کد مطلب: ۲۸۰ تاریخ انتشار: 20 بهمن 1398 / 10:05 ارسال نظر
شخصی که به قصد سرگرمی تصاویر شخصی افراد را در اینستاگرام منتشر می کرد بازداشت شد!

مراقب اطلاعات و تصاویر شخصی خود در فضای مجازی باشید!

اینستاگرام فضای مجازی پلیس فتا تصاویر شخصی اطلاعات خانوادگی شکایت جرم مجرم

در آخرین پرونده جنجالی فضای مجازی، متهمی که به خاطر انتشار تصاویر شخصی افراد در اینستاگرام دستگیر شده است می گوید این کار را برای تفریح انجام داده است!

مجله خبری روزلاگ: با اینکه بارها توسط مسئولان مختلف در خصوص مراقبت از اطلاعات و تصاویر شخصی در فضای مجازی اطلاع رسانی شده است، اما این موضوع همچنان قربانی می گیرد. نمونه اخیر آن نیز مجرمی است که به قصد سرگرمی تصاوی شخصی افراد را در اینستاگرام انتشار داده است. با ما همراه باشید:

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: هتک حثیت همچنان در فضای مجازی ادامه دارد. رئیس پلیس فتا کرمان از شناسایی شخصی که به قصد سرگرمی اقدام به انتشار تصاویر شخصی افراد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود، خبر داد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌ سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در فضای مجازی که باعث برهم خوردن آرامش روانی و در خطر بودن ابرو و سلب آسایش وی شده است پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اظهارت متهم مشخص شد که شاکی یک رابطه دوستی قدیمی با متهم داشته که طی اختلافاتی این رابطه به هم خورده و همین امر زمینه سوء استفاده سودجویان را فراهم کرده است.

سرهنگ یادگارنژاد به کاربران هشدار داد و گفت: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

وی بیان داشت: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست ولی متاسفانه کماکان مشاهده می‌شود که برخی از شهروندان این مکان را برای تسویه حساب انتخاب می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.