کد مطلب: ۶۲۷ تاریخ انتشار: 4 اسفند 1398 / 15:21 ارسال نظر
دکتر صادق زیباکلام فعال رسانه ای اصلاح طلب پاسخ می دهد:

چرا عده ای شعار رضاخان روحت شاد سر دادند؟

شعار رضاخان روحت شاد شعار اعتراضی

از دید دکتر صادق زیباکلام، معترضانی که شعار رضاخان روحت شاد سر می دادند، تاریخ نخوانده بودند، بلکه به دلیل مشکلات لج کرده بودند و برعکس عمل می کردند!

مجله خبری روزلاگ: در تجمعات اعتراضی سال ۹۶ که در حقیقت اعتراض به «عملکرد دولت و مجلس»، «گرانی»، «بیکاری»، «تورم»، و «فساد» بود، عده ای فرصت طلب که همواره تلاش می کنند تا از تجمعات مسالمت آمیز مردمی سوء استفاده کنند، به میدان آمده و علاوه بر تخریب اموال عمومی و ایجاد ناامنی، شعار رضاخان روحت شاد سردادند. درباره این جماعت و چرایی سرداده شدن این سوال، نظر دکتر زیباکلام، فعال اصلاح طلب را در ادامه مطالعه بفرمایید:

چرا شعار رضاخان روحت شاد سر داده شد؟

خبر فوری: با توجه به کتابی که درباره رضاشاه نوشته اید، دلیل اینکه عده ای از مردم به خصوص جوانان دهه هفتادی و دهه هشتادی که او را ندیده اند در اعتراضات سال ۹۶ شعار رضاخان روحت شاد سردادند چه بود؟

دکتر صادق زیباکلام: این به دلیل بغض و کینه ای است که این‌ها از ما دارند و گرنه شما فکر می‌کنید آن کسانی که می‌گویند رضاخان روحت شاد رفته اند راجع به او مطالعه کرده و کتاب خوانده اند. نه اگر این طور بود به جز کتاب من که مجوز انتشار در داخل نگرفت، همه کتاب‌هایی که در این ۴۰ سال درباره رضاشاه منتشر شده است او را به خیانت و فساد متهم کرده‌اند و بنابراین باید عکس این اتفاق می‌افتاد. چون شما در تلویزیون، رادیو، کتاب، مدرسه، دانشگاه ، حوزه علمیه و همه جا گفتید رضاخان بد بوده است اما چون می‌بینند شما با او بدهستید این شعار را سر می‌دهند. آن‌ها چون می‌بینند شما با سید حسن نصرالله خوب هستید، شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند. در حقیقت، مشکل آن ها من و شما هستیم. چون از ما بغض و کینه دارند، ما به سمت هر کسی که برویم این باعث می‌شود که آن بغض و کینه به سمت او هم کشیده شود و متقابلا ما هم به هر کسی بگوییم بد است آن ها می‌گویند پس او حتما آدم خوبی بوده است.

روزلاگ: مصاحبه مفصل «خبر فوری» با دکتر زیباکلام، حاوی اطلاعات مفیدی است و متن کامل این مصاحبه به همراه ویدئوی کامل آن، به زودی در روزلاگ منتشر خواهد شد. اما نکات مربوط به شعار رضاخان روحت شاد که دکتر زیباکلام به آن «اعتراف» کرده اند:

  • معترضان نه کتاب های تاریخ خوانده اند و نه اهل مطالعه هستند!
  • معترضان در حقیقت «لج» کرده اند و هرچه دولت و دیگران بگوید، عکس آن عمل می کنند!
  • چون ایران از «سید حسن نصرالله» حمایت می کند، این جماعت شعار «نه عزه نه لبنان جان فدای ایران» سر می دهند!

منبع: مجله خبری روزلاگ
استفاده از مطالب مجله خبری روزلاگ با ذکر منبع (www.roozlog.com) بلامانع است.

کپی کردن لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.