کد مطلب: ۲۶۰ تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 / 12:14 ارسال نظر
حجت الاسلام داریوش حسن زاده نوشت:

از انتخابات گذشته درس بگیریم!

انتخابات گذشته اهمیت انتخابات عبرت از گذشته امید به آینده انتخاب درست انتخاب اصلح

اگر به نتیجه انتخاب های خود نگاهی بیاندازیم و عملکرد دولت ها، مجالس، شوراهای شهری و روستایی و… نگاهی بیاندازیم، به این نتیجه می رسیم که باید از انتخابات گذشته درس بگیریم!

مجله خبری روزلاگ: در انتخابات همیشه دو محور مهم وجود داشته است: ۱. شعارها ۲. انتخاب. از یکسو نتایج عملکرد همه کسانی که با رأی مردم انتخاب می شوند، بر زندگی همان مردم اثر مستقیم می گذارد، و از سوی دیگر، هیچ انتخاب نادرستی از سوی مردم صورت نمی گیرد! بلکه دروغگویی، ریا و تزویر، دورویی و تغییر رویه پس از انتخاب شدن کاندیداها در انتخابات مختلف است که نتایج و عملکردهایی غیر قابل قبول را رقم می زند. به عنوان نمونه، در همین مجلس دهم، که نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگانش به علت «فساد اقتصادی» رد صلاحیت شده اند، اتفاقا با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی رأی مردم را به دست آوردند! بنابراین درباره اهمیت نگاه به انتخابات گذشته در یک جمله می توان چنین گفت: باید از انتخابات گذشته درس بگیریم!

حجت الاسلام داریوش حسن زاده، فعال سیاسی استان هرمزگان با عنوان «رویکرد انقلابی شورای نگهبان در انتخابات پیش رو/ مردم از انتخابات گذشته درس بگیرند» در شبکه اطلاع رسانی هرمز نوشت:

با انتشار لیست اسامی نماینده های تأیید و رد صلاحیت شده تعداد کثیری از نمایندگان با نفوذ فعلی، می توان به اقتدار شورای نگهبان افتخار کرد و مردم هرمزگان باید با نگاهی به وعده ها و عملکرد طیف هایی که در گذشته در این منطقه انتخاب شده اند، درس گرفته و رأی خود را به کاسبان انتخاباتی نفروشند.

رویکرد انقلابی شورای نگهبان در انتخابات پیش رو/ مردم از انتخابات گذشته درس بگیرند

در روز های اخیر تب و تاب انتخابات بیش از هر موضوع دیگر داغ بوده و مردم در انتظار تأیید نمایندگان مورد نظر خود و شرکت در انتخابات پیش رو هستند.

شورای نگهبان این بار با رویکرد جدی تری پا به عرصه تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گذاشته است.

رویکرد انقلابی شورای نگهبان

این رویکرد که حس پختگی بیش از پیش در شورای نگهبان را به مردم، القا می کند باعث شده که حواشی بسیاری حول این نهاد انقلابی و در جهت تخریب آن ایجاد شود.

با انتشار لیست اسامی نماینده های تأیید و رد صلاحیت شده تعداد کثیری از نمایندگان با نفوذ فعلی، می توان به اقتدار شورای نگهبان افتخار کرده که با بینش خود، اشخاصی را رد صلاحیت نموده که به جای امانت داری و صیانت از حقوق ملت، به دنبال منافع انفرادی خویش بوده و خدمتی شایسته مردم ارائه نکردند.

فرار رو به جلو برای مسموم کردن فضای انتخابات

عده ای از این نمایندگان، و حامیان آن ها، همانگونه که انتظار می رفت برای فرار رو به جلو دست به تخریب این نهاد انقلابی زده و شورای نگهبان را به جناحی عمل کردن متهم می کنند.

با نگاه کوتاهی به لیست رد صلاحیت شده ها، می بینیم که اشخاص متعددی از تمام جناح ها ی مرسوم سیاسی کشور در آن قرار داشته و تمام این حواشی در جهت مسموم کردن فضا و استفاده از آن به عنوان اهرم فشار علیه شورای نگهبان است.

شورای نگهبان پاسدار هویت دینی و اسلامی کشور

شفافیت شورای نگهبان به عنوان «نبض نظام اسلامی» و پاسدار هویت دینی و اسلامی کشور باعث شده هجمه و جنگ روانی برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده که به دنبال خدشه دار کردن وظیفه حساس و اثر گذار این نهاد بودند بی اثر و خنثی شود؛ اما مردم هم باید با اشراف اطلاعاتی و بصیرت کامل به این موضوع توجه و برخورد کنند.

دوم اسفند ماه و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک بوده که در یکی از حساس ترین برهه های انقلاب اسلامی در حال برگزاریست که هر کدام از کاندید ها از ابزار تبلیغاتی مختلفی برای اقناع افکار عمومی و کسب یک کرسی در خانه ملت خواهد بود.

مردم رأی خود را به کاسبان انتخاباتی نفروشند

یکی از وظایف مردم در این امر خطیر در رابطه با انتخاب فرد اصلح و شایسته، تحقیق و تفحص است که بتواند علاوه بر تعهد، تدین ، تقوا ، توانمندی و ولایت پذیری کاندید ها، برنامه و راهکار های آن ها برای حوزه انتخابیه خود را هم مورد سنجش قرار دهند.

مردم هرمزگان باید با نگاهی وعده ها و عملکرد طیف هایی که در گذشته در این منطقه انتخاب شده، درس گرفته و رأی خود را به کاسبان انتخاباتی نفروشند.

ضمانت اجرایی در قبال وعده های تو خالی

کاندید ها باید به مردم در مقابل وعده های خود ضمانت اجرایی دهند؛ چرا که بخش عمده این وعده ها توخالی بوده و از حیطه کاری و مسئولیتی نمایندگان خارج بوده و صرفا در جهت جمع آوری آراء مردمی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان توجه داشته باشند که برای کسب رأی به مردم وعده های بی اساس ندهند که در صورت عدم تحقق آن به وسیله دشمنان، این وعده ها به پای انقلاب اسلامی گذاشته نشود؛ بلکه به دنبال معرفی توانمندی‌های خود باشند، چرا که مردم برنامه‌های آن ها را رصد خواهند کرد.

با حرف و شعار نمی‌توان کشور و حوزه انتخابیه را اداره کرد و دیر یا زود مردم از میزان توانمندی و تحقق وعده های نمایندگان آگاه خواهند شد که انتظار می رود با رویکرد مناسب شورای نگهبان، نمایندگان انتخاب شده نیز دست به تحول برنامه و ایده های آینده خود زده و به دنبال حل مشکلات حوزه نمایندگی و سربلندی انقلاب اسلامی باشند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.