کد مطلب: ۹۱۹ تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 / 18:21 ارسال نظر
محمدتقی فاضل میبدی: وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود!

آقای فاضل میبدی وای به حال کدام مجلس و کدام مردم؟

محمد تقی فاضل میبدی و آیت الله منتظری

آقای فاضل میبدی فرموده اند: وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود! حال سوال این است که وای به حال کدام مجلس و کدام مردم؟

مجله خبری روزلاگ: ماجرای ختم قرآن در مجلس که این روزها به لطف رسانه های زنجیره ای و البته افراد بی خبر از همه جا، حسابی داغ شده است، در حقیقت بسیار ساده تر از آن چیزی است که رسانه های خاص قصد دارند از آن به نمایش بگذارند. آقای فاضل میبدی درباره این موضوع و نیز درباره موضوع اجباری شدن ازدواج فرموده اند: وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود! حال سوال این است که آقای فاضل میبدی وای به حال کدام مجلس و کدام مردم؟ با ما همراه باشید:

اصل ماجرای ختم قرآن در مجلس چیست؟

حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس یازدهم که پیش از این عکس مفروش کردن میز کار مجلسی خود با چفیه و عکس سردار سلیمانی را منتشر کرده بود؛ درباره جزئیات پیشنهاد خود مبنی بر ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم اظهار کرد: در روز ورود به مجلس و اولین جلسه علنی، قرآن‌های زیبایی را بر روی میز هر یک از نمایندگان گذاشته بودند که کار خوب و مناسبی بود، اما فکر کردم که چطور می‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد به جا آورد.

نماینده منتخب مردم رفسنجان در مجلس افزود: بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز دو صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریباً روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱ خردادماه، این برنامه آغاز شود. به نوشته خبرآنلاین، جلالی تصریح کرده است: در شروع، صفحه اول و دوم برای آقای قالیباف، رئیس مجلس، در نظر گرفته‌ شده است.

همانطور که مشاهده می فرمایید، موضوع به همین سادگی است! یعنی نمایندگانی که قرار است ساعت ها درباره موضوعات مختلف بحث و گفتگو کنند، در مجلس شورای «اسلامی» چند دقیقه ابتدایی جلسات را قرآن تلاوت کنند. آنهم هر نفر فقط و فقط ۲ صفحه که مطمئنا کمتر از ۵ دقیقه وقت می گیرد. از برکات این پیشنهاد و متبرک شدن جلسه و نیز تغییر روحیات نمایندگان که بگذریم، این پیشنهاد از سوی رسانه های انقلابی نیز با انتقاد مثبت و سازنده همراه شد. به عنوان نمونه رسانه انقلابی مشرق نیوز با تیتر «در خانه ملت کار کنید؛ در خانه خودتان قرآن بخوانید!» نوشت:

آقای جلالی و سایر نمایندگان اصولگرای محترمی که طی روزهای جاری به رفتارهای فردی (ولو پسندیده) مثل پس دادن کارت هدیه، یادگاهری با عکس حاج قاسم، متروسواری و حضور در گلزار شهدا مشغول شده‌اند باید در جریان باشند که انتظار مردم صرفاً کار و رفع مشکلات است نه این رفتارهای شخصی!

حتما ختم قرآن، توجه به ساده‌زیستی و اهمیت دادن به شعائر سیاسی و مذهبی یک امر مؤکد و مطلوب است اما جامعه ایران ما هم‌اکنون مثل سال ۵۸ در چالش دیالکتیک و یا دعوای کمونیست‌ها و مذهبی‌ها نیست بلکه در چالش رفع مشکلات و انتظارات مردم قرار دارد.

این مقوله نیز می‌طلبد که نمایندگان به رسالت اصلی خود یعنی “نمایندگی” یا همان قانون‌گذاری، نظارت و سیاست‌ورزی منتج به کاهش مشکلات بپردازند نه اینکه مردم فکر کنند نمایندگان محترم بصورت روزانه مشغول نوشتن توییت‌های داغ، گل‌آرایی میز کار با عکس شهدا و برنامه‌ریزی برای کلاس اخلاق و ختم قرآن هستند.

چه اینکه نمایندگان محترم از مجلس پول می‌گیرند که وظایف نمایندگی را به انجام برسانند نه اینکه قرآن بخوانند! فلذا مشغول شدن به مستحبّات در وقت اداری؛ شبهاتی را پیرامون حلیّت حقوق دریافتی نیز بوجود می‌آورد!

یقینا اگر آقای جلالی به جای خبر برنامه‌ریزی برای ختم قرآن؛ خبری مطلوب را پیرامون حوزه انتخابیه خود مثل پیگیری مشکلات احتمالی بازنشستگان صنعت مس، شهرسازی بهتر در رفسنجان، تسهیلات بیشتر در صادرات پسته و مقولاتی از این دست را بیان می‌کردند؛ هم به رسالت نمایندگی خود عمل کرده بودند و هم در راستای رضای پروردگار، مشمول دعای خیر مردمان حوزه انتخابیه نیز می‌شدند.

اما این رسانه و دیگر منتقدان دلسوز هیچگاه از این پیشنهاد سوء استفاده نکرده و جنجال سازی به راه نیانداختند. بلکه با توضیحات روشن و با دلسوزی، پیشنهاد را مورد نقد و بررسی قرار دادند. کاری که رسانه های اصلاح طلب نه تنها نمی توانند، بلکه نمی خواهند انجام دهند.

از جمله نگاه کنید به تیتر سایت اصلاح طلب همشهری آنلاین: «وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم روزانه قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود!» این سایت به پیشنهاد چند دقیقه (کمتر از ۵ دقیقه) تلاوت قرآن نمایندگان مجلس یازدهم، به نحوی نگاه کرده است که سیاه تر از آن ممکن نیست! این تیتر هم برگرفته از بیان کسی است که شوربختانه در لباس روحانیت قرار دارد!

وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم روزانه قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود

به نوشته همشهری آنلاین محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: نمی‌شود که کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد به خاطر اینکه ازدواج نکرده است. آقای دیگری هم گفته است در مجلس ختم روزانه قرآن صورت بگیرد، وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم روزانه قرآن خوانده شود و ازدواج اجباری شود!

اولا موضوع ازدواج اجباری در مجلس، به این شکل که در رسانه های خاص سیاسی مطرح شده است، ساخته و پرداخته آنهاست و چنین پیشنهادی به این نحو مطرح نبوده است! ثانیا؛ جناب فاضل میبدی بفرمایند:

وای به حال مجلسی که ۹۰ نفر از نمایندگانش برای دور بعد، به علت مفسده اقتصادی رد صلاحیت می شوند یا وای به حال مجلس یازدهم؟

وای به حال مجلسی که در مقابل گرانی، تورم، بیکاری و… سکوت می کند! یا وای به حال مجلس یازدهم؟

وای به حال مجلسی که «برجام» را در کمتر از بیست دقیقه تصویب می کند، و پس از گذشت مدتها از آن، هیچ نقد و بررسی مستدلی از آن انجام نمی دهد، و از وزیر و مسئولان مربوطه تعهدات طرف مقابل را طلب نمی کند، یا وای به حال مجلس یازدهم؟

آقای میبدی به چه رویی فرموده اید: وای به حال ملت؟ آنهم مردمی که در شرایط سخت کشور (گرانی و بیکاری و تورم و فساد و…) که نتیجه عملکرد دولت مطبوع شماست، و نیز در شرایط شیوع کرونا، در انتخابات شرکت می کنند؟

خوب است جناب فاضل میبدی به سپیدی محاسن خود بنگرند و خود را برای آخرت و پاسخ به این سوال آماده کنند که چطور به چنین نتایج شگفت انگیزی رسیده اند! از منظر حضرت ایشان، باید مجلس هر صبح و پیش از شروع کار، مجیز مستکبران عالم را بگوید تا آفرین نصیبش بشود؟ یا مردم باید نمایندگانی انتخاب کنند که هر صبح خدمات بی شمار دولت تدبیر را ردیف کند تا آفرین نصیبش بشود؟

گفتنی است جناب فاضل میبدی، پس از اعتراضات مردم به عملکرد ضعیف دولت در همه حوزه ها، خصوصا در ماجرای گرانی بنزین و وضعیت اقتصادی کشور (گرانی، تورم، رکود، بیکاری، نتایج برجام و…) هیچ اعتراض و انتقادی نه به مجلس و نه به دولت نداشتند؛ بلکه حتی فرموده بودند روحانی مقابل هجمه ها محکم بیاستد! مردم به این هجمه ها توجه نمی کنند! حال که همین مردم نتایج عملکرد طیف مطبوع ایشان را دیده و به جریانی انقلابی و جهادی رأی داده اند، خشمگینانه داد «وای بر ملت و مجلس!» سر می دهند.

پی‌نوشت:

نمایندگانی که به جای خدمت به مردم، دست به فساد می‌زنند/ چرا دستگاه قضائی با ۹۰ نماینده متخلف مجلس دهم برخورد نکرد؟ (آنا)

وای به حال ملت و مجلسی که می‌گوید در مجلس ختم روزانه قرآن گذاشته و ازدواج اجباری شود! (همشهری آنلاین)

در خانه ملت کار کنید؛ در خانه خودتان قرآن بخوانید! (مشرق نیوز)

گردآوری و تنظیم: گروه سیاسی روزلاگ
منبع: مجله خبری روزلاگ (roozlog.com)
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.