کد مطلب: ۶۴۸ تاریخ انتشار: 5 اسفند 1398 / 10:53 ارسال نظر
چرا بازی جنجالی سپاهان با پرسپولیس انجام نشد؟ (پرونده ویژه)

افشاگری جلال مرادی از علت بازی نکردن سپاهان + فیلم

سپاهان پرسپولیس لغو شد گزارش جلال مرادی ناظر بازی امیر قلعه نوعی افشین پیروانی

به دستور وزارت بهداشت بازی سپاهان و پرسپولیس باید بدون تماشاگر برگزار می شد. اما سپاهان در زمین حاضر نشد تا بازی لغو شود. گزارش جلال مرادی را ببینید.

مجله خبری روزلاگ: ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است. طبق «دستور» وزارت بهداشت، همه تجمعات مردمی کشور در مواردی که واجب و ضروری نیست، باید «لغو» شود. از اینرو، بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان نیز باید بدون تماشاگر انجام می شد. اما در اتفاقی عجیب و باورنکردنی، سپاهانی ها به زمین نیامدند تا مسابقه برگزار نشود. در این مطلب به بررسی اتفاقات این بازی و حواشی آن پرداخته ایم. همچنین فیلم افشاگری جلال مرادی به عنوان ناظر بازی را در مورد علت و شواهد غیبت سپاهانی ها در زمین را آماده کرده ایم. با ما همراه باشید:

فیلم: افشاگری جلال مرادی ناظر بازی از علت غیب سپاهان

روشن است که همه مواردی که جلال مرادی به عنوان ناظر بازی سپاهان پرسپولیس بیان می کند، مستدل و محکم است. او گزارش خود را هم بر اساس همین «محکمات» نوشته است و باید دید سازمان لیگ و فدراسیون (کمیته انضباطی) با این ماجرا با قاطعیت برخورد خواهند کرد یا با مماشات، زمینه ای فراهم می کنند تا در آینده دیگر تیم ها هم به چنین اقدامات مشابهی دست بزنند؟

اظهارات امیر قلعه نوعی سرمربی سپاهان در مورد چرایی بازی نکردن این تیم

«آقای پیروانی به شما که نباید توضیح بدهیم/ قلعه‌نویی: یکی به ذکر اعتقاد دارد و یکی به شب زنده داری!»

امیر قلعه نویی می‌گوید که آن ها ویدیوهایی متفاوت از اتفاقات امروز دارند که اجازه پخش داده شود، منتشر خواهند کرد.

به گزارش “ورزش سه”، امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان در برنامه شب های فوتبالی حضور یافت و درباره موضوعات مختلف درخصوص این بازی، اظهار نظر کرد. او در مورد اتفاقاتی که در هتل رخ داد صحبت کرد و همچنین به اظهار نظرهای مسئولان سازمان لیگ و پرسپولیس نیز واکنش نشان داد.

۹۰ دقیقه با هواداران مذاکره کردیم

قلعه نویی در ابتدای صحبت هایش گفت: من خدا را گواه میگیرم در کل زندگیم به جز حقیقت و عدالت حرفی نزدم و هر حرفی زدم خدا را در نظر گرفتم. من توقع داشتم بخش دیگری از مصاحبه ام را پخش کنید که از هواداران خواستم از فوتبال لذت ببرند و حتی اگر به من هم توهین کردند، از سپاهانی ها خواستم که توهین نکنند چون اگر اتفاقی بیفتد یک عمر شرمنده می‌شویم.

وی افزود: از آقای خسروی ممنونم که قانون را به دوستان یادآوری کردند. ما وظیفه داریم به قانون احترام بگذاریم و تمکین کنیم، یک بحث هم این است که میزان رای مردم است و هرچند که الان رای مردم برای دوستان اهمیت ندارد. اما ما از دیروز برنامه اردویی را برگزار کردیم و آمادگی بازی را هم داشتیم و ما همه کارهایی که باید برای یک بازی می‌کردیم را انجام دادیم. آقای سهیل مهدی گفتند در اتوبوس لخت شوید، الان دو ساعت قبل بازی تدارکات لباس ها را به رختکن می‌برد و آماده می‌کند. می‌خواهم درباره تاریخ ها صحبت کنم؛ یک زمانی برای بازی استقلال – فولاد تاریخ گذاشتند، فولاد گفت آقا ما بازی نمی‌کنیم، الان بازی به ۲۸ اسفند افتاده. یعنی باشگاه فولاد از حق خودش استفاده کرده و گفته در این تاریخ به صلاح منافع باشگاه نیست بازی کنم، چطور می‌شود بازی پارسال ما با ذوب آهن را از ما می‌گیرند و ۶ فروردین می‌دهند. سوال دیگر این است: چطور بازی جام حذفی ۴ ساعت تاخیر دارد و چرا قانون حاکم نیست؟

قلعه نویی همچنین گفت: ما یک ساعت و نیم تلاش کردم و بنده رفتم از هواداران خواهش کردم، بعد از من آقای کیانی رفت، فیلم هایش وجود دارد. هواداران می‌گفتند اصلا نروید چون در حقشان اجحاف شده است.

فیلم هایی داریم که نمی‌توانید پخش کنید!

او در ادامه صحبت هایش با اشاره به صحبت های یگان ویژه گفت: فیلم هایی که داریم، اگر دوستان اجازه دادند ما نشان می‌دهیم که ببینند آنجا چه وضعیتی بوده. ما فیلم ها را ارسال می‌کنیم شما اگر توانستید نشان دهید. ما از دیروز در اردو بودیم، اتوبوس ما ۱۳:۳۰ آمد. من و آقای کیانی خواهش کردیم، تماشاچی متفرق نشده، یک سری اتفاقات افتاد که اینجا جای صحبت درباره اش نیست.

امیر قلعه نویی در خصوص اتفاقات رخ داده گفت: برای تیم ما آن مشکلات پیش آمد و آقای استاندار و وزیر و… ورود کردند و گفتند به خاطر منافع ملی بازی را انجام بدهید. تماشاچی از هتل نمی‌رفت و یک اتفاقاتی افتاد که یک تونل هایی را باز کردند و ما سریع رد شدیم. ما ۱۶:۲۵ وارد استادیوم شدیم، در آن تایم که وارد بشوی و به رختکن بروی ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. ما بلافاصله در راهرو شروع به گرم کردن کردیم و آقای کیانی تیم را برای ورود آماده می‌کرد. تقریبا نزدیک به ساعت ۵ ما گفتیم آماده بازی هستیم. این بازی هر نتیجه که داشته باشد، به جان هوتنم (پسر امیر قلعه نویی) این موضوع درست است.

وی افزود: یک بخشش در دست ما نبود. ما ۱۱ شب فهمیدیم بازی بدون تماشاگر است اما من از دیروز به دنبال این بودم که بازی آرام برگزار شود. گفتم به من توهین کنید ولی بهم سنگ نزنید. ولی این چیزها که گفتم واقعیت بود و ما حدود ساعت ۵ آماده بودیم. اما داوران نیامدند و دیدیم که دوستان گرمکن پوشیدند و رفتند و ما هم تمرینمان را کردیم.

پای منافع ملی بود و گفتیم بازی می‌کنیم

قلعه نویی پس از پخش تصاویر از ورزشگاه گفت: ما گفتیم که هر وقت پرسپولیسی ها آماده شدند، ما می‌آییم که برویم داخل زمین. دوستان می‌گویند چرا کند آمدید؟ چون شرایط عادی نبود. به ما گفتند برای منافع ملی است و میزبانی را می‌گیرند و ما هم گفتیم تحت هر شرایطی شده برویم داخل زمین و نتیجه هر چه می‌خواهد بشود.

او در ادامه گفت: مربی ها با اتوبوس می‌آیند و وقتی ما آمدیم وقت چیدن ابزار تمرینی در زمین نبود. ما ساعت ۵ آماده بودیم و ذکرمان را هم گفتیم و فیلم های دیگر هم هستند که بدانید شرایط خارج شدن ما چطور است. آن زمان با یک بندی تماشاگران مسیر را بسته بودند اما ما وقتی فهمیدیم منافع ملی است رفتیم داخل زمین و آماده بودیم و ذکرمان را هم گفته بودیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که نظر او چیست، عنوان کرد: من که نمی توانم قضاوت کنم. کار من در مستطیل سبز است اما بحث این است که شهرستانی ها مظلوم‌اند. سوال من این است: چرا پارسال بازی ما با ذوب آهن در تاریخ مقرر انجام نشد؟ چرا باید سه تیم دیگر نیمه نهایی مشخص شود اما تاریخ بازی ما با استقلال مشخص نشود؟ استقلال یک بازی عقب افتاده داشت و قرار است ۲۸ اسفند با فواد بازی کند، چه اشکالی داشت ما هم با پرسپولیس همین تایم بازی کنیم؟ من یک سوال دارم: اگر ما بازی می کردیم یک بازی بیشتر نسبت به استقلال داشتیم که عدالت نیست. بازی ها باید یک تاریخ باشد.

بعضی ها به ذکر عادت دارند و بعضی به شب زنده داری!

قلعه نویی همچنین خطاب به افشین پیروانی و صحبت او درباره استفاده از جملات مذهبی در مصاحبه قبلی اش گفت: این اعتقاد ماست و بعضی ها به ذکر گفتن اعتقاد دارند و بعضی ها به شب زنده داری.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش گذشته را به یاد او آورد و گفت: در زمان سرمربیگری اش در تیم ملی او را با توصیه مصطفوی به عنوان دستیار (همکار) به تیم ملی آورده است.

جلال مرادی با دستکش گزارش نوشت/ سرنوشت بازی جنجالی در دست داور کرمانشاهی

اتفاقات باور نکردنی مهم ترین بازی نیم فصل دوم را تحت تاثیر خود قرار داد و با تاخیر سپاهان در ورود به ورزشگاه نقش جهان، این دیدار برگزار نشد.

به نوشته ورزش سه با ترک زمین از سوی هر دو تیم حالا نتیجه مسابقه در گزارش ناظر بازی تعیین خواهد شد. سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ می‌گوید: ما منتظر گزارش آقای جلال مرادی هستیم و در نهایت کمیته انضباطی نتیجه این دیدار را روشن می‌کند.

نکته جالب در پایان مسابقه این بود که سپاهانی‌ها که از سوی پرسپولیس به عدم حضور در میدان برای مسابقه متهم شدند ادعا دارند کاملا آماده شروع مسابقه بوده و اگر ناظر بازی به آن ها اطلاع وارد میدان می‌شده‌اند. این جمله هم از سوی تابش مدیرعامل باشگاه و هم از طرف فتاحی سرپرست تیم فوتبال سپاهان به خبرنگاران اعلام شد.

جالب اینکه جلال مرادی داور سابق کرمانشاهی که سابقه قضاوت‌های جنجالی بسیاری را در دهه ۷۰ و ۸۰ فوتبال ایران دارد حالا مرد کلیدی گزارشی است که شاید حتی قهرمان لیگ را مشخص کند. مرادی که امروز با دستکش‌های پزشکی و با پوشاندن انگشت‌هایش به منظور جلوگیری از کرونا در استادیوم حاضر بود در یک ساعت منجر به بازی مدام با تلفن با مسئولان ذی‌ربط صحبت و لحظه به لحظه اتفاقات را پیگیری می‌کرد.

حالا او باید دوباره در کسوت یک داور تکلیف ماجرا را روشن کند. مرادی که سابقه ریاست شورای شهر کرمانشاه را نیز دارد و در این فوتبال استخوان خرد کرده، بعید است فشار جانبی هواداران هر دو تیم پر طرفدار فوتبال ایران روی او تاثیر بگذارد.

قرار است گزارش مرادی امشب به فدراسیون فوتبال ارسال شود و به نظر می‌رسد کمیته انضباطی با توجه به حساسیت موضوع در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی کند.

بازی بزرگ هفته لغو شد/ زنده با اتفاقات و حواشی سپاهان- پرسپولیس/ گزارش لحظه به لحظه از اتفاقات بازی جنجالی

بازی پرسپولیس و سپاهان لغو شد؛ همین جمله کوتاه یک دنیا حواشی را در پس خود دارد که جزئیات آن را اینجا می‌توانید دنبال کنید.

  • به نوشته ورزش سه همه منتظر آغاز بازی سپاهان و پرسپولیس بودند و کسی تجمع هواداران زردپوش مقابل هتل کوثر را جدی نمی‌گرفت. حتی وقتی که سرخپوشان به زمین آمدند تا خود را گرم کنند و حتی زمانی که مراسم ابتدای بازی نیز برگزار شد، بسیاری امیدوار بودند که تقابل پرسپولیس و سپاهان شکل بگیرد اما سرانجام حوالی ساعت ۱۸، خبر لغو بازی اعلام شد. اینجا از ظهر امروز، حواشی را پوشش داده ایم و به بررسی موضوع می‌پردازیم؛ از صبح تا الان چه شد و در آینده تکلیف بازی چه خواهدشد؟
  • ۰۰:۰۰ – این هم یک روز جنجالی و پرحاشیه دیگر در فوتبال ایران. یک روز پرهیاهو در سالی عجیب و غریب برای مردم ایران که دیگر اینطور اتفاق ها برایشان خیلی عادی شده. اتفاقی که باید منتظر معجزه باشیم تا برای اداره کنندگان فوتبال عادت نشود.
  • ۲۳:۵۹ – سعید آذری این پست را منتشر کرده و از میناوند انتقاد داشته. مهرداد میناوند هم آن استوری را ساختگی می‌داند.
  • ۲۳:۵۰ – سجاد شهباززاده در روی نیمکت نشینی کی روش استنلی قرار بود مهاجم سپاهان باشد اما این بازی هرگز برگزار نشد…
  • ۲۲:۲۰- پرسپولیسی ها به تهران برگشتند و می‌گویند که پرونده بازی برایشان بسته شده. اما واقعیت این است که پرونده بازی هنوز باز است و شاید لیگ را به کلی تحت تاثیر قرار دهد.
  • ۲۲:۲۰ – این فریم، وایرالی ترین عکس بازی انجام نشده سپاهان – پرسپولیس در شبکه های اجتماعی و به خصوص میان کاربران پرسپولیسی است. آن ها با استناد به همین تصویر می‌گویند بازی باید ۳-۰ شود.
  • ۲۲:۲۰ – آخرین بازیکنی در تصویر حضور دارد، تغییر غیرقابل پیش بینی یحیی گل محمدی است؛ بوژیدار رادوشوویچ امروز در ترکیب اصلی بود و امروز را هم بدون گل خورده سپری کرد، البته بدون رویارویی با حریف!
  • ۲۲:۲۰ -یحیی احتمالا آرام ترین و خونسردترین عضو پرسپولیس بود؛ او که یک بازی ویژه را در مقابل سپاهان تجربه کرده بود، این بار هم تقابلش با تیم زردپوش اصفهان جنجالی شد و البته نتیجه مشخصی در پایان نداشت.
  • ۲۲:۲۰ – اتوبوس پرسپولیس در کنار اتوبوس زرد رنگ سپاهان؛ ماشین هایی که قرار بود باهم به ورزشگاه بیایند و باهم نقش جهان را ترک کنند اما…
  • ۲۲:۲۰ – کریم باقری که هیچ وقت دوست نداشته در رسانه ها باشد، اولین بار خبر لغو بازی را داد. در حالی که حرکت می‌کرد، خبرنگاران محاصره اش کردند و او گفت: بله، لغو است!
  • ۲۱:۳۰- جنگ لفظی مسئولان پرسپولیس و سپاهان در دوئل پیروانی – قلعه نویی به اوج خود رسید: از خرده گیری پیروانی به ذکرگویی قلعه تا استفاده از واژه «شب زنده داری» توسط سرمربی سپاهان برای پیروانی.
  • ۲۲:۰۸- توییتر سپاهان با انتشار یک ویدئو از آمادگی بازیکنان تیم سپاهان برای ورود به زمین به حریف طعنه زده است. آن‌ها در این توییت گفته‌اند: ما از ورزشگاه بدون تماشاگر نمی‌ترسیم بازی رفت مقابل هواداران حریف به پیروزی رسیدیم ما تنها برای هوادارنمان بازی می‌کنیم حتی اگر حضور نداشته باشند واگرنه ویترین ها را می‌توان با جام‌های خریداری شده پر کرد
  • ۲۲:۰۵- یک استوری منتسب به مهرداد میناوند در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد و خشم هواداران را به همراه داشته است. البته این استوری در حال حاضر در اینستاگرام این بازیکن موجود نیست. اگر چه او حرف‌های تندی را علیه سپاهانی‌ها مطرح کرده. اما آن استوری؛ ممکن است کار میناوند نباشد. تماس‌ های ما برای گفت و گو با او به سرانجام نرسید.
  • ۲۲:۰۰- بحث میان افشین پیروانی و امیر قلعه نویی روی خط برنامه شب های فوتبالی بالا گرفت و این دو صحبت های تندی را علیه یکدیگر مطرح کردند. قلعه نویی از یک سو به یاد پیروانی آورد که دستیارش در تیم ملی بوده و از طرف دیگر پیروانی بی مهابا امیر قلعه نویی را به بی سوادی متهم می کند.
  • ۲۱:۱۷-افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس هم تاکید کرد سپاهان قصد بازی نداشته و موضوع گرم کردن بازیکن ها در رختکن توسط سپاهانی ها نمی توان صحت داشته باشد.
  • ۲۱:۰۹-سهیل مهدی: به نظر من شرایط فورس ماژور برای تاخیر انداختن در زمان بازی برقرار نبوده و تاخیر انداختن بازی قانونی نیست.
  • ۲۱:۰۵- امیرقلعه نویی: من روحیه مصاحبه‌ای ندارم و عادت ندارم به تلویزیون بیایم، ولی اینجا در حق سپاهان اجحاف می‌شود.ولی ما از دیروز برنامه‌های اردویی‌مان را شروع کردیم و آمادگی انجام این بازی را داشتیم. ما تمام کار‌هایی را که برای یک بازی باید صورت دهیم، انجام داده بودیم.
  • ۲۱:۰۵-حسین عسگری کارشناس داوری اعلام رکد داور می توانسته این بازی را ۸۰ دقیقه به تاخیر بیندازد.
  • ۲۱:۰۰- برنامه شبهای فوتبالی مباحث مختلفی را درباره موضوع لغو بازی مطرح کرد و امیر قلعه نویی ، افشین پیروانی ، حسین عسگری و سهیل مهدی به نوبت درباره این موضوع صحبت کردند.
  • ۲۰:۱۰ – یحیی در محاصره خبرنگاران و کمی آن طرف تر افشین پیروانی که احتمالا ماجرا را از دیدگاه خودش توضیح می‌دهد. سپاهان هم روایت خود را دارد اما یک چیز ماجرا را تعیین خواهد کرد: گزارش ناظر بازی.
  • ۲۰:۱۵ – تصویر دیده نشده؛ شایان مصلح از (احتمالا) رختکن سپاهان به همبازیان سابقش نگاه می‌کند و مثل همیشه لبخندی به چهره دارد و انگیزه ای برای تقابل با پرسپولیس. شاید او بیش از همه دوست داشت که دستور حضور در زمین صادر شود.
  • ۱۹:۵۹ – این احتمالا یکی از روزهای ویژه و نادر فوتبال ایران است؛ زمانی که یک تیم برای گرم کردن وارد زمین شد و در مراسم ابتدای بازی نیز حضور یافت و سپس بازی برگزار نشد…!
  • ۱۹:۵۴ – افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس، رهبری سرخ ها در ماجرای بازی امروز را برعهده داشت؛ او گفت که تا زمانی که داور بگوید صبر می کنند و سپس هم تیم را به رختکن و بعد به داخل اتوبوس هدایت کرد.
  • ۱۹:۵۲ – در روز غیاب سیدجلال حسینی در ترکیب، احمد نور کاپیتان پرسپولیس بود. او که گل پیروزی بخش در بازی جام حذفی را زده بود، در این بازی هم یکی از امیدهای گلزنی یحیی به شمار می‌رفت.
  • ۱۹:۴۴ – قرار بود بازی ساعت چهار و ربع آغاز شود و ساعت شش هم به پایان برسد اما این تصویری است که دقایقی قبل ثبت شده؛ غیرقابل پیش بینی مثل فوتبال ایران!
  • ۱۹:۴۲ – چهره ویژه دوئل سپاهان – پرسپولیس، شماره ۷۳ تیم زردپوش بود؛ کسی که بعد از جدایی از پرسپولیس، حالا در سپاهان به دوران اوج نزدیک شده و برای بازی امروز هم انگیزه زیادی داشت اما…
  • ۱۹:۴۰ – ادعای سپاهانی ها این است که در رختکن بدن هایشان را گرم کردند و آماده شروع بازی بودند. نکته جالب این که پس از خروج اتوبوس پرسپولیس، شاگردان قلعه نویی به زمین چمن آمدند و آنجا تمرین کردند.
  • ۱۹:۳۹ – مسئولان برگزاری بازی انتظار داشتند که سپاهانی ها با پیراهن های بازی از اتوبوس پایین بیایند و به داخل زمین بروند اما آن ها با گرمکن راهی رختکن شدند تا بازی هرگز برگزار نشود.
  • ۱۹:۳۶ – پاگشای پرسپولیسی ها با کیت جدید انجام نشد؛ کیت جدید سرخ ها مخلوطی از طرح تخت جمشید است و مقبولیت بیشتری هم در میان هواداران دارد.
  • ۱۹:۳۵ – این روزها همه چیز در ایران تحت تاثیر کروناست؛ حتی خوش و بش بازیکنان با داور!
  • ۱۹:۳۰ – این استادیومی است که قرار بود ساعت چهار مملو از طرفداران پرسپولیس و سپاهان شود اما شیوع کرونا و ماجراهای بعدی باعث شد که بازی برگزار نشود و پرسپولیسی ها بدون انجام مسابقه به فرودگاه بروند.
  • ۱۹:۲۰- داوود فنایی با انتشار استوری به لغو بازی پرسپولیس سپاهان واکنش نشان داد.
  • ۱۹:۱۱ – تیم داوری این چنین خود را گرم کردند و البته هیچ وقت سوت آغاز و پایان بازی زده نشد؛ در این بین گزارش ناظر بازی، مسعود مرادی چه خواهد بود؟
  • ۱۹:۰۰ – «از این به بعد هم هوادارها توی سر هم بزنند برای ۳-۰ و بعد و بعد و بعدتر.
    کارهایی که در فوتبال می کنیم دامنه‌اش می رسد به این نفرتی که همین‌طوری بالاتر از کافیست و جرقه‌ای که بیفتد آتشش همه جا را پر می‌کند.
    توی این فوتبال کم تلفات نداده ایم رفقا.کافی نیست؟» از توییتر پژمان راهبر.
  • ۱۸:۳۵ – باشگاه پرسپولیس با انتشار این تصویر مدعی شده که سپاهانی ها در موعد مقرر در زمین حضور نیافتند و به همین دلیل بازی باید ۳-۰ شود.
  • ۱۸:۳۴ – باشگاه سپاهان در گزارش تمرین خود نوشته که «پس از عدم حضور پرسپولیس در زمین» این تمرین انجام شده است.
  • ۱۸:۳۱ – سیامک قلیچ خانی گفت: به زودی مستندات خودمان را در مورد جزئیات بازی ارسال می کینم به فدراسیون.
  • ۱۸:۲۷ – بازیکنان تیم سپاهان در نقش جهان مانده اند و در حال تمرین هستند.
  • ۱۸:۲۱ -باشگاه پرسپولیس با انتشار این تصویر نوشت: به رغم اسکورت پلیس به اتوبوس پرسپولیس حمله شد و شیشه اتوبوس درپی پرتاب اشیا شکست.
  • ۱۸:۱۰ – نکته مهم این که مسئول یگان ویژه اصفهان، امنیت در مقابل هتل تیم سپاهان و همچنین مسیر ورزشگاه و مقابل در ورودی را بسیار خوب توصیف کرد. باید دید سپاهانی ها در واکنش به این صحبت چه موضعی خواهند داشت.
  • ۱۸:۰۰ – عسگری رئیس سابق کمیته داوران می‌گوید: ۳ بر صفر شدن بازی به سود پرسپولیس صحت ندارد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کند و براساس گزارش تیم داوری رأی خود را اعلام خواهد کرد. ممکن است این رأی براساس گزارش داور ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شود یا امکان رأی به تکرار مسابقه هم وجود دارد. باید ببینیم سرپرست تیم میزبان چه گزارشی می‌دهد زیرا تیم مهمان که پرسپولیس بوده در ورزشگاه حضور داشته است.
  • ۱۷:۵۱ – سهیل مهدی بار دیگر در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و گفت: ما از سپاهان خواهش کردیم که تیم در اتوبوس آماده شود تا بازیکنان به رختکن نرود. اما این که تیم به رختکن برود و پاسخگو نباشد… در نیم ساعت دوم تیمی به زمین نیامد و من فقط باید منتظر داور و ناظرم باشم تا تصمیم درستی بگیرم. قاعدتا بر اساس گزارش بازی، ارکان قضایی کمیته انضباطی درباره نتیجه بازی تصمیم می‌گیرد.
  • ۱۷:۴۸ – سرهنگ نورعلی: امنیت در مقابل هتل سپاهان «مثال زدنی» بود.
  • ۱۷:۴۷ – سرهنگ نورعلی یگان ویژه اصفهان در گفتگو با فوتبال برتر گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ به ما نگفتند بازی بدون تماشاگر یا بدون تماشاگر است. ما برای هر دو آمادگی داشتیم. بحث هتل با نیروی انتظامی استان بود و نمی‌دانم برنامه چه بود. با این که وظیفه ما نبود، اما آمادگی اسکورت را داشتیم. این کار را هم کردیم و هیچگونه تعرضی هم به تیم اسکورت کننده و اعضای تیم سپاهان نشد و صحیح و سلامت آمدند.
  • ۱۷:۴۵ – فتاحی سرپرست سپاهان همچنین گفت: هواداران ما برای این بازی تمهیدات زیادی داشتند. ما به خاطر منافع ملی آمدیم اما پرسپولیس قبول نکرد بازی کند.
  • ۱۷:۴۰- توییت یک کاربر: شلنگو وا کردن رو چمن. دیگه تمومه ماجرا!
  • ۱۷:۴۳ – تابش مدیرعامل سپاهان گفت: در بازی جام حذفی هم بازی ۴ ساعت به تاخیر افتاد که مقصر آن هواداران پرسپولیس بودند. ما به واسطه ازدحام حضورمان در ورزشگاه به تاخیر افتاد. بازیکنان ما آماده بودند که به زمین بیایند ما به ناظر اعلام آمادگی کردیم و همین الان هم اگر برگردند بازی می کنیم.
  • ۱۷:۴۲ – اتوبوس پرسپولیس هنوز ورزشگاه فولاد شهر را ترک نکرده و در کنار اتوبوس سپاهان حضور دارد.
  • ۱۷:۳۹ – مدیرعامل سپاهان ادامه داد: ما قبول کردیم که بیاییم و به بچه ها هم اطلاع دادیم که از هتل بیایند. ما ۱۶:۲۵ به هتل رسیدیم و اصلا لازم نیست که تدارکات به زمین بیاید و ما در رختکن هم آماده بازی بودیم. ما به ناظر گفتیم آماده هستیم و گفتیم تیم داوری سوت بزند تا بازی شروع شود.
  • ۱۷:۳۷ – تابش مدیرعامل سپاهان در این خصوص گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم و با مقامات کشوری هم صحبت کردیم و ۲-۳ ساعت در استانداری بودیم و تلاش کردیم به تعویق بیفتد اما طی تماس ها، مشخص شد که این بازی باید بدون تماشاگر برگزار شود. بحث منافع ملی مطرح شد و با با درخواست ما موافقت نشد و گفتند احتمال دارد بازی شما به تاخیر بیفتد و حتی میزبانی تیم ملی گرفته شود و صعودمان به تیم ملی به خطر بیفتد.
  • ۱۷:۳۶ – سیامک قلیچ خانی مدیر رسانه ای سپاهان به همراه تابش و فتاحی در حال آمادگی برای مصاحبه با برنامه فوتبال برتر هستند. پس از اظهارات مسئولان پرسپولیس، باید دید که موضع سپاهانی ها چه خواهد بود.
  • ۱۷:۳۵ – محمدحسن انصاری فرد عنوان کرد: باتوجه به این که به ما اعلام کردند بازی چهار و ربع است، بچه ها ما راس ساعت در زمین حاضر شدند. به ما گفتند نیم ساعت وقت بدهید اما بازیکنان سپاهان نمی خواستند بازی کنند. چون بازیکنانشان در رختکن بودند و من این را دیدم که سپاهان نمی خواست بازی کند. شما وقتی ۴ و ۲۰ دقیقه در استادیوم بودید، تدارکات را کنار زمین نیاوردید؟ ما نهایت همکاری را کردیم و قانون را اجرا کردیم و ما ۱۰ دقیقه هم بیشتر ایستادیوم اما سپاهان نمی خواست بازی کند و تاوانش را هم باید بدهد.
  • ۱۷:۳۱ – افشین پیروانی در گفتگو با جماعتی گزارشگر اصفهان گفت: اگر کسی می‌داند چه اتفاقی افتاده به ما هم بگوید، ما طبق قانون در ساعت مقرر آمدیم، ما ۳۰ دقیقه طبق قانون صبر کردیم اما درصدی تقصیر کار نبودیم و قانون هر چه بگوید تابع آن هستیم. کسی نمی‌تواند تصمیم گیری کنید که چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. بازی پنج شنبه با شهرخودرو بگویند ۵ استادیوم باشید، ما ۷ بیاییم، می‌شود؟ ما از همین الان به فکر بازی روز پنج شنبه با شهرخودرو هستیم.
  • ۱۷:۲۹ – یحیی گل محمدی: ما ساعت ۱۴:۴۵ در رختکن بودیم و طبق برنامه پیش رفتیم. مسئولان برگزاری بازی هم حضور داشتند اما گفتند که سپاهانی ها اعلام کرده اند که نیم ساعت به ما مهلت بدهید. تیم سپاهان ۱۴:۲۵ وارد شدند و ۲۰ دقیقه مهلت برای گرم کردن داشتند اما نمی دانستم چرا حتی تدارکاتشان بالا نیامدند؟
  • ۱۷:۲۸ – بازیکنان تیم پرسپولیس سوار اتوبوس خود می‌شوند و در حال ترک کامل استادیوم هستند.
  • ۱۷:۲۷ – سهیل مهدی: حداقل سه ساعت است با هر دو تیم صحبت می کنم از آنها خواهش کردیم اما اتفاق نیفتاد . فکر می کنم این اراده نبود که این بازی برگزار شود.
  • ۱۷:۲۵ – اتوبوس تیم پرسپولیس وارد زمین شد و تدارکات تیم نیز ساک های بازیکنان را در پیست تارتان کنار چمن قرار داده است.
  • ۱۷:۲۴ – انصاری فرد، پیروانی و گل محمدی به سایت رسمی پرسپولیس گفتند: بازی قانونا سه بر صفر شده و ما زیر بار تصمیمات غیرقانونی نمی رویم.
  • ۱۷:۲۳ – کریم باقری خبر لغو بازی پرسپولیس و سپاهان را تائید کرد.
  • ۱۷:۲۱ – پرسپولیسی ها در حال ترک ورزشگاه هستند. بازی لغو شد.
  • ۱۷:۲۰ – جلال مرادی ناظر معروف بازی بزرگ امروز لیگ برتر باید مهمترین تصمیم لیگ را بگیرد.لغو یا رایزنی برای انجام بازی؟
  • ۱۷:۱۰ – مدیرعامل سپاهان در شرایطی که بازیکنان این تیم هنوز وارد میدان نشده اند اعلام کرد برای آماده شدن به ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.
  • ۱۷:۰۰- تابش: در فینال جام حذفی سه ساعت بازی را نگه داشتند و اتفاقا یکی از تیمهای این بازی تیم پرسپولیس بود.شرایط ما ویژه بود و انشالله بازی انجام می شود .
  • ۱۶:۵۰ – افشین پیروانی پس از گذشت ۵ دقیقه از ورود بازیکنان، تیم را کنار کشید و سرخپوشان به رختکن رفتند.
  • ۱۶:۴۸ – مراسم ابتدای بازی برگزار شد و حتی بازیکنان پرسپولیس یک بار دیگر چند ثانیه بدن های خود را گرم نگه داشتند و منتظر سپاهانی ها شدند.
  • ۱۶:۴۵ – بازیکنان تیم پرسپولیس وارد زمین چمن شدند و در کنار تیم داوری قرار گرفتند.
  • ۱۶:۳۴ – اعضای تیم سپاهان سرانجام به استادیوم رسیدند؛ اتوبوس تا کنار زمین آمد.
  • ۱۶:۱۵ – قرار بود در این لحظه بازی آغاز شود اما هنوز تیم سپاهان به استادیوم نرسیده است.
  • ۱۶:۱۰ – پنچر شدن اتوبوس تیم سپاهان جدیدترین مشکلی است که مانع از حضور سپاهانی ها شده است.
  • ۱۵:۵۵ – یگان ویژه قصد متفرق کردن طرفداران سپاهانی را دارد که همچنان در مقابل هتل کوثر هستند.
  • ۱۵:۴۰- بازیکنان تیم پرسپولیس در زمین در حال گرم کردن هستند. یک طرف میدان شاگردان گل محمدی حضور دارند اما سپاهانی ها در هتل مانده اند.
  • ۱۵:۳۵ – از مقابل ورزشگاه نقش جهان خبر می‌رسد که حدود ۲ هزار طرفدار سپاهانی اقدام به بستن اتوبان کرده اند.
  • ۱۵:۲۰ – در شرایطی که کمتر از یک ساعت تا شروع بازی باقی مانده، اعضای تیم پرسپولیس به ورزشگاه نقش جهان رفته اند.
  • ۱۵:۱۸ -چهار موتورسوار در برابر هتل محل اقامت پرسپولیس حضور یافتند و مزاحمتی را ایجاد کردند.
  • ۱۵:۱۶ – طرفداران تیم سپاهان اصفهان اجازه خروج به بازیکنان این تیم نمی‌دهند و اتوبوس زرد رنگ تیم امیر قلعه نویی در مقابل هتل کوثر حضور دارد.
  • ۱۵:۱۰ – در شرایطی که هواداران سپاهان اجازه خروج اتوبوس بازیکنان و کادر فنی را به استادیوم نمی دهند، کادر داوری این مسابقه در ورزشگاه نقش جهان حاضر است.
  • ۱۵:۰۳ – حدود هزار هوادار در محل اردوی طلایی پوشان حضور دارند.
  • ۱۵:۰۱ – مهدی کیانی در میان هواداران خودی حضور یافت و برای دقایقی با آن ها صحبت کرد.
  • ۱۴:۴۴ – هواداران سپاهان شعار می‌دهند: «بازی بذار سه هیچ شه، غرورمون له نشه».
  • ۱۴:۳۰ – برخی از هواداران تیم سپاهان در مقابل هتل کوثر تجمع کرده اند و شعارهایی برای عدم حضور بازیکنان سپاهان در زمین می‌دهند.

لینک های مرتبط و جنجالی درباره بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس

در این بخش لینک مطالب و ویدئوهای مرتبط با این بازی را از ورزش سه و تماشا ارائه کرده ایم:

جمع بندی درباره علت غیبت سپاهان در بازی برابر پرسپولیس (اصفهان)

اول: به نظر می رسد سپاهان با این «بهانه» که در حق تماشاگران این تیم اجحاف شده است در زمین حاضر نمی شود! اما آقای قلعه نوعی، و دیگر مسئولان تیم باید «بفهمند» که این تصمیم، اجحاف نیست، بلکه لطف در حق مردم و تماشاگران فوتبالدوست اصفهانی است که برای جلوگیری از ابتلا به «کرونا» گرفته شده است.

دوم: به نظر می رسد دوستان (آقای قلعه نوعی و دیگران) تصور کرده اند با حرکتی حساب شده و نمایشی، در زمین حاضر نمی شوند، و فدراسیون، سازمان لیگ و مسئولان هم به جای «تنبیه قانونی» سپاهان، در نهایت راضی می شود تا بازی در زمان دیگری و در حضور تماشگران اصفهانی برگزار شود!

سوم: مصدومیت بازیکنان سپاهان و عدم آمادگی تعدادی از بازیکنان این تیم در این بازی مهم و ۶ امتیازی هم دلیل دیگری است که البته این را شخص آقای قلعه نوعی باید پاسخ دهند.

چهارم: شواهد زیادی وجود دارد که سپاهان از قبل برای حاضر نشدن در این بازی «برنامه ریزی» کرده است. مصاحبه آقای فتاحی ناخواسته اعترافی به این برنامه ریزی است. ایشان به نوعی اشاره می کنند که احتمال ۳ بر ۰ شدن بازی کم است و احتمالا بازی به تعویق می افتد!

پنجم: به نظر می رسد سپاهان با احتساب اینکه در یک بازی بدون تماشاگر، با مصدومیت چند بازیکن و ناآماده بودن چند بازیکن دیگرش، خود را بازنده دیده است. با این حرکت، یعنی حاضر نشدن در بازی، دو حالت به وجود می آید: ۱. بازی به تعویق می افتد. مصدومان می رسند و بازی با تماشاگر برگزار می شود و تیم آماده ای مقابل پرسپولیس صف آرایی می کند. ۲. بازی سه بر صفر می شود که در این حالت هم باخت با باخت تفاوتی ندارد! بلکه می شود در مورد آن کلی حرف و حدیث به وجود آورد!

ششم: این حرکت امیر قلعه نوعی و سپاهانی ها در حقیقت نوعی دهن کجی به قانون است. اگر از این دست حرکات در فوتبال ایران باب شود، «فاتحه» لیگ و قوانین فدراسیون را باید خواند. بنابراین با توجه به گزارش محکم و قاطع آقای جلال مرادی به عنوان ناظر بازی، مسئولان باید با قاطعیت در این مورد حکم دهند. یعنی علاوه بر نتیجه بازی، که باید ۳ بر ۰ به نفع پرسپولیس ثبت بشود، کمیته انضباطی نیز باید با قاطعیت سپاهان را جریمه کند. جریمه ای سنگین که نه سپاهان و نه دیگر تیم ها، در موارد مشابه هرگز به چنین کارهایی حتی فکر هم نکنند!

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.