کد مطلب: ۶۲۲ تاریخ انتشار: 4 اسفند 1398 / 14:18 ارسال نظر
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

تهران قرنطینه می شود!

قرنطینه شهر ویروس کرونا تهران قرنطینه می شود قم قرنطینه می شود آنفلونزا بیماری کرونا

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت در صورت شیوع ویروس کرونا و مبتلایان آن در تهران، تهران قرنطینه می شود تا به دیگر نقاط کشور شیوع نیابد.

مجله خبری روزلاگ: محسن هاشمی گفت اگر شمار مبتلایان به کرونا زیاد شود تهران قرنطینه می شود تا از گسترش بیماری جلوگیری شود. البته این تصمیم به عهده مقامات مسئول است. با ما همراه باشید:

آیا تهران قرنطینه می شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان با تیتر: «رئیس شورای شهر تهران خبر داد: احتمال قرنطینه تهران با زیاد شدن تعداد مبتلایان به کرونا» نوشت: هاشمی از احتمال قرنطینه شدن شهر تهران به دلیل ازدیاد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره قرنطیه شهر تهران به علت ویروس کرونا گفت: تا این لحظه بحثی از قرنطینه شهر تهران مطرح نشده است و وزارت بهداشت باید در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: اگر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا بیشتر شود حتما شهر قرنطینه خواهد شد. هاشمی در رابطه با دیدار با ظریف وزیر امور خارجه در روز انتخابات گفت: آقای ظریف زرنگ بود و در روز انتخابات با بنده دست نداد و روبوسی هم با یکدیگر نکردیم.

درباره ویروس کرونا در ایران: جای هیچگونه نگرانی نیست!

کرونا کشنده نیست: نگران نباشید

طبق آمار رسمی منتشر شده توسط سازمان «جهانی» بهداشت، درصد فوت مبتلایان به کرونا، فقط ۳ درصد است! یعنی از هر صد نفر مبتلا به کرونا، فقط ۳ نفر فوت می کنند! این آمار نسبت به دیگر بیماری هایی که در سرتاسر جهان پیش از این شیوع یافته بودند، حقیقتا ناچیز است. بنابراین به هیچ وجه جای نگرانی نیست.

اگر نکات بهداشتی را رعایت کنیم، و اگر به جز موارد ضروری در اماکن عمومی حضور پیدا نکنیم، به هیچ وجه مبتلا نخواهیم شد. در صورت ابتلا به این بیماری هم بلافاصله باید به پزشک مراجعه کرد. این بیماری نهایتا مثل آنفلونزا و سرماخوردگی، یک دوره درمان دارد که تحت نظر پزشکان انجام می گیرد.

مردم عزیز کشورمان در جریان باشند که کرونا، فقط افراد خاصی که بیماری های خطرناک (قلبی، ریوی و…) دارند را تهدید می کند. بنابراین «حقیقتا» جای نگرانی نیست. به نظر می رسد انتشار اخباری نظیر خبر تهران قرنطینه می شود یا قم قرنطینه می شود، از یک طرف واجب است و از یک طرف موجب نگرانی مردم می شود. از این جهت، روزلاگ با روشنگری درباره حقیقت کرونا، سعی کرد هم خبر را پوشش بدهد و هم رسما اعلام کند که کرونا اینقدر هم که رسانه ها می گویند خطرناک نیست و نهایتا چیزی شبیه به آنفلونزا است.

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.