندان و… دریافت کرده اند. اما افرادی که امنیت جامعه و جان و مال و ناموس مردم را به خطر انداخته اند، به هیچ وجه قابل گذشت نیستند. کما اینکه در کشورهای دیگر از جمله در آمریکا، برخوردهای اینچنینی با قاطعیت و شدت به مراتب بیشتری صورت می پذیرد.

تهیه و تنظیم: گروه سیاسی
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

۴ دیدگاه

  • جواد

    سلام لطفا ترور شهید صیارگد شیراز دلاور مرد ایران با کشتن مردمی که برای حق خودشون به خیابون اومدن قاطی نکنید . مهسا امینی شما کشتید چون باید دختران دستگیر میکردید تا گشت ارشاد موجه نشون میداد و پورسانت و حقوق بگیرید و اه اون خدا بیامرز شما گرفت …شهدا و سربازان وطن که از نسل پهلوی بودند مثل صیاد شیرازی وطن پرستی در حکومت پهلوی یاد گرفته بودند و جلوی دشمن ایتادند تا کشور دست بیگانگان و عربها نیافته اشغالگرا واقعی شما هستید جنایتکار واقعی شما هستید ۸۰۰ نفر یک چشمشون کور شد با تفنگ ساچمه ای ۳۰۰۰ نفر زندانی شدند و ۴ نفر اعدام کردید ۸۰ م ایرانی به اسارت گرفتید با این مزخرفات نمیتونید مارو از هدف واقعی که سرنگونی رژیم اخوندی سپاهی منصرف کنید سربازان جمهوری اسلامی و نسل این رژیم جز؟وطن فروشی خیانت دزدی فساد ناموس فروشی و تن فروشی و کثافت کاری چیزی بیشتری از شما یاد نگرفته اند کشور دو دستی تقدیم چین و روسیه کردین وطن فروشای دزد

  • سویل موسوی

    خاک بر سر تو که شهید صیاد شیرازی رو از نسل پهلوی ها معرفی میکنی این شهید بزرگوار سالها مرید امام خمینی بود و حتی بارها به دست ساواک دستگیر شد و شکنجه شد سلطنت طلبا از شهادت ایشون خیلی هم خوشحال بودن مهسا امینی رو هم کسی نکشته مدارک بیماری اون از جمله نامه ای که پدرش به رییسش نوشته مبنی بر انتقال اون به تبریز به خاطر بیماری دخترش تو که ادعای کشته شدنشو داری لطفاً مدرک بیار اون اعدامی ها پادوهای جوگیر شده اربابت بی بی سی و اینترنشنال بودن که جلوی دوربینای خیابونی وطن پرستای واقعی رو یا به ضرب چاقو یا گلوله کشتن و اگه نظام می‌خواست کسی رو بی دلیل اعدام کنه پس چرا سراغ تو نیومد اون کسایی هم که چشماشون کور شد همون فتنه گرایی بودن که تروریست‌های اجیر شده اربابات پنهونی اونا رو زدن کور کردن تا بتونن راحت به گردن مدافعان امنیت بندازن حالا اگه تو مدرک داری که اونارو کی کور کرده پس نشون بده

  • مهدی

    لعنت بر اون مهسا امینی من موندم این بشر چی بود که وقتی مرد اینهمه اشوب به پا شد البته اردوغان روزی که اومد ایران گفت دشمنان شما قراره بلوا به پا کنند من فکرم رفت سال ۱۴۰۸ اخه این جماعت ۱۰ سال به ۱۰ سال کشور رو اشوب فرو میبرند بنظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.