کد مطلب: ۲۲۶ تاریخ انتشار: 18 بهمن 1398 / 22:24 ارسال نظر
روایت محمد جواد ظریف از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی و همراهانش!

ظریف کی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنید و چه کرد؟

محمد جواد ظریف و حاج قاسم سلیمانی ظریف و لحظه شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی

محمد جواد ظریف در گفتگو با المیادین درباره لحظه شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی سخن گفت. وی گفت ترامپ توان مقابله با سردار را نداشت و در عملی بزدلانه او را ترور کرد.

مجله خبری روزلاگ: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی با شبکه المیادین درباره شهادت سردار سلیمانی و عواقب آن برای آمریکا صحبت کرده است. بخشی از این مصاحبه که فارس آنرا منتشر کرده است، به لحظه شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی و واکنش ظریف اختصاص دارد. با ما همراه باشید:

محمد جواد ظریف کی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنید؟

ساعت پنج و خورده‌ای صبح بود. یعنی حدود سه ساعت بعد از شهادت ایشان به من زنگ زدند که شهید سلیمانی به شهادت رسیده همراه با شهید ابو مهدی المهندس و چند تا دیگر از دوستان. یکی از دوستان که همیشه همراه شهید سلیمانی بود. حسین پور جعفری. خوب ایشان هم نمونه بارز تواضع و متانت و انسانیت بود. خیلی برای من سخت بود. ولی خوب من مجبور بودم به جای اینکه با احساساتم کار کنم، فورا موضع‌گیری کنم. ساعت شش صبح به وزارت خارجه آمدم. از ساعت هفت صبح جلسه شورای معاونان وزارت خارجه تشکیل دادیم تصمیم‌گیری‌هایی که لازم بود… خب بعد از ظهر هم که جلسه شورای عالی امنیت ملی بود هم در محضر رهبر معظم انقلاب قبل از ظهر و بعد در جلسه عادی شورا؛ به هر حال روز بسیار سخت و تلخی بود. من آن روز نتوانستم بروم به دیدن خانواده شهید سلیمانی. همسرم به دیدن خانواده شهید سلیمانی رفتند. فردای آن روز من روز شنبه توانستم بروم و با خانواده شهید سلیمانی اظهار همدردی کنم و همراه با آنها اظهار افتخار به این که من چنین دوستی داشتم و آنها چنین پدر و همسر.

هیچ فرد عاقلی چنین عمل تروریستی را انجام نمی داد!

ظریف در خصوص اقدام آمریکا به این ترور گفت: هیچ فرد عاقلی چنین اقدامی نمی‌کرد. ترامپ با این اقدامش پایان حضور آمریکا در منطقه را رقم زد و من فکر می‌کنم اینجاست که شهید سلیمانی موفق‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود. شهید سلیمانی کاری کرد که در زمان حیاتش خوب ما دیدیم که در کنار مقاومت مردم علیه اشغال و تروریسم ایشان سوابقی را به جای گذاشت که در دلها ماند. این که بعضی ها خیال می‌کنند که جمهوری اسلامی در منطقه عملیات نیابتی انجام می‌دهد، کدام عملیات نیابتی می‌تواند میلیون‌ها آدم را در عراق و هند و روسیه و الجزائر و آمریکای جنوبی بیرون بیاورد؟ اینجاست که شهید سلیمانی با آن سابقه درخشان مبارزاتی، باعث شد که مردم در این منطقه به ماهیت آمریکا پی ببرند.

ترامپ شهادمت مقابله با سردار را در میدان جنگ نداشت و او را در یک اقدام بزدلانه ترور کرد!

ظریف افزود: دولتی که آنقدر شجاعت ندارد که در برابر یک فرمانده بجنگد و باید این فرمانده را از طریق یک اقدام تروریستی بزدلانه شهید کند. شما باید با یک فرمانده نظامی باید در میدان نبرد بجنگید نه به صورت یک اقدام بزدلانه اینگونه عمل بکنید. آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی همیشه اینجوری عمل می‌کردند. من فکر می‌کنم آمریکا در چند هفته گذشته در اقدام کرده که ماهیت آمریکا را در منطقه به ما بهتر نشان داده است. یکی این که آنقدر بزدل است که نمی‌تواند با یک رهبری نظامی در میدان نظامی و میدان جنگ برخورد بکند و دوم این که به تمام کشورهای عرب منطقه ما نشان داد که در دعوای اعراب و رژیم صهیونیستی آمریکا میانجی نیست. آمریکا از رژیم صهیونیستی صهیونیست‌تر است. آقای ترامپ معامله قرنی که پیشنهاد کرد در واقع از هر چه صهیونیست‌ها در هر وقت میخواستند بیشتر است و این دو واقعیت هست که من فکر میکنم آثار خون پاک شهید سلیمانی است و برای همین هم هست که میگویم شهید سلیمانی از ژنرال سلیمانی احتمالا در منطقه ما مؤثرتر است.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.