کد مطلب: ۵۳۴ تاریخ انتشار: 2 اسفند 1398 / 12:26 ارسال نظر
وقتی تناقض رئیس جمهور درباره زندگی خصوصی مردم سوژه مهران مدیری در دورهمی می شود! + فیلم

سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم به سبک دولت تدبیر از زبان مهران مدیری!

سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم دولت تدبیر و امید حسن روحانی

در سری جدید برنامه دورهمی (فصل چهارم)، مهران مدیری به موضوع سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم پرداخت و در این رابطه به دولت انتقاد کرد.

مجله خبری روزلاگ: سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم موضوع بحث همه دولت ها بوده است و اگر بخواهیم منطقی به موضوع نگاه کنیم، تا جایی که به حکومت و مملکت داری مربوط می شود، «دولت» می تواند از زندگی شهروندان کشور اطلاعاتی داشته باشد. طبعا این اطلاعات هم برای اداره کشور و هم برای مباحث حقوقی و قضایی لازم است و همه جای دنیا پذیرفته شده است.

اما نحوه مواجهه سیاستمداران و شخصیت های سیاسی در قبال موضوع سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم همواره متفاوت بوده است. در حقیقت دو نوع کلی در مواجه با این موضوع دیده می شود:

  • ژست روشنفکرانه که صرفا به کار سخنرانی های انتخاباتی می آید
  • دید منطقی و واقعی و بیان صادقانه جزئیات آن

نقد دولت درباره سرک کشیدن در حساب مردم در دورهمی (فیلم)

مواضع متناقض رئیس جمهور درباره سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم

رئیس جمهور کشورمان از قبل از انقلاب تاکنون، سخنران خوبی بوده است. واقعیت این است که منش فکری و سیاسی آقای روحانی، تا قبل از رئیس جمهور شدن ایشان، برای بسیاری از مردم کشورمان (عامه مردم) به معنی واقعی کلمه «متفاوت» بود با آنچه وی در دوران ریاست جمهوری اش نشان داد!

آقای روحانی تا قبل از ریاست جمهوری اش، برای مردم نماد یک مسئول «مهم» و «انقلابی» بود. او سالها در «شورای عالی امنیت ملی» به خدمت مشغول بود. پست های حساسی داشت. در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری مشغول به خدمت بود و در یک کلمه تا قبل از انتخابات ۹۲، روحانی یک شخصیت «انقلابی» تلقی می شد!

بگذریم از اینکه متخصصان و خواص و اهل پژوهش و سیاست، ایشان را تا قبل از سال ۹۲ هم نقد می کردند و به عملکردشان انتقاد داشتند که مستندات آن هم موجود است و محل بحث نیست. اما پس از انتخابات ۹۲ روی دیگری از حسن روحانی برای مردم هویدا شد. او در حقیقت در سالهایی که رئیس جمهور بود، کارهایی کرد که از تندترین سیاسیون کشور، پس از انقلاب اسلامی هم سرنزده بود. از حرف زدن با رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار و به صورت رسمی گرفته تا مذاکره طولانی در سطح وزارت امور خارجه. از حملات تند و بی پرده به رهبر کشور تا اتخاذ مواضعی متناقض. در این مطلب به تناقض عجیب آقای روحانی در بحث سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم پرداخته ایم.

سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم

پرده اول: مخالفت با سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم در قالب «حرف»

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در همایش شصت و چهارمین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری با اشاره به منشور حقوق شهروندی می گوید:

از ابتدای ریاست جمهوری به مردم وعده داده بودم منشور حقوق شهروندی را تدوین کنم و در اجرای آن حداقل دستگاه‌ اجرایی را ملزم و مردم را نسبت به حقوق‌شان بیش از گذشته آگاه کنم؛ چراکه اولین قدم این است که مردم باید حق خودشان را به‌خوبی بشناسند.

به نوشته برترینها رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم باید از حقوق‌شان آگاه باشند تا وقتی بازپرس از زندگی خصوصی مردم پرسید محکم بایستد و بگوید این حریم خصوصی من است و حق سوال از زندگی خصوصی من را ندارید.

روحانی با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی(ره) اضافه کرد: تو حق نداری به زندگی خصوصی مردم ورود کنید، به تو چه ربطی دارد که این آدم در خانه خود چه می‌کند، تو نمی‌توانی بررسی و شنود کنی که آن فرد در داخل خانه‌اش چه‌کار می‌کند. مردم باید از حق خودشان مطلع باشند و آنجایی که نباید جواب بازپرس را بدهند، از آن مطلع باشند.

پرده دوم: سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم در «عمل»

پرده دوم سرک‌کشیدن در زندگی خصوصی مردم توسط آقای روحانی و در عمل، با ماجرای افزایش قیمت بنزین رسما نمود می یابد. «افزایش قیمت بنزین» یا «اصلاح نرخ سوخت» حقیقتا ماجرای عجیب و پیچیده ای است و لایه های فراوانی دارد که به آن پرداخته شده و جا دارد باز هم به شکلی دقیق، کامل و همه جانبه به آن پرداخته شود.

اما آنچه موضوع بحث است، سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم به صورت رسمی توسط دولت است! همان کاری که دقیقا و رسما می گفتند نباید انجام داد و انجام نمی دهیم. تناقضات دولت اینقدر زیاد شده است که نمی شود گفت از شنیدن یا دیدن مواضع متناقض آقای رئیس جمهور «تعجب» می کنید؛ اما به هر حال اتفاق افتاده است.

دولت در نحوه پر اشکال اصلاح قیمت سوخت، رسما به زندگی خصوصی مردم سرک کشیده و مقامات دولتی به صراحت و رسما این را بیان کرده اند. از جمله معاون وزیر رفاه (مجری طرح پرداخت یارانه بنزینی) می گوید: «هر کسی اجازه ندهد دولت به حساب بانکی اش دسترسی داشته باشد، بسته معیشتی اش قطع می شود!»

جمع بندی درباره سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم

رئیس جمهور در سفر به کرمان می گوید: «من هم برایم خیلی سخت بود که اجازه بدهم در زندگی مردم سرک بکشیم. من همیشه از اول دولت یازدهم تاکنون با سرک کشیدن در مسائل مالی و زندگی خصوصی مردم مخالفت کرده‌ام.»

به نوشته تابناک حسن روحانی آذرماه ۱۳۹۲ در اظهاراتی گفت: «به حساب‌‌های مردم سرک نمی‌کشیم، این کار اعتماد مردم را سلب می‌کند و ضررش بیش از منفعتش است.»

این در حالی است که احمد میدری، معاون وزیر رفاه و مجری طرح پرداخت یارانه بنزینی اظهار داشت: «هر کس اجازه ندهد دولت به حساب بانکی‌اش دسترسی داشته باشد، بسته معیشتی‌اش قطع می‌شود!»

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.